zolt Napisano Środa o 07:07 Udostępnij Napisano Środa o 07:07 Tu nawet nie chodzi o samo zejście, chociaż jak ktoś słucha elektroniki, to tam niskiego basu jest sporo. Samo pasmo przenoszenia konkretnych instrumentów nie jest dobrym ukazaniem tego, że w muzyce niskiego basu jest mało, bo w elektronice chociażby jest sporo. Ale tu nawet nie o samo zejście chodzi (które uważam, że nadal warto mieć), ale o jakość basu z obudowy zamkniętej po prostu. Fakt, w takim subie siedzi te 30 cm i to jest też spora masa, którą trudniej zatrzymać, ale kiedy mamy obudowę zamkniętą, to jednak ten impuls nadal jest dobry przy tak dużym głośniku i korzyści z tej wielkości wynikających (niższe zejście, mniej "wyżyłowany" i napompowany bas). 30 cm głośnik w OZ, a w obudowie BR to na pewno już by była dość duża różnica w kwestii odpowiedzi impulsowej i generalnie całej dynamice i szybkości na basie (co można sobie nawet porównać słuchając takiego odpowiednika subowego w obudowie otwartej - chociażby SVS seria PB) Czy nie jest też trochę tak, że w kolumnach najczęściej montuje się jednak mniejsze głośniki basowe, by kompromisowo uzyskać lepszą kontrolę poprzez zmniejszenie samego głośnika i jego masy nawet kosztem zejścia? Oczywiście wiem, że w dużej mierze chodzi tutaj o aspekt wizualny - ma się podobać, pasować do mieszkania i zajmować jak najmniej miejsca. Takie kolumny vintage to często duże, szerokie klocki, dzisiaj tego typu konstrukcje to zdecydowana mniejszość. Jednak chciałbym skupić się tu tylko na aspekcie technicznym. Mniejszy głośnik basowy łatwiej opanować, zatrzymać i wygasić, więc tworząc kolumnę BR jest to pewien kompromis. Natomiast absolutnie nie twierdzę, że kolumna z BR nie zagra dobrze na basie czy że ten bas nie będzie sprężysty i dość dynamiczny. Jednak co obudowa zamknięta to obudowa zamkniętą - pod kątem odpowiedzi impulsowej będzie lepiej. No ale i BR jak i OZ mają swoje wady i zalety. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano Piątek o 05:35 Udostępnij Napisano Piątek o 05:35 Dnia 18.09.2024 o 08:20, Gargan napisał: Bo łatwiej zrobić 15kHz niż 15Hz. No zdecydowanie. Dnia 18.09.2024 o 08:20, Gargan napisał: Pytanie czy jest sens, bo wszystkie śmieci cyfrowe lądują właśnie powyżej 15kHz 🤷 Niektórzy to usłyszą 🙂 Problem by się pojawiał gdyby ten "sopran" był ciety na zwrotnicy od góry. To by były kwiatki dopiero. Dnia 18.09.2024 o 09:07, zolt napisał: Tu nawet nie chodzi o samo zejście, chociaż jak ktoś słucha elektroniki, to tam niskiego basu jest sporo. Samo pasmo przenoszenia konkretnych instrumentów nie jest dobrym ukazaniem tego, że w muzyce niskiego basu jest mało, bo w elektronice chociażby jest sporo. Ale tu nawet nie o samo zejście chodzi (które uważam, że nadal warto mieć), ale o jakość basu z obudowy zamkniętej po prostu. Fakt, w takim subie siedzi te 30 cm i to jest też spora masa, którą trudniej zatrzymać, ale kiedy mamy obudowę zamkniętą, to jednak ten impuls nadal jest dobry przy tak dużym głośniku i korzyści z tej wielkości wynikających (niższe zejście, mniej "wyżyłowany" i napompowany bas). 30 cm głośnik w OZ, a w obudowie BR to na pewno już by była dość duża różnica w kwestii odpowiedzi impulsowej i generalnie całej dynamice i szybkości na basie (co można sobie nawet porównać słuchając takiego odpowiednika subowego w obudowie otwartej - chociażby SVS seria PB) Czy nie jest też trochę tak, że w kolumnach najczęściej montuje się jednak mniejsze głośniki basowe, by kompromisowo uzyskać lepszą kontrolę poprzez zmniejszenie samego głośnika i jego masy nawet kosztem zejścia? Oczywiście wiem, że w dużej mierze chodzi tutaj o aspekt wizualny - ma się podobać, pasować do mieszkania i zajmować jak najmniej miejsca. Takie kolumny vintage to często duże, szerokie klocki, dzisiaj tego typu konstrukcje to zdecydowana mniejszość. Jednak chciałbym skupić się tu tylko na aspekcie technicznym. Mniejszy głośnik basowy łatwiej opanować, zatrzymać i wygasić, więc tworząc kolumnę BR jest to pewien kompromis. Natomiast absolutnie nie twierdzę, że kolumna z BR nie zagra dobrze na basie czy że ten bas nie będzie sprężysty i dość dynamiczny. Jednak co obudowa zamknięta to obudowa zamkniętą - pod kątem odpowiedzi impulsowej będzie lepiej. No ale i BR jak i OZ mają swoje wady i zalety. Zgadzam się ! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gargan Napisano Piątek o 05:43 Udostępnij Napisano Piątek o 05:43 Przed chwilą, Piotr Sonido napisał: Problem by się pojawiał gdyby ten "sopran" był ciety na zwrotnicy od góry. To by były kwiatki dopiero. Ostatnio zastanawiałem się czemu w testach prasowych moje kolumny pasmo przenoszenia mają do 20 kHz, ale jak nożem uciął. Czyżby producent kolumn celowo zrobił filtr odcinający wszystko powyżej? Według producenta przetwornika pasmo powinno być dużo wyższe. Ciekawa sprawa 🤔 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano Piątek o 06:44 Udostępnij Napisano Piątek o 06:44 1 godzinę temu, Gargan napisał: Ostatnio zastanawiałem się czemu w testach prasowych moje kolumny pasmo przenoszenia mają do 20 kHz, ale jak nożem uciął. Czyżby producent kolumn celowo zrobił filtr odcinający wszystko powyżej? Według producenta przetwornika pasmo powinno być dużo wyższe. Ciekawa sprawa 🤔 Pokaż te testy , przeanalizujemy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gargan Napisano Piątek o 10:04 Udostępnij Napisano Piątek o 10:04 3 godziny temu, Piotr Sonido napisał: Pokaż te testy , przeanalizujemy. Dobra, już doszedłem o co chodzi. To jest pomiar AUDIO Review i tu już jest tak jak trzeba. Wcześniej patrzyłem na test Stereo i tam mierzyli do 20 kHz. Swoją drogą, nie sądziłem, że tak gwałtownie spada efektywność wysokich tonów w tych kolumnach po odchyleniu od osi głównej. https://www.hifiaudio-spb.ru/articles/rozhdennaya-zanovo-novaya-prima-opera-prima-2015/ 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu Dnia 20.09.2024 o 12:04, Gargan napisał: To jest pomiar AUDIO Review i tu już jest tak jak trzeba. Wcześniej patrzyłem na test Stereo i tam mierzyli do 20 kHz. Tak śa żrodla ktore poakzują do 20kHz ale i też od 40 czy 50 z lewej strony. Już nie pamiętam. Trzeba patrzeć. Dnia 20.09.2024 o 12:04, Gargan napisał: Swoją drogą, nie sądziłem, że tak gwałtownie spada efektywność wysokich tonów w tych kolumnach po odchyleniu od osi głównej. Na wprost jest ok. A co to za paczki? A ok, Opera. Dobre to źrodło testu? Nie znam ruskiego. Nie bede nabijał im tez wejsc Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gargan Napisano 1 godzinę temu Udostępnij Napisano 1 godzinę temu 38 minut temu, Piotr Sonido napisał: Dobre to źrodło testu? Nie znam ruskiego. Nie bede nabijał im tez wejsc Oni tylko przepisali test od Włochów. Nie mogę znaleźć oryginalnego źródła, a z rosyjskim lepiej sobie radzę jak z włoskim 🙂 Faktycznie rozpraszania nie mają zbyt dobrego. Z boku się przy nich nie siada - to nie Dali 🙂 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 29 minut temu Udostępnij Napisano 29 minut temu Nie przejmował bym się tym. Dla słuchacza z "kuchni" brzmią inaczej. Mała strata. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.