Skocz do zawartości

Fafniak

Uczestnik
  • Zawartość

    4 007
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Fafniak

  • Ranga
    Przyjaciel forum

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

5 927 wyświetleń profilu
  1. @hungarka1 Ten zestaw który opisałeś w pierwszym poście, czy on "dynamicznie" ci odpowiadał ?
  2. Ja mam ten nostromo na 5 i 12v tylko nie pamiętam jakiej wydajnosci Czytam o tej malince w wersji 4 - powiadają ze sie grzeje...? Prawda to? hmmm chyba u mnei sa jakieś minimalne wartosci amperażu Ale wolałbym jeden zasilacz i jeden przycisk.
  3. Wyrafinowany ... od strony technicznej pewnie F1 jest bardziej wyrafinowana, choć żeby zbudować tak wytrzymałe i precyzyjne zabawki jak na filmie podlinkowałem także trzeba mieć duża wiedzę. Od strony kierowców - myśle że "wyrafinowanie" jest na podobnym poziomie Ale spoko Widzę że "gajerowcy/frakowcy" z filharmonii z politowaniem popatrzyli na fana rocka Spoko (taka analogia mnię się nasunęła)
  4. Tzn. rozumiem że do wzmacniacz podłączone jest źródło (CD czy jakis strumieniowiec) i do wzmacniacza podłączone sa kolumny? A tylko w przypadku oglądanai TV/Video wzmacniacz jest traktowany jako końcówka mocy ? (tak chyba miałem kiedyś podłączone) Tak poprawi, ale w jakim zakresie tego ci nie powiem te jamaszki grają całkiem nieźle. Sprawa bardziej rozbija sie o akustykę pomieszczenia. Jak pomieszczenie jest słabe akustycznie to ta zmiana może nie być tak duża jak oczekujesz. To jest szalenie indywidualny problem u każdego jest inaczej. Generalnie należy oczekiwać dość znacznej poprawy Ja dawno temu miałem audiolaba 8200 podłaczonego do jamaszki 665(yyy chyba - już nie pamietam) ale audiolab do zensorów i bluesa - raczej nie polecam
  5. Jakoś blues kompletnie nie kojarzy mi się Zensorami. Ale to moje wrażenie Chyba wolałbym atoll-a Ale doradzam posłuchanie we własnym domu/akustyce na własnym sprzęcie w spokoju a nie kupowanie na podstawie czyjegoś polecenia
  6. Widocznie zrobiłem sią starym zgredem. Ale właśnie tego typu urządzenia słyszę w korku a oprócz mnie w innych samochodach ludzie rozglądają się skąd dociera to buczenie albo rytmiczne uderzenia basu. Nagle okazuje się ze wszyscy musimy słuchać tego samego co właściciel tego wynalazku. Pomijam juz to szansa na usłyszenie karetki jest minimalna. A najgorsze są sytuacje gdy ktoś "pod blokiem" postanawia sie pochwalić nową instalacją Wybacz ale jeżeli tego typu ludzie są w mniejszości to robią bardzo zły PR reszcie
  7. Fafniak

    Wymiana kolumn

    Poproszenie o konkrety jest niegrzeczne ?
  8. Dla mnie immanentnym elementem plastyki obrazu jest barwa/paleta barw To oczywiście nie jest zadanie "3D osadzić w 2D" ale barwa tworzy klimat który musi współgrać z całością opowiadania/przekazu : Kolejną sprawą o której nie wspomniałem zbyt szczegółowo to kwestia samych szkieł i bokehu. Ale tego jest taka masa w sieci zę nei trudno to znaleźć. Natomiast bardzo ciekawym wyborem są szkła anamorficzne dzięki którym uzyskamy ciekawe efekty odwzorowania świateł/blików Przy kreacji "plastycznych" obrazów przydaje się patent który wymyślił/wprowadził Claude Lelouch https://pl.wikipedia.org/wiki/Claude_Lelouch Chodzi o elementy które są blisko obiektywu w nieostrości - strefa ostrości położona jest znacznie dalej. Elementy tuż przed szkłem tworzą fajne "przeszkadzajki" które tworzą "migiełkę" o barwie danego przedmiotu albo przy użyciu nawet foli lub ciętego szkła dostajemy ciekawe formy światła/blików w nieostrości . To wszysto dzieje sie przed fotografowanym przedmiotem/osobą ale tworzy pewne uprzestrzennienie obrazu jakby ktoś miał pytania - postaram sie odpowiedzieć Nie jest wykładowcą więc chaos w wypowiedzi jest ...
  9. Fafniak

    Wymiana kolumn

    To poprosze o konkrety
  10. Fafniak

    Wymiana kolumn

    myślę że ten wątek wyjaśni jak ja to widzę : zasugerował mi to ten tekst o 4/3 - widocznie źle zrozumiałem
  11. Niestety pojęcie plastyki obrazu przez znakomitą większość ludzi jest pojmowane jako poziom rozmycia szkła/separację obiektu od nieostrosci i wygląd nieostrych fragmentów. Zaraz za tym idzie" jak chcesz mieć plastykę to weź pełną klatkę i jasne szkło" - niestety jest to dramatyczne uproszczenie sprawy. Czym jest plastyka? No to musimy wyjść od tego jak my obserwujemy świat. Widzimy go przez dwa obiektywy które mają fantastyczne właściwości - nieustannie sie poruszają. Widzimy świat w 3D i te 3D musimy sprowadzić do 2D Co nam pozostaje aby ten trójwymiarowy świat przełożyć na płaskie 2 wymiarowe uniwersum ? Separacja obiektów od tła , nieostrość, kontrasty światła/światłocień, budowanie światłem poszczególnych planów, użycie kolorów we współpracy ze światłem - te wszystkie elementy WSPÓŁGRAJĄ! Muszą bryłę twarzy, ciała, rzeźby światłem zarysować, stworzyć plany itd. Zdjęcie "bez plastyki " : idealnym przykładem będzie zdjęcie paszportowa lub do dowodu 🤣każdy coś takiego ma Światło praktycznie na wprost , zero światłocienia, separacja od tła nieistnieje No dobra to tu trochę lepiej : To autoportret (no wiecie przesoliłem zupę) - mityczna pełna klatka. Naprawdę uważacie że tu jest plastyka ? A moze to : Nagle okazuje się że twarz jest trójwymiarowa a buduje ją światło. To tylko przykład ale według mnie fajnie obrazujący jak ważne jest oświetlenie. Dziesiątki tysięcy zdjęć "ładnych niuń" z rozmytym tłem jest "plastyką" No to jak mamy już temat "ładnych niuń" to lećmy z lepszym połączeniem rozmycia i lepszym swiatłem : Teraz rozprawmy sie trochę z tym plastyka="pełna klatka" Nie. Po pierwsze ta "pełna klatka" to jest mały obrazek i dopiero od 6x4,5 zaczyna sie fajna jazda Nie wiem jak wiele osób zdaje sobie sprawę że klatka filmowa (w uproszczeniu) jest wielkości formatu APS-C. Czyli co filmowcy nie mogą uzyskać plastyki obrazu? No raczej g.... prawda POLECAM na fejsie taki link https://www.facebook.com/cinematogr/ obejrzyjcie co filmowcy robią ze sprzętem który ma mniejszą klatkę od "pełnej klatki" foto Gonienie za separacją moze przynieść także złe efekty - tutaj fota która jest na granicy : Ale tworząc obraz mamy do dyspozycji także operowanie perspektywą i planami : A gdy kontrolujemy warunki : Lub używamy i separacji od tła i barwy albo także ekspozycji/kontrastu i plam światłą oraz perspektywy Choć nawet na płaskim obrazku możemy stworzyć namiastkę : Zdjęcia wybierałem na szybko więc wybaczcie że chyba nie są dobrane w 100% trafnie A jak nie wierzycie że na "APS-C" można zrobić plastykę - to pooglądajcie filmy. Znakomita większość z nich robiona jest na "tej małej klatce" - mało tego na kamerach z sensorem 2/3 cala da radę - kwestia umiejętności , czasu i oświetlenia. A kanał na fejsie polecam- jest kilka wpisów dotyczących światła i używania palety barw Zapomniałem dopisać Przy formacie 6x7 lub 6x6 najbardziej "przestrzennymi" obiektywami są 90/100mm do 45mm przy formacie "pełna klatka" - 60 do 30 mm wszelkie szkła dłuższe już zaczynąją obraz spłaszczać przy aps-c warto wejść w 20-45mm "przestrzenne" - rozumiem przez to szkła gdzie najłatwiej/najszybciej na względnie niskich przesłonach separujemy obiekt który nas interesuje nie tracąc "trójwymiarowości"
  12. Fafniak

    Wymiana kolumn

    jeżeli plastyke sprowadzasz tylko do rozmycia tła - to owszem masz rację 😎 - im większe pole rejestracji obrazu i większe pole prezentacji - tym lepiej
  13. Fafniak

    Wymiana kolumn

    Przepraszam ale wdepnąłeś w największy mit.
×
×
  • Utwórz nowe...