Skocz do zawartości

Jbl balboa 30 na imprezę ?


Antek98

Recommended Posts

Witam. 
Jestem w posiadaniu dość starego zestawu Jbl balboa 30, podłączone są do wzmacniacza Harman Kardon AVR132.

Sam nie poruszam się za dobrze w temacie audio, jestem jakby początkujący. I mam pytanie czy  w przypadku domówki nic nie stanie się tym głośnikom?  Jestem bardzo zadowolony z ich brzmienia. Ten zestaw służy mi od bardzo dawna chyba od 2007r ale jakoś nie interesowałem się bardziej tematem audio, cały zestaw był wykorzystywany bardziej do filmów natomiast muzyki słuchałem na słuchawkach Beyerdynamic dt770pro. Ostatnio zacząłem wykorzystywać ten sprzęt do słuchania muzyki, bardzo lubię słuchać dosyć głośno muzyki z podkręconym bassem i treblami. Boje się jednak czy przy kilku godzinnym słuchaniu na tak wysokim poziomie volium (-10dB, nie wiem czy to pomocna informacja nie znam się na tym) nic się nie stanie ani ze wzmacniaczem ani z głośnikami. 

Zaznaczam, że będzie to długa noc, która zacznie się już wczesnym wieczorem a skończy jak już będzie jasno. 

Serdecznie dziękuje za odpowiedz. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem je kiedyś z HK 235. Do -10dB zdarzyło mi się tylko kilka razy dojść ale 235 dysponował większą mocą (2x65W w stereo a Twój ma chyba 2x40W), zależy też co jest źródłem - z TV masz przeważnie słabszy sygnał więc trzeba mocniej odkręcić. Musisz zwrócić uwagę czy nie występują zniekształcenia przy tym poziomie głośności no i czy ampli się nie grzeje za bardzo. Słabszym wzmacniaczem łatwiej o przesterowanie i spalenie kolumn.   

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lysyrafal napisał:

Przy głośnym graniu możesz spalić głośniki wysokotonowe. Nie doprowadzaj do stanu zniekształcenia dźwięku, potocznie charczenie.

https://www.megamedia.pl/kolumna-glosnikowa-jbl-balboa-30.php

https://www.megamedia.pl/amplituner-av-harman-kardon-avr-132.php