Skocz do zawartości

problem ze wzmacniaczem Denon PMA-510AE


moonik

Recommended Posts

Witam posiadam wzmaczniacz Denon PMA-510AE i mam taki problem mianowicie jak wyciszę potencjometrem muzykę na zero to głośniki na lewych kanałach milczą jest absolutna cisza natomiast głośniki podpięte pod prawe kanały cichutko szumią , szum ten jest słyszalny w odległości 20-30cm od głośnika gdy gra muzyka to tego szumu nie słyszę.
Gdzie tkwi problem? wada wzmaczniacza, kable ??
Dodam że jestem laikiem w tej dziedzinie więc ewentualne propozycje rozwiązania problemu prosze prostym językiem icon_razz.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo co może być przyczyną tych szumów. Pierwsza rzecz, to spróbuj odsunąć od siebie wszelkie kable, by się nie stykały. Albo też nie krzyżowały, choć to chyba mniej szkodliwe. Postaraj się poprowadzić kable tak, by żadne się ze sobą nie dotykały. Możesz użyć do tego piankowej izolacji na rurki CO, kupionej w sklepie hydraulicznym (ja tak zrobiłem tam gdzie nie dało się odsunąć w naturalny sposób jednych kabli od drugich). Szczególnie kable zasilające mogą wprowadzać takie szumy lub buczenie.
Inna możliwość, to zasilanie. Jeśli takie odsunięcie/rozdzielenie kabli nie pomoże, to może problem tkwi w tym, że coś z sieci zakłóca sygnał.
Trzeba by kupić listwę zasilającą z filtrami. Ale nie jakiś badziew, bo siądzie dynamika, tylko porządne listwy. Najtańsze takie oferuje Supra i Sonus Oliva. Można patrzeć na jakieś okazje w ogłoszeniach.
Jeśli by i to nie pomogło, to wzmacniacz o ile jest jeszcze na gwarancji trzeba by chyba odesłać do serwisu.

p.s. a ile masz tych lewych i prawych kanałów? Ja myślałem, że są tylko po jednym? icon_wink.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.