Skocz do zawartości

Yattaman

Uczestnik
  • Zawartość

    38
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Yattaman

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Yattaman

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam. Jak w temacie Deck ładnie przewija w obie strony, ale po wciśnięciu 'play' nie kręci kasetą i po 3 sekundach daje 'stop'. Kilka miesięcy temu, kiedy go dostałem (brudny) odtwarzał, tyle że cicho (może kwestia brudu i starej, zajechanej kasety). Odłożyłem go na półkę. Teraz, kiedy go oczyściłem z kurzu, przemyłem (alkohol izopropylowy) głowicę i rolkę gumową, nie chce już odtwarzać. Czyszczenie przeprowadziłem bardzo ostrożnie i nie ma szans na jakieś uszkodzenia. Możliwe, żeby to była sprawa paska? Gdzieś wyczytałem, żeby przetrzeć go alkoholem i tak zrobiłem (też delikatnie), ale nic nie pomogło. Podchodzić do jego wymiany? Boję się go rozbierać, dość to wszystko upakowane ciasno, może macie jakieś podpowiedzi jak go sprawnie zdjąć i założyć (zdjęcia). Może to i paździerz, ale mam do niego sentyment. Proszę o pomoc:)
  2. Witam. Mam problem ze zwrotnicami w Altusach 150 (ustaliłem kiedyś, że technicznie to są to Altony 110, ale też proszę o weryfikację). Problem polega na tym, że zwrotnice różnią się trochę wyprowadzeniami i w obu nie jest przylutowany jeden z drutów średniej cewki. Poniżej rozpiska porównawcza obu zwrotnic i zdjęcia. Bardzo proszę o pomoc, jak to właściwie powinno być połączone. 1 - GDN(-), GDWT(-), wejście(-), GDM(+),...tu powinna być średnia cewka? druga zwrotnica: jak wyżej; 3 - cewka mała, cewka średnia, potencjometr midrange; druga zwrot.: cewka mała, cewka średnia; (nie ma wyjścia na potencjometr midrange); 5 - potencjometr tweeter, kondensator 1; druga zwrot.: jak wyżej; 6 - kondensatory 2 i 3; druga zwrot.: jak wyżej; 7 - cewka duża, wejście(+); druga zwrot.: jak wyżej; UWAGA - punkty 6 i 7 są zmostkowane! 12 - kondensator 1; druga zwrot.: kondensator 1, cewka mała, potencjometr midrage; 13 - kondensatory 2 i 3, cewka mała; druga zwrot.: kondensatory 2 i 3; UWAGA - punkty 12 i 13 są zmostkowane! 14 - cewka duża, GDN(+); druga zwrot.: jak wyżej. Drugie wyjścia od potencjometrów w obu zwrotnicach idą odpowiednio: od midrage do GDM(-), a od od tweetera do GDWT(+). Podsumowując. W obu zwrotnicach nie przylutowany jest jeden z drutów średniej cewki, a wyjście na potencjometr midrage w jednej odchodzi od 3 a w drugiej od 12. Pozostałe różnice, jak na moją głowę chyba nie są istotne, bo i tak punkty, których dotyczą są zmostkowane. Jak to powinno być ostatecznie połączone? Proszę o pomoc.
  3. Witam ponownie. Z obowiązku składam relację, jak się skończyły moje poszukiwania w temacie. Transmiter, który miałem wcześniej (August) musiał mieć wadę egzemplarza, bo skontaktowałem się z człowiekiem, który też go kupił i był bardzo zadowolony. Ja swój zwróciłem i kupiłem coś takiego - Toslink SK-BTI-029. Transmiter wyposażony jest też w Apt_X, SPDIF (wejście i wyjście), AUX, no i działa w dwie strony (transmisja i nadajnik). Z moimi słuchawkami paruje się to sprawnie, dźwięk jest naprawdę dobrej jakości. W praktyce zasięg ma do 13-14 metrów, na takiej odległości zaczyna przerywać. Testowany w warunkach domku jednorodzinnego, na powierzchni poddasza przy otwartych drzwiach, częściowo przez ścianki działowe. Przez strop (betonowy) na parter już nie daje rady. Podsumowując, gdyby August nie miał wady podejrzewam, że byłoby podobnie. W końcu to i to chińczyk. Spełnia moje oczekiwania.
  4. Też jakiś czas temu stałem przed tym problemem:) Kupiłem Harman-Kardon BT, słuchawki używane, już nieprodukowane. Dałem za nie blisko 400 zł, nowe kosztowały dużo więcej. Są świetne, szczególnie do muzyki, której słuchasz (słuchamy podobnej). Co ważne, są też bardzo wygodne i dobrze wykonane. Moim zdaniem warto ich poszukać. Oooo, są nawet tu za 400 zł: https://allegro.pl/oferta/sluchawki-harman-kardon-bt-czarny-pokrowec-7787241014. W zestawie mają nawet drugi pałąk, ja nie dostałem. Myślę, że warto ponegocjować jeszcze, ale są warte tych pieniędzy. Jeśli wygląd odpowiada i są sprawne, myślę, że się nie zawiedziesz. Tutaj masz ich test: https://audio.com.pl/testy/stereo/sluchawki/1181-harman-kardon-harkar-bt Dobrego wyboru:)
  5. No i stało się:) Kupiłem te Piloty. Przez weekend troszkę je potestowałem. Pierwsze wrażenia wizualne: solidne, ciężkie i stabilne. Nie rozbierałem ich, nie miałem na to czasu, chciałem nacieszyć się ich słuchaniem (o tym dalej). Wkręty mocujące głośniki są oryginalne, choć wyglądają na najzwyklejsze (stąd pewnie sugestia, że mogą oryginalne nie być). Z tyłu dwa tunele bass reflex, były ''ruchome'' (puścił klej, więc je podkleiłem). Po ich wyjęciu widać 2 cm grubości płytę, z której zbudowana jest obudowa kolumn, dość grube przewody, wygłuszenie. Całość sprawia wrażenie solidności i estetyki. Dla zobrazowania zdjęcia z aukcji niższego modelu Pilota - Classic 600: Zdjęcie (bardzo poglądowe) moich Pilotów wrzucę w wolnej chwili (zewnętrznie praktycznie wyglądają identycznie jw.). No i brzmienie. Jak pisałem, podpiąłem je do Yamahy AX-700 sprzężonej z CDX-596, żadnymi szczególnymi przewodami, grube polskiej produkcji 2x2,5 mm2 100% Cu OFC. Segmenty spięte cinchami też z przeciętnej półki. Pomieszczenie ok. 30-35 m2, poddasze ze skosami, bez dywanu i zasłon, ale z dwoma dużymi sofami i poduchami (znalazło się też miejsce na suszarkę z praniem-pomoc żony w wytłumieniu pokoju;). Na pierwszy ogień poszedł "Oxygene 3" Jeana Miechel'a Jarra i uśmiech na pysku:) Piękny, nisko schodzący bas, ale nie waląca w twarz chamówa, jak w Altusach, które też posiadam (z całym szacunkiem do nich), do tego wyraźniutkie szczegóły średnicy, krążące po pokoju (szczególnie dźwięk metalowej ''kulki'' w "part 15"). Potem "Smooth jazz cafe 9" - z dużą przyjemnością słuchało się całej płyty (świetne trąbki i wokale), ale Kawałek Toto - "Lea", bogactwo dźwięków i dynamika utworu w 10. Bardzo lekko, świeżo i soczyście było natomiast na całej płycie Fisheclectic "Jeszcze nie znikaj". Wracając do niskich tonów, po raz kolejny o dreszcze przyprawia "No need to be kindle" z "Ornety" Kampu! oraz punktowy bas w "Jungle boy" i "Sirens" u Kari. Cudowna wręcz gitara i fajna dynamika w "Desire" Blake'a Aarona. Zdążyłem jeszcze odpalić Apocalypticę "Inquisition Symphony" - piękne wyraźne kontrabasy, słychać niemalże każde pociągnięcie smyczka:) Wiem..., podnieciłem się, popłynąłem... Ale naprawdę nie spodziewałem się tego po kolumnach za 1500 zł. Pewnie swoje zrobiła też przestrzeń mojego pokoju (choć akustycznie daleko jej do ideału), w porównaniu do małego pomieszczenia poprzedniego właściciela (a i tam przecież mnie urzekły). Cieszę się, że zaryzykowałem. Nie wiem, jak wypadłyby w porównaniu z Tonsilami Maestro III, ale kosztowały prawie połowę ich ceny. Nie żałuję:) Marka nieznana, ale stosunek ceny do jakości baaardzo korzystny. Podsumowując: Wygląd nie zachwyca (mnie), ale nadrabiają solidnością wykonania, stabilnością, ciężarem. Wyraźny, soczysty, ale dobrze skontrolowany bass (jest tam, gdzie trzeba i ile go trzeba, nie przytłacza), szeroka, dość precyzyjna scena (łatwo usytuować poszczególne instrumenty, wiadomo gdzie "stoi" wokalista), przyjemne szczególiki sopranów (też nie atakujące). Na moje ucho, ładnie wszystko poukładane, bez przesady, czy wyraźnego niedosytu gdziekolwiek. Nazwa kolumn chyba adekwatna, po prostu Classic.
  6. Nie, to opis (i zdjęcia) z aukcji niższego modelu, niż ten, którym jestem zainteresowany. Co myślicie o nich po tych zdjęciach/opisie? Dziś oglądam i słucham raz jeszcze tych moich. Dam znać jaka decyzja w weekend. Pozdrawiam. P.S. Zadałem kilku osobom sprzedającym kolumny Pilota o to co wiedzą o tej marce. Odsiewając ewidentnie handlowy bełkot mający mnie tylko zachęcić do ich kupna, wspólny mianownik dla tych odpowiedzi jest mniej więcej taki: firma mało znana, bo istniała tylko około 10 lat - podobno przeinwestowali w budowę kolumn "z wyższej półki";) i zbankrutowali, bo popyt był mniejszy niż się spodziewali; nie była to też bardzo masowa produkcja, cyt: "niemiecka manufaktura kolumn tworzyli od budżetowych kolumn po konstrukcję hiend za kilkadziesiąt tysięcy dm. Często korzystali z przewodników vifa seas scen speak westra itp"; szczegółem rozpoznawczym kolumn z wyższej półki Pilota były podobno te, ze złotym logo i tabliczką znamionową z tyłu też w tym kolorze... Próbowałem też na ten temat poczytać i coś zrozumieć z niemieckich portali. Jeśli dobrze zrozumiałem, Pilot rzeczywiście miał ambicje na sprzęt z wyższej półki, ale jako mało znana firma (jeśli dobrze wyliczyłem, założona w końców ce lat 70-tych) nie mogła w latach 80-tych się przebić. Próbowali też swoich sił na rynku amerykańskim, ale były problemy z dystrybucją. W 1989 r. postawili na serię budżetowych kolumn, chyba na zasadzie ratowania firmy, co jednak ostatecznie ich pogrążyło i padli. Poza tym dużo rozpisują się o dobrych markowych przetwornikach i przemyślanych, nietuzinkowych konstrukcjach skrzyń. Powołują się na wygrane testy w niemieckich czasopismach zajmujących się tematyką audio (lata '86-'88). No i cytat z niemieckiego forum audio (2007 rok, przepraszam za tłumacza google): "Pod koniec lat osiemdziesiątych wydałem dużo pieniędzy (1500 DM) na te czasy i zainwestowałem w 2 stojące pudełka ST 404... Dają mi wiele przyjemności przez wiele lat, ponieważ mają dobrą wydajność i szczególnie przejrzyste centra. Jednak marka, która wydaje się stosunkowo mało znana co najmniej kupującym na rynku głównym, dość szybko zniknęła z rynku. Dzisiaj wciąż można znaleźć bardzo tanie systemy 5.1 o tej nazwie, ale nową etykietę na rynku - ale najwyraźniej nie ma to nic wspólnego z oryginalnymi pilotami, z wyjątkiem nazwy. Na początku tego roku przeszukałem to, co zostało z dawnych czasów, a nawet znalazłem dobrze zachowane ST 505 za niewielkie pieniądze (patrz zdjęcie po prawej). Nawet małe dwu- i trzykierunkowe regały były dostępne w znanym domu aukcyjnym za bardzo przystępne ceny (około 30 EUR / para).''
  7. W międzyczasie znalazłem to: https://allegro.pl/oferta/pilot-classic-600-hi-end-seas-rex-najwyzszy-model-7765187388 Model niższy od mojego. "...kolumny już nie istniejącej firmy PILOT która budowała wysokiej klasy i bardzo drogie kolumny w latach 80-90 po czym firma zbankrutowała... Kolumny oparte na słynnych głośnikach norweskiej firmy SEAS tu zastosowano jako niskotonowe SEAS P17 REX model H416 8ohm średniotonowy SEAS MP 14 RCY bardzo udany model montowany w hi-endowych zestawach audio i wysoki ton SEAS 25 TFF chłodzony fluidem całość wykonana wręcz audiofilsko co w dzisiejszych czasach nie do osiągnięcia każdy z głośników w osobnej komorze rezonansowej!!" Są też zdjęcia samych głośników od strony magnesów i w tle trochę wnętrza.
  8. Wracam do tematu, bo negocjacje posunęły się do przodu. Piloty, jak w temacie mogę mieć za 1500 zł (ten właśnie egzemplarz). Jak tym razem ustaliłem, przetworniki w komunach też są Seas'a. Za taką cenę to już chyba warto (jest prawie to połowa ceny nowych Maestro III). Do jutra jeszcze szukam. Jak wezmę, podzielę się szczegółami budowy i wrażeniami. Pozdrawiam.
  9. Witam. Wpadł mi w ręce amplituner Marantz SR-50L. Po uruchomieniu gra bez uwag przez kilka minut, następnie słychać narastające buczenie w głośnikach nawet przy maksymalnie zmniejszonej głośności. Jest tak samo przy jakimkolwiek źródle: CD czy deck, a nawet przy odłączonym źródle dźwięku. Po zdjęciu obudowy zauważyłem przebarwienia w kilku miejscach na płycie głównej, co widać na zdjęciach. Reszta wygląda ładnie. Pytanie - czy te elementy są przepalone i mogą być przyczyną tych problemów. Czy opłacalna jest naprawa, ile może realnie kosztować? I jeszcze z drugiej strony płytki:
  10. No cóż, wygląda na to, że temat niniejszy jest z kategorii ''rozwiąż to sam'' Podzielę się tym, co zrobiłem. Otóż zamontowałem tam żarówki takie, jakie były dostępne w necie, starając się w miarę możliwości trzymać się wspomnianych ustaleń ze schematu. W skrócie: do ogólnego oświetlenia skali użyłem takich żarówek osiowych 6,3V 250mA (wymieniłem obie, choć jedna oryginalna świeciła-chciałem mieć jednolitą barwę i równomierne nasycenie)... W pozostałych miejscach (podświetlenie wskaźnika wychyłowego, lampek ''stereo'' (itd.) oraz języczka wskaźnika wybranej stacji radiowej) zamontowałem jednakowe żaróweczki 6V 50mA, o takie: Efekt wizualny jest w mojej ocenie właściwy, taki jak w oryginale: A teraz problem do usunięcia na przyszłość. Po tygodniu testowania otworzyłem pokrywę i zajrzałem do środka. Tak, jak się spodziewałem problemem jest emisja ciepła przez użyte żarówki. Choć z zewnątrz problemu nie widać, sprzęt nie nagrzewa się w pobliżu źródła światła nadmiernie, to już miejsce mocowania tak. Plastik w bezpośrednim pobliżu żarówek delikatnie, ale wyraźnie się nadtopił. Problem był widocznie już przy rozwiązaniu fabrycznym, bo jak pisałem wyżej, lekkie przebarwienie i podtopienie plastiku zauważyłem przy oryginalnych żarówkach ogólnego oświetlenia skali. Teraz problem się pogłębił. Najgorzej w przypadku mocowania żarówki języczka skali, które znacznie się nadtopiło i w części bezpowrotnie uszkodziło (musiałem je zrekonstruować). Wyjątek stanowią mocowania lampek ''locked'', ''stereo'' i ''tuned'', które wykonane są z grubej gumy i widać lepiej izolują ciepło. Rozwiązałem to tak, że starałem się poprawić ułożenie żaróweczki w języczku skali tak, by możliwie z każdej strony było jak najdalej ścianek mocowania. Myślę, że producent radził sobie z tym problemem stosując w oryginale żaróweczki oblane w znacznej mierze gumą (te błękitne gumy mocujące na zdjęciach), które i izolowały od ciepła i pozwalały tak umocować żarówkę, by jak miała jak najdalej do obudowy. Żarówek takich znaleźć nie mogłem. Może poradzicie komuś na przyszłość, jak rozwiązać problem ciepła? Czy dziś pozostają już tylko led-y?
  11. Witam serdecznie. Potrzebuję tym razem pomocy w ustaleniu, jakie żarówki do podświetlenia skali powinienem wlutować w miejsce spalonych w moim Onkyo tx-1500. Na oryginałach nie ma żadnych oznaczeń. Spaleniu uległy: 1. Jedna żarówka osiowa do podświetlenia skali (zdjęcie 1). Ma wymiary fi 8mm/30 mm. 2. Do wskaźnika (języczka) skali - fi 4mm/17mm (zdj. 2) 3. Do "lampek": Locked, Tuned, Stereo - te mają fi 4 mm/13 mm (zdj. 3 i 4). Na innym forum ustaliłem, że w wyższym modelu - tx-2500 zastosowano 6,3V/0,05A, jest szansa, że u mnie są takie same? Wymiary zbliżone do żarówki z punktu 2 ("języczek"), mogę przyjąć, że to to samo? 4. Do wskaźnika siły sygnału: fi 5mm/10mm (zdj. 5). Może miał ktoś taki amplituner i podobne dylematy? Bardzo zależy mi na zachowaniu oryginalnego charakteru, podobnego oświetlenia, więc led-y odpadają. I jeszcze jedna sprawa - na obudowie skali, w pobliżu starych żarówek widoczne są ślady "przysmalenia'' plastiku. Czy to możliwe, że żarówki emitowały za dużo ciepła? Jak ten problem wyeliminować? Żarówki są oryginalne, nie widać śladów odlutowywania, itp. Ok, pomogli dobrzy ludzie i mam tu instrukcję do tego amplitunera: https://elektrotanya.com/onkyo_tx-1500.pdf/download.html Jeśli dobrze odczytałem ze spisu elementów i ze schematu, wszystkie żarówki mają 6,3V i teraz tak: - oświetlenie skali ma 250mA, - tak samo "lampki" stereo, locked, itd. - 250mA, - języczek wskaźnika stacji radiowej ma 50mA. Nie mogę tylko znaleźć mA dla podświetlenia siły sygnału. Może ktoś potrafi to znaleźć w tej instrukcji? Jeszcze kwestia emisji ciepła. Gdzieś wyczytałem, że im niższe ampery, tym niższa temperaturę emituje żarówka. Ktoś sugerował, żeby w amplitunerze stosować żarówki do 100mA. Co o tym sądzicie? Jak ma się to do światła (zależy mi na możliwie zbliżonym do oryginału)?
  12. Nie, możesz podłączyć tradycyjnie obrane z izolacji przewody. Gratuluję sprzętu, zagra pięknie. Miłego odsłuchu.
  13. Żeby był bas, musi być i średnica głośnika niskotonowego... Zobacz mniejsze modele, np. Mildton 70 ma tylko 33 cm szerokości, może się zmieścisz?
  14. Mam w domu Yamahę o model wyższą (AX-700), do tego CDX-596 i dla mnie ten zestaw gra w punkt. Szczególnie dla wielbicieli głębokiego basu (yamaha jest z tego znana). Do powierzchni Twojego pokoju AX-500 wystarczy z dużym zapasem. Przy muzyce, której słuchasz i budżecie, którym dysponujesz - poszedłbym (wiem, zaraz polecą na mnie gromy...) do tego w kolumny od Tonsila, np. któryś model Altona, Mildtona, Altusa (w tej kolejności). Czemu tak egzotyczny zestaw? 1. Testowałem takie zestawienie i przy disco, rocku (myślę, że techno też) sprawdzi się idealnie. Nie słuchasz wyrafinowanej muzyki elektronicznej, jazzu lub innych gatunków, gdzie bardzo istotne są jakieś szczególiki... (przepraszam, że tak uważam, ale to tylko moje zdanie). Szczególnie, że jak mniemam masz zamiar słuchać muzyki z kompa, czyli skompresowanej (czyli audiofilem nie jesteś). W rocku i dicho (nie oszukujmy się) chodzi najbardziej o bas i moc, a do tego te kolumny będą bardzo dobre. 2. Kolumny te można kupić w korzystnej cenie, jest ich dużo na rynku w różnym stanie. Jeśli masz trochę zdolności manualnych, nie odrzucaj od razy tych lekko zużytych (najczęściej piankowe zawieszenia w głośnikach - za psie pieniądze można je zregenerować samemu, ew. zlecić to komuś), a cenę można wtedy bardzo wynegocjować. Tonsil nadal istnieje i są dostępne części zamienne, to tak na przyszłość, albo gdybyś chciał je dopieścić. 3. W moje ocenie (i nie tylko mojej) mają bardzo fajny wygląd (szczególnie bez maskownic), który idealnie pasuje do Yamahy AX... - podobny okres produkcji. Miny znajomych, którzy kpiąco traktowali Tonsila, zaraz po wejściu do mojego pokoju (a po uruchomieniu takiego zestawu szczególnie) - bezcenne:) 3. Można dorzucić tu jeszcze aspekt sentymentalny - poczuj się trochę, jakbyś ratował niepowtarzalny polski sprzęt z epoki, która bezpowrotnie (i słusznie) minęła 4. Jest wielu fanów Unitry/Tonsila, jeśli kolumny dopieścisz, będziesz o nie dbał, w przyszłości nie będziesz miał problemu z ich zbyciem (cenę trzymają), a Yamaszkę (która też w tym modelu cenę trzyma) wyposażysz w coś z wyższej półki (odłożysz kasę, dojrzejesz muzycznie do jazzu, czy coś tam innego się stanie). Taki jest mój (osobiście sprawdzony) pomysł na pierwsze fajne stereo do wymienionych gatunków muzyki. A co do kolumn, które pewnie wzbudzą burzliwą dyskusję, to chętnie zapoznam się z "o niebo lepszymi" (uwzględniając postawione warunki) w granicach cenowych do 400-500 zł. Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...