Adam Cynamon Napisano 7 stycznia Udostępnij Napisano 7 stycznia Witam forumowiczów. Będę wdzięczny za poradę nad doborem gośnikówn tylnych i górnych instalacyjnych. Zaczynam przygodę z Dolby Atmos 5.1.2 i bardzo proszę o cenne uwagi od doświadczonych znawców. Jestem początkujący w temacie i proszę o wyrozumiałość.. A teraz szczegóły. 1. Sprzęt będzie używany głównie do streamingu muzyki i materiałów video z sieci, zero gier. Filmy również np Netflix ale głównie z audiodeskrypcją, ponieważ mam poważną dysfunkcję wzroku. Oprócz tego Youtube. i inne serwisy. Zależy mi na możliwie realistycznym dźwięku, ponieważ głównie nim będę odbierał przekaz medialny. Ogólnie 65/35 muzyka/filmy. 2. KD będzie w salonie z aneksem kuchennym o powierzchni ok 29, 4 m2. Rozplanowanie kolumn w salonie i jego wymiary w załączeniu, 3. Amplituner to będzie Denon AVR X2800h z którym będą grać z przodu archaiczne zabytki kolumny Quadral Quintas QLX 202 moc 120 W, centralny Tonsil ZGC 40-8-587 moc 40 W. Jest jeszcze aktywny sub, który mi został z dawnych czasów' Jakiś dawny niskonakładowy domorosły producent ProArt, ale sub jeszcze "dycha" w miarę. Jest całkiem spory 43 x 43 x 46 cm, ma 140 W na sporym głośniku JBL. Ogólnie z przodu to głośnikowy oldschool. Jeśli chodzi o resztę czyli sufit i surround to proszę o podpowiedź. Nie zależy mi o audiofilskie brzmienie. Bardziej klasa budżetowa, ale działająca poprawnie. Na suficie myślę wstępnie o 2 instalacyjnych głośnikach Melodika BLI 8 https://m.sklep.rms.pl/melodika-bli8-bli-8-glosniki-instalacyjne-scienne-sufitowe-okragle-do-zabudowy-1-szt A może jakieś instalacyjne głośniki Taga Harmony. Nie mam doświadczenia i proszę o poradę. Jeszcze byłbym wdzięczny za uwagę, gdziie je umieścić na suficie - czy tak jak na planie będzie ok (kółka oznaczone HL i HR)? Przy okazji pytanie - czy wskazane jest używanie obudowy do głośników instalacynych w suficie czy można sobie darować? Chodzi o to: https://hide-audio.pl/ Jeśli chodzi o tyły surround to w grę ch