Skocz do zawartości

Marantz 40n - czy ktoś posiada?


Bartol_b

Recommended Posts

Wypożyczaj kolumny.

KEF będzie po cieplejszej stronie. To znacznie inne granie niż Bowers, Inne niż Dynaudio.

Canton Reference będzie bliskie temu co masz w Bowersach. Może z tym że nie sa aż takie chłodne na górze pasma. Z tym że Canton jest dość mocny podatny na elekotrnikę. I jej wpływ na brzmienie tych kolumn jest spory.

Sprawdź sobie jeszcze Monitor audio Gold, Amphiony albo ELAC serii Vela.

To będzie coś pośrodku.

Jest wiele salonów które wypożycza kolumny na odsłuch.

Piotrek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.05.2023 o 19:32, Piotr Sonido napisał:

będzie po cieplejszej stronie. To znacznie inne granie niż Bowers, Inne niż Dynaudio.

A napisałbyś coś więcej o różnicy pomiędzy KEF R a Dynadio Evoke? Teraz te pierwsze są na przecenie, myślałem nawet o R7 bez słuchania (Q21). Słuchałem dziś sporo B&W703S2 i jednak – o ile bardzo doceniam rozdzielczość/szczegółowość, precyzję basu – to chciałbym jednak posłuchać czegoś nieco mniej metalicznego, aczkolwiek jeśli to możliwe (a tego nie wiem) – bez rezygnacji z rozdzielczości. Po prostu to moje trzecie B&W i po testach Dynaudio jednak poczyłem, że do elektroniki czy rockowej muzyki – są lepsze (bas w pierwszym gatunku, mniej oddzielony środek i górne niskie w drugim gatunku). Może muzyka akustyczna czy jazz zyska w B&W. Korci mnie kupić już coś bez testowania, Evoke 50 i tyle. Albo KEF R7 – nie będą pasowały to sprzedam. Znalazłem na YouTube test porównawczy (nie wiem czy te filmiki dają realny wgląd w sprawę tak by the way) KEF R7 i B&W702 lub 703 i zdania była podzielone na pół.

Aczkolwiek nie wiem jak ze sprzedażą kolumn na OLX czy Allegro. Pan z Dynaudio Evoke 30 już dłuższy czas tam wisi, może tańsze szybciej odsprzedać.

 

Dnia 7.05.2023 o 19:32, Piotr Sonido napisał:

Canton Reference będzie bliskie temu co masz w Bowersach. Może z tym że nie sa aż takie chłodne na górze pasma. Z tym że Canton jest dość mocny podatny na elekotrnikę. I jej wpływ na brzmienie tych kolumn jest spory.

Pewnie – za sugestią – na razie bym został przy Marantz n40 i CD60 – ewentualnie później potestuję wzmacniacze. Te jednak łatwiej przynieść do domu. Na liście miałem CA Edge A, Michi X3, Accu E280/380, wyższe Yamaha, choć te znikają ze sklepów chyba. Ale nie dam rady jednak udźwignąć wzmacniacza i kolumn drugich w jednym roku. A co do chłodu B&W – tak myślę, że on wynika z dwóch rzeczy – jednak z precyzyjnego basu choć niekoniecznie niskiego i przyjemnego i tej góry właśnie. Środek też mógłby być nieco cieplejszy, ale pewnie z innym dołem też brzmiałyby inaczej.
 

Dnia 7.05.2023 o 19:32, Piotr Sonido napisał:

Sprawdź sobie jeszcze Monitor audio Gold, Amphiony albo ELAC serii Vela.

To będzie coś pośrodku.

 

Ampiony ładnie wyglądają. Q21 widzę, że ma. Jestem z Warszawy, to Łódź blisko a i bardziej życzliwi sprzedawcy :)

Postaram się sprawdzić co się uda.

Mam przy okazji dwa pytania natury ogólnej:

1) Czy to, że kiedyś głośniki niskotonowe były dużo większe, jak i sam kolumny, to oznacza, że ich jakość jest gorsza? Zwłaszcza w niskim paśmie?

2) Kolega namawia mnie na zestaw właśnie Canton Reference 1 czy inny monitor i do tego sub. Czy to jest dobre rozwiązanie? Nie ma ta dziury pomiędzy nimi? Mam zerowe doświadczenie poza faktem odsłuchu Evoke 20 (basu brakowało trochę, ale do pokoju gdzie pracuję może to byłoby okay) i odsłuchem Sonos Sub + Sonos Five (brzmiało do zwyczajnie do muzyki bardzo średnio). 

Dziękuję Piotrek bardzo za wsparcie. To bardzo miłe i pomocne!
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2023 o 02:16, Songs for Pilots napisał:

A napisałbyś coś więcej o różnicy pomiędzy KEF R a Dynadio Evoke? Teraz te pierwsze są na przecenie, myślałem nawet o R7 bez słuchania (Q21).

R ki sa na przecenie bo wchodzi seria R Meta. To juz ostatni dzwonek na ich zakup.

Evoke mnie nie urzekł na przykład. To kolumny które grają bardziej liniowo, naturalnie. KEFy dają więcej od siebie. Średnica jest bardziej nasycowa, cieplejsza i bas jest konkretniejszy.

Dnia 9.05.2023 o 02:16, Songs for Pilots napisał:

A co do chłodu B&W – tak myślę, że on wynika z dwóch rzeczy – jednak z precyzyjnego basu choć niekoniecznie niskiego i przyjemnego i tej góry właśnie. Środek też mógłby być nieco cieplejszy, ale pewnie z innym dołem też brzmiałyby inaczej.

Bowers robi to świadomie. Tak ma być :)

Dnia 9.05.2023 o 02:16, Songs for Pilots napisał:

Ampiony ładnie wyglądają.

Na prawde świetne kolumny. Mało popularne ale świetne.

Dnia 9.05.2023 o 02:16, Songs for Pilots napisał:

1) Czy to, że kiedyś głośniki niskotonowe były dużo większe, jak i sam kolumny, to oznacza, że ich jakość jest gorsza? Zwłaszcza w niskim paśmie?

Technologia się zmieniła. Ale jeśli zapytasz starych wyjadaczy to nadal powiedzą że duże znaczy lepsze.

:P Ja do 10 czy 13 się nie zbliżam. 15 rzadko. Tu ELAC, Amphion właśnie daje rade. 16+ już spoko.

Dnia 9.05.2023 o 02:16, Songs for Pilots napisał:

2) Kolega namawia mnie na zestaw właśnie Canton Reference 1 czy inny monitor i do tego sub. Czy to jest dobre rozwiązanie? Nie ma ta dziury pomiędzy nimi? Mam zerowe doświadczenie poza faktem odsłuchu Evoke 20 (basu brakowało trochę, ale do pokoju gdzie pracuję może to byłoby okay) i odsłuchem Sonos Sub + Sonos Five (brzmiało do zwyczajnie do muzyki bardzo średnio). 

Zalezy jakie monitory i jakie strojenie. Mówie ja fanem Cantona nie jestem tu moim zdaniem miałbyś dwie dziury. W średnicy i w basie. Chodź akurat te kolumny w basie pracują ładnie więc dało by się RELem serii Tx tak bardziej płynnie uzupełnić najniższe pasmo. Więc może by się jednak udało że tu nie.

 

Jak szukasz czegoś łagodniejszego od Bowersa no to nie Canton.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

R ki sa na przecenie bo wchodzi seria R Meta. To juz ostatni dzwonek na ich zakup.

Evoke mnie nie urzekł na przykład. To kolumny które grają bardziej liniowo, naturalnie. KEFy dają więcej od siebie. Średnica jest bardziej nasycowa, cieplejsza i bas jest konkretniejszy.

Chyba trochę mieszam w wątkach, ale to już uporządkuję od kolejnego wejścia na forum.
Jednak trochę mnie kusi duży bas w Dynaudio, znalazłem ofertę tańszego o kilka tysięcy Evoke 50 i o ile przejdzie wniosek leasingowy to wyląduję z Marantz 40n i B&W 702 S3 i Dynaudio Evoke 50. Żałuję jedynie, że Marantz nie ma możliwości podłączenia dwóch par głośników, wtedy byłoby idealnie. Jeśli któres z tych głośników ewidentnie będą gorsze wówczas pewnie sprzedam. Natomiast jeszcze pomyślę aby przetestować KEF R7/11 jakoś. Trzy serie kolumn to już byłoby coś, bo do tej pory 20 lat byłem wierny B&W.

19 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Jak szukasz czegoś łagodniejszego od Bowersa no to nie Canton.

Bardzo doceniam zwięzłą poradę!

Zostawiając więc kolumny na inny wątek – może wrzucę tutaj swoje doświadczenia z Marantzem n40 i różnymi kolumnami. Może ktoś równie zielony jak ja kiedyś tu wpadnie i się dowie trochę.

Początkowo myślałem o Marantzu 30n, ale bardzo nie chciałem dopłacać do Super CD, 16 tys. a 30 tys. to jednak była przynajmniej dla mnie b. duża różnica. W recenzji zresztą na kanałach w YouTube wynika, że chyba dobrze wybrałem pomiędzy nimi.

A jak brzmieniowo do Marantza wychodzą Yamahy? Nigdy nie miałem, a ponieważ wskaźniki wychyłowe we wzmacniaczach ostatnio polubiłem (pokrętła też) – to też rozważałem Yamahę A-S1200 lub A-S2200.

Wiem, że nie polecaliście łączenia wzmaniaczy Yamaha z B&W (a mogę dopytać czemu dla atrakcyjności wątku) – ale czy wówczas Yamaha nie będzie teoretycznie lepsza z Dynaudio Evoke czy KEF R7/11?

Generalnie wybierając Marantza 40n sobie na prezent jednak jakiś minimalny research mały zrobiłem plus oczywiście oceniłem sam projektowanie przemysłowe tychże wzmacniaczy. Dość lubię prosty design Denona (zwłaszcza tych wyższych aktualnych modeli – A110, 1700, ale do B&W odradzono mi Denona nawet w salonie Denona. Yamaha nie miała wówczas pasujących dwóch klocków wzmacniacz + streamer/CD, aczkolwiek do końca się zastanawiałem, choć właściwie teraz myślę, że można było połączyć Yamaha Music Cast R-N803D jako streamer z A-S1200/2200 (czy źle myślę?).

Odpuściłem na rzecz 40n także NAIM Uniti (nie podobają mi się, chyba też ktoś mi powiedział, że jasne) i Cambridge Evo 150. Być może gdybym nie wybierał na szybko, jak to zrobiłem – przetestowałbym Rotel Michi X3 i Cambridge Audio Edge A. Oba są dość ładnie zaprojektowane – a wówczas to miało spore znaczenie. Też NAD33 pewnie bym rozważył. Ale cała trójka była sporo droższa, a w zasadzie nie trafił mi się nikt, kto byłby jakimś szczególnym fanem któregoś z nich (o CA Edge słyszałem tylko, że drogi i nijaki). No i do X3 i Edge A musiałbym dokupić CD/Streamer.

Jak te wspomniane wzmacniacze brzmieniowo można porównać do Marantza 40n?


 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.05.2023 o 02:56, Songs for Pilots napisał:

Chyba trochę mieszam w wątkach, ale to już uporządkuję od kolejnego wejścia na forum.

No jak mnie nie ma pare dni to faktycznie się gubię :P

Dnia 11.05.2023 o 02:56, Songs for Pilots napisał:

B&W 702 S3 i Dynaudio Evoke 50. Żałuję jedynie, że Marantz nie ma możliwości podłączenia dwóch par głośników, wtedy byłoby idealnie. Jeśli któres z tych głośników ewidentnie będą gorsze wówczas pewnie sprzedam. Natomiast jeszcze pomyślę aby przetestować KEF R7/11 jakoś. Trzy serie kolumn to już byłoby coś, bo do tej pory 20 lat byłem wierny B&W.

A jeszcze się zaraz okaże że chcesz wzmacniacz testować inny :D:P

Dnia 11.05.2023 o 02:56, Songs for Pilots napisał:

A jak brzmieniowo do Marantza wychodzą Yamahy? Nigdy nie miałem, a ponieważ wskaźniki wychyłowe we wzmacniaczach ostatnio polubiłem (pokrętła też) – to też rozważałem Yamahę A-S1200 lub A-S2200.

Moim zdaniem te 200tki to nieporozumienie jeśli chodzi o cenę. Lubie te wzmacniacze ale no 100tki poprzednia seria był dużo ale to dużo tańsze.

Yamaha gra bardziej miesiscie moim zdaniem,.

Dnia 11.05.2023 o 02:56, Songs for Pilots napisał:

Wiem, że nie polecaliście łączenia wzmaniaczy Yamaha z B&W (a mogę dopytać czemu dla atrakcyjności wątku) – ale czy wówczas Yamaha nie będzie teoretycznie lepsza z Dynaudio Evoke czy KEF R7/11?

Yamaha moim zdaniem lepie pasuje do KEFów. Z Dynaudio chyba nie słuchałem takie zestawienia. Z reguły jest problem z dostępnością i dynaudio i Yamah - razem

Dnia 11.05.2023 o 02:56, Songs for Pilots napisał:

ale do B&W odradzono mi Denona nawet w salonie Denona

No to dziwne że Ci odradzono bo lepiej pasuje. Doradzono Marantza bo to ta sama firma :P Wiec krzywdy nie zrobili.

Dnia 11.05.2023 o 02:56, Songs for Pilots napisał:

przetestowałbym Rotel Michi X3 i Cambridge Audio Edge A

No one mogły by siąść.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

Moim zdaniem te 200tki to nieporozumienie jeśli chodzi o cenę. Lubie te wzmacniacze ale no 100tki poprzednia seria był dużo ale to dużo tańsze. Yamaha gra bardziej miesiscie moim zdaniem.

100/200 – w sensie A-S1200 i A-S2200 tak? Czyli A-S1200 jakość/cena jest okay tak? A co sądzisz o R-N2000A? To ponoć bliższe A-S1200 + streaming. Bo mam już KEF 7 w samochodzenie, zaraz będę. Pytałem w Q21 o Yamahę, ale twierdzili, że chyba postradałem rozum hehe. Ale ja też jestem fanem wzornictwa przemysłowego i jednak często te mniejsze marki z tym mają akurat kłopot. Yamahy czy Denony są zgrabnie zaprojektowane. Zresztą te nowe Technicsy też ładne – ktoś to słyszał w ogóle? W Top HiFi miły sprzedawca powiedział, że ten Technics za 40 tys. to szmelc, byle Rotel za 2 tys. lepszy.
 

30 minut temu, Piotr Sonido napisał:

A jeszcze się zaraz okaże że chcesz wzmacniacz testować inny :D:P

KEF R7 już mam, zaraz przyniosę z auta i postawię obok B&W703S2. No i powiem tak – teraz albo jeszcze jakieś monitory albo drugi wzmacniacz.

Moje typy wersja ECONOMY:
Denon PMA–900HNE
Yamaha A-S701


Moje typy wersja MIDRANGE (ewentualnie będą zasilały monitory przy biurku) :
Denon PMA–1700NE

HI-FI Jako główny wzmacniacz w salonie (a Marantz powędruje w okolice biurka):
Denon PMA–A110
Denon PMA–2500NE
Yamaha R-N2000A
Technics SU–G700M2


A te na HIGHEND
Rotel Michi X3
NAD M33 (Aczkolwiek nie jestem pewien czy podobają mi się wyświetlacze na wzmacniaczu)
Cambridge Audio Edge A
Accuphase E-280/380 (wolę ten drugi, ładniejszy)

Jakoś NAIM nie przekonuje mnie to wzornictwo, pokrętło, podświetlenia. HEGEL – niestety wygląd skreśla je.
LUXMAN – wydają się spoko z wyglądu, nie wiem jak brzeminie vs Accuphase. Te wzmacniacze w WISHLIST drogie, nie dam rady chyba teraz. Atoll, Arcam, Audiolab – niestety też mi się nie podobają, przykro mi.

I moje pytania:

1) Czy te wzmacniacze z listy ECONOMY w ogóle warto do ewentualnych monitorów KEF R3/Countour 20/etc.? Czy to nie ma sensu?
2) Czy Denon PMA–1700NE do monitorów wystarczy?
3) Jak brzmienie Denonów 1700/2500/A110 ma się do brzmienia Marantz n40 czy Yamahy AS-1200?

W Q21 zasugerowano mi, że CA Edge A podpija podobne rejony co Marantz tylko jest bardziej szczegółowy? Tak może być?

 

57 minut temu, Piotr Sonido napisał:

No to dziwne że Ci odradzono bo lepiej pasuje. Doradzono Marantza bo to ta sama firma :P Wiec krzywdy nie zrobili

Ale czy ocieplone brzmienie Marantza 40n nie lepiej pasuje to analitycznych i chłodnych B&W? Pewnie to nie jest żadna zasada jasne do ciepłego znając życie.

Pan w salonie Denona na Żoliborzu powiedział, że Denon+B&W to będzie za dużo podbicia góry.
Dobrze mówił? Inna sprawa, że chyba chciałem steamer (wtedy nie wiedziałem co to jest DAC i że można
sobie tylko streamera kupić a DAC dokona konwersji) – a Denon nie miał wówczas nic takiego jak ten nowy streamer za 7 tys.

To tyle z frontu walki o lepszy wzmacniacz. DZIĘKI wielkie wszystkim za pomoc.


 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.02.2023 o 10:16, Tom2008 napisał:

Cześć wszystkim, kupiłem n40 w październiku. Do odsłuchu miałem początkowo spiętego z Audiovector qr1. Zagało to całkiem fajnie, dużo góry ale nienatarczywej. Po podkręcenie do 40-50 pojawił się mocniejszy dół. Zaczęło mi się podobać. Tak słuchałem z 1,5 godz. Ale tak aprawdę miałem odsłuchać z Kef LS50 META no to oprosiłem o zmianę. Podpięto nówki prosto z kartonu. Zacząłem słuchać od tych samych kawałków (wszystko rock elektronika, jazz, wokale, gitara akustyczna itd). Po 5 min zapomniałem o Audiovectorach. Pojawił się środek i to dla mnie było to. Przywiozłem klamoty do domu ustawiłem na komodzie odsunięte 20 cm od ściany tył, po bokach 1.5 m wolnej przestrzeni, 2 m od siebie, 2 m od słuchacza, lekko skierowane do miejsca odsłuchu. Odpaliłem i dla mnie to jest to. Ale to dla mnie, nie mam doświadczenia takiego co niektórzy szanowni forumowicze. Wcześniej przez 20 lat słuchałem jednego zestawu Yamaha + Tannoy r2. Zamiana tych podłogówek na ls50 nie sprawiła mi zawodu. Tannoy zagrały podobnie mocnym środkiem, szczupejszym basem. Na uwagę zasługuje też obecną cena Kef. Można je wyrwać za ok. 2000/szt. Pozdrawiam i dzięki. Tom2008

Przy okazji – nadal masz tego Marantza z LS50 Meta?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Tom2008 napisał:

 


Tak, mam bez suba. Mój  pokój to 16m2. Głośniki stoją na komodzie - niestety. Te R3 brałem pod uwagę ale to już kolumbryny. Co do ilości basu to są utwory przy których aż usiadłem z wrażenia co te głośniki potrafią np słuchając Yello. Oczywiście zmieniłem też oczekiwania co do ilości niskiego basu. Wiele też zależy od sposobu realizacji poszczególnych płyt. Bywało że oczekiwania miałem duże a wychodziło tak jakoś płasko.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.05.2023 o 21:52, Songs for Pilots napisał:

100/200 – w sensie A-S1200 i A-S2200 tak? Czyli A-S1200 jakość/cena jest okay tak? A co sądzisz o R-N2000A?

W sensie że 1100 i 2100 były ok A 1200 i 2200 mają przesadzoną cenę.

RN2000A to mylne oznaczenie. Jest zrobiony na bazie AS1200 tylko z siecią MusicCast. Sam zobacz różnice w cenie.

Dnia 12.05.2023 o 21:52, Songs for Pilots napisał:

Pytałem w Q21 o Yamahę, ale twierdzili, że chyba postradałem rozum hehe.

Powiedzieli tak?

No to otwarcie na forum by się bali :P

Ale powiedzieli też tak bo nie mają w ofercie tych serii one są BŁEDNIE zablokowane tylko do Top HiFi

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Piotr Sonido napisał:

W sensie że 1100 i 2100 były ok A 1200 i 2200 mają przesadzoną cenę.

Wiesz co Piotrek...faktycznie podkręcili cenę w stosunku do tego co było 2 lata temu. Ja kupowałem 1200-kę gdy cena wynosiła 9500 zł (teraz 12 400), ale..........wszystko jest warte tyle ,ile ktoś jest w stanie zapłacić. Jest popyt to cena rośnie. Ale w ostatnim czasie cena urosła u wszystkich i wszędzie. Z różnych przyczyn - inflacja, brak scalaków, problemy z transportem etc.

Wracając do Yamahy. Ponieważ chodzi za mną, i nie chce się odczepić  AS 3200 :) , to wracając z pracy podjechałem ostatnio do THF w Sopocie, co by trochę z nią poobcować.

I wiesz co. Nie ma nic. AS3200 wyprzedane, 1200 nie ma już od dawna, a kilka dni przed moją wizytą sprzedali ostatnią 2200.

Była tylko RN 2000A.

To po co obniżać cenę, jeśli i tak się sprzedaje ? 

Poza tym ceny rosną wszędzie. Z mojego podwórka. Skończył mi się leasing auta. Chciałem zmienić na nowy, inny model. Rok temu kosztował w wersji business edition 205 tysięcy. W marcu tego roku ten sam model kosztował już 245 tysięcy. Teraz ,gdy skończył mi się leasing i chciałem wziąć nowy leasing, ten sam model kosztuje 304 tysiące.......Także tego.....podwyżka o 50 % w rok......No i będę jeździł na razie tym co mam :) 

I na 1200-tce grać będę na razie też :) 

Tak to z tymi cenami jest.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.05.2023 o 21:23, terracan1929 napisał:

Wiesz co Piotrek...faktycznie podkręcili cenę w stosunku do tego co było 2 lata temu. Ja kupowałem 1200-kę gdy cena wynosiła 9500 zł (teraz 12 400), ale..........wszystko jest warte tyle ,ile ktoś jest w stanie zapłacić. Jest popyt to cena rośnie.

A no to ja się całkowicie z Toba zgadzam.

Była kiedyś na allegro oferta siatki z biedronki która doszła do dziesiątek tysiecy. I wlaściciel oferty się wystraszył i ją usunął mówili nawet o tym w któryś wiadomościach, nie wiem na jakim kanale.

Ale zgadzam się. Mówie tylko pod swoim kontem.

Dnia 14.05.2023 o 21:23, terracan1929 napisał:

To po co obniżać cenę, jeśli i tak się sprzedaje ? 

Inna sprawa ile ich mają.

Bo jak 3 to zawsze ktoś to kupi. Amplitunerów kina mieliśmy po prostu mało.

A o tym też była już dyskusja że firmy, już nie tylko Yamaha, nie produkują takiej ilości jak wcześniej. Bo wolą tyle samo zarobić mniejszym kosztem.

Daje plusika.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.05.2023 o 21:23, terracan1929 napisał:

Wracając do Yamahy. Ponieważ chodzi za mną, i nie chce się odczepić  AS 3200 :) , to wracając z pracy podjechałem ostatnio do THF w Sopocie, co by trochę z nią poobcować.

A jaka różnica w brzmieniu może być pomiędzy Twoją A-S1200 a A-S3200?

Dnia 14.05.2023 o 21:23, terracan1929 napisał:

I na 1200-tce grać będę na razie też

Poniżej napiszę więcej, ale dziś odsłuchiwałem wreszcie pierwszy raz Dali. A-S1200 to jasne grane? Bo Dali to na pewno delikatne i ciemniejsze nieco. Dobrze to pasuje?

 

Dnia 14.05.2023 o 20:23, Piotr Sonido napisał:

W sensie że 1100 i 2100 były ok A 1200 i 2200 mają przesadzoną cenę.

RN2000A to mylne oznaczenie. Jest zrobiony na bazie AS1200 tylko z siecią MusicCast. Sam zobacz różnice w cenie.

Pytanie z cyklu próśb o szybką odpowiedź Piotrze. Który z tych zestawów brałbyś do B&W703/KEFR7 przymuszny do wyboru z tej trójki zakładając, że kosztują tyle samo:

A | Yamaha R-N2000A
B | Denon PMA-1700NE + Denon DNP-2000NE
C | Denon PMA-110 + Denon DNP-2000NE

Dzięki z góry!

A teraz garść refleksji po odsłuchu w salonie z przemiłym młodym człowiekiem.

Poprosiłem o odsłuch na Marantzu 40n, wybrane kawałki z kilku gatunków z Tidala.

IMG_8873.jpeg.7301780f5523f33bee4810dd65e40c17.jpeg

Będę porównywał do tego co znam, a więc B&W703S2 i Dynaudio Evoke 20/30 i Contour 20.

Dali Rubicon 8
Dość ciekawe, że w cenie 31 tys. kolumna tej wielkości nie jest trójdrożna. Zdecydowanie mniejsza rozdzielczość i precyzja zarówno w stosunku do B&W jak i Evoke 30/Contour 20. Niestety też dużo gorszy bas i jego precyzja. Natomiast bardzo fajne brzmienie górnej połowy. Wstęga i kopułka może za to odpowiadać? Delikatne, chyba takie by mi na długie odsłuchy odpowiadało, choć po dzisiejszym odsłuchu brałbym B&W.

Canton Reference 7
Wszystko w zasadzie gorsze od B&W i Dynaudio. Bardzo mi nie podeszły, nie dość, że słaby to jeszcze dudniący bas, gorsza rozdzielczość.

Focal Kanta 3
Te były bardzo spoko, może za duże na salon, bo w basie jednak wolałem prezycję B&W bo te trochę dudniły.
Chyba też wolę jednak brzmienie B&W jeśli chodzi o wyższą średnicę. Inna sprawa, kosztują 60 tys., więc poza
moimi możliwościami. Nie przepadam też jednak za wzornictwem Focala, mają one, te tańsze coś z wzornictwa Renault. Nie twierdzę, że ono nie ma fanów, ale ja się do nich nie zaliczam (choć akurat Focal Sopra to i owszem, podoba mi się relatywnie).

IMG_8872.jpeg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Songs for Pilots napisał:

Bo Dali to na pewno delikatne i ciemniejsze nieco. Dobrze to pasuje?

Wszystko powyżej Oberon to kolumny o jaśniejszym brzmieniu. Mocno zaakcentowanej górze. Aczkolwiek ciepłym basie.

6 godzin temu, Songs for Pilots napisał:

Pytanie z cyklu próśb o szybką odpowiedź Piotrze. Który z tych zestawów brałbyś do B&W703/KEFR7 przymuszny do wyboru z tej trójki zakładając, że kosztują tyle samo:

A | Yamaha R-N2000A
B | Denon PMA-1700NE + Denon DNP-2000NE
C | Denon PMA-110 + Denon DNP-2000NE

Dzięki z góry!

Fajne podejscie. Jeśli wszystkie kosztowały by tyle samo to wział bym A110. Bo to wzmacniacz oparty o PMA 2500NE.

 

6 godzin temu, Songs for Pilots napisał:

Canton Reference 7
Wszystko w zasadzie gorsze od B&W i Dynaudio. Bardzo mi nie podeszły, nie dość, że słaby to jeszcze dudniący bas, gorsza rozdzielczość.

Mówiłem :)

6 godzin temu, Songs for Pilots napisał:

Focal Kanta 3
Te były bardzo spoko, może za duże na salon, bo w basie jednak wolałem prezycję B&W bo te trochę dudniły.
Chyba też wolę jednak brzmienie B&W jeśli chodzi o wyższą średnicę. Inna sprawa, kosztują 60 tys., więc poza
moimi możliwościami. Nie przepadam też jednak za wzornictwem Focala, mają one, te tańsze coś z wzornictwa Renault. Nie twierdzę, że ono nie ma fanów, ale ja się do nich nie zaliczam (choć akurat Focal Sopra to i owszem, podoba mi się relatywnie).

Mi też ich brzmienie nie lezy względem ceny. Kompletnie nie rozumiem tych kwót.

Czyli Co Bowersy zostają? Czy idziesz do PMC, Audiovector?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Wszystko powyżej Oberon to kolumny o jaśniejszym brzmieniu. Mocno zaakcentowanej górze. Aczkolwiek ciepłym basie.

Ale te Rubicony 8 też ciepłe, jedynie nieco mało precyzyjny dół. Może Epicony jaśniejsze już.

6 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Fajne podejscie. Jeśli wszystkie kosztowały by tyle samo to wział bym A110. Bo to wzmacniacz oparty o PMA 2500NE.

Ale mnie zaskoczyłem, to może lepiej kupić używany PMA-2500NE (ok. 8 tys.) i do tego streamer? Czy A-110 lepszy?
Jednak aktualnie go Denon wycenia na 18 tys. i w salonie ewidentnie miły młody człówiek wolał Marantza 40n.
 

6 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Mówiłem :)

Dokładnie tak pisałeś. Bez dwóch zdań wiedza jest po Twojej stronie.

 

6 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Mi też ich brzmienie nie lezy względem ceny. Kompletnie nie rozumiem tych kwót.

Czyli Co Bowersy zostają? Czy idziesz do PMC, Audiovector?

To są OK kolumny, ale nie za taką cenę. B&W703S2 zostają już na 100%, to chyba moje brzemienie, zwłaszcza, że S2 łagodniejsze od poprzedników różnych (z różnych serii), które posiadałem. Aż mnie korci sprawdzić S3.
Przy okazji:
https://darko.audio/2023/05/bowers-wilkins-703-s3-video-review/

PMC nie znam, gdzie to można posłuchać.

No i ponawiam apel o POMOC – czy mam odpakować KEF R7 do salonu 25-30m2 czy jednak wymienić i dopłacić do KEF R11?
Ostatnie godziny na decyzję. HELP! @Piotr Sonido @terracan1929

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Songs for Pilots napisał:

No i ponawiam apel o POMOC – czy mam odpakować KEF R7 do salonu 25-30m2 czy jednak wymienić i dopłacić do KEF R11? Ostatnie godziny na decyzję. HELP! @Piotr Sonido @terracan1929

Zdecydowałem jednak zostawić KEF R7. Może kiedyś wezmę R11 Meta jak spadnie cena czy zwiększy się metraż salonu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Już sprzęt zakupiłeś, odpowiedzi się nie doczekawszy  (nie byłem pod kompem :) ), ale odpowiem teraz.

Dnia 19.05.2023 o 00:20, Songs for Pilots napisał:

A jaka różnica w brzmieniu może być pomiędzy Twoją A-S1200 a A-S3200?

 Dla mnie 1200 ka gra świetnie, więc różnica pewnie za duża by nie była :) , ale 3200 wygląda obłędnie i chciałbym aby stanęła u mnie w salonie, na miejscu obecnej 1200ki :)

Dnia 19.05.2023 o 00:20, Songs for Pilots napisał:

Poniżej napiszę więcej, ale dziś odsłuchiwałem wreszcie pierwszy raz Dali. A-S1200 to jasne grane? Bo Dali to na pewno delikatne i ciemniejsze nieco. Dobrze to pasuje?

Nie, granie jest dosyć dokładne, ale zrównoważone. Góra jest czytelna (tak jak lubię) , bas jest dokładny i dosyć dobrze akcentowany. Piszesz, że Dali ze wstęgą jest ciemniejsze ?  no to  @Piotr Sonido da Ci popalić :)  On uważa, że jest dokładnie odwrotnie czyli jasno. :) A ja cały czas uważam, już nie raz o tym pisałem, że wcale jasno nie jest, jest "normalnie". Jest dobry balans pomiędzy formacjami.

 

Sprzęt zakupiłeś Mam nadzieję, że będziesz zadowolony (tak jak np. ja  w tej chwili :) - fajna muza gra, dobrze się tego mojego zestawu słucha 😁).

Miłych odsłuchów.

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, terracan1929 napisał:

Już sprzęt zakupiłeś, odpowiedzi się nie doczekawszy  (nie byłem pod kompem :) ), ale odpowiem teraz.

Na razie mam tylko wzmacniacz/cd do salonu – tego Marantza 40n/CD60 – i tak po doświadczeniue Denona PMA-900HNE, Technicsa SU-G700 i Cambridge Audio Evo 150 – to mogę powiedzieć, że dobry wybór, zwłaszcza do B&W703.

 

57 minut temu, terracan1929 napisał:

Dla mnie 1200 ka gra świetnie, więc różnica pewnie za duża by nie była :) , ale 3200 wygląda obłędnie i chciałbym aby stanęła u mnie w salonie, na miejscu obecnej 1200ki :)

1200 też wygląda spoko, stara dobra szkoła w projektowaniu, dobrze wykonane.

YamahaA-S1200.jpg.7baa4651562dae581086614b011f4676.jpg
To nie wygląda na badziew po prostu ;) 

1 godzinę temu, terracan1929 napisał:

Nie, granie jest dosyć dokładne, ale zrównoważone. Góra jest czytelna (tak jak lubię) , bas jest dokładny i dosyć dobrze akcentowany. Piszesz, że Dali ze wstęgą jest ciemniejsze ?  no to  @Piotr Sonido da Ci popalić :)  On uważa, że jest dokładnie odwrotnie czyli jasno. :) A ja cały czas uważam, już nie raz o tym pisałem, że wcale jasno nie jest, jest "normalnie". Jest dobry balans pomiędzy formacjami.

Bo jeszcze potrzebuję drugiego wzmacniacza, więc różne rzeczy rozważam – a też niestety chcę aby mi się podobał, więc wiele audiofilskich klasyków odpada. Złe projektowanie przemysłowe źle znoszę niestety, chóć pewnie jakiś dobry sprzęt ucieknie z tego powodu czasem.

Przy założeniu, że poniższe tyle samo kosztują @Piotr Sonido wybrałby ostatni zestaw.
A | Yamaha R-N2000A
B | Denon PMA-1700NE + Denon DNP-2000NE
C | Denon PMA-110 + Denon DNP-2000NE

Chodzi mi jeszcze po głowie PMA-2500 ewentualnie użwany czy używana Yamaha 1200 i do tego jakiś na początek tani streamer (choć Yamaha wymaga DAC'a). Z chęcią bym jeszcze przetestował w domu jakieś wzmacniacze, już w moim systemie i w porównaniu z Marantzem 40n. Też brakuje mi jednak wzmacniacza z opcją (jak ją na swoje potrzeby nazwywam) A+B, czyli możliwością podłączenia dwóch par kolumn.


 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Songs for Pilots napisał:

Chodzi mi jeszcze po głowie PMA-2500 ewentualnie użwany czy używana Yamaha 1200 i do tego jakiś na początek tani streamer (choć Yamaha wymaga DAC'a). Z chęcią bym jeszcze przetestował w domu jakieś wzmacniacze, już w moim systemie i w porównaniu z Marantzem 40n. Też brakuje mi jednak wzmacniacza z opcją (jak ją na swoje potrzeby nazwywam) A+B, czyli możliwością podłączenia dwóch par kolumn.

W Yamasze masz opcję kolumn A+B.

Ja w zestawie mam niedrogi streamer z DACiem - WXC-50. Choć z ciekawości zastanawiam się obecnie nad EverSolo.

17 minut temu, Songs for Pilots napisał:

Przy założeniu, że poniższe tyle samo kosztują @Piotr Sonido wybrałby ostatni zestaw.
A | Yamaha R-N2000A
B | Denon PMA-1700NE + Denon DNP-2000NE
C | Denon PMA-110 + Denon DNP-2000NE

Większość z tu piszących poleci Ci zestaw dzielony tj. wzmacniacz+ streamer zamiast all in one.

Sam kiedyś miałem Yamahę RN-602, czyli amplituner ze streamingiem, ale później przesiadłem się na wzmacniacz zintegrowany + stremer ( najpierw AS-701 , a teraz 1200).

Ale wracając do podpowiedzi Piotra, to w cenie PMA 110 masz prawie 3 szt PMA1700.....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KEFBW(SE).jpg.3472400b0879ac6d268894cf9794ae7c.jpgIMG_8890.jpeg.e23d7247cc1b190d9113678cd6827206.jpeg

Wreszcie się zebrałem i wypakowałem. Ale one ciężkie. Dobrze, że nie wziąłem R11, bo ścianki działowe można byłoby przesuwać.

Dnia 20.05.2023 o 18:25, terracan1929 napisał:

Większość z tu piszących poleci Ci zestaw dzielony tj. wzmacniacz+ streamer zamiast all in one.

A miałeś porównanie może Denony vs Yamahy? Sprzeczne trochę opinie słyszę, ale generalnie, że Denony ocieplają a Yamahy są jasne. Inna sprawa – do KEFów R7 to może pasować.

 

Dnia 20.05.2023 o 18:25, terracan1929 napisał:

Sam kiedyś miałem Yamahę RN-602, czyli amplituner ze streamingiem, ale później przesiadłem się na wzmacniacz zintegrowany + stremer ( najpierw AS-701 , a teraz 1200).

A jak było właśnie z brzmieniem RN-602 vs 701? Te nowe R-N1000A wyglądają jednak w środku solidniej niż A-S701.
A jak pomiędzy A-S701 a 1200?

I jak z brzmieniem Dali Opticon 6 MK2? Jestem ciekaw tej kolumny, jedyna trójdrożna z Dali w rozsądnej cenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Songs for Pilots napisał:

A miałeś porównanie może Denony vs Yamahy? Sprzeczne trochę opinie słyszę, ale generalnie, że Denony ocieplają a Yamahy są jasne.

Porównania nie miałem.

Faktycznie, krążą takie opinie, ale przy Yamasze tyczą się modeli do 800. Od 1000 wzwyż wzmacniacze podobno już są równo wyważone. 

3 godziny temu, Songs for Pilots napisał:

A jak było właśnie z brzmieniem RN-602 vs 701? Te nowe R-N1000A wyglądają jednak w środku solidniej niż A-S701.
A jak pomiędzy A-S701 a 1200?

602 vs 701

No tutaj przeskok było odczuwalny. 701 miała dużo więcej mocy, granie było mocniejsze, dokładniejsze, można było więcej z kolumn wycisnąć. Zdecydowanie lepsze granie.

701 vs 1200

Pomijając aspekt wizualny, który dla mnie jest ważny, to w 1200 granie jest mniej tranzystorowe, takie bardziej aksamitne , naturalne, dostojne.

3 godziny temu, Songs for Pilots napisał:

I jak z brzmieniem Dali Opticon 6 MK2? Jestem ciekaw tej kolumny, jedyna trójdrożna z Dali w rozsądnej cenie.

Nie jest trójdrożna. Jest 2,5 + 0,5 drożna :) 

" Niskie i średnie tony OPTICON 6 MK2 są obsługiwane przez podwójne 6½" membrany z włókna drzewnego w przetwornikach średnio-niskotonowych z magnesem SMC, z których niższy jest stopniowo tłumiony w paśmie średniotonowym."

Wcześniej miałem Zensory 7. Granie Dali mi odpowiada. Lubię szczegóły i zaakcentowany bas. Opticony fajnie grają, i ogólnie jestem z ich możliwości i grania bardzo zadowolony. Co nie znaczy, że nie można by lepiej :) 

Jak dla mnie, basu czasami jest za dużo (ale mam regulację basu we wzmacniaczu, więc nie ma z tym większego problemu). Czasami też odnoszę wrażenie że wysokie tony coś tam potrafią pomieszać. Ale jak pisali koledzy tu na forum, to podobno wina mojej, niezaadaptowanej akustyki. Tak czy siak, wespół z Yamaszką fajnie się zgrywają.

 

Edytowano przez terracan1929
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, terracan1929 napisał:

Faktycznie, krążą takie opinie, ale przy Yamasze tyczą się modeli do 800. Od 1000 wzwyż wzmacniacze podobno już są równo wyważone

Super, dzięki za odpowiedź. Mam w pudle A-S701, ale myślę o używanej 1200 jednak, w drodze do Accuphase (albo i nie).

1 godzinę temu, terracan1929 napisał:

602 vs 701

No tutaj przeskok było odczuwalny. 701 miała dużo więcej mocy, granie było mocniejsze, dokładniejsze, można było więcej z kolumn wycisnąć. Zdecydowanie lepsze granie.

701 vs 1200

Pomijając aspekt wizualny, który dla mnie jest ważny, to w 1200 granie jest mniej tranzystorowe, takie bardziej aksamitne, naturalne, dostojne.

No kłamałbym, gdybym nie powiedział, że aspekt wizualny nie ma dla mnie znaczenia. We wzmacniaczach nadal nie wiem czy wolę czysty minimalizm (Michi X3/X5, Cambridge Audio Edge – chociaż trochę ten kolor tak mi średnio podchodzi) czy jednak też oszczędne, ale przy tym bardzo 80's/90's projektowanie – jak Yamaha, Denon, etc. Zresztą Prioneer, Onkyo czy Sony też ostatnie projekty ma nadal ładne. Nie podoba mi się natomiast Hegel, te gałki przydkie, niewyostrzone, za blisko, złe proporcje.

Miałem kłopot trochę z Accuphase, ale teraz w końcu mi się podoba, albo już po prostu łyknąłem całą otoczkę ;) Luxmen nie za bardzo, podobnie jak McIntosh, które ma w sobie coś nowobogackiego niestety.

Co do brzmienia, zastanawia mnie jak zagra A-S1200 z B&W. Marantz nieco to jednak ociepla. Ale z KEF – to nie wiem czy rzeczywiście koniecznie Marantz. Może coś chłodniejszego, bardziej równego przede wszystkim i z jeszcze większą rozdzielczością.
 

1 godzinę temu, terracan1929 napisał:

Nie jest trójdrożna. Jest 2,5 + 0,5 drożna :)

Pomyliłem z Dali Opticon 8 MK2.

Zarówno moje KEF R7 jak i Dali (słuchałem z Marantzem n40 Rubicony 😎 są łagodniejszymi kolumnami, wolniejszymi. R7 może ciut ciemniejsze chyba, zdecydowanie mocniejszy bas. Trudno mi byłoby tam na szybko zawyrokować czy wolałbym ciekawą górę w Rubiconach (wstęga/kopułka) czy bas w KEF. Muszę jeszcze poczekać aż wygrzeją się KEF, grały raptem godzinę, żeby ostatecznie zawyrokować. Też sprawdzić, czy środka jest więcej z zatyczkami w bas refleksie, bo jeśli czegoś mi ciut brakuje, to tego. Ale to może po Dynaudio tak mi się zrobiło ;) 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.05.2023 o 13:20, Songs for Pilots napisał:

Ale te Rubicony 8 też ciepłe, jedynie nieco mało precyzyjny dół. Może Epicony jaśniejsze już.

Tak, bo Dali tak grają ciepło na dole a dokładnie u góry. Epicony są bardziej zrównoważone.

Dnia 19.05.2023 o 13:20, Songs for Pilots napisał:

Ale mnie zaskoczyłem, to może lepiej kupić używany PMA-2500NE (ok. 8 tys.) i do tego streamer? Czy A-110 lepszy?
Jednak aktualnie go Denon wycenia na 18 tys. i w salonie ewidentnie miły młody człówiek wolał Marantza 40n.

No ja nie do końca rozumiem doplate do tego że masz model anniversary. Nigdy takie coś na mnie nie działało.

Dnia 20.05.2023 o 16:15, terracan1929 napisał:

Piszesz, że Dali ze wstęgą jest ciemniejsze ?  no to  @Piotr Sonido da Ci popalić :)  On uważa, że jest dokładnie odwrotnie czyli jasno. :) A ja cały czas uważam, już nie raz o tym pisałem, że wcale jasno nie jest, jest "normalnie". Jest dobry balans pomiędzy formacjami.

W których?

W Rubiconach , Epiconach?

Dnia 20.05.2023 o 17:57, Songs for Pilots napisał:

Przy założeniu, że poniższe tyle samo kosztują @Piotr Sonido wybrałby ostatni zestaw.
A | Yamaha R-N2000A
B | Denon PMA-1700NE + Denon DNP-2000NE
C | Denon PMA-110 + Denon DNP-2000NE

No C. Znowu to samo. Bo to 2500 NE :)

Dnia 20.05.2023 o 18:25, terracan1929 napisał:

Ale wracając do podpowiedzi Piotra, to w cenie PMA 110 masz prawie 3 szt PMA1700.....

Dokładnie. W Jego normalnej cenie nigdy bym A110 nie wybrał.

Im Yamaha wyższy model tym gra mniej jasno a lepiej balansuje całe brzmienie.

Piotrek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...