Skocz do zawartości

alzawada

Uczestnik
  • Zawartość

    18
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Lodzkie

Ostatnio na profilu byli

339 wyświetleń profilu
  1. Cóż. Jak napisałem, kabli nie słysze, a jednak wystaja czasami, więc o ile spełniaja podstawowe normy, kupuje oczami.
  2. A gdzie? Możesz zacytować? Nie moge znaleźć... Mam dokładnie ten sam problem z tym kablem: jest luźny niezależnie w jakie urządzenie jest wpięty. Teraz już wiem dlaczego. Tylko dlaczego Melodika aplikuje takie wtyczki? Chyba tez kupie Isotica. Co prawda należę do obozu niesłyszących kabli, ale estetyka jest ważna. 😉 Chyba że polecacie coś ładnego i w cenie Isotica.
  3. Udało się cos wybrać albo odsłuchać ?
  4. Nah...bez przesady. 😄 Tego nikt tutaj nie powiedział. Raczej z całej dyskusji, tej merytorycznej jej części, wynika chyba to co większość z nas wie, ale i tak często zaniedbuje. Akustyka to obok wzmacniacza i kolumn najistotniejszy element dobrego systemu audio, a i tak jest najczęściej zaniedbywanym elementem. Łatwiej nam wymieniać sprzęty niż przyznać że nasz pokój odsłuchowy jest beznadziejny.
  5. Dzięki za odpowiedz. Po @Dzieńdoberek, to kolejne potwierdzenie ze Meta jednak cos wnosi, a ponieważ trudno już przesłuchać ich razem i zrobić A/B test to zarzucam pomysł zdobycia non-Meta.
  6. Rzeszów za daleko. Warszawa...może. Zresztą, mój pierwszy wpis w tym wątku miał pomóc jego autorowi, który miał problem z brakiem sceny i detalu. Bo chyba miałem coś podobnego będąc na odsłuchu w Q21. Słuchałem KEF R3 Meta, ATC SCM11, Audiovector QR3 oraz na zakończenie, może trochę w zbyt małej sali, KEF R7 Meta. Wszystko z Arcamem SA30. I było to bardzo słabe: wszystko takie jakieś bułowate, potężna ale zbita ściana dźwięku, a sam R3 Meta potężnie schodzący na dole ale bez góry i przestrzeni. R7 Meta, lepiej ale nie aż tak.Nie wiem co było nie tak. Wzmacniacz, a może to że grało to z Tidal'a, który być może był źle ustawiony. Nie wiem. Ale dałem szanse R3 Meta i dzięki uprzejmości Q21, wypożyczyłem na odsłuch w domu. Zupełnie inne wrażenia! Gra to z Heglem H190. Bas jest zdecydowanie lepiej kontrolowany, może nie tak obszerny jak z Arcamem, ale może dzięki temu pojawiło się więcej środka, góry, detalu i przestrzeni.To jest moje granie, pomimo zdecydowanie gorszej akustyki niż w sali odsłuchowej. Coś więc może być na rzeczy, ze KEF'y lubią wzmacniacz i akustykę, która nie spowoduje ze bas będzie się wylewał zbyt obszernie. A ponieważ R7 (bez meta) cenowo jest blisko R3 Meta, to stąd moje pytanie czy faktycznie miedzy nimi są aż takie różnice.
  7. Szczerze mówiąc, to wpis leosia również był mało merytoryczny i moze nie chamski, ale agresywny i naprawde ciężko wyczuć dlaczego. Ja osobiście jestem w tym i jeszcze jedenym wątki własnie z tego powodu: szukam porównania R7 vs R7 Meta. R7 jest juz faktycznie trudno dostepne, ale nadal mozna go dostac w sklepie internetowym.
  8. Merytorycznej wymiany zdan, czemu to wedlug Ciebie zly pomysl, bo rozumiem ze zly skoro go wyśmiałeś. Ale juz rozuiem ze zbyt duzo oczekuje.
  9. Ale mozna coś konkretniej?
  10. Nie. Nie czytał. Najpierw przeprowadził pomiary, w komorze i sprzętem (lub podobnym) który wykorzystują producenci kolumn strojąc je. I jak zaznaczył "This is a robotic measurement system that analyzes the speaker all around and is able (using advanced mathematics and dual scan) to subtract room reflections (...)" Czyli mierzysz dokładnie tylko to co wychodzi z kolumny. Bez uwzględnienia akustyki charakterystycznej dla danego pomieszczenia a która to może mieć duże znaczenie przy ostatecznym odbiorze dzwięku. I o to chodzi w podanym, konkretnym bardzo, przykładzie. Co prawda to jest R3 nie R7, ale R7 może mieć bardzo podobny problem i podobne rozwiązanie. Bo, jeżeli faktycznie przebrnąłeś przez cały wpis, to powinieneś dotrzeć do sekcji w której ustawił kolumnę w swoim konkretnym systemie odsłuchowym: pokój jakich wiele, mniej lub bardziej dostosowany akustycznie. I tam odkrył ze 100Hz powoduje zamulenie tych kolumn.
  11. Za duzo do sluchania i szkoda czasu na slabe i przeszacowane konstrukcje. Takie lepiej wczesniej odsiać. Poza tym, nie wiem czy zajrzales w podany przyklad, ale w tej konkretnej dyskusji chodzi o to ze wlasnie dobre pomiary nie pokrywaly sie autorowi z odsluchem: kolumny byly nieciekawe i zamulone. I okazalo sie ze wine ponosi akustyka jego pokoju i generowany dzwiek w okolicach 100Hz ktorego wyeliminowanie EQ przynioslo diametralna zmiane przy odsluchu.
  12. Z jakim wzmacniaczem graja Kefy a z jakim Fyne? No i na czym sluchales w sklepie R7 bez meta?
  13. Dlaczego? Nie ma sie czego bać. To tylko pomiary, ktore rowniez dostarcza sam producent opisujac jaką nowa technologie zastosowal i dlaczego nowe jest lepsze.
  14. Zerknij na ten test i pomiary: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/revel-f35-speaker-review.12053/ Co prawda dotyczy KEF R3 (non-meta), ale w sekcji 'Speaker Listening Tests' opisuje swoje spostrzeżenia co do niezbyt przejrzystego grania tych kolumn. Pod dłuższej walce okazało się iż winna jest akustyka i bas który wpływa na mid i high, a rozwiązaniem obniżenie przy pomocy EQ o 2,6dB w okolicach 100Hz (tutaj wiecej detali w sekcji 'Speaker Listening Tests') Być może podobny efekt osiągniesz faktycznie wymieniając wzmacniacz, tak by uzyskać większą kontrole basu: mniej basu ale za to większa przejrzystość na górze a co za tym idzie większa przestrzeń.
  15. To czemu sprzedajesz swoje R7'ki ? Zamieniasz na cos ciekawszego?
×
×
  • Utwórz nowe...