Skocz do zawartości

Konrad Grzybowski

Uczestnik
  • Zawartość

    46
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kobyłka

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Wiem, wiem... I nawet z mocowaniem 😉
  2. Czy dają "spektakularny" dźwięk z tak małych gabarytów. Katalogowo ok. 450zł/szt. I do tego 70zł/szt uchwyt to nie mało jak na takie maleństwa.
  3. Wykorzystałem chwilę wolnego i przystąpiłem do małego testu. Wygrzebałem stare satelity z zestawu Logitech Z5500, zmodyfikowałem obudowy (wytlumiłem 1cm pianomat) i zawiesiłem 4 szt. Kalibracja Dirac, jeden punkt odsłuchowy. Detected range wyszedł dla nich od 85hz, ale Cross ustawiony na 146hz. Atmos jako front i rear High. Jak wypadł odsłuch... Zadziwiająco dobrze jak na takie pierdziawki. Bańka dźwiękowa została ładnie uzupełniona. Start Darkstar w Top Gun: Maverick wypad super. Przelot helikopterów w finałowych scenach w Sicario 2 robi wrażenie. Wyścig w Player One tu odczuwa się lepszą bańkę. Tak samo Trailer Amaze od Dolby. Także chwilowo będzie grał taki zestaw, dozbieram budżet i pewnie pójdę w stronę Minxów bo jednak to rozwiązanie jest najbardziej plug nad play w moim przypadku. Śmiało mogę jednak powiedzieć że gdy brak budżetu to zastosowanie "jakiegoś" szerokopasmowca i kalibracja dają przyzwoity efekt. Szczególnie że nie oszukujmy się ale efektów ATMOS w ścieżkach filmowych nie ma aż tak wiele. Panowie, którzy mieliście styczność z Minx'ami jako Atmos i innymi głośnikami montażowymi np. Wspomnianych magnatach i zupełnie innych. Czy te Minxy robią zdecydowaną różnice?
  4. I tak, i nie 😆. Zastanawiam się nad Minx'ami (tylko używki) oraz nad tańszym rozwiązaniem. Zastosowaniem np. Jakiegoś szerokopasmowca. Np. https://stx.pl/f-18-140-8-mcx.html I tu dorobienie tylko miejsc montażowych. Nie potrzebna tu wymyślna obudowa. A na pewno rozwiązanie o dużo mniejszy nakładzie finansowym lecz więcej pracy.
  5. Temat aktualny, nadal rozważam co jak i za ile. Mam również zupełnie odmienny pomysł (propozycje) niż standardowo polecane (przytacza ne). Muszę się tylko zebrać i dokończyć dzieła. Na pewno gdy któraś opcja zacznie grać jako Atmos podzielę się rozwiązaniem.
  6. Belka to było pierwsze o czym myślałem ostatecznie jednak chciałbym tego uniknąć. Jakieś konkretne uchwyty?
  7. Sporo ponad budżet... Ciężki temat... Trochę już z tym walczę w głowie 😆
  8. Witam. Panowie, potrzebuję dopełnić swój system o 4szt. Głośników dla konfiguracji Atmos. Pomieszczenie to poddasze że skośnym sufitem. Ze względu na konstrukcje pomieszczenia montaż głośników na ścianie frontowej oraz tylnej odpada. Zostaje skośny sufit. Tu możliwością jest montaż małych satelit na suficie lub głośników instalacyjnych. Małe satelity gdy będą miały dedykowany uchwyt z regulacją będę mógł bardziej skierować w miejsce odsłuchu, natomiast głośniki montażowe stworzą coś bardziej w rodzaju "kurtyny" dźwięku przed jak i za słuchaczem. Co roboczo było testowane i daje również super efekt. Co byście zaproponowali.? Poszukuje budżetowego rozwiązania... Górna strefa ma tylko dokończyć dzieła. Obecnie sama wirtualizacja robi ogromną robotę w tym pomieszczeniu. Myślę aby budżet wyszedł 400-1000zł. Używane sprzęty mile widziane. Zestaw to Onkyo Rz50, Klipsch Rp600m II, Rp404c m II oraz RP402s, Rel HT1003.
  9. Dokładnie tak, sygnał wejściowy jest w stereo (2-kanałowy), format kodowania/kompresji to Dolby Digital +
  10. Zrobiło się BARDZO ciekawie. Dyskusja jak o przewodach głośnikowych 😅. Chętnie mogę użyczyć swojej pary uszu, jak i RZ50 jeżeli taki test odbędzie się u @tomw bo mam blisko. Fajnie gdyby temat znalazł finał w takiej właśnie formie, z porównaniem jak największej liczby Amplitunerów najczęściej polecanych na forum, z różnych przedziałów finansowych oraz z udziałem najbardziej zaangażowanych użytkowników @Piotr Sonido, @Butler. Jesteście najbardziej "osłuchani" Szkoda by było aby kolejny ciekawy wątek skończył jak to na typowym polskim forum (o każdej tematyce). Bez rozwiązania i 31637 argumentami o nic....
  11. Myślałem, że wywalanie programu podczas przechodzenia w DLBC (na zapisanej kalibracji) wynikało z faktu iż pomiar był robiony na starszej wersji lub/i braku kupionej licencji choć bardziej myślałem o pierwszym. A to jednak coś im nie wyszło. 🤔
  12. Nie odczułem żadnej różnicy w barwie dźwięku. W filmach wszystko tak jak było. Jeżeli chodzi o muzykę, to słucham głównie w trybie stereo z subem i kalibracją Dirac. Źródłem jest YT i Spotify (free) - żadne zewnętrzne źródła CD czy inne... Tam może coś słychać inaczej. Po aktualizacji miałem jedną małą przygodę z ampli. Mianowicie pierwsze odtworzenie filmu z pełną ścieżką Atmos (nie DD+) spowodowało zanikanie ekranu i rwanie dźwięku za każdym razem gdy podawany był taki sygnał. W przypadku DTS:X czy DD+ nic takiego nie miało miejsca. Pomógł dopiero Factory reset. Może przypadek, może coś było nie tak po aktualizacji. W poprzednim NR609 i NR6100 nigdy nic się nie wydarzyło. Ponownie wgrywanie kalibracji DL trwało też znacznie dłużej. W oddzielnym wątku na forum dotyczącym DL jest opisane, że w nowej wersji aplikacji DL występuje ten problem w przypadku Onkyo.
  13. Użytkuję RZ50 jakieś 2tyg. od tej aktualizacji. Przyznam, że w trakcie jej robienia czytałem co zawiera i bezpośrednio po zakończeniu efekt "placebo" zadziałał na pewno. Wydawać się mogło, że jest głośniej/dynamiczniej. Z czasem "placebo" przestało działać. Sprzęt nagrzewa się tak samo. Tyle stwierdziłem 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...