Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Pamiętam czasy, gdy w dobie rozwijającego się formatu DVD-Video na gniazdach cyfrowych (optycznych/współosiowych) sygnał podawany był tylko max. 48 [kHz]. Później dzięki dts doszło już 96 [kHz], a obecnie nie ma problemu z 192 [kHz] (dot. DVD-Audio). Ograniczenia nie dotyczyły kabli ani płyt DVD, tylko samych urządzeń - a tak w ogóle, to chyba polityki producentów. Docelowo tym łączem można wysyłać dźwięk audio: 2-8 kanałów, 48-192 [kHz], 16-24 [bit]

Czy dziś nie jesteśmy nabijani w przysłowiową butelkę jeśli chodzi o HDMI...? Jestem laikiem w tym temacie, wersji mamy więcej niż palców na ręku, początkowo temat dotyczył znów głównie urządzeń. Mieliśmy wersję 1.0-1.2a, następnie 1.3 i tu już dołączyli do zabawy producenci kabli. Teraz doczekaliśmy się przewodów i urządzeń, gdzie na potrzeby obrazu 3D stworzono HDMI 1.4!!!
O co tu chodzi..., no niby to logiczne i proste o szybkość transferu, rozdzielczość, szerokość pasma, etc... Pytanie tylko w jaki sposób osiąga się jeśli chodzi o KABLE??? Czy przewód 1.0 jest robiony z innej ,,wolniejszej” miedzi od przewodu 1.4??? Czy ktoś próbował osiągnąć trójwymiarowy obraz kablem certyfikowanym jako 1.0??? Dlaczego wracając do cyfrowych połączeń optycznych/współosiowych, nie ma możliwości przesyłu sygnału dźwiękowego w wersji HD...? Są za wolne, jakie mają ograniczenia...?

Najgorsze jest to, że parę razy a propos zastosowania połączeń: rozpisywałem się w dobrej wierze, by sygnał z odtwarzacza Blu-ray do amplitunera koniecznie puszczać na coaxialu, HDMI jest głownie do wizji... icon_redface.gif Biedni ludzie przeze mnie nie mają DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD i inych dobroci wynikających z HD icon_redface.gif

Oficjalnie wszystkich, których wprowadziłem w błąd przepraszam!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napisano