Skocz do zawartości

Etharr

Uczestnik
  • Zawartość

    20
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Gratulacje. Umiesz obliczyć kąty trójkąta, używając kalkulatora dostepnego w Internecie, posiadając jeden kąt i długość dwóch jego boków. Problem w tym, że te obliczenia nie uwzględniają faktu, że głośnik jest zamontowany pod kątem w stosunku do ściany, a nie równolegle do niej.
  2. Głośniki są na wysokości 250cm, a ja siedzę 3m od ściany, na której wiszą.
  3. U mnie właśnie jest w okolicach 45 stopni dla frontowych, planuje dodanie tylnich, ale ich już nie będę w stanie sensownie zawiesić na ścianie, więc pójdą w sufit podwieszany, aczkolwiek w miarę blisko przeciwnej do frontowej ściany. Ścieżka dla LFE jest jedna, ale basem jest problem z pokrycie sensownie pomieszczenia, dlatego stosuje się ich więcej niż 1. Nie bez kozery część topowych AVR ma 4 niezależne (w celu osobnej kalibracji) wyjścia dla subwooferów. Sam planuje dokupienie drugiego do swojego systemu. Co niby wymyślam? Cały czas bazuje na źródłach z Internetu, które da się obejrzeć i przeczytać. Optymalna konfiguracja,zacytowanego inżyniera, wkasuje na 4 głośniki wysokościowe plus dodatkowe 2 nad miejscem odłuchu. Dlaczego nie wybrał 6 w suficie? Jesteś w stanie mi to wyjaśnić? A może jesteś większych ekspertem Atmosa od niego. Znajać forumowe przypadki, na pewno tak myślisz. Ja się opieram na opinii ekspertów, na czyjej opinii opierają się Twoje? Jeśli nie jesteś inżynierem dźwięku z doświadczeniem miksowania ścieżek Atmos, to Twoja opinia ma tu niewielkie znaczenie. Bo jest tylko opinią. Ja się opieram na słowach specjalistów. I jakbyś przeczytał moją pierwszą wypowiedź, to byś wiedział, że moje stwierdzenia mówiły o opiniach w Internecie. W następnej kolejności przedstawiłem część z tych opinii, na których moja wypowiedź bazowała.
  4. Przecież montując głośniki Atmosowe wysoko na ścianie po przeciwnych stronach, jesteś bardziej w bańce, niż wzorując się na ustawieniu Dolby. Zresztą film, który podrzuciłem, został nagrany przez inżyniera dźwieku, który miksuje ścieżki Atmos i właśnie na tym nagraniu o tym mówi, że proponowane przez Dolby ustawienia nie są optymalne. Ale jak widać nikt z Was tego nie oglądał. A o systemie 7.1.6 (co nota bene też nie jest do końca prawidłowe, bo optymalny powinien być system 7.4.6) mówi jako swój optymalny. A kluczem jest ten fragment:
  5. Czyli idąc Twoim tokiem myślenia, fantomowy kanał centralny w stereo to fikcja? I twierdzenia niektórych, że czują przestrzenność sceny za pomocą głośników stereo, gdzie perkusja jest z tyłu, wokalista z przodu, a gitara basowa gdzieś po prawej stronie z tyłu, to złudzenie? I nie da się uzyskać podobnego efektu, jaki uzyskujemy w stereo, w głośnikach Atmos? Albo na przykad to, że część osób preferuje fantomowy głośnik centralny zamiast dedykowanego?
  6. Hmmm.... W takim razie kolesie od Auro3D też nie rozumieją dźwięku obiektowego tak dobrze jak Ty:
  7. Tutaj też się mylisz, bo to gdzie jest optymalna pozycja głośników, jest determinowe przez lokalizację miejsca odłuchowego, a nie wielkość pomieszczenia. I właśnie to, czyli lokalizacja miejsca odłuchowego, ma największe znaczenie przy ustawieniu głośników, zarówno w kinie domowym jak i stereo.
  8. Zrozumiałem Cię bardzo dobrze. Stwierdziłeś, że nie da się uzyskać odpowiedniego efektu korzystając z głośników wysokościowych montowanych na ścianie. A ja się do tego odniosłem, że jak najbardziej się da i nawet Dolby uwzględnia w swoich przewodnikach taką konfigurację. Najważniejszy jest kąt pod jakim dźwięk jest emitowanych w kierunku słuchacza. Ewentualne zmiany w czasach dotarcia dźwięku do słuchacza da się skorygować korekcją pomieszczenia. I jak napisałem wcześniej. Sam docelowo w swoim salonie będę mieć mieszaną konfigurację, gdzie przednie głośniki Atmos są zamontowane na ścianie, a tylnie jako sufitowe. Trzeba tylko odpowiednio ustawić, zgodnie ze wskazówkami Dolby, kąty emisji dźwięku.
  9. W dokumencie, który wrzuciłeś, na stronie 48 jest także układ, który podałem. Nie wiem co chcieliście mi udowodnić, że najważniejsza informacja w przewodnikach Dolby, to kąty emisji dźwięku w stosunku do słuchacza. I co ważne, da się jej uzyskać montując zarówno głośniki sufitowe, jak na ścianie.
  10. Poniższy, oficjalny dokument Dolby, przeczy Twojej opinii: https://www.dolby.com/siteassets/about/support/guide/setup-guides/7.1.6-mounted--overhead-speakers/7_1_6_mount_overhead_speaker_setup.pdf
  11. Akurat w kwestii głośników Atmos w suficie, pojawia się wiele opinii w Internecie, że to jest najgorsza konfiguracja. W szczególności, że większość głośników instalacyjnych emituje dźwięk prostopadle do podłogi. Spotkałem się z wieloma opiniami, że najlepsza konfiguracja to taka, gdzie głośniki Atmos są w konfiguracji wysokościowej - czyli są montowane na ścianie. Sam zresztą, z czysto praktycznych względów, zdecydowałem się na taki montaż frontowych głośników Atmos. I z takich samych praktycznych przyczyn, planuję rozszerzenie swoje obecnej konfiguracji 5.1.2 do 5.2.4 o dodatkowe głośniki montowane w suficie. Poniżej cytat z oficjalnego bloga SVSa poruszający tę kwestię:
  12. Nie wiem dlaczego ubzdurało mi się, że głębokość Focali to 12 cm.
  13. Dali Phantom (E-50, E-60, E-60S) mają mniejszą głębokość. Sam planuje ich użyć przy planowanej rewolucji salonowej.
×
×
  • Utwórz nowe...