Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Krzyblack

Zestaw za 2500-3000

Recommended Posts

Witam. Zacznę od tego że w strefie audio jestem zielony. Dlatego też postanowiłem się poradzić fachowców . Zestaw który planuje złożyć zostanie podłączony do komputera. Będzie on służył do słuchania muzyki i oglądania filmów. Czasami do grania , ponieważ do tego używam słuchawek. Na cały zestaw planuje dać MAX 2500-3000zł.
Zestaw ma się składać z : Karty dźwiękowej, amplitunera lub wzmacniacza ( w zależności co jest lepsze), kolumn i kabli.
Pierwsze pytanie brzmi: Czy lepszy efekt do filmów uzyskam kupując stereo czy 5.1 ? Przeglądając fora internetowe opinie były podzielone.
Pokój posiada wymiary 4x2
Jeżeli chodzi o muzykę która słucham to ma ona duży zakres : techno , rock , pop , hip-hop .
Prosiłbym o propozycje zarówno sprzętu nowego jak i używanego.
Co do karty dźwiękowej, co sądzicie o takim wyborze: Xonar D2X


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jesli chodzi o filmy to lepszy efekt uzyskasz w 5.1, to oczywiste. Jakosc dzwieku moze nie bedzie powalac, ale co dolby to dolby. Wiec czy wyberzesz stereo czy 5.1 to zalezy od proporcji ile czasu by to mialo dzialac przy filmach, a ile przy muzyce. Jak przy filmach wiekszosc to 5.1, jak przy muzyce to tylko stereo.
3000 zl to niezbyt wiele, dlatego nie wiem czy jest sens kupowac taka karte muzyczna. Masz teraz zintegrowana?
Jesli zdecydujesz sie na kino domowe to pewnie nawet integra da rade. Jesli a stereo to czy nie lepiej kupic zamiast drogiej karty muzycznej DACa? Podobno przez DACa dzwiek jest lepszy niz przez karte muzyczna. Wowczas bedziesz musial jeszcze kupic wzmacniacz plus kolumny plus kable. DAC to jakies 600zl, kable 300 to na wzmacniacz i kolumny zostaje ok 2000. To przy opcji stereo.

Generalnie sa dwie drogi - kino i muzyka. Musisz sam zdecydowac ktora, bo polaczyc sie da i zrobic sprzet uniwersalny, ale nie w tej cenie (a nawet w wiekszej cenie mimo ze mozliwe to niekoniecznie racjonalne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teraz mam zintegrowaną.
Jeżeli wybrałbym 5.1 i za ta kwotę nie da się złożyć nic konkretnego to najwyżej skusze się na 2.0 i w przyszłości będę modernizował sprzęt.
Tylko pytanie zostaje , za czym się rozglądać ? Nie spieszy mi się z kupnem, tak więc mogę poszukać czegoś używanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jesli nie spieszy ci się aż tak z kupnem to myslę, że niezłą opcją może być zakupienie setu kolumn 5.0 (monitory + center, może być nowy za ok. 1800zł), resztę przeznaczysz na amplituner (używka), kartę (nowa) i kable.
Tak jeszcze tytułem wstępu, stawiałbym na kino skoro mówisz, że grasz też czasami. Pytanie tylko czy jesteś w stanie jakoś znośnie to rozstawić... bo pokój nie jest za duży. Przeczytaj sobie link i powiedz czy jest wogóle szansa na pobieżne trzymanie się tych reguł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monitor audio bx2 + jakis wzmak stereo (uzywka do 600 zl starczy rotel , cambridge audio, nad)albo sobie zrobisz albo dokupisz jakies standy i masz calkiem ladnie grajacy zestaw. Jak juz sie zdecydujesz na jakies kino uzupelnisz sobie wszystko, monitory zostana na fronty a na reszcze dokupisz jakies satelitki i centralke.Jesli dzwiek z tego zestawu Ci podejdzie nie warto bedzie sprzedawac tego wzmacniacza stereo, zostawisz sobie go jako uzupelnienie a dokupisz amplituner 5.1 na przyklad.Jako , ze pokoj jest maly nie warto bawic sie w kolumny podlogowe itp, zadudni Ci pomieszczenie a i Ty sam bedzeisz zniesmaczony.Co o tym wiem bo sam mam kino w 12 metrach i na dizen dzisiejszy (wydalem 3100 zl) kupilbym tylko i wylacznie stereo.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co do kątów z jakimi mógłbym rozstawić kolumny dałoby rade, tak już z odstępem od ścian możne być ciężko. Chodź nie ukrywam że jak się uprę to i dam sobie rade i z tym icon_smile.gif

No właśnie tego się obawiam że pomieszczenie jest za małe. I będzie wszystko dudniło i się trzęsło icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To co proponuje axo to niewątpliwie bardzo dobry zestaw, pytanie tylko na czym ci bardziej zależy i jakie są możliwości rozszerzania budżetu...
W przypadku ograniczenia do 3000zł i chęci kupna kina proponuję:
NAD T760
Audiotrak 7.1 Prodigy
Klipsch B2 + Klipsch S1 + Klipsch C10
To powinno dać ci dynamiczny dźwięk z niezłym wsparciem na basie. Potrzeba będzie jeszcze kabelki, ale tobie wystarczą zwykłe z miedzi beztlenowej choćby Profigolda 2x1,5mm na cały zestaw. Do tego jakis optyczny i 3x 2RCA-jack. Będzie obsługiwać wszystko, DD, DTS, surround z gier (którego nie zdekoduje amplituner).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś mi się obiło o uszy że Audiotrak 7.1 Prodigy HiFi ma kiepskie wsparcie producenta czy to prawda ?

zestaw kina domowego :
Głośniki :Klipsch B2 + Klipsch S1 + Klipsch C10
Amplituner: NAD T760
Karta dźwiękowa: Audiotrak 7.1 Prodigy lub Xonar D2X (jeżeli Audiotrak ma kiepskie wparcie)

Zestaw 2.0
Głośniki: audio bx2
Amplituner: NAD T760
Karta dźwiękowa: Audiotrak 7.1 Prodigy lub Xonar D2X

Czy taki zestaw 2.0 może być czy mam szukać konkretnie wzmacniacza stereo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×