Skocz do zawartości

Pomoc w doborze kolumn


Ardian Bat

Recommended Posts

Witam,

Jestem nowy na forum i oczywiście szukam pomocy u bardziej doświadczonych w temacie audio.

Pokrótce, nie mam za dużego doświadczenia w temacie, posiadam monitory B&W Dm 601 seria 1 ze złotymi wysokotonówkami. Podpięte sa do Nad 352, CD Nad 542 i tunera radiowego także ze stajni Nad, ogólnie niedawno zakupiłem ten zestaw. TV mam podłączone przez DAC, ale nie super lotów koszt około 200zł jakiś chinol. Do tej pory miałem Rotela RA-931, ale ponieważ denerwowały mnie wysokie tony do krwi i brak możliwości sterowania pilotem zapadła decyzja o zmianie( wyszło to po przeprowadzce i słuchaniu muzyki lepszej jakości niż materiały z internetu) . Teraz BW z Nadem graja fajnie nie meczą mnie wysokie tony, a i średnica teraz jest fajnie słyszalna, brakuje mi basu który pojawia sie przy bardzo głośnym, słuchaniu, a nie jestem fanem wysokiej głośności.

Ogólnie to więcej oglądam filmów głównie z Netflixa, ale też słucham muzyki powiedzmy 70%/30%, nie chce mieć kina domowego, wole stereo (poza tym nie mam miejsca żeby dobrze ustawić głośniki) Zaznaczę, że nie chce mieć suba, mimo ze do filmów wskazany.

Muzyki jakiej słucham to rock, hard rock, trochę metalu, ale także pop i nie boli mnie czasem disco :) ale jak myślę o dobrej muzyce to głownie rock. Praktycznie nie słucham klasycznej, jazzu, czy blusa.

Miejsce odsłuchu kanapa, na oknach mam żaluzje (brak firan i zasłon), na podłodze płytki (bez dywanu itd) ściany gołe.... Wysokość pomieszczenia to 2,65m. Zdaje sobie ze akustycznie to bieda... ale na ta chwile tak to wygląda. Rysunek trochę pomoże naświetlić sytuacje.

Od kolumn oczekuje grania żywszego z energią dobrze kontrolowanym basem w muzyce i żeby w filmach dały trochę tego basu, nie oczekuje specjalnych cudów :). I chciałbym, żeby miały dobra skuteczność bo jak pisałem nie chce odkręcać kolumn bardzo głośno żeby wydobyć z nich wszystko.