Saper Napisano 5 października 2023 Udostępnij Napisano 5 października 2023 Witam, może ktoś pomoże bo już pomału tracę cierpliwość, Onkyo jak w tytule podłączony do SmartTV Samsung Q70.. Póki co bez wnikania w szczegóły, bo może to jakaś pierdoła. Czemu za każdym razem po włączeniu w menu TV w opcjach wyjścia dźwięku znika mi opcja HDMI na amplituner, zostaje tylko optical i TV? W Ampli TV out ustawione na MAIN + SUB (sam MAIN też próbowałem), Digital Input na coaxial ale zastanawia mnie czemu przy HDMI Input wyjście ustawione na dzwięk z TV poprzez ampli nie da się podświetlić żeby ustawić kanał HDMI.... Dodam, że po zabawie z ustawieniami w którymś momencie udaje mi się w końcu odpalić ale po jakimś czasie znów wraca do starego i dżwięk mam tylko z TV, z ampli działa tylko przy dekoderze, który jest podłączony dop drugiego gniazda HDMI... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 5 października 2023 Udostępnij Napisano 5 października 2023 @Saper powinieneś połączyć amplituner z TV kablem HDMI, w amplitunerze kabel wpinasz w MAIN eARC (sekcja HDMI OUT - są dwa gniazda MAIN i SUB), a w TV w gniazdo HDMI (e)ARC (chyba 4 HDMI w Samsungu, ale sprawdź). Wchodzisz w ustawienia dźwięku w telewizorze (nie to co widać na zdjęciu na "belce" szybkiego wyboru tylko w ustawienia >> dźwięk) i tam konfigurujesz odbiornik HDMI, pewnie będzie do wyboru "kino domowe" i producent Onkyo na liście - tym samym zyskasz regulację głośności z pilota TV. Po tej konfiguracji Samsung powinien "zapamiętać" odbiornik HDMI. Dekoder podłączasz do amplitunera pod gniazdo w sekcji HDMI IN, domyślnie w Onkyo 3 gniazdo HDMI jest opisane jako CBL/SAT (to przypisanie możesz oczywiście zmieniać w amplitunerze, ale trzymajmy się tego co jest, żeby nie gmatwać) dzięki temu wybierając na pilocie przycisk źródła CBL/SAT będziesz miał dźwięk bezpośrednio z dekodera, a obraz przez amplituner popłynie gniazdem MAIN OUT do TV. Powinno działać. Dźwięk z TV będzie tylko potrzebny przy aplikacjach smart, gdybyś nie miał Dolby Atmos lub Dolby musisz wejść oglądając np. Netflix w ustawienia dźwięku w TV >> ustawienia eksperckie >> zaznaczyć zgodność z Dolby Atmos, a z listy powyżej tego wybrać Dolby Digital+. Daj znać czy pomogło, czy dalej masz problemy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 6 października 2023 Udostępnij Napisano 6 października 2023 Daj znać czy pomogło powyższe. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saper Napisano 13 października 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 października 2023 Kable mam tak podłączone od początku, generalnie już cały zestaw mi działał, ale nagle straciłem dźwięk, może żona sabotowała niechcący, nie wiem walczyłem kilka razy, efekt jest taki, że dźwięk z amplitunera jest tylko z dekodera i playera (a i tak dubluje sie z TV, musze go wyciszać do zera), wszystko co wychodzi z TV czyli netflixy, youtuby i inne, tylko dźwięk z TV. W ustawieniach dźwięku w TV, w ogóle nie mam ampli, zniknął, jest tylko optyczny, głośniki bluetooh i właśnie TV... ale wiem, że jak miałem dobrze skonfigurowany to faktycznie był do wyboru zestaw kina. Wcześniej normalnie eARC działał, pilotem od TV sterowałem dźwiękiem w ampli. Teraz oddzielnie TV i ampli, te menu jest rozbudowane w amplitunerze, wielu funkcji nie znam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saper Napisano 15 października 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 października 2023 Teraz to już w ogóle nie wiem o co chodzi, przełączyłem kabel hdmi w TV z 4 na 3, wyświetla mi komunikat, że port nie obsługuje ARC, ale z kolei już się pojawiła ikonka kina domowego w TV, nawet przez moment mogłem pilotem od TV obsługiwac ampli, jednak tylko przez chwilę, ale dźwięku nadal nie ma Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 15 października 2023 Udostępnij Napisano 15 października 2023 proponuję TV zresetować do ustawień fabrycznych - wiem wszystko trzeba na nowo konfigurować (najgorzej z kalibracją obrazu), ale możesz sobie zrobić fotki obecnych ustawień będzie szybciej. Może amplituner też zresetuj i skonfiguruj na nowo. HDMI między MAIN amplitunera musi być w porcie HDMI ARC telewizora, reszta jak wyżej napisałem. Niestety, ale "standard" HDMI u różnych producentów wygląda niestety różnie, ale ja zarówno z Marantz-em jak i wcześniejszym Onkyo 686 nie miałem problemu z TV Samsunga, ba Onkyo nawet lepiej się dogadywało, przy Marantz-u miałem trochę zagwozdkę z Atmos-em z Netflix-a, ale ogarnęło się. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saper Napisano 20 października 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 października 2023 Przełączyłem kabel z powrotem portu 3 na 4 i już działa... pojęcia nie mam co to było... 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.