Skocz do zawartości

Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA (2 generacja 1ET400A)


maskun

Recommended Posts

Faktycznie, jest napisane w ich modelu 1ET400A ST ze beda go sprzedawali z nowymi modułami. Jednak mogliby zmienić specyfikacje chociażby dla modelu 1ET6525SA ST bo wprowadza w zdezorientowanie podając tam parametry starego modułu gdzie w rzeczywistości nowy ma lepsze. Fakt to tylko cyferki ale niektóre parametry są podniesione znacznie i dobrze mieć po prostu świadomość tego co się posiada tymbardziej ze miedzy starą generacją a nową to chyba jakoś 5lat różnicy a w tym czasie elektronika nie stała w miejscu :)

Edytowano przez radziulek85
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MarSZ można na ich stronie dodać do koszyka i wybrać kuriera do PL i masz cene. Wersja stereo która ma w środku tak jak kolega napisał 2 moduły Purifi czyli na lewy i prawy kanał i jeden wspólny zasilacz 1200W Hypex.

Próbujcie, kupujcie jestem ciekaw Waszych opinii. To jest wg mnie wielkie odkrycie jak ktoś szukał naprawdę wydajnego i świetnie neutralnie brzmiącego wzmacniacza.
Firm jest kilka tak jak napisałem wczesniej - nie musi to być Apollon chociaż ten wykonany jest świetnie. Francuska czy amerykańska manufaktura też to robi wiec każdy będzie na pewno brzmiał podobnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli finansowo możesz więcej dopłacić to wszystko można - chociaż ja mocno nad tym myślałem. Przy wyborze mono czy pojedynczy układ trzeba rozważyć co chcesz osiągnąć ?
Ja ci gwarantuje że ten model stereo w jednej obudowie udźwignie prawie wszystkie kolumny. Trudne kolumny spadające poniżej 3 ohm bez problemu - w specyfikacji są pomiary i wartości że obsługuje nawet 2 ohm.
U mnie te obecne kolumny na textreme mają prawie liniową charakterystyke impedancji ale ta końcówka była podłączona pod inne od znajomych Arie 936 oraz B&W 804N - te pierwsze na pewno w okolicy 100Hz spadają do 2,8 ohma a wzmacniacz pracował w każdym zakresie na dobrowolnej głośności jakby nic. Pełna dynamika bez "kropli potu" a miałem wiele takich wzm. co z tymi Focalami kompletnie nie dawały rady przy głośniejszym basie (Arie posiada mój brat więc dostęp do nich mam kiedy chcę)

Druga sprawa że często układ dual mono powoduje że dźwięk staje się troszkę inny, lepsza scena muzyczna itp itd.  Ja to doświadczyłem w Eversolo amp jak też opisałem gdzieś wcześniej.

Pamiętaj jednak że ten opisywany przeze mnie wzmacniacz ma w środku 2 układy Purifi - wspólne jest tylko zasilanie Hypex ale on ma ogromny zapas. To klasa D która nie pobiera za dużo prądu. Uważam że monobloki w tym wypadku to duży przerost formy nad treścią.
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam, podepnę się pod temat. Zastanawiam się nad zakupem kocówki mocy od Apollon.
Może ktoś ma porównanie z  wzmacniaczami opartymi na układzie Axigin AX5689 z układem sprzężenia zwrotnego?
Czy może coś takiego jest zaimplementowane w 1ET6525SA ? 
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ponczol napisał:

Witam, podepnę się pod temat. Zastanawiam się nad zakupem kocówki mocy od Apollon.
Może ktoś ma porównanie z  wzmacniaczami opartymi na układzie Axigin AX5689 z układem sprzężenia zwrotnego?
Czy może coś takiego jest zaimplementowane w 1ET6525SA ? 
 

Wydaje mi sie ze w modułach purifi są autorskie układy specjalnie zaprojektowane pod ich moduły. Raczej nie dostepne komercyjnie. W innym przypadku inni producenci wykorzystujące moduły purifi w swoich wzmacniaczach sami projektowali by swoje moduły na bazie tych IC...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie korzystam z Sabaj A30a i naprawdę jestem bardzo zadowolony z tego klocka - jak wiadomo to jest Power DAC. 
Chciałem iść w coś nowszego - świeższego i mam nadzieję półkę wyżej jeśli chodzi o jakość dźwięku.
Apollon ma grać w zestawie z EverSolo DMP-A6.  Zastanawiam się jeszcze którą wersję wybrać. 
Na zdjęciach Purifi Eigentakt 1ET6525SA Lux Stereo Amplifier nie mogę zlokalizować włącznika tak jak jest w zwykłej wersji... na froncie po lewej.
Jakie są różnice między wersją Purifi 1ET7040SA ST a 1ET6525SA ST? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2025 o 19:21, ponczol napisał:

Obecnie korzystam z Sabaj A30a i naprawdę jestem bardzo zadowolony z tego klocka - jak wiadomo to jest Power DAC. 
Chciałem iść w coś nowszego - świeższego i mam nadzieję półkę wyżej jeśli chodzi o jakość dźwięku.
Apollon ma grać w zestawie z EverSolo DMP-A6.  Zastanawiam się jeszcze którą wersję wybrać. 
Na zdjęciach Purifi Eigentakt 1ET6525SA Lux Stereo Amplifier nie mogę zlokalizować włącznika tak jak jest w zwykłej wersji... na froncie po lewej.
Jakie są różnice między wersją Purifi 1ET7040SA ST a 1ET6525SA ST? 

1ET6525SA to moduł drugiej generacji. Niektore parametry ma znacznie lepsze takie jak DNR, zniekształcenia, poziom szumów. Jednak 1ET7040SA ma wyższy prąd wyjściowy 40A w porównaniu do 25A w module 1ET6525SA. To tylko liczby...w praktyce ciężko pewnie bedzie je usłyszeć bo i tak są juz mocno wyśrubowane i jesli nie masz naprawde ciężkich do wysterowania kolumn to wziąłbym opcje tańszą :)

Cały czas czekam na wzmacniacz...zgodnie z obietnicą apollon ma 14 dni roboczych na wykonanie urządzenia i jego wysłanie co mija we wtorek (4.03) niecierpliwość sięga zenitu 😅 @maskun jaki masz GAIN ustawiony u siebie? Czy zauważyłeś jakaś zmianę miedzy 12 a 20dB? Zastanawiam sie czy nie dodać miedzy wzmacniacz a DAC jakiegoś przedwzmacniacza w stylu Topping D70 PRO. Dzieki temu mógłbym bardziej kontrolować poziom wysterowania wzmacniacza...a i jest to na pewno lepsze rozwiązanie niz polegać na cyfrowej regulacji z DAC gdzie dynamika przy tym jest często poddana niewielkiej destrukcji...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, radziulek85 napisał:

1ET6525SA to moduł drugiej generacji. Niektore parametry ma znacznie lepsze takie jak DNR, zniekształcenia, poziom szumów. Jednak 1ET7040SA ma wyższy prąd wyjściowy 40A w porównaniu do 25A w module 1ET6525SA. To tylko liczby...w praktyce ciężko pewnie bedzie je usłyszeć bo i tak są juz mocno wyśrubowane i jesli nie masz naprawde ciężkich do wysterowania kolumn to wziąłbym opcje tańszą :)

 

Ze względu, że to druga generacja to myślę, że coś tam poprawili względem generacji pierwszej...
Myślę o wersji Purifi Eigentakt 1ET6525SA Lux - pasuje mi szerokością do innych klocków.
 

PURIFI BASED

HYPEX BASED

ICEPOWER BASED

Z tej trójcy które oferuje Apollon najlepiej iść w Purifi? 
Na ASR w zestawieniach Hypex pozycjonowany jest wyżej...

Ciężki wybór...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ponczol napisał:

Ze względu, że to druga generacja to myślę, że coś tam poprawili względem generacji pierwszej...
Myślę o wersji Purifi Eigentakt 1ET6525SA Lux - pasuje mi szerokością do innych klocków.
 

PURIFI BASED

HYPEX BASED

ICEPOWER BASED

Z tej trójcy które oferuje Apollon najlepiej iść w Purifi? 
Na ASR w zestawieniach Hypex pozycjonowany jest wyżej...

Ciężki wybór...

Wydaje mi sie ze nowa generacja purifi nie była tam jeszcze testowana...

3 minuty temu, ponczol napisał:

Ze względu, że to druga generacja to myślę, że coś tam poprawili względem generacji pierwszej...
Myślę o wersji Purifi Eigentakt 1ET6525SA Lux - pasuje mi szerokością do innych klocków.
 

PURIFI BASED

HYPEX BASED

ICEPOWER BASED

Z tej trójcy które oferuje Apollon najlepiej iść w Purifi? 
Na ASR w zestawieniach Hypex pozycjonowany jest wyżej...

Ciężki wybór...

Wydaje mi sie ze nowa generacja purifi nie była tam jeszcze testowana...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2025 o 14:56, maskun napisał:

Słowem wstępu nie napisze nic odkrywczego ale nigdy nie powinno się "ślepo" brać za pewnik takiego testu bo całokształt jaki słyszy recenzujący to cały tor audio wraz z jego pomieszczeniem. Ciężko powtórzyć to u siebie. Można jednak znaleźć w takim teście pewne cechy które są tym czego szukam, oczekuje w idealnej prezentacji muzyki.

Nie wiem czy istnieje idealny sprzęt który sprosta oczekiwaniom wielu z nas....

Bardzo mądrze napisane. Gratulacje i podziękowania.  Czy możesz opisać krótko owe "pewne cechy" sprzętów, które miałeś u siebie, a konkretnie końcówek mocy:

Eversolo AMP F2 -> Gold Note Pa-10 ->Nuprime AMG STA ->Exposure 3510 -> Apollon Purifi

 

Oczywiście z poprawką na to, że to u Ciebie i w konkretnej konfiguracji ale jakie w Twojej ocenie miały charakter te końcówki i czym (czy) się zauważalnie różniły? Jaki wpływ wg Ciebie miały na dźwięk w porównaniu do pre?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2025 o 19:21, ponczol napisał:

Obecnie korzystam z Sabaj A30a i naprawdę jestem bardzo zadowolony z tego klocka - jak wiadomo to jest Power DAC. 
Chciałem iść w coś nowszego - świeższego i mam nadzieję półkę wyżej jeśli chodzi o jakość dźwięku.
Apollon ma grać w zestawie z EverSolo DMP-A6.  Zastanawiam się jeszcze którą wersję wybrać. 
Na zdjęciach Purifi Eigentakt 1ET6525SA Lux Stereo Amplifier nie mogę zlokalizować włącznika tak jak jest w zwykłej wersji... na froncie po lewej.
Jakie są różnice między wersją Purifi 1ET7040SA ST a 1ET6525SA ST? 

Warto zainwestować jeszcze w przyzwoity przedwzmacniacz. Mam Eversolo DMP-A6 i używam go jako streamera i dac, potem preamp Audio GD NFB 1 AMP i końcówka mocy AUDIOPHONICS MPA-S250NC XLR. Jak podpinałem Eversolo bezpośrednio do końcówki mocy to brzmiało to słyszalnie gorzej.  Preamp w Eversolo jest kiepski. Przynajmniej w mojej ocenie na podstawie odsłuchu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Elhaz_77 napisał:

Warto zainwestować jeszcze w przyzwoity przedwzmacniacz. Mam Eversolo DMP-A6 i używam go jako streamera i dac, potem preamp Audio GD NFB 1 AMP i końcówka mocy AUDIOPHONICS MPA-S250NC XLR. Jak podpinałem Eversolo bezpośrednio do końcówki mocy to brzmiało to słyszalnie gorzej.  Preamp w Eversolo jest kiepski. Przynajmniej w mojej ocenie na podstawie odsłuchu.

Najpierw chcę wybrać końcówkę a potem mogę się bawić w pre 🙂 Zastanawiam się nad SMSL DO300EX. 
Mam jeszcze trochę czasu żeby się zastanowić 🙂 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
Dnia 2.03.2025 o 13:06, radziulek85 napisał:

Cały czas czekam na wzmacniacz...zgodnie z obietnicą apollon ma 14 dni roboczych na wykonanie urządzenia i jego wysłanie co mija we wtorek (4.03) niecierpliwość sięga zenitu 😅 @maskun jaki masz GAIN ustawiony u siebie? Czy zauważyłeś jakaś zmianę miedzy 12 a 20dB? Zastanawiam sie czy nie dodać miedzy wzmacniacz a DAC jakiegoś przedwzmacniacza w stylu Topping D70 PRO. Dzieki temu mógłbym bardziej kontrolować poziom wysterowania wzmacniacza

Te 14 dni czasem się wydłuża - zależy od zamówień. 
Co do wzmocnienia to końcówka ma przełącznik Gain (dB) na 12,8/20,5/27,5/29.  Ja po testach używam 20,5 dB i to przy moich kolumnach jest optymalne. To samo trzeba przetestować pod przedwzmacniacz - jakie ma wzmocnienie na line-out. Wiim Ultra ma akurat konfigurowalne i mam 2Vrms ustawione i wraz z 20dB jest dobrze.
Pytasz czy zauważyłem zmiany - tak pierwsza oczywista zmiana to wyższy poziom głośności przy tej samym fizycznym ustawionym poziomie. Można więc uzyskać większą głośność więc raczej dla kolumn nisko-skutecznych to znakomita opcja. Podkręcanie głośności sprawia, że wzmacniacz mocy pracuje ciężej i przekazuje więcej prądu do głośników, co sprawia, że dźwięk jest głośniejszy. To czy ostatecznie zabrzmi dobrze, zależy od jakości głośników.
Druga zmiana która może wystąpić dla mnie tylko w teorii to zakłócenia i zniekształcenia. Czyli przy wyłączonej muzyce może być jakiś szum itp. także 29dB może generować takie efekty. Tak samo zniekształcenia teoretycznie mogą być przy bardzo głośnym słuchaniu. Ta końcówka ma jednak spory zapas mocy i tu nie trzeba się martwić o jej brak i wymóg ustawiania dużego Gain'a. 

 

Dnia 2.03.2025 o 22:51, fp74 napisał:

Czy możesz opisać krótko owe "pewne cechy" sprzętów, które miałeś u siebie, a konkretnie końcówek mocy:

Eversolo AMP F2 -> Gold Note Pa-10 ->Nuprime AMG STA ->Exposure 3510 -> Apollon Purifi

 

Oczywiście z poprawką na to, że to u Ciebie i w konkretnej konfiguracji ale jakie w Twojej ocenie miały charakter te końcówki i czym (czy) się zauważalnie różniły? Jaki wpływ wg Ciebie miały na dźwięk w porównaniu do pre?

Nie jest tajemnicą że dla mnie idealnie grający sprzęt powinien mieć idealny balans w całym paśmie. Nie rozumiejąc tego jako "nudne granie" Nie może mieć zbyt ciepłej sygnatury bo to pasuje tylko dla konkretnej muzyki i nie może zbyt ostry bo tu również nie zawsze każda muzyka dobrze zabrzmi. Powinno być też równo przy różnej głośności aby zmiany poziomu dźwięku nie powodowały przy zbyt głośnym słuchaniu jazgotu i gubienia szczegółów w przekazie. Przy cichym słuchaniu aby nie było płytko, bez wigoru i dynamiki.
Te cechy o których pisze w dużym stopniu zostały spełnione przy lepszej elektronice tak więc ten Exposure nikogo nie zdziwi opinia że gra świetnie. Nuprime AMG i Eversolo F2 pomimo mniej bogatej średnicy miały jednak jeszcze lepszą dynamikę i sposób prezentacji basu. Na pewno najmniej dynamiki miał go Gold Note ale serie 10 są ekonomiczne i dopiero 1000 są wg wielu godne zachwytu.
Purifi zagrało równo, swobodnie ze względu na zapas mocy i wyjątkowo dynamicznie!
Na prawdę i.m.h.o w dźwięku ważny jest dół pasma czyli uderzenie stopy, kontrabas, organy itp. gdyż bez poprawnego wybrzmiewania tych pojedynczych instrumentów nie usłyszymy tego co chciał przekazać twórca. Dopiero przy porównaniu pojawia się uśmiech od ucha do ucha. Tak do tej pory można być nieświadomym. U mnie w tym zestawie kropkę nad i postawił właśnie wzmacniacz na Purifi.
Trudno z monofonicznym subwooferem idealnie zgrać się fazowo z kolumnami więc dopiero 2 suby zaspokoją takie wymagania. W moim przypadku nie bede zajmował powierzchni salonu subami i właśnie tutaj -eureka- jest to w co nie wierzyłem że można osiągnąć na samych kolumnach.
Nie powiedziane że twoje czy twoje kolumny zagrają tak diametralnie lepiej. "Wąskim gardłem" w moich był brak odpowiedniego ich napędzenia i ta końcówka mocy w pełni to wykorzystała. Sprzedałem suba i pomimo tego że nie mam <40 Hz to jest w tym paśmie wszystko czego oczekuje bez dudnienia i przeciągania. Bo owocem tego pięknego grania nie jest tylko czysta moc ale jej jakość!
Słysząc solidną podstawę w dolnych pasmach, Purifi powoduje że inne instrumenty w tym dolnym zakresie również charakteryzuja się selektywnością - można je usłyszeć. Niskie częstotliwości nie walczą ze sobią o miejsce. Zawsze było to w gorszej elektronice ale co najwazniejsze gorszych głośnikach zaburzone. Było go często dużo i może w techno to wystarczy ale już w prezentacji sali koncertowej czy jakiegoś skomplikowanego jazzowego utworu już na pewno nie. Niskie częstotliwości w muzyce niosą ze sobą bardzo dużo energii i zła ich prezentacja totalnie zaburzy balans całego utworu. Także widzicie ile uwagi przykładam do samego basu. Przecież średnica z górą tak mocno mnie tu urzekły jednak w przeszłości np. w Sonusach były one też realistyczne ale brakowało tego kopnięcia.

Teraz w górnych częstotliwościach jest dopiero piękna szczegółowość gdzie dla przykładu struny Nilsa Lofgrena robią taką robotę że często przecieram oczy gdzie ten chłop ukrył się w pokoju.

Dnia 3.03.2025 o 11:02, Elhaz_77 napisał:

Preamp w Eversolo jest kiepski. Przynajmniej w mojej ocenie na podstawie odsłuchu.

hmm to ciekawe jak jest w tańszym Wiim Ultra które użytkuje i raczej chwalę. Nie będę się kłócił bo może się miło zdziwie jak coś z tym Pre jeszcze pokombinuje - boje się tylko przy lampowym odpowiedniku zagubić rozdzielczości ale może to bezpodstawne obawy.

Edytowano przez maskun
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, maskun napisał:

Te 14 dni czasem się wydłuża - zależy od zamówień. 
Co do wzmocnienia to końcówka ma przełącznik Gain (dB) na 12,8/20,5/27,5/29.  Ja po testach używam 20,5 dB i to przy moich kolumnach jest optymalne. To samo trzeba przetestować pod przedwzmacniacz - jakie ma wzmocnienie na line-out. Wiim Ultra ma akurat konfigurowalne i mam 2Vrms ustawione i wraz z 20dB jest dobrze.
Pytasz czy zauważyłem zmiany - tak pierwsza oczywista zmiana to wyższy poziom głośności przy tej samym fizycznym ustawionym poziomie. Można więc uzyskać większą głośność więc raczej dla kolumn nisko-skutecznych to znakomita opcja. Podkręcanie głośności sprawia, że wzmacniacz mocy pracuje ciężej i przekazuje więcej prądu do głośników, co sprawia, że dźwięk jest głośniejszy. To czy ostatecznie zabrzmi dobrze, zależy od jakości głośników.
Druga zmiana która może wystąpić dla mnie tylko w teorii to zakłócenia i zniekształcenia. Czyli przy wyłączonej muzyce może być jakiś szum itp. także 29dB może generować takie efekty. Tak samo zniekształcenia teoretycznie mogą być przy bardzo głośnym słuchaniu. Ta końcówka ma jednak spory zapas mocy i tu nie trzeba się martwić o jej brak i wymóg ustawiania dużego Gain'a. 

 

Nie jest tajemnicą że dla mnie idealnie grający sprzęt powinien mieć idealny balans w całym paśmie. Nie rozumiejąc tego jako "nudne granie" Nie może mieć zbyt ciepłej sygnatury bo to pasuje tylko dla konkretnej muzyki i nie może zbyt ostry bo tu również nie zawsze każda muzyka dobrze zabrzmi. Powinno być też równo przy różnej głośności aby zmiany poziomu dźwięku nie powodowały przy zbyt głośnym słuchaniu jazgotu i gubienia szczegółów w przekazie. Przy cichym słuchaniu aby nie było płytko, bez wigoru i dynamiki.
Te cechy o których pisze w dużym stopniu zostały spełnione przy lepszej elektronice tak więc ten Exposure nikogo nie zdziwi opinia że gra świetnie. Nuprime AMG i Eversolo F2 pomimo mniej bogatej średnicy miały jednak jeszcze lepszą dynamikę i sposób prezentacji basu. Na pewno najmniej dynamiki miał go Gold Note ale serie 10 są ekonomiczne i dopiero 1000 są wg wielu godne zachwytu.
Purifi zagrało równo, swobodnie ze względu na zapas mocy i wyjątkowo dynamicznie!
Na prawdę i.m.h.o w dźwięku ważny jest dół pasma czyli uderzenie stopy, kontrabas, organy itp. gdyż bez poprawnego wybrzmiewania tych pojedynczych instrumentów nie usłyszymy tego co chciał przekazać twórca. Dopiero przy porównaniu pojawia się uśmiech od ucha do ucha. Tak do tej pory można być nieświadomym. U mnie w tym zestawie kropkę nad i postawił właśnie wzmacniacz na Purifi.
Trudno z monofonicznym subwooferem idealnie zgrać się fazowo z kolumnami więc dopiero 2 suby zaspokoją takie wymagania. W moim przypadku nie bede zajmował powierzchni salonu subami i właśnie tutaj -eureka- jest to w co nie wierzyłem że można osiągnąć na samych kolumnach.
Nie powiedziane że twoje czy twoje kolumny zagrają tak diametralnie lepiej. "Wąskim gardłem" w moich był brak odpowiedniego ich napędzenia i ta końcówka mocy w pełni to wykorzystała. Sprzedałem suba i pomimo tego że nie mam <40 Hz to jest w tym paśmie wszystko czego oczekuje bez dudnienia i przeciągania. Bo owocem tego pięknego grania nie jest tylko czysta moc ale jej jakość!
Słysząc solidną podstawę w dolnych pasmach, Purifi powoduje że inne instrumenty w tym dolnym zakresie również charakteryzuja się selektywnością - można je usłyszeć. Niskie częstotliwości nie walczą ze sobią o miejsce. Zawsze było to w gorszej elektronice ale co najwazniejsze gorszych głośnikach zaburzone. Było go często dużo i może w techno to wystarczy ale już w prezentacji sali koncertowej czy jakiegoś skomplikowanego jazzowego utworu już na pewno nie. Niskie częstotliwości w muzyce niosą ze sobą bardzo dużo energii i zła ich prezentacja totalnie zaburzy balans całego utworu. Także widzicie ile uwagi przykładam do samego basu. Przecież średnica z górą tak mocno mnie tu urzekły jednak w przeszłości np. w Sonusach były one też realistyczne ale brakowało tego kopnięcia.

Teraz w górnych częstotliwościach jest dopiero piękna szczegółowość gdzie dla przykładu struny Nilsa Lofgrena robią taką robotę że często przecieram oczy gdzie ten chłop ukrył się w pokoju.

hmm to ciekawe jak jest w tańszym Wiim Ultra które użytkuje i raczej chwalę. Nie będę się kłócił bo może się miło zdziwie jak coś z tym Pre jeszcze pokombinuje - boje się tylko przy lampowym odpowiedniku zagubić rozdzielczości ale może to bezpodstawne obawy.

Najlepiej się przekonać porównując z innym pre niż to co jest w Wiim Ultra, Jak usłyszysz różnicę i uznasz, że warto zainwestować to zrób to, jak nie usłyszysz, bądź będzie ona mało słyszalna to ciesz się tym sprzętem, co masz.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, maskun napisał:

Te 14 dni czasem się wydłuża - zależy od zamówień. 
Co do wzmocnienia to końcówka ma przełącznik Gain (dB) na 12,8/20,5/27,5/29.  Ja po testach używam 20,5 dB i to przy moich kolumnach jest optymalne. To samo trzeba przetestować pod przedwzmacniacz - jakie ma wzmocnienie na line-out. Wiim Ultra ma akurat konfigurowalne i mam 2Vrms ustawione i wraz z 20dB jest dobrze.
Pytasz czy zauważyłem zmiany - tak pierwsza oczywista zmiana to wyższy poziom głośności przy tej samym fizycznym ustawionym poziomie. Można więc uzyskać większą głośność więc raczej dla kolumn nisko-skutecznych to znakomita opcja. Podkręcanie głośności sprawia, że wzmacniacz mocy pracuje ciężej i przekazuje więcej prądu do głośników, co sprawia, że dźwięk jest głośniejszy. To czy ostatecznie zabrzmi dobrze, zależy od jakości głośników.
Druga zmiana która może wystąpić dla mnie tylko w teorii to zakłócenia i zniekształcenia. Czyli przy wyłączonej muzyce może być jakiś szum itp. także 29dB może generować takie efekty. Tak samo zniekształcenia teoretycznie mogą być przy bardzo głośnym słuchaniu. Ta końcówka ma jednak spory zapas mocy i tu nie trzeba się martwić o jej brak i wymóg ustawiania dużego Gain'a. 

 

Nie jest tajemnicą że dla mnie idealnie grający sprzęt powinien mieć idealny balans w całym paśmie. Nie rozumiejąc tego jako "nudne granie" Nie może mieć zbyt ciepłej sygnatury bo to pasuje tylko dla konkretnej muzyki i nie może zbyt ostry bo tu również nie zawsze każda muzyka dobrze zabrzmi. Powinno być też równo przy różnej głośności aby zmiany poziomu dźwięku nie powodowały przy zbyt głośnym słuchaniu jazgotu i gubienia szczegółów w przekazie. Przy cichym słuchaniu aby nie było płytko, bez wigoru i dynamiki.
Te cechy o których pisze w dużym stopniu zostały spełnione przy lepszej elektronice tak więc ten Exposure nikogo nie zdziwi opinia że gra świetnie. Nuprime AMG i Eversolo F2 pomimo mniej bogatej średnicy miały jednak jeszcze lepszą dynamikę i sposób prezentacji basu. Na pewno najmniej dynamiki miał go Gold Note ale serie 10 są ekonomiczne i dopiero 1000 są wg wielu godne zachwytu.
Purifi zagrało równo, swobodnie ze względu na zapas mocy i wyjątkowo dynamicznie!
Na prawdę i.m.h.o w dźwięku ważny jest dół pasma czyli uderzenie stopy, kontrabas, organy itp. gdyż bez poprawnego wybrzmiewania tych pojedynczych instrumentów nie usłyszymy tego co chciał przekazać twórca. Dopiero przy porównaniu pojawia się uśmiech od ucha do ucha. Tak do tej pory można być nieświadomym. U mnie w tym zestawie kropkę nad i postawił właśnie wzmacniacz na Purifi.
Trudno z monofonicznym subwooferem idealnie zgrać się fazowo z kolumnami więc dopiero 2 suby zaspokoją takie wymagania. W moim przypadku nie bede zajmował powierzchni salonu subami i właśnie tutaj -eureka- jest to w co nie wierzyłem że można osiągnąć na samych kolumnach.
Nie powiedziane że twoje czy twoje kolumny zagrają tak diametralnie lepiej. "Wąskim gardłem" w moich był brak odpowiedniego ich napędzenia i ta końcówka mocy w pełni to wykorzystała. Sprzedałem suba i pomimo tego że nie mam <40 Hz to jest w tym paśmie wszystko czego oczekuje bez dudnienia i przeciągania. Bo owocem tego pięknego grania nie jest tylko czysta moc ale jej jakość!
Słysząc solidną podstawę w dolnych pasmach, Purifi powoduje że inne instrumenty w tym dolnym zakresie również charakteryzuja się selektywnością - można je usłyszeć. Niskie częstotliwości nie walczą ze sobią o miejsce. Zawsze było to w gorszej elektronice ale co najwazniejsze gorszych głośnikach zaburzone. Było go często dużo i może w techno to wystarczy ale już w prezentacji sali koncertowej czy jakiegoś skomplikowanego jazzowego utworu już na pewno nie. Niskie częstotliwości w muzyce niosą ze sobą bardzo dużo energii i zła ich prezentacja totalnie zaburzy balans całego utworu. Także widzicie ile uwagi przykładam do samego basu. Przecież średnica z górą tak mocno mnie tu urzekły jednak w przeszłości np. w Sonusach były one też realistyczne ale brakowało tego kopnięcia.

Teraz w górnych częstotliwościach jest dopiero piękna szczegółowość gdzie dla przykładu struny Nilsa Lofgrena robią taką robotę że często przecieram oczy gdzie ten chłop ukrył się w pokoju.

hmm to ciekawe jak jest w tańszym Wiim Ultra które użytkuje i raczej chwalę. Nie będę się kłócił bo może się miło zdziwie jak coś z tym Pre jeszcze pokombinuje - boje się tylko przy lampowym odpowiedniku zagubić rozdzielczości ale może to bezpodstawne obawy.

Dzięki za naprawdę fachowy opis, bo to jest dla mnie precyzyjnie opisane brzmienie - stopa gra tak, a gitara na koncercie tak, basy i srednie są tu albo ich nie ma, a wysokie walą po uszach albo pozwalają usłyszeć najdrobniejszy szczegół wykonania. "Zaokrąglona gora" czy "słodycz średnicy" to dla mnie znaczy tyle co nic.  No ale może takie zboczenie zawodowe, że albo coś nazywa się precyzyjnie abo w ogóle.

Czy Exposure albo NuPrime graly u ciebie z lampowym pre?

Edytowano przez fp74
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
58 minut temu, fp74 napisał:

Dzięki za naprawdę fachowy opis, bo to jest dla mnie precyzyjnie opisane brzmienie - stopa gra tak, a gitara na koncercie tak, basy i srednie są tu albo ich nie ma, a wysokie walą po uszach albo pozwalają usłyszeć najdrobniejszy szczegół wykonania. "Zaokrąglona gora" czy "słodycz średnicy" to dla mnie znaczy tyle co nic.  No ale może takie zboczenie zawodowe, że albo coś nazywa się precyzyjnie abo w ogóle.

Czy Exposure albo NuPrime graly u ciebie z lampowym pre?

Oj daleko mi od opisywania dźwięku że jest np. słodki - to już raczej sztuka artystyczna 😛 a nie techniczna ocena.

Lampowego pre nie miałem przyjemności posłuchać a bardzo bym chciał. Jedynie oprócz Wiim miałem z tym Exposure i NuPrime - Topping PRE90 i CA CXN v.2
Chciałbym aby ktoś napisał konkretne 2, 3 modele które w normalnych pieniądzach można i warto nabyć i które faktycznie znacząco wyróżniają się od ich tranzystorowych odpowiedników.

ps. off top będzie
U Ciebie @fp74 widzę duże zainteresowanie słuchawkami. Szczerze nigdy nie słuchałem dobrych słuchawek albo raczej nie słuchałem dobrych słuchawek z dedykowanym wzmacniaczem. Zawsze było to podłączenie takie przy okazji do klasycznego wzmacniacza lub telefonu a kiedyś iPoda. Nie bardzo potrafie zachwycać się słuchawkami - kolumny to zupełnie inna prezentacja dźwięku ale wymagająca akustycznej adaptacji pomieszczenia co u Ciebie odpada. Nie potrafie czerpać ze słuchawek przyjemności bo np. po pewnej chwili gorąco lub niewygodnie w nich.
Było blisko jakiś czas temu do wypożyczenia Felix Echo ale odmówiłem bo ze słuchawek przewodowych mam jakieś lepsze Superluxy a kupowanie drogich nie wiem czy tego typu słuchanie jest jednak dla mnie.
Reasumując widze że na słuchawkach próbujesz lampowego Pre i co jest różnica i zadowolenie z takiego połączenia?

Edytowano przez maskun
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maskun napisał:

Oj daleko mi od opisywania dźwięku że jest np. słodki - to już raczej sztuka artystyczna 😛 a nie techniczna ocena.

Lampowego pre nie miałem przyjemności posłuchać a bardzo bym chciał. Jedynie oprócz Wiim miałem z tym Exposure i NuPrime - Topping PRE90 i CA CXN v.2
Chciałbym aby ktoś napisał konkretne 2, 3 modele które w normalnych pieniądzach można i warto nabyć i które faktycznie znacząco wyróżniają się od ich tranzystorowych odpowiedników.

ps. off top będzie
U Ciebie @fp74 widzę duże zainteresowanie słuchawkami. Szczerze nigdy nie słuchałem dobrych słuchawek albo raczej nie słuchałem dobrych słuchawek z dedykowanym wzmacniaczem. Zawsze było to podłączenie takie przy okazji do klasycznego wzmacniacza lub telefonu a kiedyś iPoda. Nie bardzo potrafie zachwycać się słuchawkami - kolumny to zupełnie inna prezentacja dźwięku ale wymagająca akustycznej adaptacji pomieszczenia co u Ciebie odpada. Nie potrafie czerpać ze słuchawek przyjemności bo np. po pewnej chwili gorąco lub niewygodnie w nich.
Było blisko jakiś czas temu do wypożyczenia Felix Echo ale odmówiłem bo ze słuchawek przewodowych mam jakieś lepsze Superluxy a kupowanie drogich nie wiem czy tego typu słuchanie jest jednak dla mnie.
Reasumując widze że na słuchawkach próbujesz lampowego Pre i co jest różnica i zadowolenie z takiego połączenia?

To polecam słuchawki otwarte. Moim zdaniem dają dużo lepsze wrażenia słuchowe i niesamowity komfort ale... zawsze coś za coś. Stosunkowo mało basu, co jak widzę dla Ciebie byłoby problemem.  A suba nie podepniesz 🤣.  Temat w dużym stopniu rozwiazuje właśnie wzmacniacz, który jak dla mnie w przypadku słuchawek ma o wiele większy wpływ na dźwięk niż w przypadku głośników.  To jest tak duża różnica jakbyś miał inne sluchawki na uszach, co w przypadkunkolumn raczej sie nie zdarzy. Przez długi czas miałem problem przeciwny do Twojego. Muzyka na słuchawkach brzmiała mi tak jak lubię tzn, skrajnie szczegółowo i problem był ze słuchaniem z głośników (inna rzecz, że to były jakieś zabytki albo słabiaki) - połowa muzyki gdzieś ginęła.  Dopiero teraz na tych sonusach słyszę co trzeba, ale i tak sluchawki wygrywają ten mecz. Przy czym mam świadomość, że zwłaszcza ATH nie brzmią naturalnie, raczej jak w studiu. Dlatego nie nadają się do sluchania np Metalliki albo OSTR-a.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.02.2025 o 09:37, maskun napisał:

Tak, jest wybór na stronie Purifi 1ET6525SA oraz Purifi 1ET400A ale jak wejdziesz w ten drugi to jest notatka "NOTE: WHEN YOU ORDER THIS AMPLIFIER IT WILL COME WITH THE NEW 1ET6525SA MODULES INSTEAD OF THE OLD 1ET400A MODULES"

Co do większej mocy - ja nie słucham muzyki głośniej niż jak miałem wzmacniacz 80 Watowy ale tutaj przy każdym poziomie głośności po prostu wszystko brzmi potężniej i swobodniej - wzmak się nie pręży, nie zmusza aby zagrać dynamiczniej a było to w wielu które miałem

Myślisz, że Purifi 1ET6525SA bez problemu pociągnie większość kolumn podłogowych? Posiadam w tej chwili Canton Vento 896.2 i noszę się z zamiarem zakupu Elac FS 407 (bardziej prostokątne, starszy model jeszcze przed Vela) Zaznaczę, że również nie słucham muzyki głośno...
Wczoraj na wsparciu Appolon'a polecono mi wersję Purifi 1ET7040SA - niby, że będzie lepiej bo Canton to duże kolumny... lepiej = również będzie drożej - chciałbym wersję lux z większą obudową -  będzie pasować wielkościowo do innych sprzętów oraz będzie miało lepsze chłodzenie... 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o zamowienia to chyba teraz maja ciezki okres. Moje zamowienie z 9 luty jeszcze nie zostalo wyslane wiec w te 14 dni to ja bym teraz nie wierzył. Najgorsze ze nie odpisuja na maila, i tylko ich czat bot z strony odpowiedzial ze bedzie wyslane w tym tygodniu ale to pewnie jakies AI a nie prawdziwa osoba odpisywala. 

@ponczol A Ty z jakim wsparciem rozmawiales ? z czatbotem czy prawdziwym czlowiekiem ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, CiemnyP napisał:

Jesli chodzi o zamowienia to chyba teraz maja ciezki okres. Moje zamowienie z 9 luty jeszcze nie zostalo wyslane wiec w te 14 dni to ja bym teraz nie wierzył. Najgorsze ze nie odpisuja na maila, i tylko ich czat bot z strony odpowiedzial ze bedzie wyslane w tym tygodniu ale to pewnie jakies AI a nie prawdziwa osoba odpisywala. 

@ponczol A Ty z jakim wsparciem rozmawiales ? z czatbotem czy prawdziwym czlowiekiem ?

Dodam od siebie że ja zamawiałem u nich dokładnie 13lutego z rana. 3 dni temu pisałem do nich i po rozmowie na czacie oznajmili mi że wysyłka będzie realizowana do 14 dni roboczych czyli według nich 6 marca (t.j dzisiaj). Dam znać czy status się dziś zmieni...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...