Skocz do zawartości

PC-Audio / iPhone / iPod / głośniki bezprzewodowe / DJ i nagłośnienie imprez

Muzyka oraz filmy z komputera, MP3, DiVX, DJ i sprzęt do nagłośnienia imprez.


1 426 tematów w tym forum

    • 309 odpowiedzi
    • 384,3k wyświetleń
  1. Jaki wybór do 1500 zł?

    • 14 odpowiedzi
    • 829 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 80 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 244 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 155 wyświetleń
  2. spdif a hdmi

    • 3 odpowiedzi
    • 179 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 240 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 308 wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 398 wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 2,5k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 957 wyświetleń
  3. Problem z dźwiękiem PC

    • 0 odpowiedzi
    • 778 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,1k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 6,4k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 988 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 9,6k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,2k wyświetleń
  4. Realtek ALC5686 vs Mi 9T Pro

    • 3 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Kolego 12tyś za belkę to jest już grube przegięcie moim zdaniem. W tej kwocie można złożyć już przyzwoite kino, a jakbyś zdecydował się na używki to już w ogóle. Muszę przyznać że pierwsze co pomyślałem to że jest to bait. Ile masz metrów do nagłośnienia? Jakieś zdjęcia, rzucik pomieszczenia zapodasz? Jesteś pewny że chcesz iść w kino, czy może muzyka jest dla Ciebie ważniejsza?
    • Miałem zamieścić w wątku o kawie, ale chyba lepiej tu. 😉
    • Chwilę się jednak jeszcze pobawiłem REW'em i RME. Oto co udało mi się uzyskać: Kreska niebieska to stan wyjściowy, bez korekcji. Następnie dodałem korekcję realizowaną za pomocą EQ (w RME), ale dopiero od 100Hz wzwyż (linia różowa). Uznałem, że bas jest na tyle mało pofalowany, że ewentualną korekcję dla tego zakresu dodam w postaci osobnej regulacji B/T (bass/treble) dostępnej w RME niezależnie od EQ. I rzeczywiście, ustawienie dla filtra B częstotliwości granicznej równej 60 Hz i maksymalnej możliwej dobroci 1,5, dało bardzo dobry rezultat przy obniżeniu poziomu o 3dB (linia żółta). Filtry wygenerowałem na podstawie wykresu L+P i zastosowałem te same dla obu kanałów. Sprawdzałem jednak też, co się dzieje z poszczególnymi kanałami mierzonymi osobno. Powyżej 100Hz jest bardzo dobrze, natomiast niskie częstotliwości pozostały bez zmian względem wykresów prezentowanych wcześniej - kanały L i P całkiem ładnie się uzupełniają. Nie chcąc zaciemniać wykresu, pominąłem krzywe dla kanałów L i P mierzonych osobno.  Kilka słów o dźwięku. Na początek, mega plus dla RME za funkcjonalność, dzięki której mamy duże możliwości wpływania na brzmienie, bez potrzeby używania dodatkowych urządzeń w torze. Pozbywamy się w ten sposób bólu głowy związanego z wątpliwościami, czy aby te dodatkowe urządzenia czegoś nam nie psują. Przynajmniej ja tak mam  . W każdym razie nie zauważyłem, aby korekcja amplitudy w RME wpływała w jakikolwiek negatywny sposób na inne aspekty dźwięku. Co do samych zmian po korekcji, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Wydają się niewielkie pod względem wzmocnienia, jednak rozległość filtrów na skali częstotliwości powoduje, że całkiem dobrze słyszalne, szczególnie przy cięższych nutach, obfitujących w wysokie harmoniczne. Jest lżej, a przede wszystkim bardziej gładko. Powrót do dźwięku bezpośredniego daje wyraźne poczucie wzmocnienia pewnych częstotliwości, a przez to pogorszenia realizmu. Jeżeli chodzi natomiast o najniższe rejestry, przy wieczornym słuchaniu nie słyszę dużej różnicy po ich obniżeniu. W zależności od utworu, raz jest lepiej z korekcją, raz bez. Muszę sprawdzić, gdy będę mógł posłuchać głośniej. 
    • @Fafniak A nie mówiłem , ze zrobię kabelek na wtykach Neutrika Profi  ! Tym razem to Proel HPC 305 Normalnie mówisz i masz   A tak przy okazji jak już wydziergałem kabelek do drapaka to idąc za ciosem zmodyfikowałem sam gramofon. Już kiedyś pisałem , że wg. mnie najlepszym rozwiązaniem jest gdy sygnał idzie bezpośrednio z kabli ramienia na IC. Z pominięciem wszelkich blaszek , styków itp. Tak po Bożemu , masy sygnałowe rozdzielone z masą gramofonu. Zbiorczy punkt masy i wyprowadzone uziemienie. Proszę się tylko nie nabijać z tych klinów z zapałek. Nie były to tanie zapałki  Kabel jest w dwóch miejscach solidnie zamocowany do plinty i nie ma szans go wyrwać. Na zdjęciach jak było i jak jest. Test na spostrzegawczość   Drapak po upgrade gra , więc chyba niczego nie schrzaniłem  
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...