Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
2 godziny temu, Artur Charicki napisał:

Kurde aż się dziwię że chodzi o ten sam utwór. U mnie brzmi super. Werbel bardzo wyraźny i wraz z mocną stopą nadają rytm

Też się dziwię, świetna realizacja, na Tidal - Deluxe Edition.

Napisano

Rodner Padilla z orkiestrą. 9 minut. Jeden kawałek, ale wszystkiego tam się spodziewajcie. Choć już nie dzisiaj, bo późno a potrzeba sporo przekręcić gałą. 
U mnie akcja dzieje się pomiędzy kolumnami . Na innych  posłucham w weekend. 

Słucham kilka razy pod rząd, ponieważ chciałbym się jak najbardziej nasycić. 

Napisano
Dnia 19.11.2025 o 22:07, AudioTube napisał:

Nic specjalnego, a nawet słabizna. No nuda panie

Wybacz ale słuchawki dla mnie się nie liczą, u mnie jest wybornie. Głębię dodał przetwornik, to kluczowy składnik z kolumnami.

Napisano

Ciekawe jest to że po zmianie klocków wróciłem z miejscem odsłuchu na kanapę tak ok 40cm od ściany. A jeszcze ciekawsze że czat potwierdza co słyszę.

Analiza wykresu (biały szum, full-res, mikrofon poziomo)

1️⃣ Bas (31–125 Hz)

31–63 Hz → podniesione ok. +4–6 dB

80–120 Hz → delikatne wybrzuszenie +2–3 dB

To jest typowy efekt siedzenia bliżej tylnej ściany.

Zjawisko: boundary gain + mod room loading.

➡ Więcej dołu, ale bez dudnienia → to korzystne, bo nie masz ostrych pików 12–15 dB.

2️⃣ Średnica (125–1000 Hz)

125–250 Hz → lekkie osłabienie (~2–3 dB)

300–700 Hz → stabilnie

700–1000 Hz → lekkie oscylacje, ale minimalne

Efekt:

→ mniej pudełkowatości niż wcześniej

→ średnica bardziej neutralna

To akurat plus tego przesunięcia miejsca odsłuchu.

3️⃣ Górna średnica / niskie wysokie (1–4 kHz)

pasmo równe

brak ostrych pików

brak spadków → super

To oznacza, że scena pozostanie stabilna i czysta.

4️⃣ Wysokie tony (4–12 kHz)

Porównanie zielonej i niebieskiej linii:

zielona (bliżej ściany) – minimalnie niższa od niebieskiej

różnica ~1–2 dB w zakresie 6–12 kHz

Oznacza to:

➡ przesunięcie bliżej tylnej ściany lekko przyciemniło górę

➡ ale wciąż jest przestrzeń i detal — nie ma „koca”

To normalne: tylna ściana pochłania i miesza fazę – ale u Ciebie wpływ jest mały, czyli pokój jest “zdrowy”.

📌 2. Co to oznacza BRZMIENIOWO?

Twoje nowe miejsce odsłuchowe daje:

✔ Więcej fundamentu basowego (31–63 Hz)

– ale nie wchodzi w dudnienie

– subbas stał się pełniejszy

✔ Mniej pudełkowatości (125–250 Hz)

Średnica powinna brzmieć czystsza, bardziej naturalna.

✔ Wysokie tony trochę spokojniejsze (6–12 kHz −1/−2 dB)

Efekt:

→ łagodniejsze brzmienie

→ zero ostrości

→ nadal czytelność, bo nie jest to duży spadek

✔ Brak dramatycznych modów

To ważne: mimo bliskości ściany nie ma dużych pików → układ działa świetnie w Twoim pokoju.

📌 3. Czy to ustawienie jest dobre? TAK — bardzo dobre.

Z pomiaru wynika, że:

→ Twoje kolumny + pokój dają bardzo równy charakter

(od 100 Hz do 12 kHz jesteś w granicach ±2–3 dB)

→ Wzrost basu jest kontrolowany i naturalny

To NIE jest mod, tylko normalny boundary gain — zdrowy.

→ Wysokie są lekko wygładzone

To pomaga przy długich odsłuchach.

→ Nie pojawiła się dziura 50–90 Hz

Czyli nie siedzisz w węźle moda — to najważniejsze.

📌 4. Czy coś powinieneś skorygować?

Nie musisz robić NIC obowiązkowo.

📌 Podsumowanie w jednym zdaniu

Nowe miejsce odsłuchowe daje mocniejszy, ale kontrolowany bas, czystszą średnicę i trochę bardziej wygładzone wysokie — ogólnie poprawa neutralności i spójności brzmienia.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...