Skocz do zawartości


  • Ostatnie posty

    • Ale raz, że faktycznie duża różnica kwot, a dwa, że gra na wyjeździe. Ciekawe byłoby porównanie D90 z Aresem II (podobna cena) i dwumecz - z rewanżem u Ciebie.   Zdarza się dobra akustyka "zastana". Rozmawialiśmy o tym niedawno z Bogusławem (@Bogusław 66). U p. Romana w wejherowskim Nautilusie można usłyszeć naprawdę kapitalnie brzmiące konfiguracje, mimo, że on tam prawie nic nie zrobił. Jakieś symboliczne ustroje na ścianach i różne kolumny, których obudowy i elementy wytłumienia mogą do pewnego stopnia pracować jak absorbery. Paczki przy odsłuchach są sensownie oddalone od ścian, wymiary podstawy mocno odbiegające od kwadratu, ogólnie sporo przestrzeni i te stare mury najwyraźniej akustycznie lepsze od nowych. I to gra tak, że zazdroszczę.  
    • Nie zgadzam się z taką opinią. Od nastu lat u znajomego podobało mi się granie kilku jego CD-ków. Po latach się okazało że to właśnie były R2R-y. Ogólny hype na RME czy Qutesta jakoś nie przysłoniły mi grania które zwyczajnie mi nie podeszło i szybko się do nich zniechęciłem. A moje pierwsze porównanie R2R vs DS  - czyli Pontus2 kolegi a mój Topping D90 o najwyższych możliwych na ówczesne czasy parametrach, oparte było na założeniach że jadę do niego pokazać co znaczy porządny dac i czemu przepłacał x2,5 skoro mój jest lepszy... i mimo takich założeń słuchałem z podkulonymi uszami bo Topping zagrał słabiutko, a moje nastawienie było że z Pontusa nic nie zostanie..  (najlepsze że wtedy mi jakoś specjalnie nie przyszło do głowy że to co mi się podoba to może być akurat R2R i kupiłem RME)
    • To na prawdę bardzo słabe. Jak chcesz żyć w świadomości że r2r daje naturalność to OK. Jednak nigdy nie zaznasz brzmienia wysokich lotów bez adaptacji akustycznej.
    • Może być tak, jak piszesz, ale w takim razie zjawisko to powinno być najsilniejsze w przypadku wpinania sprzętu wprost do ściany i odpowiednio słabsze dla podłączania do coraz skuteczniej działających kondycjonerów. Osobiście nie zauważyłem takiej zależności. Poza tym, jaśniejsze brzmienie D/S dotyczy nie tylko wyeksponowania sopranów, ale też (może nawet bardziej) górnej średnicy. Wreszcie, różnice tonalne występują też pomiędzy niektórymi D/S - czy tam też będą one wynikały z poziomu filtracji zakłóceń wysokich częstotliwości? Nie twierdzę, że Twoja teoria jest fałszywa, natomiast mam wrażenie, że jednak nie opisuje wszystkiego, czego doświadczamy, jeśli chodzi o brzmienie DAC-ów. A skoro nie opisuje wszystkiego, to niewiadomą pozostaje skala wpływu pozostałych czynników.   Mariusz, jeszcze jedno. Pisałeś wcześniej, że ta kompresja mocy tweeterów objawia się dopiero po kilku czy nawet kilkunastu minutach słuchania. A różnice w barwie R2R vs D/S (na dobre i na złe) słychać praktycznie od razu.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...