Skocz do zawartości

antivirus

Uczestnik
  • Zawartość

    13
  • Dołączył

  • Ostatnio

O antivirus

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Sopot

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzięki. A jak wygląda sprawa w górnych rejestrach ? Które z nich mają są jaśniejsze ?
  2. @Kraft, które kolumny sprawiają wg Ciebie wrażenie jasniejszych, bardziej detalicznych, które mają większą ilość "ciepła" basowego ? Czy są to P25 czy Q750 ? 🙂
  3. Bas "smużył" i było zbyt dużo góry. Brakowało kontroli. Który model Pylonów ma lepszą kontrole w basie 25 czy 28 ?
  4. Dzięki. Ja jeszcze nie mam wzmacniacza, a kolumny które wymieniłem testowałem na Cambridgu CXA81 i ciepłym Xindaku (nie pamiętam modelu, musiałbym sprawdzić). Dobiorę pod kolumny. Które kolumny mają lepszą kontrole niższych częstotliwości ? Czy to są Oberon czy Diamondy 25/28 ?
  5. Czyli można rozumieć, że Diamondy zagrają "jaśniej" i szybciej "basem" od Oberonów ?
  6. Miałem właśnie okazję słuchać tych kolumn i dlatego zastanawia mnie porównanie ich do Pylonków. Zawsze jakiś punkt odniesienia.
  7. @S4Home Zgadza się, trzeba przesłuchać jak najwięcej ale często brakuje na to czasu niestety. Z używanymi kolumnami też jest parę dodatkowych problemów. Czy ktoś z Was jest w stanie porównać bas Oberonów do Diamondów 25/28 ? (jeśli chodzi o kontrolę, masę itd). Tak jak pisałem, nie interesuje mnie typowo szkicowe brzmienie, ale nie chcę też, żeby średnica zakrywała dolne i wyższe pasma. Chciałbym raz jeszcze powtórzyć pytanie na czy Wy gracie metal i jakie są ograniczenia Waszych systemów (zawsze się czegoś dowiem). Ja nie słucham muzyki głośno, więc wydaje mi się, że nie potrzebuje "nie wiadomo" czego. @Q21 - widziałem, że macie w ofercie Pylony i Oberony. może jesteście w stanie pomóc ?
  8. Czy wedlug Waszych doświadczeń to Dali Oberon miały większe problemy z basem czy Diamondy 25/28 ? Czy jeśli bym zwiększył kwotę do 11-12ys za nowe to coś znajdę ? Ewentualnie jakie używki, ale żeby kolumny nie były starsze niż 5 lat ? Tylko nie chciałbym płacić już takich pieniędzy za używane tylko najlepiej połowe tego. Z w/w do sprawdzenia PMC. Słuchacie metalu, więc powiedzcie mi na czym gracie i jakie są kompromisy w Waszych systemach (chyba, że są bezkompromisowe).
  9. Dzięki za podpowiedzi. @audiowitdzieki za parę podpowiedzi używanych kolumn. 2-3 letnie wchodzą w gre, starszych bym nie chciał. Jeśli nie uda się znaleźć ciekawych nowych no to nie będzie innej opcji. Ogólnie coś tam już przesluchalem, ale wszystkiego przesłuchać się nie da, dlatego trzeba coś wykluczyć, a coś dołożyć na listę "do sprawdzenia". Zacząłem przegląd oferty sklepów i znalazłem jeszcze parę typów: - Dali Opticon 6 - Focal Chora 816/826 (podobno znacznie przyjemniesze granie niż starej Focale) - Wharfedale Linton - Triangle Borea - Tannoy XT8F (podobno bardziej gęste granie niż XT6F) - Bowers Wilkins 603 (podobno wcale nie jest to ostre granie ?) - Monitor Audio Bronze 500 Czy ktoś z Was miał okazję słuchać powyższych ? I ewentualnie co sadzicie o Pylon Pearl 25 ? Ktoś, coś ..?
  10. Dzięki, Co byś zaproponował innego ? Widze, że co człowiek to inna opinia. Oczywiście nic w tym złego, im więcej informacji tym lepiej. Zastanawiają mnie jednak tak rozbieżne opinie o Diamondach, zaczynające się od tego, że są dość jasne, kończąc na rozlazlym basie. I bądź tu mądry 🙂 Czy miał może ktoś z Was porównanie Pylon Diamond 25/28 do Dali Oberon 7 ? Które z nich są jaśniejsze, ktore bardziej muzykalne, które mają bardziej dudniący bas ?
  11. Dzięki za wszystkie propozycje. Elektronikę będę chciał dobrać do danej kolumny, chociaż wolałbym, żeby nie była to zbyt ostra elektronika. Pylon Diamond 28 to kawał kolumny. Nie wiem czy rozstaw nie będzie zbyt mały. Jak gra Heco Aurora 700 w porównaniu do Fyne 501 i Pylon Diamond 25/28 ? Czytałem, że Heco Aurora 700 potrafią mocno "zamazać" wszystko basem (a kontrola basu nie podobała mi się już w Dali) ? Pylon Diamond mnie zaciekawiły. Czy to są bardziej jasne, rozdzielcze kolumny ? Czy ciepłe granie ? Pytam, ponieważ widzę, że zdania są mocno podzielone. Jedna osoba napisała mi również na priv, żeby spróbować z Pylon Pearl 25. Nie brałem ich pod uwagę "ponieważ" cena była znacznie niższa niż zakładałem, ale jeśli ma dobrze zagrać z metalem ?
  12. Cześć Wam, Szukam kolumn do metalowej muzyki i rozpoczynam poszukiwania. 27m pomieszczenie. Dość wąski rozstaw kolumn (około 1,7-1,8m) trójkąt równoboczny. Udało mi się posłuchać: Pylon Opal 21 (zbyt kwadratowy/twardy bas), Indiana Line 561 (za miękko, zbyt ciemnoi nudno), Melodika 40 bl3 (nieco za mało dociążenia wokali, zbyt agresywna góra), Dali Oberon 7 (nieco za dużo góry, zbyt "smużący" bas, ale fajna barwa), Tannoy XT6F (za mało basu), Monitor Audio Silver 500 (za technicznie, szkicowe), Dynaudio Emit M30 (plastyka super, ale trochę blade w barwie). Wszystkie powyższe kolumny słuchałem zarówno z "ciepłą" (xindak) jak i "jasną" elektroniką (cambridge). Ogólnie zauważyłem parę prawidłowości i nie mogę złapać złotego środka. Wszystko jest: albo dość przyjemne,ale trochę zbyt zza koca (nudne), albo brakuje czegoś przyjemnego w dźwięku i dźwięk zaczyna męczyć. Mimo używania różnych wzmacniaczy całość odbieranego dźwięku jest mocno definiowana przez kolumny. Nagrania też są strasznie różne. W związku z tym mam wrażenie, że to co na Indiana Line grały przyjemnie to krzyczy na mnie z Melodiki, a to co jest fajne na Melodika to na Indianie gra jak zza koca i jest ściśnięte w sam środek. Ogólnie dźwięk powinien być ciepły, z dobrym basem (ale nie smużącym, ani twardym), średnica może być lekko wycofana, ale plastyczna i lekko ciepła, i delikatnie podkreślona, ale gładka góra. Wtedy powinno sobie to poradzić z każdym nagraniem. Nie gram zbyt głośno, więc dobrze, żeby brzmienie było wystarczająco detaliczne również przy nocnym słuchaniu. Istnieje coś takiego dajmy na to do 8tysięcy plnów ?
×
×
  • Utwórz nowe...