Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Valtteri, jak Ty mnie zaimponowałeś ! 

Ale nie dzisiejszym wspaniałym startem i wygraną w wyścigu (ogólnie całym weekendem na Suzuce), ale tym że we właściwym momencie opuściłeś ekipę Williamsa (po sezonie 2016, gdy jeszcze czasami można było o coś walczyć).

W przeciwieństwie do np. Alonso (który spokojnie mógłby mieć jeszcze parę tytułów i zwycięstw na swoim koncie) optymalna decyzja w odpowiednim czasie.

Pozdrawiam

PS. No i japońskich niespodzianek ciąg dalszy: Leclerc dostał karę 15sekund za swoje wyczyny na torze i stracił parę punktów-a Australijczyk awansował o jedną pozycję, okazało się też że flaga kończąca wyścig pojawiła się o 1 okrążenie za wcześnie, natomiast zawodnicy przejechali tyle ile trzeba (czyli jeszcze jedno) a Perez miał dzwon już po tym fakcie więc zachował punkty.

Napisano
Dnia 13.10.2019 o 13:34, Inferno napisał:

Warunki były inne, ale w piątek stało się coś, co dało mi dużo pewności siebie i poprawiło mój feeling w samochodzie. Ustaliliśmy coś i potem w niedzielny poranek nastąpiła zmiana z jakichś powodów i myślę, że to nie była decyzja ludzi, którzy są tu. Nie chcę wchodzić zbytnio w detale” – stwierdził Kubica.

Na torze wtedy nie było Claire W. - czyli to ona zadecydowała, że Kubicy zabrano nowe przednie skrzydło (z którym mu się dobrze w piątek jeździło i nawet pochwalił że samochód lepiej jeździł). Ech te baby.... (a właściwie jedna).

Co do Haasa - to właściwie jedyna szansa by mógł trochę pojeździć w treningu, więc nic nowego. Dobrze, że zaczynają się konkretnie dogadywać z Orlenem.

Teraz kolejne pytanie - co zrobią z Renault, bo wychodzą niezłe machlojki...

A w 2020 to możemy mieć nie tylko Scuderia Alpha Tauri zamiast Toro Rosso, ale i powrót Saubera w nazwie, bo podobno Alfa Romeo z powodów finansowych może odpuścić sobie F1 i dofinansowanie Saubera i zespół nie będzie już się dalej nazywał Alfa Romeo.

Pozdrawiam

Napisano

W sumie Alfa Romeo ma problemy , sądzili ,że wejście w F1 polepszy sprzedaż samochodów osobowych - tak się nie stało.

Zapewne powróci sauber , i tutaj gdyby odstrzelić giovanicniezdobywającego (4pkt...) to dla Kubicy byłoby miejsce , z Kimim zrobili by dziadko-team z mega doświadczeniem + kasa z Orlenu + już śmigał w sauberze + zna język włoski.

Haas - dziwie się ,że nie odstrzelili Gros(człowiek wypadek)jeana , który generuje im koszty psując często bolid , i też problem z kasą

Williams - został wycyckany przez Robinia , teraz nie wyciągną więcej kasy od Latifiego :D 

McLaren - na 3ciego do testów , rozwoju , niby najlepszy team z pozostałych ,ale jednak możliwość przejażdżki zapewne 1 na 5 w treningu to chyba nie to co Robert by chciał w F1

Wg mnie opcja z sauberem byłaby ciekawa

Napisano

Haas odpuścił już sobie modyfikacje swojego bolidu w 2019 roku.
https://powrotroberta.pl/2019/10/haas-odpuszcza-2019-petrobras-mclarena.html

"W rozmowie z Autosportem szef Haasa, Gunther Steiner przyznał, że jego ekipa nie pracuje już nad rozwojem auta na sezon 2019. Zapytany, czy jest światełko w tunelu jeżeli chodzi o poprawę formy jego ekipy, odpowiada: „Nie w krótkim czasie. Wiemy, gdzie jesteśmy, wiemy dlaczego tu jesteśmy, ale naprawienie tego to inna sprawa. Nie wiem jesteśmy w stanie to zrobić w tym roku. Nie mogę powiedzieć, że na dwa wyścigi przywieziemy poprawki, które to rozwiążą. Musimy mieć pewność, że nie powtórzy się to w przyszłym roku” – mówi Steiner, który uważa, że niektóre z ostatnich wyścigów sezonu mogą być bolesne dla ekipy."
 

Zaś McLaren nie będzie już w 2020 roku wspierany przez koncern naftowy Petrobras (stąd więc był opcją jako kontrakt ORLENu). 

Pozdrawiam

Napisano

No nic, zbliża się kolejny wyścig, a już wiemy że szefowa Williams`a chce wygasić napięcia i pozwala jechać Robertowi z nowym skrzydłem z przodu. Można też i wykorzystać jeszcze Kubice przed odejściem, bo dotychczasowy lider coś chyba słabo z technicznym podejściem. Tak to jest jak się przychodzi na gotowe. 

Napisano (edytowany)

GR to nowy narybek, w kartingu miał mechaników, we wszystkich seriach wyścigowych trafiał do profesjonalnych zespołów. Fenomen Kubicy polega tez na tym ze on sam serwisował sobie wózki razem z tatą i używał pewnych technicznych trików. Już coraz mniej w stawce takich kierowców a coraz więcej wychowanków profesjonalnych symulatorów. 
A tak, Clair pozwoliła bo mimika i poziom rozczarowania ze strony Roberta było w zenicie a jeszcze go potrzebują...

https://youtu.be/4qYLn061QNw
jak ktoś nie oglądał to materiał warty zobaczenia. Proponuje zwrócić uwagę na mimikę i poziom bezsilności i jak „pilnowaczka” z Williamsa pieczołowicie nadstawia dyktafon 😏

Edytowano przez Inferno
Napisano
1 godzinę temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

hehe, jest takie słowo?

Takie słowotwórstwo troszkę ale strażniczka mi tak nie do końca pasowała 🙂  Jeżeli wypowiedź Roberta dotarła do Clair to musiało dać do myślenia. Przy takim poziomie zaangażowania, wydzwanianie do kierownictwa zespołu w nocy w sprawie bolidu podczas jego konstruowania czy ulepszania itd.. wydaje mi się że Robert zasłużył na więcej w tym zespole.

Napisano

Renówka straciła punkty za ostatnie GP Japonii (Ricciardo był szósty, Hulkenberg-10), bo układ hamulcowy nie spełniał wymogów FIA. A więc protest Racing Point był skuteczny. Renault może się odwoływać, ale pewnie nic to nie da. Dzięki temu Stroll będzie miał 2 punkty, Kwiat  1 punkt, więcej dostanie Leclerc, Gasly i Perez, a kierowcy Renault  stracą punkty, pozycje w generalce i zadowolenie z udanego (do czasu) wyścigu.

Pozdrawiam

Napisano

W tym roku w Meksyku będą 3 strefy DRS. Na prostej start-meta osiągane są prędkości rzędu 350km/godz., a na dwóch pozostałych dłuższych prostych przekraczają 300km/godz. 

Przez ostatnie 3 lata nie wyjeżdżał samochód bezpieczeństwa-ale w tym roku może się to zmienić, bo jest duże prawdopodobieństwo deszczu. No to zobaczymy-wyścig startuje o 20.10.

Pozdrawiam

Napisano

Kwalifikacje w Williamsie jak zwykle-Robert w "złomie" ze starą podłogą nie miał szans z Russelem. W dodatku wynik w Q1 miał tylko o 1/1000 lepszy niż w P3 (info komentatora z Eleven Sport).

A jeszcze lepsza (tragiczniejsza)  była odpowiedź WC (CW) na pytanie dziennikarza czy rozmawiała z Robertem po wyścigu w Suzuce -jeszcze nie, nie było takiej potrzeby. Oraz później komentarz w studio- mechanicy Williamsa starają się i robią co mogą (jak widać po zmianach kół to nieźle im wychodzi), a ryba psuje się od głowy...

Pozdrawiam

PS. Ciekawe czy inżynier pokładowy Roberta czegoś się nauczył przez kilkanaście weekendów wyścigowych?

Napisano
1 godzinę temu, RoRo napisał:

czy inżynier pokładowy Roberta czegoś się nauczył

Przecież to Paul Williams, żeby skały srały to ma tę robotę 😏 Szmaciarska stajnia ten Williams. Nie wiem czy oglądaliście porównanie onboardów GR i Latifiego? Jest na powrotroberta.pl Jurek jedzie jak po sznurku, Latifi jedzie jak na odcinku szutrowymi WRC. Warto zobaczyć 👍 To są właśnie te porównywalne bolidy...

Napisano

Ciekawe czemu w Q3 Ferrari nie pojechało od razu po świetnym przejeździe Maxa tylko czekali do ostatnich minut? Przecież coś mogło pójść źle -i poszło :-( 

Nie byłem tym zdziwiony i od razu ok. 3 minuty Q3 powiedziałem żonie (a co! Często ogląda ze mną przynajmniej część kwalifikacji i wyścigu), że nie zdziwię się jak w Ferrari dadzą ciała i nie zdobędą szóstego kolejnego PP.

Jak porównuję starą podłogę u Roberta  z nową u Georga-to jednak jakieś zmiany udaje się zrobić w tej ciężarówce. Szkoda, że głównie w jednej ... i że nie ma poprawy w zarządzaniu tą stajnią  - i po raz pierwszy często używane w F1 słowo "stajnia" jest tak bliskie rzeczywistości - odnośnie sytuacji w Willi'im :-( 

Pozdrawiam

PS. Ale Max świetnie pojechał, zobaczymy co będzie się jutro działo po starcie ... i aż do końca wyścigu.

Napisano

Dostał pewnie dlatego bo na konferencji na pytania odnośnie właśnie jazdy pod żółtymi flagami odpowiadał bardzo arogancko. Coś w stylu nie podoba się to anulujcie mi ten czas i weźcie drugi (tam tez miał pole) a na pytanie czy zwolnił z uśmieszkiem powiedział raczej nie było widać jakbym zwolnił.
I tak moim zdaniem został potraktowany dość ulgowo, 3 pozycje i dwa punkty karne to stosunkowo niewiele.

Napisano

Całkiem możliwe że Max oberwał za swoją arogancję...
Jednak argumenty sędziów (tym bardziej porównanie do tego, że jadący przed nim Vettel zwolnił) mnie przekonują, więc uważam że kara była sprawiedliwa.

W każdym razie Ferrari dzięki temu kontynuuje swoją serię powakacyjnych PP.
Tylko czemu tak długo to trwało (decyzja dot. Maksia - dopiero po północy naszego czasu)?

Przed chwilą redaktorzy z 11Sport powiedzieli, że oba Williamsy mają taką samą specyfikację (podłoga, partie boczne, nos), a jako zapas są stare skrzydła. Tylko czemu w takim razie w Q1 gablota Roberta jeździła gorzej niż w P3 ??? Dodatkowa ciekawostka - inżynier pokładowy Williamsa mówi coś innego niż CW odnośnie nagłej wymiany przedniego skrzydła u Roberta. 

Pozdrawiam
PS. Mechanicy Mercesesa jak zwykle zrobili swoje - dobre zarządzanie zespołem i duży budżet robią cuda. No i nie zatrudniają u siebie CW ...

Napisano

Ładnie wygląda jazda Roberta - i wyprzedzenie Georga. Zdaje się, że inżynier pokładowy nie zdołał nic zepsuć.
Do tego dobry (jak zwykle) start Kubicy - i dzisiaj daje się jeździć "ciężarówką" 🙂

Pozdrawiam

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...