Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
solar300

jakie audio do odsłuchu?

Recommended Posts

Witam

mam pytanie do forumwowiczów, niedługo wybieram się na odsłuch sprzętu do KD ale chciałbym pierw sprawdzić zdolności stereo ampli icon_wink.gif i tu pytanie jaką muzyczkę przyszykować najlepiej do odsłuchu aby wydobyć i sprawdzić dobrze potencjał kolumn i reszty jakie płyty byście polecili w tym celu? tak zeby sprawdzic jak sobie radzi z wokalami, basem i całą resztą?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
naturalnie rozumiem.. ale czy znacie moze jakies plyty gdzie muzyka wysoko zawiesi poprzeczke glosnikom i reszcie? jakas muzyka jakis artysta kapele, ktore wymuszą maks brzmienie podczas odsłuchu.. planowałem osobiście wszystkiego po trochu (najpierw muszę zakupić jakieś oryginały dlatego pytam bo takto słucham z you tube.. myslalem o led zeppelin black dog albo smoke on the water czy child in time..
Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio pod nim nie ma sensu go cytować w całości!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sampler Naim'a bardzo przyjemna muzyka a i poprzeczke stawia:), Rodrigo y Gabriela, szybkie gitary akustyczne, np utwor Stairway to Heaven polecam, gwarantuje, ze nie kazde kolumny potrafia odseparowac od siebie pojedyncze szarpniecia strun gitary:)ale jezeli nieuslyszysz wszystkiego to sie nieprzejmuj:) to naprawde trudny kawalek, ja uslyszalem wyrazna separacje dopiero na zestawie Stax 4040 Signature! Burmester CD jest ciekawy. Roger Waters -Amused to Death plus to co najlepiej znasz bo muzyka musi sie Tobie podobac:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sprzęt sprawdzasz na takich gatunkach muzyki, jakich będziesz słuchał!

Jeżeli np. słuchasz techno i ciężkiego metalu, to co ci przyjdzie ze sprawdzenia jak sprzęt zagra np. w muzyce klasycznej i ariach operowych?
Zabrzmi to być może jak slogan ale mało który sprzęt (a napewno nie taki z dolnej półki) dobrze radzi sobie we wszystkich gatunkach muzycznych... Lepiej się skupić na tym, co potrzebne icon_wink.gif

Jedni wolą mocny bas - inni większą wagę przykładają do finezji cichego grania i oddania wszystkich detali.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

sampler Naim'a bardzo przyjemna muzyka a i poprzeczke stawia:), Rodrigo y Gabriela, szybkie gitary akustyczne, ........


pod warunkiem,ze to sie wszystko osłuchało a innym sprzęcie..dla porównania icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W koncu bedzie testowal rozne glosniki to bedzie sobie mogl porownac.
Mysle, ze muze swoja i tak wezmie a skoro zalezy mu rowniez na tego typu wymagajacych utworach to czemu mu nie dac jakis propozycji:)
Oczywiscie uniwersalnych do konca glosnikow nie ma, te maja byc do kina glownie, wiec pewnie jakies utwory z dobrym mocnym basem by sie przydaly.
Moze ktos zna i pomoze koledze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W koncu bedzie testowal rozne glosniki to bedzie sobie mogl porownac.
Mysle, ze muze swoja i tak wezmie a skoro zalezy mu rowniez na tego typu wymagajacych utworach to czemu mu nie dac jakis propozycji:)
Oczywiscie uniwersalnych do konca glosnikow nie ma, te maja byc do kina glownie, wiec pewnie jakies utwory z dobrym mocnym basem by sie przydaly.
Moze ktos zna i pomoze koledze:)



dokładnie tak icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niekoniecznie, już piszę dlaczego - wybierając muzykę do "testowania sprzętu" jest to połowa sukcesu.. ?
Dlaczego ? (już piszę)
a)jest pewien problem przy wejściu do sklepu z szeroko pojętym AV .. mianowicie, wchodzisz, wybierasz kolumny do odsłuch ..
(zostają podpięte.. no właśnie do czego ? oby ten sam lub ten sam pułap sprzętu!
b) podłączają nowe głośniki - no i tu leżysz i kwiczysz.. na to nie ma bata - i głośniki grają ostro często i kwadratowo...
c) słuchając w pokoju odsłuchowym ... znowu w domu może okazać się niepowodzenie ...bo przecież w sklepie było ach i och a w domu jest inaczej..

myślę, że każdy wie o co mi chodzi icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Komplikujesz chlopakowi zycie:)
Jezeli sprzedawca da mu calkiem nowe glosniki do odsluchu lub calkiem nowa elektronike to nie bedzie mialo znaczenia czy wezmie swoja muze, czy jakakolwiek inna bo i tak nie zagra to poprawnie. Wiec wystarczy poprosic o odsluch sprzetu juz wygrzanego. To chyba nie bedzie taki wielki problem dla sprzedawcy. A jezeli bedzie to niech idzie tam gdzie taki maja. Wlasciwie to najlepiej by bylo gdyby wzial swoj ampli ze soba. No i teraz ja mu troche skomplikoje zycie...i pamietaj o odpowiednim doborze okablowania:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ehhh.. jakie te dziecięce czasy były piękne.. wszystko było takie proste i kolorowe.. icon_mrgreen.gif hehe a tak na poważnie to gdzie tam komplikowanie mi życia? od wszystkiego mam speców z forum icon_cool.gif (bez urazy icon_wink.gif ) hehe mysle ze wszystko uda mi sie ładnie skomponować i ze wszystkim dojść do ładu zaczynając od kabli kończąc na ustawieniach.. akurat o to czy panowie z salonu posiadają jakieś audio cd nie spytałem.. Zdaję sobie również sprawę z tego iż inne brzmienie będzie w pokoju odsłuchowym i moim własnym.. tym bardziej, że tam w pokoju mają sporo kolumn na ekspozycji więc akustyka taka wspaniała nie będzie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×