Skocz do zawartości

Zakup wiezy / kolumn + wzmacniacza


bocian24

Recommended Posts

Witam.

Ostatnio zdecydowałem się na zamienienie moich starych komputerowych pierdziawek na "porządniejszy" sprzęt audio. W temacie jestem bardzo zielony:P Mam do wydania 500zł (ew. jak będzie warto to dołożyć mogę kilka stówek ale z 300 to max). Z lekkiego obadania tematu wiem, że nie ma co pakować sie w nowy sprzet z takim niskim budżetem. Mój pokój ma coś w granicach 12 - 14m2. Nie mam dużo wolnego miejsca (podłoga odpada całkiem, myślałem o zamontowaniu głośników na ścianie, biurku, na meblach: szafie i regale po prawej i lewej od biurka - maja 1,9m wysokości wiec do sufitu zostanie mi z 70cm). Mieszkam w bloku, wiec nie potrzebuje niesamowicie wielkiej mocy coby nie denerwować sąsiadów icon_wink.gif. Zależy mi na jakości, czystości, głębi dźwięku (no wiecie o co chodzi, nie potrzebuje bassu który zagłusza wszystko inne i trzęsie całym blokiem lecz jest wyczuwalny i gra "zwyczajnie", czysto i przyjemnie icon_razz.gif). Słucham metalu, rocka, rocka progresywnego (Metallica wraz z S&M, która to ponoć jest bardzo ciężką płytka dla głośników; Riverside; RHCP; PinkFloyd; COMA itp. - powinno wam to dać lekkie pojęcie jakiej dokładnie muzyki słucham), oczywiście inne gatunki tez słucham lecz sporadycznie. Myślałem o kupieniu dobrych głośników stereo i wzmacniacza (milo by było jakby był z odtwarzaczem CD, z USB). Mam teraz jeszcze kilka pytań a mianowicie:

-czy jakość dźwięku będzie kiepska jeśli podłącze DVD do wzmacniacza (chciałbym także podpiąć DVD do TV a głośniki do DVD i zrobić takie kino domowe) - tzn czy stracę na jakości na samym odtwarzaniu muzyki na odtwarzaczu DVD i czy muszę kupić jakiś lepszy sprzęt do tego celu?
-czy będzie dobrze jak będę używał takiego zestawu jako nagłośnienia do kompa i kolumny będą stać około 0,5 - 1m od mojego ucha?
-jakich rzeczy szukać? (firmy, modeli) a jakich unikać jak ognia?