Skocz do zawartości

renoxd

Uczestnik
  • Zawartość

    246
  • Dołączył

  • Ostatnio

O renoxd

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Siechnice

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Po wszystkich zmianach jakie porobili odnośnie korekcji akustyki, w kocu jestem tak naprawdę zadowolony. Chociaż, może być jeszcze lepiej. Nawet jeżeli nie wprowadzili jeszcze możliwości wgrania pliku do kalibracji zew. mikrofonu, to wzięli pod uwagę pomiary różnych modeli mikrofonów (w tym konkretne moje wyniki, które im wysyłałem), aby wyniki były dokładniejsze. - i są dokładniejsze. Zrobiłem osobno korekcje kanału lewego i prawego, pomijając suba, ustawiając zakres 80-4000. Target - Harman. Wyszło całkiem nieźle. Potem odpaliłem suba, i skorzystałem z jednego, najmniej dotkniętego zakresu częstotliwości, użytego w kalibracji, aby najbardziej wzbudzającą częstotliwość suba wyeliminować (pomysł gościa z forum Wiima - bardzo sensowny) Pomimo sporego podbicia 80hz przez korekcje, którego sub nie był w stanie uzupełnić - problem zapewne z ta konkretna fala i ustawieniem suba, nie ma żadnych zniekształceń. Albo przynajmniej ich nie słyszę. Odcinając kolumny poniżej 50hz dałem im trochę więcej luzu do pompowania 80hz i brzmi to nieźle. Co mogliby jeszcze zmienić, to: Dodać możliwość wgrywania plików kalibracyjnych, oraz pozowlić na L/R wraz z subem. Wtedy albo rozszerzyć PEQ do kilku pozycji więcej, żeby nie trzeba było kombinować, albo jakoś inaczej to zrobić. aaa no i jeszcze mogliby pozwolić na mierzenie opźnienia za pomocą mikrofonu zewnętrznego w miejscu odsłuchu: pomiędzy subem a głośnikami
  2. Youtube Music z PC do Dx7 pro po USB, który robi za DACa i za Pre (z całkowitym pominięciem Wiima) VS Spotify z Wiima do Dx7 pro, też po USB No właśnie chyba prawie tak samo. Wychodzi mi tutaj na to, że to nie DAC robi różnicę. I nie powiedziałbym że brzmi źle, tylko że streaming poprzez Wiima brzmi mi gorzej, niż muza przepuszczona przez PC i windowsowy mikser głośności
  3. Wielkie dzięki za wyjaśnienia. Czy wiesz może czy jeżeli nie dzieje się to liniowo, to czy z postępowaniem obniżania poziomu, degradacja się zwiększa, czy zmniejsza? Pytam, ponieważ teoretycznie, jeżeli najmniejsze straty są na początku, to mogę swojego Toppinga także odpalić w formie PRE, i zamiast obniżać na maska głośność tylko w Wiimie, podzielić to na dwa urządzenia. Robiłem jakiś czas temu testy. Sprawdzałem jak gra sam Wiim po WiFi ze Spotify, w połączeniu z Fosi V3 mono VS muza z PC po USB do Dx7 pro - sterownik w Win ustawiony na 32bity 96khz. Mówiłem wtedy, że ewidentnie czuję różnice na korzyść DACa w Dx7 pro, względem Wiima. Ale im dłużej się tym bawię, tym bardziej czuję że to nie jest kwestia DACa, a czego innego. Wydaje mi się, że nawet YouTube Music z PC, gdy wykorzystywane jest USB Toppinga i mikser windowsowy, powoduje że dziwek jest lepszy niż korzystanie ze streamingu Wiima. Przy streamingu zachodzi jakaś kompresja, która degraduje dzwiekna maksa. ALBO sztucznie scenę jak i dynamikę buduje Topping po USB. Nie wiem. Ale to jednak nie kwestia DACa. Tak czy siak. Topping z końcówka przez USB z PC z Chroma, brzmi lepiej niż Wiim do końcówki ze Spotify Connect
  4. No przecież.. w koncu wychodzimy po USB Nie rozumiem skąd Ci wyszło to -36dB. Wytłumaczysz dokładniej? W Wiimie mamy max limit podawany w %, oraz volume, który jest w dB?, ale w odrwotnej skali? 100 volume będzie równe -0dB? Załóżmy że ustawie max limit na 100%, oraz volume 20%. To będzie jak -80dB? Coś tu pokręciłem na bank.
  5. @ProjectPi Pytanie trochę offtop, ale pamiętam że robiłeś bodajże całkiem spore testy Wiima, to zapewne będziesz wiedział. W dzisiejszych czasach cyfrowa regulacja głośności, czy to w Wiim Ultra, czy w DACach jakich Toppingi, nie degraduje dźwięku, tak jak to się działo wiele lat temu. Wpływa natomiast na ten stan sam fakt zmniejszania głośności. Jeżeli wychodzimy z Wiima Ultra po USB do zewnętrznego DACa, to automatycznie Line Out level bedzie na poziomie 2Vrms. Jeżeli mamy końcówkę mocy, która jest bardzo wydajna, oraz efektywne głośniki, to trzeba będzie dosyć mocno ściszyć volume. Volume limit w Wiim app mam 60%, a w samej apce głośność przy cichych odsłuchach to jakieś 30%. Czyli ograniczenie całkowite głośności jest całkiem spore, wręcz ogromne. Czy biorąc pod uwagę, że słucham Spotify - 16bit/44.1 kHz, oraz to że tak mocno przyciszam, to jak bardzo tracę na dynamice? No bo wiadomo, że format 16bit/44.1 kHz sam z siebie jest jak najbardziej OK. Alegdy weźmiemy wszystko w/w, to już nie wygląda to tak kolorowo, nie? I teraz wracając do Line Out output level ustawianym w apce Wiima. Tam to się nie dzieje na poziomie cyfrowym, także przy ustawieniu np 1Vrms, można ustawić limit na 60% i słuchać na 60%, co teoretycznie spowoduje pomniejszenie ucinania bitów?
  6. Szkoda, że Wiim nie robi kalibracji osobno kanału lewego / prawej / suba i nie składa potem wszystkiego razem, aby stworzyć finalną korekcję. Jako że korzystam z Suba, to nie bardzo mogę sobie na to pozwolić. Można próbować robić kilka workarounds, ale jakoś niespecjalnie mi się chce tak kombinować, jak niektórzy użytkownicy form Wima
  7. Czyli coś takiego https://www.ceneo.pl/21697229 plus https://www.ceneo.pl/175059968 z tym że w tym "Y" potrzebuje wszystkich żeńskich, a takich chyba nie ma Albo Adapter musi mieć 2 żeńskie RCA, takiego też nie widzę. Chyba że jakiś ślepy jestem
  8. Posiadam DACa Topping DX7 Pro, który ma możliwość puszczenia sygnału poprzez RCA i XLR w tym samym czasie. RCA puszczam do wzmaka. Czy jest jakaś przejściówka 2x XLR aby połączyć ją z kablem od subwoofera? Albo najlepiej jakiś adapter - żeby mżna od razu wpiąć 2 XLR do DACa i podłączyć pod to kabel mono, który pójdzie do suba
  9. Jak chcesz wyjść z Wiima poprzez USB do innego DACa, to DAC w Wiim będzie pomijany. Tylko nie wiem jak to jest z taktowaniem wtedy - czy możliwe jest skorzystanie w zewnętrznym DACu z połączenia asynchronicznego, jeżeli DAC takie obsługuje.
  10. To chyba nie będzie działać jakby się mogło wydawać. Ponoć w Wiim Ultra wbudowany jest mikrofon i to z jego pozycji będą robione pomiary, a nie z miejsca odsłuchowego przy pomocy telefonu / mikrofonu pomiarowego. Także nie wiem o co tam chodzi, ale jak dla mnie jakaś zamota. Poczekamy zobaczymy
  11. Jeżeli działa Ci w muzyce, a nie działa w filmach, to chyba nie może być to wina suba. W obydwu przypadkach masz go tak samo podpiętego pod CX-A81?
  12. Jeżeli przeczytałeś cały wątek, powinieneś rozumieć za i przeciw. Jeżeli chodzi o sygnaturę dźwięku, to ta będzie nadana przez Twojego DACa + przedwzmacniacz. Monobloki jedynie wzmocnią sygnał. W sumie to nawet mogą bardziej uwidocznić niedoskonałości w słabej jakości nagraniach - bo grają bardzo czysto i liniowo. Jeżeli szukasz fajerwerków, to nie tędy droga.
  13. Możesz to rozwinąć? Sam walczę ze spadkiem pomiędzy 75 a 100 hz. Ostatnio ustawiłem sobie Subwoofer Bypass Mode, ustawiając HPS na 65, na subie bezpośrednio ustawiając 80. Czyli kolumny grają mi już od 65 a sub do 80 (przy mniej agresywnym spadku - bo taki ma REL) Jest to pewien sposób na pozbycie się niedużej dziury w danym wąskim, niskim zakresie
  14. No to jest właśnie ten drugi screen od góry wrzucony przez Doniu99, który de facto jest ostatnim krokiem podczas robienia RC. Tam właśnie robiony jest pomiar po korekcji jak rozumiem, aby sprawdzić jaki jest realny pomiar
  15. Trochę nie kumam tych screenów. Czyli wg. "Results overview" przewidywana krzywa po podbiciu powinna być całkiem zgodna z krzywą B&K, ale gdy robiony jest pomiar już na końcu "Final Assesement", to wychodzi na to, że to podbicie nic nie dało?
×
×
  • Utwórz nowe...