Skocz do zawartości

zestaw stereo do salonu i sypialnia - prośba o podpowiedź dla laika...


asdk

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

jestem totalnym laikiem w temacie audio, dlatego piszę tutaj z prośbą o pomoc.

Szukam zestawu audio do salonu 2.1 oraz do sypialni dwóch głośników.

Jeśli chodzi o salon - tv głośniki w zabudowie w ścianie - pionowo + subwoofer - przynajmniej ja o takim zestawie myślałem.
Głównie oglądanie filmów i muzyka (filmowa, elektroniczna). Nie jestem jakiś wytrawnym konsumentem dźwiękowym, bo na
ten moment filmy oglądam z głośnikami wbudowanymi w tv.
Z tego co się zorientowałem to "problemem" jest tutaj przestrzeń, bo salon jest otwarty na kuchnię i generalnie otwarta przestrzeń
ma ok 60m2.
Czy może lepszym rozwiązaniem będą jakieś soundbary, ewentualnie kolumny, które można postawić na szafce?

Budżet tak do 15k.

Jeśli chodzi sypialnię - to będzie tam zainstalowany pod sufitem rzutnik, do którego chce podpiąć dwa wbudowane w sufit głośniki.
Tutaj pytanie czy robić to na zasadzie głośników aktywnych, czy raczej pasywne + jakiś niewielkich rozmiarów wzmacniacz/amplituner.
Też się zastanawiam, czy głośniki umieścić bliżej ekranu, czy bliżej łóżka nad łóżkiem.

Budżet tak do 5k.

Zrzut ekranu 2024-07-25 111711.png

Zrzut ekranu 2024-07-25 111656.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do salonu ze względu na wielkość pomieszczenia na pewno lepiej od soundbara sprawdzi się system typu kolumny + wzmacniacz. O ile soundbar będzie miał lepsze efekty dźwięku przestrzennego podczas oglądania filmów to do muzyki będzie zdecydowanie słabszy od klasycznego rozwiązania stereofonicznego 2.1.