Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
LeXoRe

kolumny 4 ohm do amplitunera 6 ohm

Recommended Posts

Witam, kupiłem amplituner Pioneer svx-924 ktory ma moc 150w na kanał i 6 ohm. Przymierzam sie do zakupu kolumn Audio Pro Avanto 5.0 które mają 4 ohm. Moc frontowych max 150w a tylnie i center max 100w.
Czy to bedzie jakos grało? Jak mocno bede musiał uważać?
Czy lepszym wyborem beda kolumny wharfedale diamond 10.6 set?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ważne aby czytać opis techniczny ze zrozumieniem icon_wink.gif 150W przy 6ohm , 1 kanale i paśmie 1kHz... a pewnie słuchasz inaczej? Są marki co podają moc przy nawet 2 ohmach choć to już tylko matematyka, a nie fakty, ale ludzie lubią duże wartości cyfr, więc łykną wszystko icon_wink.gif
Jednak 924 to i tak silny zawodnik, z amplitnerów miedzy 1500-2000zł, moc w stereo i trybie wielokanałowym jest niezła. Jednak jak masa innych amplitunerów kinowych nie przepada za kolumnami typowo 4ohmowymi- przy większej głośności brakuje zasilaczowi mocy, sprzęt się grzeje, muzyka w kolumnach brzmi średnio.
Inna sprawa że informacja na kolumnach o ich minimalnej oporności często jest lekko zawyżana przez niektõrych producentów na nalepce z tyłu( dla spokoju właściciela).
W trybie kina bas, a więc i kłopotliwe spadki do 3-4 ohm na kolumnach, przejmuje subwoofer. Gorzej w muzyce stereo, kiedy niskim tonom w kolumnach brakuje prądu przy wysokich poziomach głośności i bas robi się płaski i kartonowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy jakiej glosnosci sprzet moze odmówić?
Sa tam chyba jakies zabezpieczenia w amplitunerze przeciwko przegrzaniu, a jak nie to mozna zrobic dodatkowe chłodzenie.
Do zestawu i tak bedzie dokupiony subwoofer.
Wiec bas w kolumnach mozna wyłączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przy jakiej glosnosci sprzet moze odmówić?


To zależy od wielu rzeczy, każde kolumny są inne, od rodzaju muzyki, ile czasu jest katowany.
Nikt nie prowadzi statystyk typu.amplituner z niedobranymi kolumnmi marki X wyłączy się po ... minutach na takiej głośności, a na innych po takiej.
Na maksa i tak mało kto słucha, zwłaszcza kiedy niesie to ryzyko, nieciekawego dźwięku i uszkodzenia sprzętu.
Sprzęt audio nalezy odsłuchać, dotyczy to nie tylko wzmacniaczy stereo i dwu kolumn, ale również amplitunera kina domowego z dużymi kolumnami 5.0- bo często właśnie ampli kinowe gorzej radzą sobie z kolumnam, niż tylko "pozornie słabsze" wzmacniacze tereo .

Cytat

Sa tam chyba jakies zabezpieczenia w amplitunerze przeciwko przegrzaniu, a jak nie to mozna zrobic dodatkowe chłodzenie.


Są i jak się nagrzeje to się wyłączy, to dobrze, tylko czy o to chodzi? To że się wyłącza świadczy że na wcześniejszym etapie, przed kupnem, coś się pominęło icon_wink.gif
Dodatkowe chłodzenie w audio? To nie tunng PC i ich kart graficznych....

Cytat

Do zestawu i tak bedzie dokupiony subwoofer.
Wiec bas w kolumnach mozna wyłączyć


Można odciąć na odpowiednim paśmie w amplitunerze, zaznaczyć je jako small itd. Piszesz jednak w dziale stereo, chcesz chyba słuchać także muzyki i planujesz to robić z wyłączonym basem w przednich dużych kolumnach, aby brumił subwoofer.... To dlaczego kupujesz duże kolumny? Może lepiej mniejsze kolumny, lub 4 monitory i centralny, a sub tylko do filmu.
Dobierz takie kolumny, aby podobały się Tobie i nie były też dużym obciążeniem dla wzmacniacza kiedy słuchasz głośno.(Duży masz salon?)
Może się to wydaje dla Ciebie dziwne, ale źle dobrany, przypadkowy zestaw kinowy, czyli jakiś ampli i jakieś kolumny, może zagrać bardzo nieciekawie, kiepsko w muzyce, ale przy odrobinie zaangażowania całkiem dobrze. Oczywiście może taki komplet 5.1 za ok. 3-4 tys to dla Ciebie mały wydatek, tygodniowa pensja, więc stać Cię by kupić w ciemno, potem "jakoś to będzie bo do wszystkiego można się przyzwyczaić", ale chyba warto być zadowolonym z przemyślanego zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×