Skocz do zawartości

Zestaw audio do laptopa, proszę o pomoc!


Recommended Posts

Witam wszystkich!

Tytułem wstępu - w temacie audio jestem kompletnym laikiem, proszę więc wybaczyć wszystkie wpadki, jakie zdarzy mi się w tym temacie zapewne popełnić.

Ale do rzeczy. Postanowiłem niedawno kupić jakieś głośniki stereo, które miałyby zostać podłączone do laptopa, najlepiej przez zewnętrzną kartę dźwiękową. Postaram się jak najlepiej opisać, czego oczekuję od nowego nabytku i jakie mam możliwości.
- Przeznaczenie to prawie wyłącznie muzyka, z nakierowaniem na instrumentalny jazz. Najczęściej słucham utworów, gdzie pierwszą rolę grają instrumenty dęte blaszane - trąbka, saksofony od tenoru po sopran, kornet itp., rzadziej instrumenty basowe, czasem damski wokal (od jazzu po operę) i klawisze. Najbardziej jednak zależy mi na pełnym, wyrazistym i żywym dźwięku blaszanych dęciaków (resztę wymieniam, bo a nuż uda się znaleźć rozwiązanie, które w miarę rozsądnie będzie współgrać z resztą preferencji muzycznych). Moc to sprawa drugorzędna, chociaż też nie chcę jej zupełnie zignorować.
- Szukam raczej zestawu głośników 2.0, chociaż wszelkie inne propozycje będą mile widziane.
- Mój laptop ma obecnie kartę dźwiękową zintegrowaną (ma kilka presetów - film, gry, parę do muzyki, obsługuje ona system 5.1, ale wątpię, żeby był to jakiś wymierny wyznacznik jakości). Laptop posiada też wyjście HDMI (o ile mi wiadomo, to jest to raczej video, niż audio, ale może da się to jakoś wykorzystać także do muzyki). W planach jest zakup zewnętrznej karty dźwiękowej lub innego urządzenia, które może ją zastąpić.
- Pokój, jaki miałby zostać nagłośniony to na razie około 10 m kw., w niedługim czasie (3-4 miesiące) jednak będę się przeprowadzać do pokoju 20 m kw., więc prosiłbym raczej o propozycje do tego drugiego, większego pomieszczenia.