Krzysztof Strąkowski Napisano 17 listopada 2019 Udostępnij Napisano 17 listopada 2019 (edytowany) Witajcie doświadczeni audifile i audimaniacy Jako, że zafundowałem sobie wspomniany w tytule zestaw Yamahy na podstawie min. Waszych opinii, chciałbym się podzielić swoimi radościami i smutkami. Radość to niewątpliwie posiadanie całkiem fajnego (subiektywnie i jak dla mnie oczywiscie) zestawu audio, który nie tylko ładnie gra, ale i wygląda sytlowo. Wszytsko byłoby super, gdyby nie to, co dzieje się z odtwarzaczem CD. Otóż, okazało się, że 99% płyt z mojej kolekcji 120 płyt trzeszczy. Tak, trzeszczy, niczym - nie przymierzając - stary winyl. Szokuje mnie to, że mówimy o płytach bez jakichkolwiek rysek. Ale OK, może faktycznie sa porysowane (taka była moja pierwsza myśl), jednakże nie dowierzając temu co słyszę cofnąłem o kilkanaście sekund i... trzasku już nie było. Przesłuchałem fragmentarycznie wszytskie płyty i moja konkluzja jest taka, że trzaski, rzadziej przeskoki, zdarzają się całkowicie przypadkowo i niepowtarzalnie. Pomyślałem, że to być może zakłócenia elektryczne, ale jednak nie. Problem dotyczy wyłącznie odtwarzacza CD, każde inne źródło nie wykazuje podobnych problemów. Stojący obok Technics SL-PG570A z 1997 roku nie ma i nie miał, żadnych problemów z żadną z moich płyt... W tym miejscu zwracam się do Was z prośbą o opinię oraz Wasze doświadczenia z tym modelem PionoCrafta. Co radzicie? Udać się do salonu/serwisu i zgłosić problem? Tylko co im powiem, że raz jest a innym razem nie ma problemu? Z góry dzięki za opinie! Edytowano 17 listopada 2019 przez Krzysztof Strąkowski Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolodziejski Napisano 17 listopada 2019 Udostępnij Napisano 17 listopada 2019 Wykluczyłeś płyty , bo trzaski są przypadkowe, raz są w danym fragmencie, a raz niema. Według mnie sprzęt ma jakąś elektroniczną wadę to zdarza się i w sprzętach i z wysokiej półki, ale i w dobrych markach wielko seryjnych, często w transporcie . Ja sprawdził bym jeszcze połączenie na innych kablach RCA, może coś się tam odlutowało, lub przerwało, poruszaj nimi w trakcie słuchania. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Strąkowski Napisano 17 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 listopada 2019 Swoją drogą, to kable z zestawu są żenujące, zarówno głośnikowe (to chyba przewody wyąłcznie do sprawdzenia czy zestaw gra, hahaha) jak i RCA (takie badziewie za 0.5€). Kolejna obserwacja w moim sprzęcie jest taka, że trzaski i przeskoki zanikają po dłuższym odłuchu ciagłym, coś jak problemy z obrotami na zimnym silniku, hahaha Jako elektronik wiem, że żadne tam "wygrzewanie" nie wchodzi w grę, a jeśli już, to ewentualnie zużycie lasera, jednak nie w zupełnie nowym sprzęcie. Obserwuję dalej i zapewne udam się do sklepu, niestety... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof Strąkowski Napisano 19 listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 listopada 2019 Problem rozwiązany! Sprzęt kupowałem w Top Hi-Fi w Łodzi, dlatego pomimo upływu czasu i kolejnych przesłuchanych, trzaskających płyt, odiwozłem go do sklepu aby oddac na gwarancji. Zabrałem tylko odtwarzacz i pudełko. Panowie w sklepie podeszli sprawy bardzo profesjinalnie, nawet nie wspomnieli o gwarancji tylko od razy wymienili sprzęt! Przyznaję, byłem bardzo zaksoczony na plus. I tak oto wszytskie moje płyty, nawet takie z lat '90 grają super. Ale jako wspomniany ekektronik, zadzwoniłem do serwisu (wcześniej, przed wizytą w sklepie) i kolejne zaskoczenie - profesjnalna rozmowa z serwisantem, który nie traktował mnie jak "głupka", przeciwnie, jak zeszło na tematy elektroniczne rozmawialismy jak równy z równym. No brak mi słów za plusy... Okazuje się, że jednak wspracie w specjalizowanym salonie jest o niebo lepsze od sieci. O tym, że dostałem cenę jak w sieci nie wspominam, a zadowolenie z każdym dniem rośnie wykładniczo. Wybaczcie te fanfary, ale nie mogłem się powstrzymać z mojej podwójnej radości Do pełni szczęsnia kupiłem tylko lepsze interkonekty Neutrik-KLOTZ AC110 BG, które, choć z dolnej półki cenowej, wygladają przy oryginalnych jak profesjnalne Dziękuję za dobre slowo i do zobaczenia w innych tematach! K. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy Napisano 20 listopada 2019 Udostępnij Napisano 20 listopada 2019 17 godzin temu, Krzysztof Strąkowski napisał: Panowie w sklepie podeszli sprawy bardzo profesjinalnie, nawet nie wspomnieli o gwarancji tylko od razy wymienili sprzęt! Przyznaję, byłem bardzo zaksoczony na plus. I tak oto wszytskie moje płyty, nawet takie z lat '90 grają super. Ale jako wspomniany ekektronik, zadzwoniłem do serwisu (wcześniej, przed wizytą w sklepie) i kolejne zaskoczenie - profesjnalna rozmowa z serwisantem, który nie traktował mnie jak "głupka", przeciwnie, jak zeszło na tematy elektroniczne rozmawialismy jak równy z równym. Swietnie, ze tak szybko udalo Ci sie zalatwic sprawe. To lubimy i tak to powinno wszedzie wygladac. Zyczymy przyjemnego sluchania. Pozdrawiamy Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowicjusz72 Napisano 25 listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 listopada 2019 Witam. Możesz mi powiedzieć, jak w dalszym ciągu sprawuje się ta Yamaha? Czy dźwięk z płyt i radia jest pełny, naturalny, nie męczy po dłuższym słuchaniu? Przymierzam się do zmiany kina domowego na stereo w niewielkich (2000-3000) pieniądzach. Obecnie mam LG BH7240b (wiem śmiech na sali), ale jako kino gra fajnie. Nie jestem melomanem, ale mam wrażenie, że radio (słucham często) i dźwięk z TV jak i CD nie jest pełny, naturalny - męczy mnie i na dłuższą metę nie da się tego słuchać. Brakuje mi naturalności w tym dźwięku. Obecnie poszukuję właśnie jakiegoś stereo z kolumnami podstawkowymi do pokoju 20 m2. Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.