fluid77 Napisano wczoraj o 11:18 Udostępnij Napisano wczoraj o 11:18 Witam. Odkryłem dzisiaj że w jednej kolumnie Monitor Audio Gold 300 6g w jednym głośniku niskotonowym nie ma basu. Kolumny były kupione na początku roku. Teraz nie wiem czy reklamować z tytułu rękojmi czy gwarancji oraz czy domagać się wymiany kolumn czy naprawy. Ktoś podpowie ci będzie najlepsze w tym przypadku? Jeżeli napisałem w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wing0 Napisano wczoraj o 12:01 Udostępnij Napisano wczoraj o 12:01 Rękojmia praktycznie zawsze jest lepsza dla kupującego. Domagać się chyba nie da wymiany. Producent ma prawo naprawić jeśli jest taka możliwość. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SimonS Napisano 1 godzinę temu Udostępnij Napisano 1 godzinę temu Dnia 2.03.2025 o 12:18, fluid77 napisał: Witam. Odkryłem dzisiaj że w jednej kolumnie Monitor Audio Gold 300 6g w jednym głośniku niskotonowym nie ma basu. Kolumny były kupione na początku roku. Teraz nie wiem czy reklamować z tytułu rękojmi czy gwarancji oraz czy domagać się wymiany kolumn czy naprawy. Ktoś podpowie ci będzie najlepsze w tym przypadku? Jeżeli napisałem w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie. Ja skorzystałbym z rękojmi czyli niezgodności towaru z umową zakupu i zażądał wymiany na nowy, wolny od wad. Takie rozwiązanie daje nadzieję na mniej przepychanek, niekończących się napraw itd. i ceduje odpowiedzialność na sprzedawcę. Oczywiście raczej na pewno i tak będziesz czekał 2 tygodnie na rozpatrzenie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fp74 Napisano 41 minut temu Udostępnij Napisano 41 minut temu Ponieważ to moja branża to czuje się kompetentny odpowiedzieć. Jeżeli kupiłeś jako konsument (nie na działalność, bo wtedy inne przepisy i zasady) to składasz reklamację i masz do wyboru: naprawa, wymiana. Sprzedawca nie może tego Twojego wyboru zmienić poza jednym przypadkiem, gdy Twoje żądanie jest z przyczyn technicznych (po prostu nie da się) albo ekonomicznych (byłoby zbyt drogo w stosunku do całkowitej wartości raeczy) niemożliwe do realizacji. Na przykładzie kolumn: 1. Chcesz naprawy, muszą naprawić, chyba że się technicznie nie da albo naprawa będzie droższa niż nowe kolumny - wtedy mogą zaproponować wymianę zamiast naprawy 2. Chcesz wymiany ale się nie da bo np już nie produkują tego modelu, wtedy mmogą zaproponować naprawę zamiast wymiany. Zawsze też, gdy Twoje żądanie nie będzie spełnione (bo sprzedawca ma Cie gdzieś albo w jednym z przypadków opisanych wyżej) możesz zatrzymać uszkodzony towar za obniżką ceny (i np sam będziesz naprawial) albo odstąpić od umowy ( zwracasz kolumny a sprzedawca pieniądze). Jeżeli model jest w dystrybucji, a nie jesteś sentymentalnie związany z kolumnami (bo może masz na nich autograf Stinga) to żądaj wymiany. Ponieważ kolumny sprzedaje się w parach, musza wymienić Ci komplet. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.