Przemek 20 Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Dzień dobry, proszę o pomoc ,zostałem posiadaczem amplitunera Yamaha RX -V4 i 2 głośników NOTA 260 XN .Jestem całkowitym laikiem i chciałbym wykorzystać jak najlepiej ten sprzęt. Używam go w pomieszczeniu 20m2 ,na razie głośniki umieszczone są pod TV w rogu pomieszczenia ,nie jest możliwe inne miejsce na TV , myślałem żeby kolumny powiesić nad TV w odpowiedniej odległości od siebie (nie będzie symetrii względem TV) by jakoś wypełnić pomieszczenie dźwiękiem i ewentualnie dokupić głośnik centralny pod TV(inne głośniki nie wchodzą w grę). Sprzęt ma służyć do słuchania muzyki i oglądania filmów (w tej kolejności) ,czyli żebyśmy mieli radoche z obejrzenia po raz 10 Interstellar ,ale też posłuchania koncertu Hansa Zimmera z Pragi najlepiej z obrazem😄. Proszę o pomoc szanownych forumowiczów czy taki pomysł przejdzie w mojej sytuacji, filmy oglądamy w odległości ok 5 m po przekątnej czasami bliżej ,czy warto dokupywać centralny ,może jakieś inne ustawienia? Odpisz, cytując
Butler Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Siedzisz dość daleko. Ustawienie TV w rogu... uhh, no ale rozumiem. By wykrzesać jak najwięcej z tego co masz, rozstaw głośniki szerzej, pierwszy na lewo od drzwi a drugi symetrycznie z drugiej strony. Wysokość głośników zaplanuj na wysokośći uszu. Dokupienie centralnego po tym zabiegu nie jest złym pomysłem, to kanał który przekasuje bardzo dużo informacji. Odpisz, cytując
Przemek 20 Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Dzięki ,w grę wchodzi tylko powieszenie głośników nad drzwiami i skierowanie w dół,a jak to będzie wtedy z odbiorem dźwięku z TV podczas filmów ,lewy głośnik będzie z 1m od lewej krawędzi TV ,a prawy przy prawej krawędzi TV Odpisz, cytując