Skocz do zawartości

san-sui

Uczestnik
  • Zawartość

    142
  • Dołączył

O san-sui

  • Ranga
    Sympatyk

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Mazowsze Pd

Ostatnio na profilu byli

486 wyświetleń profilu
  1. @Czubsi Jak widzisz, nie samym chlebem się żyje. Trochę masełka nie zaszkodzi .... 😊
  2. Wysokie modele to jest to, o co chodzi w audio!? Nie zawsze. Ach …. te ciągłe poszukiwania. 😊 "Ostatnio", jak to w życiu bywa, trafiło mi się słyszeć kilka systemów opartych na wzmacniaczach Sansui, z bardzo wysokiej półki. Grały z różnymi, dość drogimi kolumnami i różnymi drogimi zródłami. Każdy z racji tego, że znajdował się w innym pomieszczeniu, mimo zastosowania bardzo dobrej klasy elementów składowych, grał inaczej. Nie często z dobrym skutkiem. Jeden szczególnie mi się spodobał. Grał niesamowicie, analogowo, z bardzo rozbudowaną przestrzenią zródła, charakterystyczną dla Sansui barwą dzwięku, z naleciałością brzmienia lampy. Postanowiłem popróbować ustawić podobnie brzmiący system, z zastosowaniem, posiadanych już przeze mnie, elementów, który będzie grał w niewielkim pomieszczeniu: wysokim na ok. 1,9 m, o rozmiarach ok. 4 x 4 m, z jedną ścianką boczną półotwartą na dalszą przestrzeń. Głośniki dwudrożne, małe, tanie monitory, Saba Box 550 (35/55 W – 4 Ohm). Żródło to Sansui CD V-1000. Gra nadspodziewanie dobrze. Oczywiste także, z racji charakteru grania, mój ulubiony, Sansui Au-999 - Moc muzyczna (IHF) 180W (4Ω), 140 W (8Ω). Model z roku 1969/70. Charakter grania analogowy, z naleciałością brzmienia lampowego. System zagrał wspaniale. Byłem zaskoczony osiągniętym efektem. Otworzyła się niesamowita przestrzeń. Z tak małego pomieszczenia przeniosłem się do dużej sali, z olbrzymią, rozciągniętą w szerz i w głąb sceną. Usłyszałem wiele szczegółów i smaczków, które, gdy AU-999 grał w dużym, wysokim pomieszczeniu, w niby „lepszym” zestawieniu, ginęły w „natłoku” innych, wszech ogarniających mnie dzwięków, gdyż natężenie ich było dużo mniej zróżnicowane i stopniowane. Tu i teraz jednak brzmienie było płynne, namacalne, z niesamowitą, ogromną, precyzyjną przestrzenią. Ujawniło się wiele źródeł „pozornych”, ze zróżnicowaną amplitudą sygnału ale ze sporą dynamiką. Utworzył się wyjątkowy, naturalny „obraz muzyczny”. Usłyszałem wciągający analogowy dzwięk. Słuchanie od razu imponowało i wciągało. Pokazuje to, jak ważne jest pomieszczenie, w którym gra system! Kolumny rozstawione na ok 4 m na boli, ok. 0,9 m od ściany tylnej, obok ścian bocznych. Gdzie ja to już widziałem, także z dwudrożnymi …. ☺️ Mała kubatura pomieszczenia, czego się obawiałem, wcale nie oznacza, że dzwięk będzie przytłumiony, bez sceny i pozbawiony rozmachu w budowaniu przestrzeni. Jest wręcz odwrotnie. Co najważniejsze – jest bardzo dobrze.
  3. Malczewski? Poznałem "go" pierwszego. Muzeum było obok. Obraz, dżwięk i czucie - to życie. Związane z nim doświadczenia, poznane niejasności, niespójności i póżniejsze z nimi skojarzenia. Kojarzę od zawsze.
  4. Znaczy: dla Ciebie Picasso to bardzo chory człowiek, czy wyjątkowy tylko? Nie wspomnę o innych - van Gogh Vincent i wielu, wielu innych. Dla niektórych z nich plamy na płótnie to prawda. To samo masz w muzyce .... Sami chorzy. Ci tworzą najlepszą! Jak można się szybko zorientować, chorych jest najwięcej wśród bardzo bogatych, bo kupują te chore wizje za miliony $$$$ .... i kamuflują w swoich zbiorach. Sporo chorych snuje się również po różnych muzeach, na całym świecie... Sami chorzy tylko?
  5. Dopiero dowalacie! Aż miło się zrobiło! Nareszcie! Oczywiste, że każdy tu pisze o swoich SUBIEKTYWNYCH odczuciach! Każdy z Was. Nawet @Czubsi. Mimo, że, być może, myślicie inaczej. Ale .... Czy ja muszę się z Wami zgadzać!? Niby dlaczego? Nie znam nikogo zupełnie obiektywnego. Znam tysiące subiektywnych. Tylko "maszyna" elektroniczna (być może!) byłaby obiektywna. Zaznaczam - być może! Ale.... czy pomiarom i liczbom, szczególnie w audio, można wierzyć?? Gdy się słyszy, czuje zupełnie inaczej! Każdy przecież ma inne doświadczenia życiowe. Każdy słucha innych koncertów na żywo, a nawet jeśli tych samych, to i tak stoi w innym miejscu i inaczej je odbiera, inaczej kojarzy słyszane dżwięki! Jeden słyszy większą przestrzeń, a inny tylko i wyłącznie, w tym samym miejscu i momencie, tylko pogłosy katedry 😊! Jeden więcej przestrzeni, a inny tylko wzrastającego, otaczającego hałasu. Dla mnie przestrzeń, to pobłyskujące dookoła dżwięczne "gwiazdki" - rozpraszające się we wszystkie strony i niknące w oddali (Takie Gwiazdki z filmowych bajeczek dla dzieci). Każdy ma inną wyobrażnię i inne skojarzenia. Inne doświadczenia słuchowe i inne skojarzenia wzrokowe! PO prostu! ........ Czy nie byłoby dziwnym, gdyby wszyscy kochali tak samo?? W dodatku, tylko tę samą kobietę? A jednak! To tylko na forum .... ....... Te same schematy muszą dać podobne cechy w dżwięku. To nieuniknione. Stad takie wnioski. W przeciwnym wypadku to byłoby tak, jakby się zrównywało, np. kobietę z mężczyzną ...... Co innego widzisz, co innego słyszysz i co innego czujesz? 🙃
  6. MR gra najbardziej "lampowo" (poza MosFetami). MR i Audio raczej nie "lubią" ostrego Rocka.
  7. Alphy różnią się sporo. Który model Alpha cię interesuje?
  8. Nic straconego. To wróci. Jesteś w dołku z audio. Zatęsknisz za dobrym dżwiekiem .... Tak bywa. Minie stres i wszystko się unormuje ....
  9. Pozamiatane z Alpha. Celujesz wyżej? - Pre + Końcówka? MosFet?
  10. Zapomniałem, że to nowa art-sztuka użytkowa jest .... Z tym kapeluszem przypomina mojego ostatniego boomboxa - z płytką wsadzaną od góry. Sansui przy tym to staroć .... ? A więc pasuje do mnie. 😉
  11. Wizualnie Ayon nie pasuje do B-2301L. Obły - kwadratowy walec. Kapelusik metalowy i mały. 🤥 @MarekB Gotowe? 😊
  12. Evo są ok nie tylko do kameralnej muzy. Fokale 1028 brzmią dużo lepiej pod antresolą. Tam przestrzeń, którą budują, nie przytłacza, a imponuje 😊
  13. Czy zastanawialiście się nad tym czy pod podstawy stosować drewno dębowe (jak wyżej na foto), czy bukowe, a może mniej twarde byłoby lepsze (giętkość materiału)? Uzupełniając wpisy o antywibracji stosowanej przez Sansui dodam, że: "Teflon, który ma wyjątkowo małą przenikalność i styczną do strat dielektrycznych, zachowuje płaską charakterystykę częstotliwości elektrycznej do zakresu GHz, i ma wysoką mechaniczną absorpcję drgań, jest stosowany do izolacji płyty zasilającej i płytki wzmacniacza liniowego (np w C-2105 VINTAGE). To tłumi różne zakłócenia z otoczenia, aby zapobiec szkodliwym drganiom elementów, zapobiega utracie przechodzących sygnałów oraz eliminuje skoki ich strumienia i wibracje."
  14. Miałem okazję słuchać obydwie kolumny -YB Audio Evo vs Focal 1028 Be2 z różnymi końcówkami. Jaki wzmacniacz "przezroczysty" (lub pre i końcówka) będzie pośredniczył w przekazie sygnału od C.E.C. cd5 oraz Ayon cd10 signature?
×
×
  • Utwórz nowe...