Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Chciałbym zwrócić uwagę, że niedostatek basu nie jest jedynym powodem dodawania suba do systemu. Stosuje się go także do wyrównywania charakterystyki w tym zakresie. Nawet można spotkać z nie tylko jednym ale dwoma lub nawet czterema subami. Ale tu już wchodzą w grę takie tematy jak korekcja z przesunięciem fazy itp. Nie wiem czy Lyngdorf też stosuje taką korekcję - jeśli tak i to się ogarnie to efekt będzie naprawdę bardzo dobry.

Jak to mniej więcej wygląda przy użyciu mini dsp i REW można zobaczyć na tym filmie:

 

Napisano
10 minut temu, Gargan napisał:

@pablo11 A tu masz instrukcję obsługi do twojego Lyngdorf po polsku. Jest w niej wszystko o subwooferach i Room Perfect.

Proste rzeczy 😀

lyngdorf-tdai-1120-instrukcja-pl (1).pdf 1.23 MB · 3 downloads

Dzięki kolego,przestudiuję,a na księżycu już byłem 😀

A tę instrukcję już przestudiowałem,ale dzięki,można jeszcze podeprzeć się instrukcją modelu 3400 ,tam są szerzej opisane niektóre rzeczy, które występują i w tdai1120

Napisano

@pablo11 też pamiętaj o jednej, moim zdaniem bardzo istotnej kwestii. Posłuchaj trochę na neutral, na starcie może brakować Ci dołu, ale po 3-4 dniach możesz włączyć tryb, który podbija bas i uznasz, że tak się nie da słuchać ;) Mimo wszystko przyzwyczajenie do dźwięku też daje bardzo dużą różnicę. 

Napisano
18 minut temu, pablo11 napisał:

Panowie jeszcze jedno pytanie,czy podczas pomiarów można mikrofon ustawić za linią kolumn,bo u mnie wejście do salonu jest w niedużej wnęce za linią kolumn ?

Nie. Z tego co pamiętam minimalna odległość do linii kolumn to 1m.

Napisano
5 minut temu, pablo11 napisał:

Nie orientuje się ktoś jakie opóźnienie należy wpisać dla SVS SB 2000 pro,bo słyszałem ,że 5ms ,ale nigdzie nie mogę znaleźć ?

A jakie jest najniższe możliwe?

To chyba zależy od odległości suba od słuchacza? Jak tam było w instrukcji o pomiarze odległości od suba?

Napisano
Przed chwilą, Gargan napisał:

A jakie jest najniższe możliwe?

To chyba zależy od odległości suba od słuchacza? Jak tam było w instrukcji o pomiarze odległości od suba?

Tam trzeba wpisać odległość od suba do miejsca odsłuchowego i opóźnienie w "ms" w stosunku do wzmacniacza

W ogóle teraz jak słucham,bo zaraz będę kalibrował to słyszę takie tąpnięcia jakby sub był źle zszyty z kolumnami,głośność mam na 0db głośniki i sub w aplikacji

Napisano
55 minut temu, pablo11 napisał:

Tam trzeba wpisać odległość od suba do miejsca odsłuchowego i opóźnienie w "ms" w stosunku do wzmacniacza

W ogóle teraz jak słucham,bo zaraz będę kalibrował to słyszę takie tąpnięcia jakby sub był źle zszyty z kolumnami,głośność mam na 0db głośniki i sub w aplikacji

Fazę na subie ustaw na 0 jak coś. Opóźnienie powinno być w instrukcji suba, jeśli to model z dsp, to pewnie coś koło tych 5ms.

Napisano

Koledzy kończąc kalibrację i po szóstej pozycji mikrofonu zapytany czy kontynuować przy 98% ,nacisnąłem "store" bo chciałem już zakończyć .Nie wiem czy dobrze zrobiłem,po czym wyszedłem wstecz, ale nie miałem napisane ,że to koniec więc nie wiem,potem wyjąłem mikrofon i włączyłem muzykę i co ? I żadnych zmian

Napisano
1 minutę temu, pablo11 napisał:

Koledzy kończąc kalibrację i po szóstej pozycji mikrofonu zapytany czy kontynuować przy 98% ,nacisnąłem "store" bo chciałem już zakończyć .Nie wiem czy dobrze zrobiłem,po czym wyszedłem wstecz, ale nie miałem napisane ,że to koniec więc nie wiem,potem wyjąłem mikrofon i włączyłem muzykę i co ? I żadnych zmian

Czyli nie dokonałeś kalibracji? 🤔

Próbuj jeszcze raz dla pewności 😀

To tylko 6 pozycji.

Mnie Dirac przegonił dwa razy po 17 punktów pokoju 😁

Napisano

Koledzy kończąc kalibrację i po szóstej pozycji mikrofonu zapytany czy kontynuować przy 98% ,nacisnąłem "store" bo chciałem już zakończyć .Nie wiem czy dobrze zrobiłem,po czym wyszedłem wstecz, ale nie miałem napisane ,że to koniec więc nie wiem,potem wyjąłem mikrofon i włączyłem muzykę i co ? I żadnych zmian

Po 6 pozycjach i 98% nacisnąłem "store" chcąc zakończyć bo było jeszcze "cancel" i "continue", więc skoro  ponoć 98% wystarczy no to nie chcąc kontynuować tak zrobiłem i nic lipa

Słychać ,że ten sub nie jest dobrze zszyty

Napisano
11 godzin temu, pablo11 napisał:

Koledzy kończąc kalibrację i po szóstej pozycji mikrofonu zapytany czy kontynuować przy 98% ,nacisnąłem "store" bo chciałem już zakończyć .Nie wiem czy dobrze zrobiłem,po czym wyszedłem wstecz, ale nie miałem napisane ,że to koniec więc nie wiem,potem wyjąłem mikrofon i włączyłem muzykę i co ? I żadnych zmian

Po 6 pozycjach i 98% nacisnąłem "store" chcąc zakończyć bo było jeszcze "cancel" i "continue", więc skoro  ponoć 98% wystarczy no to nie chcąc kontynuować tak zrobiłem i nic lipa

Słychać ,że ten sub nie jest dobrze zszyty

"Store" zapamiętuje kalibrację. A jakich parametrów użyłeś? Na ile Hz odcięcie? Jakie filtry? Jakie ustawienia na samym subie? Słuchasz na "focus" i "neutral"?

Napisano

Filtry BW1 , odcięcie na 65 Hz ,słucham na "focus" i "action 2",sub -volume( -30 )czyli połowa skali , odcięcie na 200hz czyli maximum,no i faza na "0".Coś ostatnio basu mi brakuje ,tutaj bas jest z kickiem zwarty ,jakby brakuje mi mięska ,ale pylony 3 mkii miały przy dluższym odsłuchu zbyt rozlany,może percepcja się człowiekowi zmienia ,jakiś taki punkt widzenia,już sam nie wiem,słucham raczej muzyki gdzie bardziej pożądany jest punktowy taki wysmakowany bas i góra musi mieć szczegóły np. "Dead cant dance", "Metallica",Depeche mode,rock gotycki,ale podczas sprawdzianu wyznacznikiem tego dudnienia i tutaj zadziwię troszkę jest "El lute" Boney M z Tidala ,tam jest takie "pukanie" zwielokrotnione echem,jest to zdecydowanie dudnienie bo żona nawet zwróciła uwagę na to,ale na "neutral" jest dużo lepiej,dla porównania w samochodzie nie słyszę tego jakby podwójnego pukania,tylko pojedyncze tak jak jest w utworze.

Aha i "0" db dla głośników i dla suba "0db na stronie Lyngdorfa w ustawieniach 

Teraz włączyłem Modern Talking the  finał album to już od drugiego utworu coś puka odbite w tle  taki pogłos punktowy basu wyższego,jest to ewidentnie dudnienie wyższej częstotliwości basu,nie tego najniższego tylko wyższej częstotliwości,jakby ktoś w tle tak w oddali uderzał w ciś punktowo,strasznie to irytujące jest,nie wiem już i co chodzi 

Napisano

Próbowałem szukać tej częstotliwości tak jak któryś kolega podpowiedział w ustawieniach suba w "eq" i dałem na -6db a potem od najniższych częstotliwości jechałem w prawo i na moje ucho,choś nie pozbyłem się tego dudnienia to przy 80 Hz i przy 100hz czułem poprawę z tym,że odbijało się to ogólnie na odbiorze oczywiście na minus

A w ogóle co to jest " q factor" w ustawieniach "eq " suba ?

Napisano (edytowany)
38 minut temu, pablo11 napisał:

 w ogóle co to jest " q factor" w ustawieniach "eq " suba ?

Q to jest dobroć filtra.

"Dla danej częstotliwości środkowej, czym większa dobroć, tym węższe pasmo i tym bardziej stroma charakterystyka."

 

 

BR027__01.png

Edytowano przez Gargan
Napisano
1 godzinę temu, pablo11 napisał:

Filtry BW1 , odcięcie na 65 Hz ,słucham na "focus" i "action 2",sub -volume( -30 )czyli połowa skali , odcięcie na 200hz czyli maximum,no i faza na "0".Coś ostatnio basu mi brakuje ,tutaj bas jest z kickiem zwarty ,jakby brakuje mi mięska ,ale pylony 3 mkii miały przy dluższym odsłuchu zbyt rozlany,może percepcja się człowiekowi zmienia ,jakiś taki punkt widzenia,już sam nie wiem,słucham raczej muzyki gdzie bardziej pożądany jest punktowy taki wysmakowany bas i góra musi mieć szczegóły np. "Dead cant dance", "Metallica",Depeche mode,rock gotycki,ale podczas sprawdzianu wyznacznikiem tego dudnienia i tutaj zadziwię troszkę jest "El lute" Boney M z Tidala ,tam jest takie "pukanie" zwielokrotnione echem,jest to zdecydowanie dudnienie bo żona nawet zwróciła uwagę na to,ale na "neutral" jest dużo lepiej,dla porównania w samochodzie nie słyszę tego jakby podwójnego pukania,tylko pojedyncze tak jak jest w utworze.

Aha i "0" db dla głośników i dla suba "0db na stronie Lyngdorfa w ustawieniach 

Teraz włączyłem Modern Talking the  finał album to już od drugiego utworu coś puka odbite w tle  taki pogłos punktowy basu wyższego,jest to ewidentnie dudnienie wyższej częstotliwości basu,nie tego najniższego tylko wyższej częstotliwości,jakby ktoś w tle tak w oddali uderzał w ciś punktowo,strasznie to irytujące jest,nie wiem już i co chodzi 

Jak dla mnie to przy takich ustawieniach to nie ma prawa dobrze grać. Bw1 sumują się na +6db w częstotliwości podziału, do tego action2 to kolejne +6db na niskie częstotliwości. Do tego nie wierzę, że mając sub volume na połowę i w ustawieniach lyngdorfa na 0 poziom głośności  bez kalibracji suba i kolumn jest podobny. Standardowo chyba jest -12db dla suba, ja przy relu ht1205 i elacach Vela 403 musiałem zjechać do około-20db. Zrób kalibrację na filtrach LR2, wcześniej mniej wiecej zgrywajac poziom głośności suba i kolumn. Potem posłuchaj trochę na focus i neutral i spróbuj się przyzwyczaić do brzmienia.

Napisano
55 minut temu, McKarmi napisał:

Jak dla mnie to przy takich ustawieniach to nie ma prawa dobrze grać. Bw1 sumują się na +6db w częstotliwości podziału, do tego action2 to kolejne +6db na niskie częstotliwości. Do tego nie wierzę, że mając sub volume na połowę i w ustawieniach lyngdorfa na 0 poziom głośności  bez kalibracji suba i kolumn jest podobny. Standardowo chyba jest -12db dla suba, ja przy relu ht1205 i elacach Vela 403 musiałem zjechać do około-20db. Zrób kalibrację na filtrach LR2, wcześniej mniej wiecej zgrywajac poziom głośności suba i kolumn. Potem posłuchaj trochę na focus i neutral i spróbuj się przyzwyczaić do brzmienia.

Dobrze piszesz kolego,masz dużo rację ,za dużo basu "ponakładałem" na siebie, właśnie na private pomaga mi kolega "zolt " i teraz jeszcze raz zabawa i odzywam się po wszystkim 👍

Napisano

No więc koledzy chciałbym podzielić się wrażeniami ,cały dzień zabawy z ustawieniami i tak dalej.Podziękowania dla kolegów,no i w szczególności dla "Zolt-a", który pół soboty mi poświęcił 👍. Więc kalibrację zrobiłem jeszcze raz z podłączonym i ustawionym subem,ale po kalibracji okazało się, że jest jakaś górka słyszalna w średnim basie ,takie dudnienie w tle ,ale w niewielu kawałkach.Dość irytujące i większe na "focus" niż na "bypass" o dziwo a na "global" jeszcze bardziej dudniło , filtry LR 4 i cięcie na 65 Hz ,no i ogólnie lepiej ale nadal dudnieie lecz mniejsze,no to potem poszukiwanie częstotliwości poprzez cięcie poszczególnych pasm na stronie Lyngdorfa  i okazało się,że okolice 75-85 Hz,ale po przycięciu o 6 db coś  było jeszcze nie tak,no i kolega ZOLT zaproponował,żebym przyciął suba dużo wyżej nawet na 160 Hz i tak zrobiłem,no i zaczęło jeszcze dosadniej dudnić ,ale bas zrobił się ogólnie pełniejszy i lepszy niż na kolumnach , więc zacząłem szukać tego pasma do przycięcia jeszcze raz w "eq" suba ,ale najpierw zjechałem na cięciu suba do 110 Hz,bo tak jest najoptymalniej .No i wygląda to tak jak na załączonym obrazku,czyli górka była chyba za duża dla Roomperfect,ale ogólnie potych zmianach wszystko jest na swoim miejscu, pokój wypełnia muzyka , która jest pełniejsza ma większą wymowę i brzmi to jak trzeba.Te kolumny charakteryzują się mocnym midbasem,choć na wykresie tego nie widać bo wyglądają na równe i schodzą do 40 Hz ,ale takich rzeczywistych,a nie udawanych 19 Hz jak w opisie producenta,dlatego też sub jest do nich niezbędny,przynajmniej do 40 M2 i teraz jak Svs jest podbity do 110hz to całość się zgrywa bo środek i góra jest w tych Heco naprawdę potężna ,a sub uzupelnił idealnie dół którego wbrew pozorom one nie mają za dużo.Teraz mam banana i słucham sobie zadowolony bo jest o niebo lepiej🙂

Screenshot_2024-09-14-18-54-46-91_adab980d957c22ef8593c68b9dfac8cc.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...