Skocz do zawartości

Czy wzmacniacz na lampie 300B jest dla Ciebie?


wieczorzanalogiem

Recommended Posts

„Dół” aktywnie z DSP, cała reszta na 300B. Ktoś ma doświadczenia?

Spekuluję, że są miliony realizacji, gdzie wzmak na 300B, jako ten jedyny, mógłby się świetnie sprawdzić. 

Czy jest ktoś, komu to wystarcza? Czy jest ktoś, kto posiada taki wzmacniacz? I mógłby coś jeszcze tutaj napisać?

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.09.2024 o 12:25, AudioTube napisał:

„Dół” aktywnie z DSP, cała reszta na 300B. Ktoś ma doświadczenia?

Spekuluję, że są miliony realizacji, gdzie wzmak na 300B, jako ten jedyny, mógłby się świetnie sprawdzić. 

Czy jest ktoś, komu to wystarcza? Czy jest ktoś, kto posiada taki wzmacniacz? I mógłby coś jeszcze tutaj napisać?

 

 

 

Wiesz, ja nie do konca jestem przekonany do takich rozwiązań. 

300B potrzebuje mieć odpowiedni przetwornik na średnicy, żeby wycisnąć z niego maks barwy.

Z wieloma będzie dobrze i poprawnie, ale wybitnie gra niewiele. 

Moj kolega ma system od Audiosynerii i tam miał 845 i potem bodaj 813. Nie powiem, że grało to źle (choc slyszalem w fazie wygrzewania), ale to trochę taka próba wciśniącia wszystkiego w jedno i mało kiedy udaje się to dobrze połączyć. Zapłacił sporo za ten set, a był po prostu dobry. Jemu się podobało.

300B łaczac ze Spendor, ATC, LV, Klipsch, Tannoy, Altec, czy jakimiś niedrogimi Vintage KEF może dać spektakularne doznania za 10-20k za system. A do uniwersalnego grania to chyba wolalbym sobie jakis tranzystorek sprawić.

Niemniej nie każdy musi mieć 300B i nie każdy 300B potrzebuje, tak jak nie każdy potrzebuje mieć 2 czy 3 rowery. Jesli szukamy czegoś uniwersalnego to warto odpuscic. 

Chociaż... ostanio moj kolega, ktory kupil ode mnie Spendor S100 za moja namową spróbował triody w SE i jest totalnie zakochany, o co do końca bym go nigdy nie posądzał, bo zawsze słuchał sporo elektroniki i kombinował w mocniejszą stronę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wieczorzanalogiem napisał:

300B potrzebuje mieć odpowiedni przetwornik na średnicy, żeby wycisnąć z niego maks barwy.

Piotr/AS jest “lampowy”😊. Zapewne wiesz. Ileż to driverów on nie pomierzył/zastosował/wysłuchał.  Mnie zaprojektował zestaw do wiolonczeli, kontrabasu, blach, trąbki. Coś o barwie wiem. A że tam i nowoczesną muzę gra to tylko plus. 
 

Ja mam i używam kilka rowerów. Ale tylko na kasecie 39-28 dostaję pełnego fun. Podobnie z SETem. 
Podobno, podobno można lepiej aniżeli na 300B. Być może i mnie to spotka za jakiś czas. 
 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 2a3 będę właśnie miał. Pochwalę się. Widziałem, pięknie świeci.

211 wydaje się być uniwersalną lampą. Ale to już od wielu, wielu innych czynników także/szczególnie zależy.

 

Wiem, że na forum jest conajmniej jeden kolega z wzmakiem na 300B. Odezwij się.

 

edit, nie na 2A3, na E86C i powerdrive QB3/200

Edytowano przez AudioTube
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Amarok napisał:

Tak ogólnie, które wzmacniacze z lampami 300b są warte zainteresowania.

Jak zawsze wszystko rozbija sie o budżet i set. 
Meishu Tonemeister jak masz dużo kapustki. Haiku Sensei 300B jesli lubisz nieco cieplej i taniej. Sinus Audio jeśli lubisz sterylniej i masz dość słodkie kolumny same w sobie (nie mój gust, ale cena / jakosc kapitalny). Ja mam Cary Audio w PP - to troche mniej wyrafinowana, ale mocniejsza wersja i po gładszej stronie i Audion Silver Night w Parallell SE -to już ciągnie pięknie większosc zespołów głosnikowych i fajnie łączy cienką kreskę z dynamika, ale i gładkoscią. Bardziej pod brytyjskie kolumny. Sun Audio 300B, jeśli masz cierpiwość do polowań.

To jesli mowa o brandowych produktach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obok lampy na 300B nawet nie stałem. Wiem, że to o  wzmakach na tej lampie jest „najgłośniej” i najwięcej na necie.
Wiem, że jako ten jedyny wzmacniacz, to on dla mnie nie jest stworzony, ponieważ słucham także i elektroniki, rapu i soundtracków, a tam najniższe pasmo no ogromną rolę odgrywa. 

Słuchałem kilku customowych 2-8 watowych lampek i tychże kolumn, gdzie obok brzmienia nie da się obojętnie przejść. Tembr głosu, dźwięczność, nośność wybrzmień, oraz jakaś bezwstydna bliskość tego brzmienia. Ktoś lubi tzw namacalność i realizm? Podejrzewam, że tylko jedna właściwa droga do tego prowadzi. Ja bym 300B chętnie posłuchał, u siebie i tak z miesiąc. Realizacji co niemiara. Nie zawsze kotły, stopa, czy e-bas muszą odgrywać pierwsze skrzypce. 


 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...