Skocz do zawartości

Etharr

Uczestnik
  • Zawartość

    24
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Etharr

  • Urodziny marca 20

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W skład zestawu wchodzą: - 2 kolumny frontowe Dali Lektor 8 - 1 kolumna centralna Dali Lektor LCR - 2 kolumny efektowe Dali Lektor 1 - 1 subwoofer Dali Lektor Sub Kolumny w pełni sprawne i w bardzo dobry stanie, aczkolwiek mają kilka drobnych uszkodzeń - najpoważniejsze uwiecznione na załączonych zdjęciach. Należy mieć na uwadze, że zdjęcia w skali makro wyobrzymiają defekty, w rzeczywistości nie są one tak łatwo dostrzegalne. Do zestawu dołączam, warte kilkaset złotych, gratisy w postaci: - komplet kolców (8 sztuk) Soundcare Superspike Standard M8 do kolumn Dali Lektor 8 - 3 metrowy kabel RCA do subwoofera - Melodika MDSW30 - komplet wtyków bananowych, niezbędnych do podłączenia zestawu kolumn, do amplitunera Możliwość obejrzenia i odsłuchu zestawu (Warszawa Wola), po wcześniejszym kontakcie, przy czym jestem dostępny praktycznie o każdej porze dnia. Cena: 3500
  2. Spróbuj wyłączyć HDMI CEC na wszystkich urządzeniach, odłączyć je na chwilę od zasilania, a następnie włączyć ponownie i aktywować CEC na wszystkich urządzeniach. To spowoduje reset tabeli podręcznej urządzeń CEC i zainicjowanie jej ponownie. Miałem podobne problemy i poniższa metoda je rozwiązywała. Dokładnie mówiąc, u mnie czasami po włączeniu konsoli Xbox, amplituner nie włączał się automatycznie wraz z telewizorem i konsolą. Albo czasami po wyłączeniu konsoli, telewizor i amplituner też się wyłączał, ale po kilku sekundach amplituner włączał się ponownie. Sprawdź także, czy nie masz włączonej opcji HDMI Standby Trough w trybie Auto(Eco), jeśli Twój amplituner ma taką opcję. Od pewnej wersji firmware, mam z nią problem na swoim Onkyo TX-RZ50 - musiałem przełączyć ją z Auto(Eco) na Auto, żeby wszystko działało poprawnie.
  3. A co zakupów w Niemczech, w tym przypadku gra jest warta świeczki. Bardzo często sprzęt można dostać dużo taniej niż w Polsce. Ten przypadek też testowałem ostatnio, zamawiając ze strony Heimkinowelten głośniki Dali Fazon Sat. U nas cena waha się od 1299 do 1499 za sztukę, a ja je kupiłem za 1000 z darmową przesyłką do Polski. Sprzedawca była naprawdę konkretny, a przesyłka dotarła do mnie w niecały tydzień.
  4. Wszystkie opłaty tak, jak to zresztą napisał eBay, zapłacisz od razu. Nic nie będziesz dopłacał, testowałem takie zakupy całkiem niedawno, ale była to obudowa komputerowa, która nie jest w ogóle dostępna w Europie. Natomiast nad kupowaniem elektroniki w Stanach, którą możesz kupić w Europie, bym się mocno zastanowił. Wszystko będzie fajnie do momentu, gdy ze sprzętem będzie coś nie w porządku. Najpewniej w przypadku problemów, sprzęt będziesz musiał odesłać na własny koszt. O gwarancji możesz zapomnieć więc ewentualne naprawy, będziesz robił na własny koszt. Gra niewarta świeczki. Dodatkowo w Europie, w przypadku zakupów od firmy chroni Cię prawo konsumenckie i jest możliwość zwrotu. W przypadku zakupów z Ameryki, de facto nie chroni żadne prawo. Jesteś na łasce sprzedawcy, od momentu, gdy sprawny sprzęt trafi w Twoje ręce.
  5. Gratulacje. Umiesz obliczyć kąty trójkąta, używając kalkulatora dostepnego w Internecie, posiadając jeden kąt i długość dwóch jego boków. Problem w tym, że te obliczenia nie uwzględniają faktu, że głośnik jest zamontowany pod kątem w stosunku do ściany, a nie równolegle do niej.
  6. Głośniki są na wysokości 250cm, a ja siedzę 3m od ściany, na której wiszą.
  7. U mnie właśnie jest w okolicach 45 stopni dla frontowych, planuje dodanie tylnich, ale ich już nie będę w stanie sensownie zawiesić na ścianie, więc pójdą w sufit podwieszany, aczkolwiek w miarę blisko przeciwnej do frontowej ściany. Ścieżka dla LFE jest jedna, ale basem jest problem z pokrycie sensownie pomieszczenia, dlatego stosuje się ich więcej niż 1. Nie bez kozery część topowych AVR ma 4 niezależne (w celu osobnej kalibracji) wyjścia dla subwooferów. Sam planuje dokupienie drugiego do swojego systemu. Co niby wymyślam? Cały czas bazuje na źródłach z Internetu, które da się obejrzeć i przeczytać. Optymalna konfiguracja,zacytowanego inżyniera, wkasuje na 4 głośniki wysokościowe plus dodatkowe 2 nad miejscem odłuchu. Dlaczego nie wybrał 6 w suficie? Jesteś w stanie mi to wyjaśnić? A może jesteś większych ekspertem Atmosa od niego. Znajać forumowe przypadki, na pewno tak myślisz. Ja się opieram na opinii ekspertów, na czyjej opinii opierają się Twoje? Jeśli nie jesteś inżynierem dźwięku z doświadczeniem miksowania ścieżek Atmos, to Twoja opinia ma tu niewielkie znaczenie. Bo jest tylko opinią. Ja się opieram na słowach specjalistów. I jakbyś przeczytał moją pierwszą wypowiedź, to byś wiedział, że moje stwierdzenia mówiły o opiniach w Internecie. W następnej kolejności przedstawiłem część z tych opinii, na których moja wypowiedź bazowała.
  8. Przecież montując głośniki Atmosowe wysoko na ścianie po przeciwnych stronach, jesteś bardziej w bańce, niż wzorując się na ustawieniu Dolby. Zresztą film, który podrzuciłem, został nagrany przez inżyniera dźwieku, który miksuje ścieżki Atmos i właśnie na tym nagraniu o tym mówi, że proponowane przez Dolby ustawienia nie są optymalne. Ale jak widać nikt z Was tego nie oglądał. A o systemie 7.1.6 (co nota bene też nie jest do końca prawidłowe, bo optymalny powinien być system 7.4.6) mówi jako swój optymalny. A kluczem jest ten fragment:
  9. Czyli idąc Twoim tokiem myślenia, fantomowy kanał centralny w stereo to fikcja? I twierdzenia niektórych, że czują przestrzenność sceny za pomocą głośników stereo, gdzie perkusja jest z tyłu, wokalista z przodu, a gitara basowa gdzieś po prawej stronie z tyłu, to złudzenie? I nie da się uzyskać podobnego efektu, jaki uzyskujemy w stereo, w głośnikach Atmos? Albo na przykad to, że część osób preferuje fantomowy głośnik centralny zamiast dedykowanego?
  10. Hmmm.... W takim razie kolesie od Auro3D też nie rozumieją dźwięku obiektowego tak dobrze jak Ty:
  11. Tutaj też się mylisz, bo to gdzie jest optymalna pozycja głośników, jest determinowe przez lokalizację miejsca odłuchowego, a nie wielkość pomieszczenia. I właśnie to, czyli lokalizacja miejsca odłuchowego, ma największe znaczenie przy ustawieniu głośników, zarówno w kinie domowym jak i stereo.
  12. Zrozumiałem Cię bardzo dobrze. Stwierdziłeś, że nie da się uzyskać odpowiedniego efektu korzystając z głośników wysokościowych montowanych na ścianie. A ja się do tego odniosłem, że jak najbardziej się da i nawet Dolby uwzględnia w swoich przewodnikach taką konfigurację. Najważniejszy jest kąt pod jakim dźwięk jest emitowanych w kierunku słuchacza. Ewentualne zmiany w czasach dotarcia dźwięku do słuchacza da się skorygować korekcją pomieszczenia. I jak napisałem wcześniej. Sam docelowo w swoim salonie będę mieć mieszaną konfigurację, gdzie przednie głośniki Atmos są zamontowane na ścianie, a tylnie jako sufitowe. Trzeba tylko odpowiednio ustawić, zgodnie ze wskazówkami Dolby, kąty emisji dźwięku.
  13. W dokumencie, który wrzuciłeś, na stronie 48 jest także układ, który podałem. Nie wiem co chcieliście mi udowodnić, że najważniejsza informacja w przewodnikach Dolby, to kąty emisji dźwięku w stosunku do słuchacza. I co ważne, da się jej uzyskać montując zarówno głośniki sufitowe, jak na ścianie.
×
×
  • Utwórz nowe...