alzawada
Uczestnik-
Zawartość
18 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Lodzkie
Ostatnio na profilu byli
339 wyświetleń profilu
-
A gdzie? Możesz zacytować? Nie moge znaleźć... Mam dokładnie ten sam problem z tym kablem: jest luźny niezależnie w jakie urządzenie jest wpięty. Teraz już wiem dlaczego. Tylko dlaczego Melodika aplikuje takie wtyczki? Chyba tez kupie Isotica. Co prawda należę do obozu niesłyszących kabli, ale estetyka jest ważna. 😉 Chyba że polecacie coś ładnego i w cenie Isotica.
-
Udało się cos wybrać albo odsłuchać ?
-
Nah...bez przesady. 😄 Tego nikt tutaj nie powiedział. Raczej z całej dyskusji, tej merytorycznej jej części, wynika chyba to co większość z nas wie, ale i tak często zaniedbuje. Akustyka to obok wzmacniacza i kolumn najistotniejszy element dobrego systemu audio, a i tak jest najczęściej zaniedbywanym elementem. Łatwiej nam wymieniać sprzęty niż przyznać że nasz pokój odsłuchowy jest beznadziejny.
-
Dzięki za odpowiedz. Po @Dzieńdoberek, to kolejne potwierdzenie ze Meta jednak cos wnosi, a ponieważ trudno już przesłuchać ich razem i zrobić A/B test to zarzucam pomysł zdobycia non-Meta.
-
Rzeszów za daleko. Warszawa...może. Zresztą, mój pierwszy wpis w tym wątku miał pomóc jego autorowi, który miał problem z brakiem sceny i detalu. Bo chyba miałem coś podobnego będąc na odsłuchu w Q21. Słuchałem KEF R3 Meta, ATC SCM11, Audiovector QR3 oraz na zakończenie, może trochę w zbyt małej sali, KEF R7 Meta. Wszystko z Arcamem SA30. I było to bardzo słabe: wszystko takie jakieś bułowate, potężna ale zbita ściana dźwięku, a sam R3 Meta potężnie schodzący na dole ale bez góry i przestrzeni. R7 Meta, lepiej ale nie aż tak.Nie wiem co było nie tak. Wzmacniacz, a może to że grało to z Tidal'a, który być może był źle ustawiony. Nie wiem. Ale dałem szanse R3 Meta i dzięki uprzejmości Q21, wypożyczyłem na odsłuch w domu. Zupełnie inne wrażenia! Gra to z Heglem H190. Bas jest zdecydowanie lepiej kontrolowany, może nie tak obszerny jak z Arcamem, ale może dzięki temu pojawiło się więcej środka, góry, detalu i przestrzeni.To jest moje granie, pomimo zdecydowanie gorszej akustyki niż w sali odsłuchowej. Coś więc może być na rzeczy, ze KEF'y lubią wzmacniacz i akustykę, która nie spowoduje ze bas będzie się wylewał zbyt obszernie. A ponieważ R7 (bez meta) cenowo jest blisko R3 Meta, to stąd moje pytanie czy faktycznie miedzy nimi są aż takie różnice.
-
Szczerze mówiąc, to wpis leosia również był mało merytoryczny i moze nie chamski, ale agresywny i naprawde ciężko wyczuć dlaczego. Ja osobiście jestem w tym i jeszcze jedenym wątki własnie z tego powodu: szukam porównania R7 vs R7 Meta. R7 jest juz faktycznie trudno dostepne, ale nadal mozna go dostac w sklepie internetowym.
-
Merytorycznej wymiany zdan, czemu to wedlug Ciebie zly pomysl, bo rozumiem ze zly skoro go wyśmiałeś. Ale juz rozuiem ze zbyt duzo oczekuje.
-
Ale mozna coś konkretniej?
-
Nie. Nie czytał. Najpierw przeprowadził pomiary, w komorze i sprzętem (lub podobnym) który wykorzystują producenci kolumn strojąc je. I jak zaznaczył "This is a robotic measurement system that analyzes the speaker all around and is able (using advanced mathematics and dual scan) to subtract room reflections (...)" Czyli mierzysz dokładnie tylko to co wychodzi z kolumny. Bez uwzględnienia akustyki charakterystycznej dla danego pomieszczenia a która to może mieć duże znaczenie przy ostatecznym odbiorze dzwięku. I o to chodzi w podanym, konkretnym bardzo, przykładzie. Co prawda to jest R3 nie R7, ale R7 może mieć bardzo podobny problem i podobne rozwiązanie. Bo, jeżeli faktycznie przebrnąłeś przez cały wpis, to powinieneś dotrzeć do sekcji w której ustawił kolumnę w swoim konkretnym systemie odsłuchowym: pokój jakich wiele, mniej lub bardziej dostosowany akustycznie. I tam odkrył ze 100Hz powoduje zamulenie tych kolumn.
-
Za duzo do sluchania i szkoda czasu na slabe i przeszacowane konstrukcje. Takie lepiej wczesniej odsiać. Poza tym, nie wiem czy zajrzales w podany przyklad, ale w tej konkretnej dyskusji chodzi o to ze wlasnie dobre pomiary nie pokrywaly sie autorowi z odsluchem: kolumny byly nieciekawe i zamulone. I okazalo sie ze wine ponosi akustyka jego pokoju i generowany dzwiek w okolicach 100Hz ktorego wyeliminowanie EQ przynioslo diametralna zmiane przy odsluchu.
-
Z jakim wzmacniaczem graja Kefy a z jakim Fyne? No i na czym sluchales w sklepie R7 bez meta?
-
Dlaczego? Nie ma sie czego bać. To tylko pomiary, ktore rowniez dostarcza sam producent opisujac jaką nowa technologie zastosowal i dlaczego nowe jest lepsze.
-
Zerknij na ten test i pomiary: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/revel-f35-speaker-review.12053/ Co prawda dotyczy KEF R3 (non-meta), ale w sekcji 'Speaker Listening Tests' opisuje swoje spostrzeżenia co do niezbyt przejrzystego grania tych kolumn. Pod dłuższej walce okazało się iż winna jest akustyka i bas który wpływa na mid i high, a rozwiązaniem obniżenie przy pomocy EQ o 2,6dB w okolicach 100Hz (tutaj wiecej detali w sekcji 'Speaker Listening Tests') Być może podobny efekt osiągniesz faktycznie wymieniając wzmacniacz, tak by uzyskać większą kontrole basu: mniej basu ale za to większa przejrzystość na górze a co za tym idzie większa przestrzeń.
-
alzawada zaczął obserwować Co w miejsce KEF R7
-
To czemu sprzedajesz swoje R7'ki ? Zamieniasz na cos ciekawszego?