Skocz do zawartości

Yattaman

Uczestnik
  • Zawartość

    57
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Yattaman

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ustaliłem, że gumowa końcówka ramienia jest uszkodzona, nie powinna mieć takiego luzu. Może ktoś dokonywał takiej naprawy? Mogę liczyć na pomoc?
  2. Witajcie! Wpadł mi w łapy taki oto gramofon. Z uwagi na to, że jest to mój pierwszy tak profesjonalny;) sprzęt (dopiero, co względnie oswoiłem się z Fonicą GS-475) mam parę pytań i wątpliwości, co do jego kalibracji. Dotychczas wykonałem następujące czynności: 1. Wyważyłem ramię do pozycji poziomej (przy dźwigni CUE w położeniu "w dół", a nie wiem czy nie powinno być "w górę"). 2. Ustawiłem nacisk igły na 2 gramy i tu najwięcej wątpliwości: - końcówka ramienia, na którą nałożona jest przeciwwaga jest "elastyczny" (lekko mówiąc) - jest tam szczelina ok 1,5 mm (patrz zdjęcie), co powoduje, że odważnikiem można manipulować w górę i w dół... wydaje mi się to uszkodzeniem - jeśli tak, to czy można to jakość usunąć/naprawić? - nie mogłem znaleźć specyfikacji mojej wkładki (Ortofon LMB 5), zasugerowałem się innymi Ortofonami, stąd nacisk 2 gramy (nie wiem czy to dobrze)? Czy ktoś zna specyfikację tej wkładki? - sprawdzałem wagą jubilerską położoną na talerzu gramofonu i rzeczywiście jest 2 gramy. - czy ze zdjęcia można coś powiedzieć o stanie igły (bo ja nie potrafię tego ocenić)? 3. Antyskating ustawiłem na 2, bo gdzieś wyczytałem w necie, że można ustawić taką samą wartość jak nacisk igły (a nie mam pojęcia jak inaczej to być powinno i liczę na to, że od Was się dowiem). 4. Gramofon wyposażony jest w tzw. Qartz Lock, co jak rozumiem ma blokować ustawienia obrotów. Przy obrotach nic nie grzebałem, bo kręci (wydaje mi się właściwie i od strony stroboskopu i na ucho). Jaka jest zasada działania tego Qartza i jak to ewentualnie wyregulować/zastosować? Podsumowując, gramofon gra. Jakość nie powaliła mnie w stosunku do Fonicy z nową wkładką Audio-Technicy AT 95E, jest porównywalna/taka sama. Moje obawy dotyczą tego, że z powodu niewłaściwego skalibrowania (szczególnie w związku z tym luzem przeciwwagi) podrapię sobie płyty. Używam zestawu: Yamaha AX-700 i kolumny Pilot Classic 800. Pozdrawiam.
  3. Panowie, zależałoby mi na tym, by wykorzystać wyjście z amplitunera dedykowane dla suba. W nocy przyśniło mi się takie zmostkowanie zacisków jak na zdjęciu. Czy ma to sens i czy przede wszystkim nie spalę niczego?
  4. Cześć! Jak w temacie - mam piękny subwoofer Yamahy (NS-W2), wyprodukowany "parę" lat temu. Chciałbym go podłączyć pod amplituner HTR-2866. Pierwszy raz mam do czynienia z KD i subwooferami, dotychczas śmigałem tylko w stereo. Problem mój polega na tym, że wyjście z amplitunera jest na RCA, a w subie na gołe przewody głośnikowe (ew. wtyki bananowe). Można kupić taki przewód, czy samemu trzeba dokonać przeróbki? Ponadto, w subie są 4 zaciski (lewy i prawy kanał), a w przewodzie RCA spodziewam się 2 przewodów. Poniżej zdjęcia poglądowe. Z góry dziękuję za pomoc.
  5. No, jest w tym sporo racji:) Dlatego bardziej przymierzam się do odwzorowania tych kolumn (pierwsza opcja). Ma ktoś może niezbędne wymiary obudowy? Byłbym wdzięczny.
  6. Witam Kolegów. Mam zwrotnice do Tonsil Maestro 70 (na zdjęciach) i szukam pomysłu na najsensowniejsze ich wykorzystanie. Chodzą mi po głowie dwie opcje, ale i wątpliwości z nimi związane. Dlatego potrzebuję Waszych sugestii. 1. Odwzorowanie kolumienek oryginalnych (no, z ewentualnymi sensownymi modyfikacjami). - mam pewne zdolności stolarskie, podstawowe narzędzia i materiał też się znajdzie, poza tym taka robota to dla mnie przyjemność; nie mam niestety dokładnych wymiarów (wszystkich, w tym frezów, miejsca mocowania basreflexu i wymiary tego tunelu, itp.); może ktoś z Was posiada takie dane lub zdjąłby je dla mnie ze swojego zestawu? - dość drogie głośniki wysokotonowe (podobno najmocniejsza strona tych kolumn, jaka jest Wasza opinia?); iść ściśle w oryginał czy macie jakieś sugestie zmian co do przetworników (dotyczy też GDNów)? - podobnie, co do kwestii modyfikacji zwrotnic, ruszać (jeśli tak, to co), czy nie ruszać? - jakieś inne propozycje do uwzględnienia przy budowie takich kolumn? 2. Budowa kolumn na bazie tych zwrotnic, ale nie trzymając się oryginalnego projektu. - może ktoś z was spotkał się z taką realizacją lub sam ją przeprowadził? - samodzielnie w tę opcję nie wejdę (nie potrafię obliczyć tych wszystkich potrzebnych parametrów obudowy, itd., nie posługuję się programami do tego przeznaczonymi). Może macie jakieś inne pomysły na te zwrotnice? Generalnie ma to być dla mnie pewien poligon doświadczalny, przyjemność z budowy/odtworzenia kolumn. Granicą dla fantazji jest sensowny stosunek jakości dźwięku do wartości zakupionych elementów ;) Pozdrawiam!
  7. Gramiak śmiga, aż miło! Bardzo Wam dziękuję za pomoc. Co do kabelków w ramieniu, odpowiedzi nie otrzymałem... więc przyjmuję, że podłączyłem właściwie / nie ma to znaczenia... Dźwięk jest, mnie zadowala, jet ok. Pozdrawiam.
  8. Te też są wymienione, ale chodziło mi o przewody w ramieniu gramofony, które podłącza się do wkładki. Te nie mają kolorów i nie mam pewności, czy właściwie podłączyłem masy dla lewego i prawego kanału (+ R i L znalazłem multimetrem). Muzykę słychać, czy przy podłączeniu masy odwrotnie było by ją słychać? Jedną końcówką multimetru dotykałem rdzenia RCA, drugim jednego z kabelków idzianych na zdjęciu. Tak ustaliłem + kanałów. Zostały dwa kabelki masy dla tychże kanałów, ale multimetr (tym razem zetknięty z obudową RCA z jednej strony) piszczał niezależnie, którego kabelka masy (ze zdjęcia) dotknąłem.
  9. Ładna. Ale jak mam odsłuchać w domu kiedy jestem z drugiego końca Polski? Jak się ona ma do AX-700?
  10. Witam Kolegów! Mam możliwość nabycia (za 1000 zł) wzmacniacza Yamaha A-700. Dotychczas miałem przyjemność korzystania z AX-700, ale troszkę nadszarpnął już go ząb czasu. Niemniej, AX-700 spełniał wszystkie moje oczekiwania. Może ktoś z Was miał okazję słyszeć oba modele i podzieli się wrażeniami? Różnice w specyfikacji, jakie znalazłem, to (za hifiengine.com): A-700 jest słabszy (100 W / AX-700 110 W), ma niższy damping factor = 90 (AX ma 100) i Input sensitivity (line) = 150mV (AX ma 160). Tyle teorii. A jakie są Wasze opinie? Pozdrawiam.
  11. No właśnie - nie! Kręciłem, jak krętacz samą podziałką Będę działał jak tylko dorwę się do gramiaka. Dzięki! P.S. Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić? Czytam o drukowanych matrycach zakładanych na talerz... Druga sprawa, jaka jest "normalna" wrażliwość gramofonu na wstrząsy? Przy aktualnym ustawieniu, jak tylko spokojnie do niego podchodzę (po sztywnych panelach, nic ruchomego), słychać przeskoki... A, i jeszcze! Sprzedający wymienił przewodu w ramieniu (niestety nie mają oznaczonych kolorów). Kanały znalazłem multimetrem (piszczał przy dotknięciu rdzenia w chinch-u i danego kabelka). Mogłem jednak pomylić masy i podłączyć na odwrót (bo multimetr piszczał w każdej konfiguracji pozostałych 2 przewodów zetkniętych z obudową chinch). Dodam, że dźwięk jest, nawet względnie do przyjęcia (zważywszy na jakość starej płyty, bo lepszej było mi szkoda na eksperymenty).
×
×
  • Utwórz nowe...