Przemysław Łoziński Napisano 11 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 (edytowany) Witam wszystkich, kupiłem niedawno amplituner Arcam AVR10 (nagłośnienie 5.1.2), serwer NAS Synology DS220 oraz telewizor Samsunga 75" (model chyba Q75T - w razie potrzeby sprawdzę). Amplituner oraz TV podłączone są za pomocą kabla HDMI 2.1 poprzez eARC. Z oczywistych względów - w końcu po coś kupiłem takie urządzenia - chciałbym strumieniować filmy z serwera NAS (nie bawić się w żonglowanie płytami) przy zachowaniu jak najlepszej jakości. Posiadam filmy ze ścieżkami dźwiękowymi DTS 7.1. i w związku z tym prosiłbym obeznane w temacie osoby o MERYTORYCZNĄ pomoc: Zarówno serwer Synology jak i Samsung TV nie posiadają m.in. DTS argumentując to rzekomym brakiem licencji; Co za tym idzie po zainstalowaniu w TV aplikacji Synology DS Video, części filmów odtworzyć nie mogę (pewnie mają tylko ścieżkę DTS), a przy pozostałych brakuje tej - przynajmniej teoretycznie - najlepszej ścieżki do wyboru i są jedynie te pozostałe; Mając na uwadze powyższy problem, kupiłem specjalnie odtwarzacz Bluray Sony X800M2 podpięty do ampli - i to pomogło... Wyżej wymienione filmy na serwerze NAS mogę odtwarzać i wybierać dowolną ściężkę. Słychać wyraźnie, że dźwięk jest znacząco lepszy, bardziej szczegółowy, itd. Niestety nie możliwe jest odtwarzanie napisów SRT. Doczytałem sobie, że odtwarzacz obsługuje taki format plików, ale tylko z płyty lub USB, a poprzez DLNA - nie, czyli jak rozumiem z NAS-a też nie odczyta. Stąd moja prośba o pomoc. Wychodząc z założenia, że mam tego Synology z bazą filmów i chciałbym wykorzystać w pełni potencjał posiadanego systemu, to jakie widzicie rozwiązanie tej kwestii? PS Moja konfiguracja głośników to 5.1.2 (czyli 2 fronty, center, 2 surroundy, 1 sub oraz 2 głośniki sufitowe). Czy w tej sytuacji powinienem wybierać ścieżkę audio 7.1 czy 5.1? Nie do końca też rozumiem oznaczenia na apli. Przykładowo po wyborze ścieżki 7.1 pojawia się oznaczenie Dolby Surround 3/4.1. Z kolei po wybraniu filmu z NETFLIX-a ze ścieżką 5.1 wyświetla się Dolby Surround S.0ch lub T.0ch - czy ktoś wie co to znaczy? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Edytowano 11 kwietnia 2021 przez Przemysław Łoziński Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszWawa Napisano 11 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 1. Nie rzekomym, tylko od 2018 Samsung zrezygnował z opłacania licencji po prostu. Przerabiałem ten sam przypadek u mnie (TV Samsung i filmy na NASie od Synology). Z DS Video skończyło się tak jak u Ciebie. Możesz spróbować PLEXa. Postawić serwer na NASie i klienta w TV. Oba są dostępne dla Twoich urządzeń. 2. Tę samą funkcjonalność mógłbyś osiągnąć urządzeniem, na którym można postawić KODI. Wtedy nie ma problemów z napisami. Ja mając takie same wymagania zrobiłem to tak: - źródło filmów: NAS, ale nie po DLNA, tylko jako udział sieciowy - odtwarzacz: X96 z LibreELEC i zamapowanym dyskiem sieciowym z NASa (to nie wiem jak z wsparciem dla Atmos) - odtwarzacz podpięty do amp po HDMI i dalej to TV - TV z ARC, żeby dźwięk z Netflixa czy YT by odtwarzany przez amp Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 11 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 Dziękuję Ci za szybką odpowiedź. Właśnie jestem w trakcie testowania rozwiązania z PLEX'em. Zobaczymy, czy przyniesie to oczekiwane rezultaty. Prawdopodobnie niebawem powrócę z kolejnymi pytaniami, które już na chwilę obecną mnie nurtują. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 11 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 46 minut temu, LukaszWawa napisał: 1. Nie rzekomym, tylko od 2018 Samsung zrezygnował z opłacania licencji po prostu. Przerabiałem ten sam przypadek u mnie (TV Samsung i filmy na NASie od Synology). Z DS Video skończyło się tak jak u Ciebie. Możesz spróbować PLEXa. Postawić serwer na NASie i klienta w TV. Oba są dostępne dla Twoich urządzeń. 2. Tę samą funkcjonalność mógłbyś osiągnąć urządzeniem, na którym można postawić KODI. Wtedy nie ma problemów z napisami. Ja mając takie same wymagania zrobiłem to tak: - źródło filmów: NAS, ale nie po DLNA, tylko jako udział sieciowy - odtwarzacz: X96 z LibreELEC i zamapowanym dyskiem sieciowym z NASa (to nie wiem jak z wsparciem dla Atmos) - odtwarzacz podpięty do amp po HDMI i dalej to TV - TV z ARC, żeby dźwięk z Netflixa czy YT by odtwarzany przez amp Zainstalowałem PLEX'a na Synology oraz w TV... Po czym zaliczyłem lekki falstart. Nie wiem czym jest to spowodowane, ale za chiny nie jestem w stanie dodać biblioteki. Tzn. dodać ją mogę, ale jest pusta, choć nie powinna. Dodając bibliotekę najpierw wybieram jej rodzaj, tj. "Filmy", a następnie przechodzę do wyboru folderu z NAS (zał.). Wyboru wielkiego nie ma, bo są to tzw. foldery specjalnego przeznaczenia i w przypadku Synology nawet nie można zmienić ich nazwy - wybieram więc folder Video. Zapisuję, przechodzę do biblioteki i jest ona pusta. Może coś jest nie tak z pozostałymi ustawieniami. Masz może jakiś pomysł, bo sprawiasz wrażenie zdecydowanie lepiej obeznanego w tych sprawach ode mnie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszWawa Napisano 11 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 (edytowany) 1. Czy usługa PLEX jest aktywna na Synology? 2. Czy konfigurowałeś coś po stronie Synology w PLEX? To wygląda jak folder od usługi DLNA. Nie pamiętam dokładnie konfiguracji PLEX, bo robiłem to ponad rok temu i w końcu skończyłem z X96, bo mój TV ma tylko ARC a nie eARC, więc nie mogłem przekazać formatów bezstratnych na których mi zależało. Edytowano 11 kwietnia 2021 przez RoRo Odpowiadając na post bezpośrednio po nim nie ma sensu cytować go w całości... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul klacska Napisano 11 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 (edytowany) 11 godzin temu, Przemysław Łoziński napisał: Zainstalowałem PLEX'a na Synology oraz w TV... Uprawnienia folderu Plex na synology zmieniłeś? Edytowano 11 kwietnia 2021 przez RoRo Nie ma potrzeby cytować całego postu wraz ze zdjęciami... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 11 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 (edytowany) W sumie niczego szczególnego tam nie zrobiłem. Po prostu wszedłem w Centrum Pakietów, znalazłem PLEX i go zainstalowałem. Z poziomu Synology nie robiłem nic więcej. Uruchomiłem PLEX'a ze skrótu, zarejestrowałem się i w zasadzie tyle... DLNA jest wyłączone w ustawieniach. Co do uprawnień folderu to nie mam folderu PLEX na synology, to właśnie wszedłem w ustawienia folderu video, dałem uprawnienia zaawansowane i zaznaczyłem tam PLEX. Po czym usunąłem wczesniej założoną bibkiotekę Filmy z PLEX'a, aby założyć ją od nowa po zmianie ustawień. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale w tym momencie zniknął mi z file station folder video! mam ten folder podpięty pod windowsem (jako bibliotekę z filmami), ale właśnie jak chce w nią wejść to jest proszony o hasło i co ciekawe nie działa żadne z haseł (a mam zapisane do wszystkich kont powiązanych z NAS). Na szczęście folder musi fizycznie istnieć (na szczęście, bo bym się chyba zastrzelił - całe wideo domowe tam mam), bo jest dostępny z poziomu video station. Jakieś rady Panowie? Update: Z tym sobie poradziłem. Trzeba było wejść wpanel sterowania i tam w ustawienia folderów współdzielonych. Widniał tam folder Video. Ogólnie uważam, że interface Synology nie jest jest wybitnie intuicyjny i już nie pierwszy raz się na tym złapałem. Abstrahując od tego, po opanowaniu sytuacji mamy ponownie zielone światło do rozwiązania problemu z pustą biblioteką na PLEX. Update2: Po nadaniu uprawnień biblioteka jest wypełniona po brzegi filmami - dzięki! Teraz idę na obiad, a potem przetestuję jak wygląda kwestia odtwarzania (jakie formaty są obsługiwane i czy wczytywane są napisy), po czym powrócę do Was z odpowiedzią. Edytowano 11 kwietnia 2021 przez Przemysław Łoziński Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul klacska Napisano 11 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 20 minut temu, Przemysław Łoziński napisał: Po nadaniu uprawnień biblioteka jest wypełniona po brzegi filmami - dzięki! Ależ proszę bardzo.🙂 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 11 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 (edytowany) PLEX przetestowany. Sukces jest niestety tylko połowiczny. Przede wszystkim można wybrać dowolną ścieżkę audio oraz napisy (jakby tego było mało ma wbudowaną wyszukiwarkę napisów, która mi działa w przeciwieństwie do tej w DS Video). I byłoby fantastycznie gdyby nie dwie rzeczy. Po pierwsze - być może na skutek niewłaściwej konfiguracji - filmy mi się przycinają i buforują, gdzie puszczając ten sam film przez DS Video lub odtwarzacz Bluray pośredniczący między NAS, a ampli działa to płynnie. W trakcie logowania byłem poproszony wklepanie 4.znakowego kodu na innym urządzeniu, w związku z czym mam podejrzenie, czy on się nie łączy z NAS-em przez net zamiast po sieci w chałupie. Druga sprawa, to taka, że mimo wyboru ścieżki np. DTS 7.1, czy dowolnej innej amplituner nie reaguje. W przypadku odpalenia filmu na Netflixie w TV, bądź z NAS-a przy pomocy tego nieszczęsnego odtwarzacza Bluray, ampli na wyświetlaczu pokazuje wybraną przeze mnie ścieżkę (odpowiednio w Netflixie na TV, bądż a Bluray-u) np. DTS 48kHz 3/4.1. Tutaj pokazuje cały czas Dolby Surround 3/2.1 i daje możliwość wyboru innej technologii (nie ilości kanałów), np Auro 3d, Dolby Digital+, itd. - a przy tamtych możliwość ta jest zablokowana, czyli wybór jest tylko w Netflixie lub w menu na Bluray-u, a na ampli nie da się wówczas tego zmieniać. Czyli i tak pewnie sygnał jest limitowany możliwościami TV jako odtwarzacza, który obsługuje chyba tylko 5.1. Co Wy na to? Jest to kwestia złej konfiguracji, czy trzeba szukać zupełnie innego rozwiązania? Edytowano 11 kwietnia 2021 przez Przemysław Łoziński Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 11 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 36 minut temu, Przemysław Łoziński napisał: Czyli i tak pewnie sygnał jest limitowany możliwościami TV jako odtwarzacza, który obsługuje chyba tylko 5.1. Po krótkim przemyśleniu, nie tu tkwi przyczyna skoro NETFLIX uruchomiony na TV przekazuje normalnie sygnał Dolby Atmos (czyli więcej niż 5.1) i "narzuca" amplitunerowi wybór ścieżki audio. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszWawa Napisano 11 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 6 godzin temu, Przemysław Łoziński napisał: PLEX przetestowany. Sukces jest niestety tylko połowiczny. Przede wszystkim można wybrać dowolną ścieżkę audio oraz napisy (jakby tego było mało ma wbudowaną wyszukiwarkę napisów, która mi działa w przeciwieństwie do tej w DS Video). I byłoby fantastycznie gdyby nie dwie rzeczy. Po pierwsze - być może na skutek niewłaściwej konfiguracji - filmy mi się przycinają i buforują, gdzie puszczając ten sam film przez DS Video lub odtwarzacz Bluray pośredniczący między NAS, a ampli działa to płynnie. W trakcie logowania byłem poproszony wklepanie 4.znakowego kodu na innym urządzeniu, w związku z czym mam podejrzenie, czy on się nie łączy z NAS-em przez net zamiast po sieci w chałupie. Czy TV jest podpięty po kablu czy po WiFi? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 11 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 46 minut temu, LukaszWawa napisał: Czy TV jest podpięty po kablu czy po WiFi? Zarówno TV, jak i amplituner łączą się przez WIFI. Synology natomiast jest na kablu, a raczej dwóch kablach RJ45. Miałem wstępnie ciągnąć kabel, ale jak się zorientowałem, że nowym routerem pokrywam praktycznie bez strat całe mieszkanie, to sobie odpuściłem demolowanie niedawno wyremontowanej łazienki, przez której w podsufitce ciągnęlibyśmy kabel fast ethernet. Na pewno kabel jest stabilniejszy, ale na ogół nie ma problemu z transferem. Co ciekawe na pozostałych apkach filmy śmigają bez problemu (w kwestii transferu, nie wspominam tu oczywiście o napisach itd.). Przycinają się tylko na tym PLEX-ie. Przez tego bluraya jak strumieniowałem to też chodziło płynnie. Dziwne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszWawa Napisano 11 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 kwietnia 2021 29 minut temu, Przemysław Łoziński napisał: Zarówno TV, jak i amplituner łączą się przez WIFI. Synology natomiast jest na kablu, a raczej dwóch kablach RJ45. Miałem wstępnie ciągnąć kabel, ale jak się zorientowałem, że nowym routerem pokrywam praktycznie bez strat całe mieszkanie, to sobie odpuściłem demolowanie niedawno wyremontowanej łazienki, przez której w podsufitce ciągnęlibyśmy kabel fast ethernet. Na pewno kabel jest stabilniejszy, ale na ogół nie ma problemu z transferem. Co ciekawe na pozostałych apkach filmy śmigają bez problemu (w kwestii transferu, nie wspominam tu oczywiście o napisach itd.). Przycinają się tylko na tym PLEX-ie. Przez tego bluraya jak strumieniowałem to też chodziło płynnie. Dziwne. Polecam zrobić testy po kablu. Miałem TV wpięty do sieci po WiFi i to w wersji 5Ghz, więc z teoretycznie wystraczającą przepustowością a w materiałach 4k były problemy. Po podłączeniu kablowym z tylko 100MBit (TV tyle ma, NAS jest wpięty z 1GBitem) problem z buforowaniem zniknął. Dodatkowo jak masz WiFi na 2,4Ghz to przepustowość może być zbyt mała. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 12 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 kwietnia 2021 Mam WiFi dwuzakresowe. Kabel już odpada bo jestem po remoncie i musiałbym rozwalać łazienkę oraz ścianę w jednym z pokoi, aby pociągnąc kabel. Pozostało powalczyć z tym co jest. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 13 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 kwietnia 2021 Dnia 11.04.2021 o 10:47, LukaszWawa napisał: Możesz spróbować PLEXa. Postawić serwer na NASie i klienta w TV. Oba są dostępne dla Twoich urządzeń. Dziwna sprawa. Potestowałem sobie tego PLEX'a i zauważyłem, że muli mi się i buforuje... dopiero po wybraniu polskich napisów. Jak puszczę bez napisów to śmiga normalnie. Jakiś pomysł co może być tego powodem? Przecież napisy w ogóle nic nie ważą prawie. Inna sprawa to, że amplituner nie reaguje automatycznie na wybór ścieżki (co robi np. przy Netflixie z TV albo po uruchomieniu filmu poprzez Bluray). Raz, że nie robi tego automatycznie, to nawet po wyborze w PLEX ścieżki DTS 7.1 i tak mam na ampli tylko podstawowe warianty w tym surround 5.1 - Nie ma DTS:X czy czegokolwiek z 7.1. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszWawa Napisano 13 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 kwietnia 2021 4 godziny temu, Przemysław Łoziński napisał: Dziwna sprawa. Potestowałem sobie tego PLEX'a i zauważyłem, że muli mi się i buforuje... dopiero po wybraniu polskich napisów. Jak puszczę bez napisów to śmiga normalnie. Jakiś pomysł co może być tego powodem? Przecież napisy w ogóle nic nie ważą prawie. Inna sprawa to, że amplituner nie reaguje automatycznie na wybór ścieżki (co robi np. przy Netflixie z TV albo po uruchomieniu filmu poprzez Bluray). Raz, że nie robi tego automatycznie, to nawet po wyborze w PLEX ścieżki DTS 7.1 i tak mam na ampli tylko podstawowe warianty w tym surround 5.1 - Nie ma DTS:X czy czegokolwiek z 7.1. Jak wyglądają ustawienia dźwięku w PLEX? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 14 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 kwietnia 2021 12 godzin temu, LukaszWawa napisał: Jak wyglądają ustawienia dźwięku w PLEX? Wiesz co... ja tam widzę tylko jedno ustawienie (w sensie poziomu apki w telewizorze): normalizacja plików audio i to mam zaznaczone. Natomiast wchodzą na PLEX'a przez NAS w ogóle nie ma tam ustawień dźwięku - chyba że już na starość ślepnę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszWawa Napisano 14 kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 kwietnia 2021 Domyślnie PLEX sam dekoduje dźwięk. Tu raczej chciałbyś, żeby robił to amp czyli z włączonym passthrough Tu masz opis: https://support.plex.tv/articles/212072167-audio-configuration-guide-plex-media-player/ Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemysław Łoziński Napisano 15 kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 kwietnia 2021 (edytowany) 17 godzin temu, LukaszWawa napisał: Domyślnie PLEX sam dekoduje dźwięk. Tu raczej chciałbyś, żeby robił to amp czyli z włączonym passthrough Tu masz opis: https://support.plex.tv/articles/212072167-audio-configuration-guide-plex-media-player/ Dzięki. Przeczytałem ten artykuł. Problem polega na tym, że ja w ogóle w ustawieniach nie mam sekcji "dźwięk". Przynajmniej logując się z poziomu przeglądarki internetowej, bądź NAS. Mam tę sekcję jedynie w apce na TV, ale tam jest tylko ta jedna pozycja dot. normalizowania plików audio. Edytowano 15 kwietnia 2021 przez Przemysław Łoziński Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.