
tomek72
Uczestnik-
Zawartość
1 143 -
Dołączył
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Miasteczko Śląskie
Ostatnio na profilu byli
3 163 wyświetleń profilu
-
Najlepiej wypożyczyć i sprawdzić. Ani moja, ani inne opinie nie zastąpią posłuchania najlepiej u siebie bo pomieszczenie też gra. A każdy z nas odbiera to inaczej, są pewne zarysy jak to o czym piszemy Marantz punkcik wyżej w stereo, Onkyo w kinie, dla jednych ten punkcik może znaczyć wiele dla innych mniej.
-
tomek72 zaczął obserwować Denon dp 400f , Dali Zensor 7 5.0 potrzebny ampli i Marantz SR5010 + Klipsch 820f
-
W stereo (mam na myśli tryb Direct / Pure Direct) faktycznie Marantz może wypaść wśród wymienionych amplitunerów lepiej, natomiast @shogun990 jeżeli do tej pory korzystałeś w kinie z Onkyo to możesz być zawiedziony „charakterem” Marantz-a w tym obszarze. Ja po Onkyo gdy przesiadłem się na SR5013 to nawet upgrade frontów na Klipsch nie pomógł i pożegnałem się z Marantzem na rzecz RZ50, ale tu o modelu zdecydowała rozbudowa do 7.1.4, gdyby nie to to pewnie byłby niższy model Onkyo. Jak dla mnie Onkyo w kinie ma to coś co mi się akurat podoba, jest żywe, dynamiczne i takie trochę WOW czego brakowało mi w Marantz-u - jakoś nie mógł sprawić bym „podskoczył na fotelu”. Może wypożycz i sprawdź Marantza i 7100. Marantz jest przyjemny, ale dość powściągliwy w kinie, za to faktycznie w tym budżecie jako ampli kina w stereo jest ciekawy. Musiałbyś posłuchać - bo każdy z nas ma swoje preferencje.
-
Po aktualizacji mam wrażenie, że subwoofer jest włączany dopiero przy wyższym niż dotychczas poziomie głośności. Ale ja fronty mam niżej odcięte na 40Hz. Pojawiające się aktualizacje / poprawki uczą jednego - trzeba sobie zapisywać tworzone filtry, bo bez tego trzeba startować z całą kalibracją od zera. Szkoda też że nie można filtrów / kalibracji i ustawień zapisać bezpośrednio z amplitunera na np. pendrive. To akurat była fajna funkcjonalność gdy miałem Marantz-a. No cóż nie można mieć wszystkiego 🙂
-
Marantz SR5010 rozumiem używany. Klipsch R820F to niższa seria, zależy co lubisz, ale mogą być trochę zbyt krzykliwe. Najlepiej gdybyś mógł tego posłuchać.
-
A to przepraszam coś nie doczytałem ☺️
-
Wygląda to ciekawie, @tomek4446 muszę też wnieść "reklamację" - w spisie nie ma gramofonu Audio Technica, tzn. jest ale w kolumnie ilość zostało puste 🙄 a takowy posiadam i deklarowałem. Mimo wszystko muszę podziękować za poświęcony czas, bo "trochę" czasu Cię to kosztowało.
-
A z Deezera korzystasz przez TV? Przecież możesz go uruchamiać na telefonie bo Onkyo go wspiera i wtedy nie włączasz TV tylko przez WiFi sterujesz odtwarzaczem sieciowym w Onkyo, moim zdaniem dużo lepsze rozwiązanie. Wtedy korzystasz ze źródła NET. Nie wiem jak z Deezerem, ale jak jeszcze korzystałem z Spotify to działało bardzo dobrze, teraz używam Apple Music po AirPlay - jeżeli używam streamingu, ulubione "kawałki" mam na CD albo analogu, wtedy Onkyo smacznie śpi , 😀. Od jakiegoś czasu (2-3 tygodnie) na TVP2 w tygodniu o 21:05 puszczają stary serial "07 zgłoś się" czyli polskiego "Bonda" i właśnie fajnie zrobili obraz, ale dźwięk, a szczególnie dialogi w trybie emulowanym przez Onkyo Dolby Surround są bardzo słabe, za to po przełączeniu na THX Cinema brzmią perfekcyjnie, nawet w stereo wypada to słabo, a powinno być OK. Ogólnie TV też nieźle wypada, o ile nie przeszkadza w "masowym" przekazie pogrywanie kanałów surround - emulowane co czasem przy np. wiadomościach brzmi śmiesznie. Jest jeszcze tryb Theatrical Dimmension - T-D wtedy pracuje tylko L, R i centralny i chyba subwoofer o ile pamiętam.
-
No o to mi chodziło, ja właśnie kablówkę mam w THX Cinema, bo tam kilka kanałów jest DD 5.1 a reszta PCM 2.0, ale to i tak automatycznie mi przełączy na DD 5.1. A ja w TV też coś obejrzę, dlatego korzystam z THX Cinema, szczególnie w rodzimych produkcjach słychać różnicę w dialogach, a szczególnie w starych "odświeżonych" produkcjach, w niektórych rekonstrukcja obrazu nie poszła w parze z audio 😀. W Onkyo każde wejście zapamiętuje wybrany tryb i powiedzmy opcję dźwięku z której korzystamy, ale faktem jest że mogli np. dodać Pure na pilocie, albo coś jak było w Marantz - 4 przyciski do których można było przypisać własne ustawienia.
-
W Onkyo pod każdym z przycisków Movie/Tv, Music i Game są dostępne różne tryby każdy przycisk ma nieco inny zestaw. Pod Movie (przynajmniej w RZ50) nie jest wogóle dostępny Stereo, za to pod Music tak i np. pod Music DD 2.0 jak PCM 2.0 można odtwarzać w stereo, ale pod Movie już niekoniecznie. Być może korzystasz z tych trybów dostępnych pod Music.
-
No to mógł być błąd pomiaru. Również w Audyssey "ręcznie" podnosiłem centralny, bo dialogi wypadały trochę słabo. Nie wiem czy zauważyłeś, ale jak Onkyo pracuje w trybie "automatycznego" przełączania sygnału wyjściowego względem wejścia to przy PCM 2.0 zawsze (w trybie Movie/TV) domyślnie uruchamia tryb Dolby Surround - rozszerza emulując sygnał na wszystkie głośniki - nie odtwarza 2.0 chyba że użyjesz trybu Direct. Wówczas dialogi też brzmią nie najlepiej. Możesz wtedy przełączyć na tryb THX (co prawda wyłączy Dirac-a) u mnie dialogi w tym trybie wypadają zdecydowanie lepiej, oczywiście mówię o sygnale wejściowym PCM 2.0, jak coś jest w DD 5.1 to inna sprawa. No to mógł być błąd pomiaru. Również w Audyssey "ręcznie" podnosiłem centralny, bo dialogi wypadały trochę słabo. Nie wiem czy zauważyłeś, ale jak Onkyo pracuje w trybie "automatycznego" przełączania sygnału wyjściowego względem wejścia to przy PCM 2.0 zawsze (w trybie Movie/TV) domyślnie uruchamia tryb Dolby Surround - rozszerza emulując sygnał na wszystkie głośniki - nie odtwarza 2.0 chyba że użyjesz trybu Direct. Wówczas dialogi też brzmią nie najlepiej. Możesz wtedy przełączyć na tryb THX (co prawda wyłączy Dirac-a) u mnie dialogi w tym trybie wypadają zdecydowanie lepiej, oczywiście mówię o sygnale wejściowym PCM 2.0, jak coś jest w DD 5.1 to inna sprawa.
-
Trochę dziwne, u mnie centralny jest względem reszty -4dB po kalibracji, ale jak mierzę aplikacją w telefonie to wszystkie mam +/- 75dB centralny też. Mierzysz aplikacją w punkcie odsłuchu i z mikrofonem skierowanym do góry? Bo jak masz telefon mikrofonem do przodu to może być taka różnica. W każdym razie trzymałbym się tego co robi kalibracja, tym bardziej że jak piszesz gdy obniżysz centralny względem kalibracji jest gorzej. U mnie nie wywalało błędów, poza ewentualnymi na początku związanymi z poziomem sygnału, ewentualnie jak coś się "za oknem" zdarzyło. Odnośnie punktu 2 ciekawa informacja, bo z tego wynika że ta "zabawa" z poziomami głośności i czułości mikrofonu jest trochę bez sensu, ja jednak zostaję przy wersji na kompa, wygodniejsza, szczególnie jak chce się edytować korekcję i jej zakres. Ponadto dość wygodnie można sobie np. zapisać wzorcowy pomiar, a później bez mierzenia (o ile nie zmienimy fizycznej konfiguracji) "bawić" się korekcją do osiągnięcia najlepszego ustawienia. Jednak i tak to wszystko wymaga czasu i słuchania.
-
Przeciwwaga powinna być wyregulowana według wymagań igły. Natomiast musisz najpierw ramię „wypoziomować” najlepiej z boku talerza ustawić tak ciężarek żeby po opuszczeniu windy było w poziomie, wtedy ustawiasz (nie ruszając ciężarka) pierścień ze skałą tak aby było 0, następnie ustawiasz wymaganą wartość kręcąc jednocześnie pierścieniem i ciężarkiem.
-
Jeżeli pomiary YT robiłeś na poziomie 60dB (skala standardowa - domyślna) to były źle zrobione bo powinny być zrobione przy 80dB, na sygnał testowy z amplitunera nie masz wpływu - zwróć uwagę że niezależnie od poziomu ustawionej głośności on ma zawsze ten sam poziom, po prostu amplituner włączając test ustawia głośność na referencyjną. OK, każdy ma swoje preferencje, ale właśnie dlatego jak robisz kalibrację amplituner (a w zasadzie oprogramowanie) wnosi korekty, np. dla głośników o efektywności 90dB ustawi poziom 0dB, a dla głośników o efektywności 88dB ustawi +2dB co w efekcie pozwoli uzyskać wspomniane 75dB w punkcie odsłuchu ze wszystkich głośników. Generalnie cały system zmierza do tego żeby było jak zamierzał producent/reżyser filmu. Dialogi powinny być w ścieżce na poziomie 85dB, w Europie mamy dla efektów +18dB czyli 103dB, a w USA +20dB czyli wspomniane w standardzie 105dB w najgłośniejszych momentach/efektach - odstępstwo jest dla subwooferów gdzie max SPL jest ustalony na 115dB. Natomiast moim zdaniem tu w pewnym sensie wyjaśnia się niezrozumiałość dialogów - szczególnie przy cichszym odsłuchu i włączonymi poprawiaczami typu Loudness (podbicie skrajów pasm) i tym podobnych - bo ścieżka dialogów jest "zasypana" basem i wysokimi i w pewnym sensie wycofana. Dlatego tak nie podobał mi się Audyssey, a już nie wspomnę o włączeniu Dynamic EQ - które powinno wzmacniając "efekty" wzmocnić dialogi przy cichszym oglądaniu - jakoś nie stwierdziłem żeby robiło to poprawnie i z dialogów była lipa. Onkyo ma swój wynalazek "Dialogue Enhancer" może zauważyłeś że jak włączasz coś w DD, to na wyświetlaczu przez chwilę widać np. Dialog Box +3dB - odczytuje ścieżkę i koryguje poziom częstotliwości mowy. Moim zdaniem to bardzo fajna funkcjonalność - oczywiście przy obcojęzycznych produkcjach, jeżeli oglądamy je z napisami ten poziom nie ma takiego znaczenia, ale przy polskich (często własnie krytykowanych za złą ścieżkę) już ma. Ja mam ~27m² i spokojnie na referencyjnym oglądam, tyle że mam wyższe - nietypowy sufit - pomieszczenie i kubatura jest ~88m³ więc z pewnością jest inaczej.
-
to całkiem prawdopodobne, różowy szum odtwarzany przez amplituner (sygnał testowy) ma natężenie (dla urządzeń domowych) -30dB od poziomu referencyjnego dla ścieżek filmowych który wynosi 105dB - w efekcie powinieneś mieć odczyt na poziomie 75dB z każdego głośnika jak pisałem wcześniej. Zakładając że ten sygnał YT jest prawidłowo nagrany powinieneś w amplitunerze odtwarzać go na poziomie 80 na skali głośności wyświetlanej przez amplituner 0-98 lub 0db na skali -80 do +18db (skalę można przełączać w ustawieniach amplitunera) to jest poziom referencyjny 80dB lub 0dB w zależności od sposobu wyświetlania i w zasadzie na takim poziomie powinieneś oglądać filmy żeby było 100% kinowo 😉, co raczej w bloku czy budynku "wielomieszkaniowym" jest powiedzmy trudne do realizacji - chyba że masz bardzo tolerancyjnych sąsiadów.
-
A próbowałeś AccuEQ może zrób AccuEQ i zobaczysz czy jest OK, a potem Dirac.