Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam

Poszukuję instrukcji obsługi do amplitunera Onkyo TX-NR838 w języku polskim.

Tak na marginesie to zadzwoniłem do dystrybutora ONKYO w Polsce z pytaniem czy mają i mogą udostępnić instrukcję obsługi w języku polskim.
Pani odpowiedziała że mają instrukcje w języku polski ale jej nie udostępnią i dodała że na stronie www.onkyo.pl jeszcze długo jej nie będzie.
To chyba nie jest dobra metoda z walką z nieautoryzowanymi dystrybutorami ONKYO żeby finalnie cierpiał klient.

Napisano
Ktoś ostatnimi czasy miał odwrotnie, wylewał żale odnośnie amplitunera pioneer (czy yamahy) i że jego menu jest enigmatyczne i brak polskiej instrukcji w postaci książeczki i cd rom, chyba nawet nie przeczytal na stronie producenta jakie ma model funkcje . Taki był niezadowolony że oddał pioneera i kupił onkyo i ponoć ktoś ( sprzedawca, dystrybutor) przyjechał i mu wszystko wyjaśnił i instrukcja oczywiście była.
Uważam że pretensje powinien mieć też do siebie, bo nie sprawdził czy w pudełku jest oryginalna polska instrukcja, papierowa, czy na płycie, choć z drugiej strony to chyba obowiązek sprzedawcy według prawa handlowego, aby była instrukcja " po naszemu".
Nie powinien też wylewać pomyj na dana markę tylko zastanowić się co, kto zawinił, bo może źródło było legalne, ale sprzedawca po ludzku zapomniał i nie włożył instrukcji do pudełka. Może sam winien, bo kupił najtaniej i nie patrzył gdzie?
Instrukcja potrzebna, zwłaszcza że w sumie każde kino domowe to mało intuicyjna i zawiła obsługa, teraz doszły jeszcze funkcje sieciowe, pilot wygląda jak jeż, a pod każdym guzikiem 4 funkcje.
Według mnie bardzo dobra metoda, że autoryzowany dealer nie udotepnia instrukcji, dlaczego ma naprawiać błędy, lenistwo i oszczędnosci jakiegoś nielagalnego dystrybutora. Trzeba na to spojrzeć objektywnie.
Napisano
Nie zgadzam się z tobą i nie masz racji jacek75 w kwestii instrukcji.

Nie chcę gdybać i nie będę się rozpisywał na temat różnych przypadków klientów dlaczego nie mają instrukcji obsługi w języku polski. Myślę że przypadków może być wiele. Na pewno dzwoniąc do polskiego dystrybutora i słysząc że mają instrukcję PL ale jej nie dadzą to myśl co chcesz ale nie smak jakiś pozostaje.
Sprzęt jest kupiony więc ONKYO odniosło sukces. Myślę że w tym przypadku producent powinien dbać o klienta i ułatwić mu korzystanie z jego produktów.
Tak na Marginesie mogę każdemu z czystym sumieniem polecić ten sprzęt i z jedną rzeczą muszę się zgodzić o której pisał jacek75. To fakt jak ktoś nie zna w ogóle języka angielskiego a nie będzie miał instrukcji w ojczystym języku to może sobie nie poradzić z ustawieniami i obsługą amplitunera.

Ciekawe co by na to powiedział sam producent ONKYO. Chyba z ciekawości napiszę do producenta.


Napisano
Cytat

to myśl co chcesz ale nie smak jakiś pozostaje.


Też masz rację, ale niestety, kultura, podejście do klienta i tak zwnay dalej sięgający PR, często rozmija się z tzw. "biznesem i zyskiem" . Popatrz jak to często wygląda w przypadku samochodów, prywatny właściciel autoryzowanego serwisu, salonu sprzedaży, ma na celu zazwyczaj tylko swój własny interes, a nie dobry wizerunek marki auta którą sprzedaje .
  • 6 months later...
Napisano
Cytat

Ktoś ostatnimi czasy miał odwrotnie, wylewał żale odnośnie amplitunera pioneer (czy yamahy) i że jego menu jest enigmatyczne i brak polskiej instrukcji w postaci książeczki i cd rom, chyba nawet nie przeczytal na stronie producenta jakie ma model funkcje . Taki był niezadowolony że oddał pioneera i kupił onkyo i ponoć ktoś ( sprzedawca, dystrybutor) przyjechał i mu wszystko wyjaśnił i instrukcja oczywiście była.
Uważam że pretensje powinien mieć też do siebie, bo nie sprawdził czy w pudełku jest oryginalna polska instrukcja, papierowa, czy na płycie, choć z drugiej strony to chyba obowiązek sprzedawcy według prawa handlowego, aby była instrukcja " po naszemu".
Nie powinien też wylewać pomyj na dana markę tylko zastanowić się co, kto zawinił, bo może źródło było legalne, ale sprzedawca po ludzku zapomniał i nie włożył instrukcji do pudełka. Może sam winien, bo kupił najtaniej i nie patrzył gdzie?
Instrukcja potrzebna, zwłaszcza że w sumie każde kino domowe to mało intuicyjna i zawiła obsługa, teraz doszły jeszcze funkcje sieciowe, pilot wygląda jak jeż, a pod każdym guzikiem 4 funkcje.
Według mnie bardzo dobra metoda, że autoryzowany dealer nie udotepnia instrukcji, dlaczego ma naprawiać błędy, lenistwo i oszczędnosci jakiegoś nielagalnego dystrybutora. Trzeba na to spojrzeć objektywnie.




"Nielegalnemu dystrybutorowi" to towar Mikołaj przynosi pod choinkę? On też musi za niego zapłacić i zarobić swoje.
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego w sklepie za zachodnią granicą, ten amplituner kupiłem za 3500zł (z przesyłka,kosztami za płatnośc kartą),
a u nas trudno było znaleźć za mniej niż 4700zł? Gdyby to była różnica 500zł to bym się zastanowił,gdzie kupić, ale przy 1200zł nie było dylematu.
W kartonie instrukcja niemiecka, angielska, ruska itd. a polskiej oczywiście nie było. Ciekawe dlaczego olewaja Polski rynek.
Wychodzi na to, że onkyo ma ma w d... polskich klientów, albo ma ich za idiotów. Panowie z EIC obudźcie się! http://www.wprost.pl/ar/194679/Zmowa-cenowa/ ten sposób na utrzymanie dobrej ceny” już się kończy, sprzedaż przez internet w Polsce rośnie z dnia na dzień, a w razie awarii, kurier za zachodnią granicę nie kosztuje majątku.
Ciekawe co za geniusz wymyślił coś takiego http://www.eic.com.pl/pl/News/Aktualnosci/...zedawcom_Onkyo_
Z takim podejściem do klienta ,życzę powodzenia. Rozumiem, że koszta macie większe od „nielegalnych”,ale sieć dystrybucji o wiele większą, więc...


http://www.amazon.de/Onkyo-TX-NR838-AV-Net...=Onkyo+TX-NR838
Napisano
bez przesady ale ten ampli mozna już kupić w granicach 4tys lub mniej. Tak na marginesie kawał klocka z tego ampli ciekaw jestem jak z jego muzykalnością, możecie cos powiedzieć. Co do braku instrukcji w języku polskim to lekka przesada a ci lokalni sprzedawcy myślą że żyją dalej w czasach PRL i uważają że polscy klienci to ciemnogród który mozna doić do bólu.
  • 2 weeks later...
Napisano (edytowany)
Tylko, że ja nie kupowałem ten tuner wczoraj, a ty chyba piszesz o czasie teraźniejszym, przy okazji mijając się chyba z prawdą, bo ceną, którą ustalił, jak się wydaje dystrybutor, na tę chwilę jest 4199zł i trudno będzie znaleźć taniej. Pomimo tego można znaleźć nawiedzonych sprzedawców, którzy oferują go za kosmiczną cenę. Na szybko ceneo wyrzuca onkyo-tx-nr838 za 4590zł
Jeżeli masz namiar na cenę poniżej 4tys to proszę podaj. Mój szwagier napalił się na ten amplituner. Jakby nie patrzeć,to lepiej kupić w kraju
A co do jego muzykalności. To moje drugie onkyo, które napędza kolumny celestion i ponownie jestem zadowolony z zakupu. Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio pod nim - nie ma sensu cytowac go w całości.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...