Skocz do zawartości

Wybór amplitunera do kina


majak.gra

Recommended Posts

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, a prywatnie stoję przed wyborem amplitunera do kina, które chcę uruchomić. Chodzi mi po głowie kilka z nich i wiele wątków już przeczytałem. Jestem laikiem i mój słuch też trochę słoniowy. Chcę ustawić docelowo układ 5.1 plus 2 strefę.

Rozmyślam pomiędzy:

1. Marantz cinema 60

2. Onkyo TX-NR 6100

3. Yamaha RX-A2A

4. Denon AVR-X2800

Co do głośników to jako fronty zostają posiadane już melodika bl40 mk3. Centralnego i tylnych z tej serii nie ma na rynku, więc muszę szukać czegoś co by z nimi się nie gryzło.

Proszę was opinie w zakresie tych 4 ampli pod kątem tego:

-który z nich jest najbardziej niezawodny?

- który z nich jest bogatszy pod kątem odtwarzania formatów i kodeków?

Ponadto prośba o podpowiedź co mógłbym dopasować do moich kolumn jako centralny i tylne. Do tej pory gdzieś trafiłem na info, że mogłyby to być serie triangle boreo, lub heco aurora.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, majak.gra napisał:

-który z nich jest najbardziej niezawodny?

Nie ma tu zasady, są to zbyt świeże modele, by konkretnie stwierdzić. Nawet po czasie wszystko zależy od obciążenia i będzie to loteria. 

 

11 godzin temu, majak.gra napisał:

- który z nich jest bogatszy pod kątem odtwarzania formatów i kodeków?

Wszystkie mają te same możliwości :) 

Pod Melodiki moim zdaniem najciekawszymi opcjami są Denon AVR-X2800H i Marantz Cinema 60, który jest tu ogółem sprzętem z wyższej półki. Oba dobrze się zgrają brzmieniowo ;) To spokojniejsze opcje, Denon lekko przyciemniony, Marantz ocieplony. Onkyo jest ożywione i grające jaśniej od nich. Yamaha z kolei to brat tańszego V6A z dodatkowymi elementami. Z kolumn możesz dobrać co Ci odpowiada wizualnie na surround. Na forum często wybierane są Cambridge Audio Minx 22. Z niedrogich centralnych fajnych jest MA Bronze C150 :) 

W razie czego zapraszam do kontaktu i na odsłuch :)