Skocz do zawartości
Przemek Duda

Akustyka pod taniec w pokoju 11m2

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

 Witajcie forumowicze!

Zacznę może od tego, że jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o sprzęt akustykę, ale postaram się powiedzieć jak najwięcej o mojej sytuacji jak to możliwe.

Mój pokój ma 11m2 a jego zdjęcia załączyłem. Bardzo lubię tańczyć i zawsze marzyłem, żeby mieć swój kąt do tego, więc teraz chce go zrealizować (no bo kiedy jak nie teraz 😉) Wiem, że pokój nie jest do tego odpowiedni, ale też nigdy nie będzie a ja innego nie mam niestety. Tak więc będę stał na środku pokoju i sobie hop hop skikał i tańczył (wiadomo, że nie w miejscu, ale niech to będzie odpowiednikiem miejsca docelowego dźwięku z głośników, które to chciałbym umiejscowić po lewej i prawej stronie lustra w odległości 170cm od siebie i na wysokosci głośnika wysokotonowego delikatnie powyżej uszu. Całą ściana jest pokryta nierównym kamieniem.

Cały skos i ściana poniżej będzie w 90% pokryta pianką akustyczno-pochłaniającą o grubości 3cm, grzejnik będzie zakrywany grubym kocem, zamiast firanki będzie gruba zasłona a jeśli chodzi o biurko to wogóle go tam nie będzie, za to myślałem o bas trapie w rogu, przy kaloryferze (nie jakiś strasznie gruby, bo są strasznie drogie). Dywan jest, ale jak będę tańczył to go nie będzie niestety, a wiem, że robi dużą różnicę. No i jeszcze teleskop, będzie stał prawdopodobnie tam gdzie stoi tylko bardziej w rogu (po lewej stronie lustra). 

Muzyki, której słucham nie da się jednoznacznie określić. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to G-Eazy, Sam Smith, FKJ, The Weeknd. Mój sprzęt to wzmacniacz Rotel ra 980bx i do tego jakieś kolumny, myślałem o B&W 602 s3 (kolumien pewien jeszcze nie jestem, nie słyszłem ich z niczym, ale mniej więcej takim budżetem dysponuje), i do tego DAC Fiio m6. Wiem, że to nie jest temat o sprzęcie stereo, wybaczcie.

I teraz moi drodzy moje amatorskie pytania:

1. Co myślicie o moim planie zainicjowania pokoju? Chciałbym poznać ogólny jego pogląd osób, które mają wiedzę na ten temat. Zdaję sobie również sprawę, że sytuacja bajkowa nie jest.

2. W jaki sposób mogę wyciszyć drzwi z szybą, tak aby moja rodzina mnie nie wywaliła za szybko z domu? 

3. Czy proponujecie zrobić coś z sufitem? Jego część będzie się znajdowała nade mną.

4. Jeśli uznacie to pytanie za nie na miejscu ze wzgledu na temat to proszę zignorujcie je a założę nowy. Otóż co myślicie o zestawie, który wymieniłem wyżej? Moje oczekiwania to łagodny lecz zdecydowany bas i szczegóły poszczególnych detali, aby wszystko razem ze sobą współgrało i nic nie wybiegało przed szereg. 

Dzięki z góry za odpowiedzi! :)

Przemek

 

20200603_134714.jpg

20200603_133953.jpg

20200603_134728.jpg

 

Edytowano przez Przemek Duda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ile procent ten pokoj ma byc do tanczenia a ile np do sluchania muzyki? Bo jesli chcesz tam Tylko Tańczyć, to moim zdaniem lepiej sprawdza sie sluchawki sportowe. 

45 minut temu, Przemek Duda napisał:

Tak więc będę stał na środku pokoju i sobie hop hop skikał i tańczył (wiadomo, że nie w miejscu, ale niech to będzie odpowiednikiem miejsca docelowego dźwięku z głośników, które to chciałbym umiejscowić po lewej i prawej stronie lustra w odległości 170cm od siebie i na wysokosci głośnika wysokotonowego delikatnie powyżej uszu. 

Jak widzisz te odleglosci w tancu (170cm a wysokotonowy delikatnie powyzej uszu), srednio odczujesz ruszajac sie w rytm muzyki. Jesli to ma byc jakis taniec extremalny to juz wogole nie ma o czym pisać. Wazne by było w miare centralnie skierowane glisniki, moga byc nawet podwieszane jak na dyskotece (nie stracisz ich w tancu). Ale i tak na Twoim miejscu wybrałbym przenośne sluchawki. Pozdr

Edytowano przez Chyba Miro 84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zdecydowanie masz racje. Mam już słuchawki dokanałowe i do tego ten dac, zestaw bardzo mi się podoba. Chciałbym jednakże słyszeć muzykę z głośników, słuchawki mi tego nigdy nie dadzą. Jeśli chodzi o te procenty to tańcząc słucham i cieszę się muzyką, więc powiedziałbym fifty fifty.

19 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Ile procent ten pokoj ma byc do tanczenia a ile np do sluchania muzyki? Bo jesli chcesz tam Tylko Tańczyć, to moim zdaniem lepiej sprawdza sie sluchawki sportowe. 

Jak widzisz te odleglosci w tancu (170cm a wysokotonowy delikatnie powyzej uszu), srednio odczujesz ruszajac sie w rytm muzyki. Jesli to ma byc jakis taniec extremalny to juz wogole nie ma o czym pisać. Wazne by było w miare centralnie skierowane glisniki, moga byc nawet podwieszane jak na dyskotece (nie stracisz ich w tancu). Ale i tak na Twoim miejscu wybrałbym przenośne sluchawki. Pozdr

Masz racje, muszę pomyśleć i pokombinować z rozmieszczeniem głośników.

A jeśli chodzi o sam zestaw, B&W 602 s3 i rotel ra 980bx. Czy te sprzęty się nie wyprzedzają? Czy któryś z tych sprzętów jest niewystarczający dla drugiegu lub odwrotnie?

20 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Ile procent ten pokoj ma byc do tanczenia a ile np do sluchania muzyki? Bo jesli chcesz tam Tylko Tańczyć, to moim zdaniem lepiej sprawdza sie sluchawki sportowe. 

Jak widzisz te odleglosci w tancu (170cm a wysokotonowy delikatnie powyzej uszu), srednio odczujesz ruszajac sie w rytm muzyki. Jesli to ma byc jakis taniec extremalny to juz wogole nie ma o czym pisać. Wazne by było w miare centralnie skierowane glisniki, moga byc nawet podwieszane jak na dyskotece (nie stracisz ich w tancu). Ale i tak na Twoim miejscu wybrałbym przenośne sluchawki. Pozdr

Tańcze popping/hip hop, taniec ekstremalny by mnie zabił :)

Edytowano przez Przemek Duda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
11 minut temu, Przemek Duda napisał:

 

A jeśli chodzi o sam zestaw, B&W 603 s3 i rotel ra 980bx. Czy te sprzęty się nie wyprzedzają? Czy któryś z tych sprzętów jest niewystarczający dla drugiegu lub odwrotnie?

Jesli niczego Ci w dzwieku nie brakuje i nie drażni to oznacza ze dla Ciebie sa dobrze skonfigurowane. A czy pasuja do siebie? Oj zdziwilbys sie jak drogie kable niektórzy spinaja z budzetowymi produktami.... tak wiec jesli Tobie odpowiada jest OK.

Ps; konfigurujemy sprzet pod wlasne ucho!

Edytowano przez Chyba Miro 84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Jesli niczego Ci w dzwieku nie brakuje i nie drażni to oznacza ze dla Ciebie sa dobrze skonfigurowane. A czy pasuja do siebie? Oj zdziwilbys sie jak drogie kable niektórzy spinaja z budzetowymi produktami.... tak wiec jesli Tobie odpowiada jest OK.

Czy chciałeś przez to powiedzieć, że może ten rotel nie zasługuje na takie głośniki czy też vice versa? Mam tu na myśli to, że wzmacniacz mógłby być tańszy lub też kolumny są zbyt wymagające dla takiego wzmacniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Przemek Duda napisał:

Czy chciałeś przez to powiedzieć, że może ten rotel nie zasługuje na takie głośniki czy też vice versa? Mam tu na myśli to, że wzmacniacz mógłby być tańszy lub też kolumny są zbyt wymagające dla takiego wzmacniacza.

Chciałem przez to powiedziec ze Tylko Twoj słuch jest w stanie zadecydowac czy nalezy zmienic ktorys z w/w komponentow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Chyba Miro 84 napisał:

Chciałem przez to powiedziec ze Tylko Twoj słuch jest w stanie zadecydowac czy nalezy zmienic ktorys z w/w komponentow.

Rozumiem. Dzięki za opinie ;)

Zapraszam do dalszej dyskusji. Moje pytania znajdziecie na samej górze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...