Skocz do zawartości

Yamaha plus Monitor Audio ? Rozbudowa 2.0 do 5.1


Andrzejigor

Recommended Posts

Zrozumiałem Cię bardzo dobrze. Stwierdziłeś, że nie da się uzyskać odpowiedniego efektu korzystając z głośników wysokościowych montowanych na ścianie. A ja się do tego odniosłem, że jak najbardziej się da i  nawet Dolby uwzględnia w swoich przewodnikach taką konfigurację. Najważniejszy jest kąt pod jakim dźwięk jest emitowanych w kierunku słuchacza. Ewentualne zmiany w czasach dotarcia dźwięku do słuchacza da się skorygować korekcją pomieszczenia.

I jak napisałem wcześniej. Sam docelowo w swoim salonie będę mieć mieszaną konfigurację, gdzie przednie głośniki Atmos są zamontowane na ścianie, a tylnie jako sufitowe. Trzeba tylko odpowiednio ustawić, zgodnie ze wskazówkami Dolby, kąty emisji dźwięku.

Edytowano przez Etharr
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Etharr napisał:

Polecam Twojej uwadze poniższy materiał:

No i? Jest jak napisałem, w filmie kolega wypowiada się o x.x.6 a nie x.x.4. W układzie z czterema Atmosami nie ma opcji na FH oraz RH poniżej racjonalnych kątów bo zniknie Ci góra.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Etharr napisał:

Zrozumiałem Cię bardzo dobrze. Stwierdziłeś, że nie da się uzyskać odpowiedniego efektu korzystając z głośników wysokościowych montowanych na ścianie.

Serio? Jeszcze raz polecam czytanie ze zrozumieniem... Powtórzę się:  

57 minut temu, PanKlor napisał:

Przecież to czy ten głośnik będzie na ścianie czy na suficie powinno być determinowane wielkościa pomieszczenia i systemem który budujemy.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj też się mylisz, bo to gdzie jest optymalna pozycja głośników, jest determinowe przez lokalizację miejsca odłuchowego, a nie wielkość pomieszczenia.

I właśnie to, czyli lokalizacja miejsca odłuchowego, ma największe znaczenie przy ustawieniu głośników, zarówno w kinie domowym jak i stereo.

Edytowano przez Etharr
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Etharr napisał:

Tutaj też się mylisz, bo to gdzie jest optymalna pozycja głośników jest determinowe przez ustawienie miejsca odłuchowego, a nie wielkość pomieszczenia. I właśnie to ma największe znaczenie przy ustawieniu głośników zarówno w kinie domowym, jak i stereo.

Dobrze, niech Ci będzie - skrót myślowy wielkość pomieszczenia tj. jego wymiary, miejsce odsłuchu i system który budujemy. A teraz wskaż mi proszę gdzie napisałem to co mi imputujesz? A no i napisz mi tutaj koniecznie gdzie się _jeszcze_  mylę. No nie krępuj się Albercik. 

Edytowano przez PanKlor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć Atmos który gra zadowalająco musisz mieć kanały blisko kątów skierowanych z sufitu. Nie ma opcji by przy x.x.2 montaż FH był ok tak jak niektórzy to robią. Podobnie FH oraz RH przy x.x.4, z tym tu "gwiazdka", można mieć je w kątach 45 jak ściany przednie/tylne są blisko. Ale zastosowanie się do zaleceń dotyczących x.x.6 dla wytłumaczenia sobie montażu FH/RH ponizej 30 stopni przy x.x.4 jest totalną ignorancją i brakiem umiejętności zrozumienia sensu działania dźwięku obiektowego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli idąc Twoim tokiem myślenia, fantomowy kanał centralny w stereo to fikcja? I twierdzenia niektórych, że czują przestrzenność sceny za pomocą głośników stereo, gdzie perkusja jest z tyłu, wokalista z przodu, a gitara basowa gdzieś po prawej stronie z tyłu, to złudzenie?
I nie da się uzyskać podobnego efektu, jaki uzyskujemy w stereo, w głośnikach Atmos?

Albo na przykad to, że część osób preferuje fantomowy głośnik centralny zamiast dedykowanego?

Edytowano przez Etharr
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jest materiału z VOG ?

VOG będzie ,,chodził" non stop  w DTS Neural  , nie będzie pracował w kodeku Atmos i Auro 3D , gdy nie ma go na ścieżce dźwiękowej 

Lepiej zamontować na ścianie , uwzględniając katy i odległości niż inwestować w nadstawki. Bardzo uczciwy kompromis , gdy nie mamy możliwości lub chęci zabawy z sufitem.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Etharr napisał:

I nie da się uzyskać podobnego efektu, jaki uzyskujemy w stereo, w głośnikach Atmos?

Nie. Dlaczego? A jaki kąt masz w głośnikach stereo pomiędzy nimi? 50? 60 stopni? Jaką masz odległosć do linii otworzonej pomiędzy nimi? 1,0-1,5m jak w Atmosie czy Auro3D od ucha do sufitu? No nie, niektórzy mają mają kolumny stereo bliskiego pola, ale to zazwyczaj dobre kilka metrów id odsluchu. Jak dasz FH i RH wg. tego co proponujesz to będzie conajmniej 120 stopni. Dodają to tego bliskość sufitu, możesz zapomnieć o fantomowatości górnego kanału, nie ma co nawet tego porównywać.

Sens dźwięku obiektowego zarówno w Dolby, jak i w DTS oraz Auro3D opiera się na tym byś znalazł się jak w bańce. Celem jest by bezpośrednie kąty pomiędzy poszczególnymi głośnikami były jak najbardziej zbliżone do siebie. Nie da się powiedzieć tego o konfiguracji kiedy tworzysz "dziure" bez żródeł w suficie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko przypomnę, że ta dyskusja zaczęła się od tego żeby nie montować głośników Atmos w suficie ... nie minęło 3h i już mamy źródła pozorne, fantomowe kanały centralne itp. Wygląda jakby ktoś nie mógł obronić swojego stanowiska więc zaczął rzeźbić w brązowej masie. Just sayin'... 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, maciek72 napisał:

VOG będzie ,,chodził" non stop  w DTS Neural  , nie będzie pracował w kodeku Atmos i Auro 3D , gdy nie ma go na ścieżce dźwiękowej

No ale masz w 7.1.6 TML/TMR? MASZ! Nie mieszaj bo bez źródeł z góry będzie lipa na całego. Jeśli w Auro3D nie ma VOG aktywnego, to po prostu go nie ma bo audio z góry nie jest przewidziane w ścieżce, podobnie jak w zwykłym 5.1 czy 7.1

Zrozum że autor próbuje udowodnić ze FH oraz RH w kątach poniżej 30 stopni całkowicie pokrywa zakres w konfiguracji x.x.4 (nie piszemy o x.x.6)

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież montując głośniki Atmosowe wysoko na ścianie po przeciwnych stronach, jesteś bardziej w bańce, niż wzorując się na ustawieniu Dolby. Zresztą film, który podrzuciłem, został nagrany przez inżyniera dźwieku, który miksuje ścieżki Atmos i właśnie na tym nagraniu o tym mówi, że proponowane przez Dolby ustawienia nie są optymalne. Ale jak widać nikt z Was tego nie oglądał.
A o systemie 7.1.6 (co nota bene też nie jest do końca prawidłowe, bo optymalny powinien być system 7.4.6) mówi jako swój optymalny.
A kluczem jest ten fragment:
 

4A91F9E4-B63A-4469-AFBB-2863354845F2.png.4c3accf4d2d3eaaac08146ce60d27dbe.png

Edytowano przez Etharr
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Etharr napisał:

Przecież montując głośniki Atmosowe wysoko na ścianie po przeciwnych stronach, jesteś bardziej w bańce, niż wzorując się na ustawieniu Dolby.

Wysoko czyli jak wysoko? Masz pomieszczenie z kilkumetrowym sufitem i zachowasz 45 stopni (lub wiecej czyli w rzucie z góry bliżej) do odsłuchu to jest ok i do przełknięcia w x.x.4.

10 minut temu, Etharr napisał:

A o systemie 7.1.6 (co nota bene też nie jest do końca prawidłowe, bo optymalny powinien być system 7.4.6) mówi jako swój optymalny.

Złóż 7.1.6 lub 7.4.6 i nie p....l, wtedy FH i RH mogą być 30 lub mniej. A co ma do tego wtrącenie o 1 czy 4 subach to już nie chce mi się komentować, to wyjściowa dla możliwości pomieszczenia oraz chęci wyrównania pasma, jak na razie żadne źródło na rynku konsumenckim nie oferuje więcej jak 1 kanał LFE.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Etharr napisał:

Ale jak widać nikt z Was tego nie oglądał.

Oh Mistrzu Ty nasz .... nie dość, że oglądaliśmy ten materiał zanim się zarejestrowałeś na forum to jeszcze mam na swoim Plexie plik o którymten człowiek opowiada. Ciekawe czym jeszcze nas zaskoczysz... jak na razie to zaczęło się od tego, że głośniki Atmos na suficie nie są zalecane (bzdura) i dalej brniesz, wymyślając co raz to lepsze kocopoły zamiast się normalnie przyznać do błędu. 

Co z tymi moimi pomyłkami? Czy po prostu będziemy udawać, że nie było pytania? 

image.png.b1c88d18a2e982df965b0ead2c2b7ceb.png

11 minut temu, Etharr napisał:

A o systemie 7.1.6 (co nota bene też nie jest do końca prawidłowe, bo optymalny powinien być system 7.4.6) mówi jako swój optymalny.

Co ma wspólnego liczba subów w systemie do montażu głośników Atmos?!?!?!?!?!?! Bo od tego się ta dyskusja zaczęła. 

Edytowano przez PanKlor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie jest w okolicach 45 stopni dla frontowych, planuje dodanie tylnich, ale ich już nie będę w stanie sensownie zawiesić na ścianie, więc pójdą w sufit podwieszany, aczkolwiek w miarę blisko przeciwnej do frontowej ściany.

Ścieżka dla LFE jest jedna, ale basem jest problem z pokrycie sensownie pomieszczenia, dlatego stosuje się ich więcej niż 1. Nie bez kozery część topowych AVR ma 4 niezależne (w celu osobnej kalibracji) wyjścia dla subwooferów. Sam planuje dokupienie drugiego do swojego systemu.

4 minuty temu, PanKlor napisał:

Oh Mistrzu Ty nasz .... nie dość, że oglądaliśmy ten materiał zanim się zarejestrowałeś na forum to jeszcze mam na swoim Plexie plik o którymten człowiek opowiada. Ciekawe czym jeszcze nas zaskoczysz... jak na razie to zaczęło się od tego, że głośniki Atmos na suficie nie są zalecane (bzdura) i dalej brniesz, wymyślając co raz to lepsze kocopoły zamiast się normalnie przyznać do błędu. 

Co z tymi moimi pomyłkami? Czy po prostu będziemy udawać, że nie było pytania? 

image.png.b1c88d18a2e982df965b0ead2c2b7ceb.png

Co ma wspólnego liczba subów w systemie do montażu głośników Atmos?!?!?!?!?!?! Bo od tego się ta dyskusja zaczęła. 

Co niby wymyślam? Cały czas bazuje na źródłach z Internetu, które da się obejrzeć i prezczytać. Optymalna konfiguracja, przez zacytowanego inżyniera, wkasuje na 4 głośniki wyskościowe plus dodatkowe 2 po nad miejscem odłuchu. Dlaczego nie wybrał 6 w suficie? Jesteś w stanie mi to wyjaśnić? A może jesteś większych ekspertem od Atmos od niego. Znajać forumowe przypadki, na pewno tak myślisz. Ja się opieram na opinie ekspertów, na czyjej opinii opierają się Twoje? Jeśli nie jesteś inżynierem dźwięku z doświadczeniem miskowania ścieżek Atmos, to Twoja opinia ma tu niewielkie znaczenie. Bo jest tylko opinią. Ja się opieram na słowach specjalistów.
I jakbyś przeczytał moją pierwszą wypowiedź, to byś wiedział, że moje stwierdzenia mówiły o opiniach w Internecie. W następnej kolejności przedstawiłem część z tych opinii, na których moja wypowiedź bazowała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Etharr napisał:

U mnie właśnie jest w okolicach 45 stopni dla frontowych

O czym teraz piszesz? W rzucie z boku FH masz 45 stopni do odsłuchu? Toż Ci tłukę że 45 jest ok, Twój układ przy 30 byłby do niczego.

7 minut temu, Etharr napisał:

Ścieżka dla LFE jest jedna, ale basem jest problem z pokrycie sensownie pomieszczenia, dlatego stosuje się ich więcej niż 1. Nie bez kozery część topowych AVR ma 4 niezależne (w celu osobnej kalibracji) wyjścia dla subwooferów. Sam planuje dokupienie drugiego do swojego systemu.

Nie ucz ojca dzieci robić. Mam 3 suby. Źródło LFE w ścieżce jest jedno, dublowanie subow to tylko walka z pasmem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...