Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Cześć, 

Odbieram niedługo klucze od nowego domu i chciałbym zrobić kino domowe w salonie z aneksem kuchennym. Szukam jakiegoś kompromisu. Może Dolby Atmos z glosnikami sufitowymi, może stereo, nie wiem co będzie dobrym wyborem. Mam małe dziecko w domu i martwię sie trochę o tylne glosniki, czy przeżyją najbliższe lata...

Sufit będzie obniżany do okolo 2,55m. Myślę, ze daje mi to kilka możliwości.

Układ pokoju taki jak na poniższym screenie.Screenshot_20251103_203914_AdobeAcrobat.jpg.b5169a7863abfb939d8ed829d3460a89.jpg

Głównie będę słuchał muzyki rockowej, klasycznej itp. Filmy na Netflix, HBO itd. Używam głównie YouTube Music.

Chciałbym zmieścić sie w budżecie około 10 000 zł.

Proszę o pytania pomocnicze, jestem laikiem w tym temacie. ;)

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

Napisano

Potencjał jest duży. Wejdzie 5.1.2, wejdzie 5.1.4, a nawet 7.1.4 (wpisz sobie w Google to powinny wyskoczyć te ustawienia z Dolby)

Żal nie skorzystać z podwieszanego sufitu i Dolby Atmosa. Głośniki do niego można kupić nawet za 300 zł/szt.

Mozgiem i elektrownią takiego kina jest amplituner/wzmacniacz kina domowego. Świetny stosunek ceny do jakości ma Pioneer VSX LX305 (tylko tu max 5.1.4). Czyli 5 głośników w warstwie podstawowej, 1 subwoofer, 4 w suficie. Ten Pioneer kosztuje w Polsce około 4 tys., może być mniej.

Wazny będzie subwoofer. W tanim budżecie Magnat RS12, jak mamy jakieś 2 tysiące można myśleć o SVS SB-1000. Albo używany Magnat 302A za 700 zł z OLX.

Trzeba doprowadzić kable głośnikowe wszędzie gdzie są planowane i kabelek RCA do subwoofera.

W kwestii samych kolumn głośnikowych, jest ogromna dowolność. Na zwykłe kable głośnikowe podpina się każdą pasywną kolumnę, naprawdę morze wyboru. Pokusiłbym się nawet o używane bo mało co się może w nich zepsuc.