Skocz do zawartości

BC_Leszcz

Uczestnik
  • Zawartość

    21
  • Dołączył

  • Ostatnio

O BC_Leszcz

  • Ranga
    Debiutant
  • Urodziny 06.10.1974
  1. Budżetowy wzmacniacz

    WZMACNIACZ SONY TA-AX4 + TUNER SONY ST-JX4L za 99zł i resztę przeznaczyć na kolumny: http://allegro.pl/wzmacniacz-sony-ta-ax4-t...3118884144.html Miałem kiedyś ten wzmacniacz - bardzo muzykalny, dobrze zaprojektowany, nie jest to kilerr do podłogówek ale potrafi dobrze zagrać. Zestaw od razu z tunerem a cena póki co rewelacyjna ...
  2. nowe stereo

    Jeśli kupujesz używany sprzęt, który jest w 100% sprawny pomimo upływu lat to masz dużą szansę że trafiłeś na dobry egzemplarz i że pochodzi dłużej niż nowy który dziś kupisz.
  3. nowe stereo

    Jeśli ktoś chce nowe, to niech kupuje nowe - kto bogatemu zabroni. Sam bardzo bym chciał aby mnie było stać na takiej jakości nowe kolumny jakie kupiłem używane. Całkiem niedawno miałem wybór - do nowego mieszkania do salonu kupić nowe kolumny albo stare, mogłem wybrać pomiędzy: B&W 684 za 2000zł lub B&W CDM7 też za 2000zł Wybrałem stare B&W CDM7 i jak na razie nie żałuje wyboru. Co do wspomnianego Grundiga V3 - korzystając z pomocy tego forum mój Grundig V3 wraz z pilotem znalazł sobie właśnie nowego właściciela za 300zł i to bez konieczności wystawiania go na allegro, pakowania, wysyłki itd. To dobry wzmacniacz, szczególnie do kolumn o niskiej impedancji które potrzebują dobrej wydajności prądowej. Według mnie 300zł to kwota adekwatna do jego jakości oraz wieku - nie jest sztucznie zawyżona jak w przypadku Marantza czy Denona gdzie ewidentnie płacimy za etykietkę na froncie. Oddałem Grundiga bo uznałem że amplituner kina domowego Denon AVC-3803 gra na tym samym poziomie. (Denona kupiłem za 450zł)
  4. [Pomoc w wyborze] Zestaw Stereo do salonu 20 m2

    Najlepsza rada: wypożycz taki sprzęt do domu i posłuchaj. Jak się spodoba to kup. Ja bym osobiście poszukał używanego wzmacniacza za 300zł i do tego jakichś używanych kolumn za 1000-1500zł - posłuchał jakiś czas w domu i późńiej więdząc co mi się w takim zestawie nie podoba szukał czegoś lepszego. Odsprzedając później używany sprzęt nic nie stracisz - jak dobrze kupisz to później sprzedasz za tyle samo lub niewiele mniej. Markowe, klikuletnie kolumny utrzymują swoją rynkową (nie sklepową) wartość przez długi czas. Kupno swojego pierwszego zestawu stero - nówka sztuka prosto ze sklepu to zwykle wyrzucone pieniądze. Od razu po wyniesieniu ze sklepu jesteś w plecy 30%.
  5. Brzmienie płyt CD - jaka CD-R do muzyki ?

    Wybór płyty do nagrań audio jest bardzo ważny !!!! Jak kupisz płytki np. ESPERANZE i po nagraniu na 68x twój CD nie czyta płyty wcale to znaczy że to jest zła płyta i brzmienie (jego brak) jest nieakceptowalny. Jak już metodą prób i błędów znajdziesz taki nośnik którego po nagraniu laser twojego CD czyta bez problemu to będzie to dobra płyta. Istotą zapisu cyfrowego jest to że brzmienie kopii zrobionej bit-w-bit jest identyczne z jak oryginału, nie może być inne. Jedynym czynnikiem wpływającym na brzmienie dźwięku może być jedynie problem z odczytem płyty, ale to dotyczy w równym stopniu płyt tłoczonych jak i nagranych w nagrywarce. Wrzuć oryginalną płytę do rosołu, posyp piachem, porysuj trochę i zobacz czy brzmi tak samo ... Choć są tacy co twierdzą że po 30 minutach gotowania CD w lekko osolonej wodzie wysokie tony łagodnieją a bas staje się głęszy ....
  6. 900 zł za Prolink z serii futura? Niemożliwe! Szczyt złodziejstwa i bezczelności ... Kable Prolinka serii OxyPure mogą być dość drogie, ale 900zł to wciąż przesada ... A ten z linku pewnie będzie wystarczająco dobry. Napisz do jakiej karty dźwiękowej chcesz to podpiąć, bo jeśli do zintegrowanej to nie ma sensu kupować droższego.
  7. Wymiana sprzętu - prośba o fachową poradę

    Zakładam, że skoro nie dzwoniłeś i nie zwróciłeś wzmacniacza po odsłuchach u siebie w domu to mogę uznać go za sprzedany ? Grundig V4 to Grundig V3 po niewielkiej modyfikacji, polegającej na zwiększeniu zasilania końcówki mocy z +/- 46V na +/- 49,5V i nieznacznym poniesieniu prądu spoczykowego tranzystorów końcowych. Końcówka mocy (tranzystory), jak również 99,9% wszystkich elementów jest identyczna w obu. W V3 na wyjściu trafa TR701 o symbolu 09034-009.01 jest ~35V, natomiast w V4 trafo TR701 ma symbol 59430-023.01 i ma na wyjściu ~37V W serwisówce do V4 możemy przeczytać: "The unit V4 is modification of the unit V3 with higher output power. [...] Modification of the operating PCB: Resistor R823/330ohm is changed to 130ohm" Zważywszy że Grundig V3 był przeznaczony do zasilania ~220V to teraz wszyscy którzy mają w gniazdku ~230V (zgodne z nową normą) mają z automatu wersję V4 Pdniesienie napięcia zasilania końcówki podniosło moc muzyczną przy 4ohm z 200W do 225W, dla 8ohm jest to zmiana z 2x85W na 2x100W W realu V3 i V4 powinny grać identycznie, większe różnice można zaobserwować między grą tego samego wzmacniacza w dwóch różnych lokalizacjach (ze względu na inna wartość/jakość zasilania sieciowego) niż pomiedzy V3 i V4 podłaczonych w tym samym miejscu. Mając wybór między V3 i V4 pewnie warto wybrać V4 ale na pewno nie warto do tego dopłacać.
  8. Zestaw audio

    Nie, możesz słuchać dwóch zestawów głośnikowych - albo A albo B albo równocześnie A i B jeśli ich impedancja na to pozwala. Oba zestawy muszą jednak odtwarzać ten sam sygnał - to nie jest dwustrefowe kino domowe. Co do zestawu to się nie wypowiem, nie słuchałem, nie znam. Sam bym takiego nie kupił.
  9. Ten kabel z aukcji jest bardzo dobry. Ba, bardzo dobry, aż za dobry! Z kabla Lagrange można zrobić niezłe interkonekty - sam mam jeden taki. 3m za 150zł ? Przesada, szczególnie jeśli to jest karta zintegrowana. Zrobiłem sobie kiedyś kabel Jack-2xRCA o długości 15m na zwykłym kablu gitarowym/mikrofonowum "SCHELLER PROFESSIONAL MICROPHONE CABLE" i nigdy nie zaobserwowałem jakichkolwiek degradacji dźwięku na linii PC-wzmacniacz względem innego/lepszego kabla o długości 1,5 - 3m a podłączałem to nie tylko do zintegorwanej dźwiękówki ale również do całkiem niezłej karty ASUUS Xonanr STX. Jak szukasz gotowca to kupuj ten i nie będziesz rozczarowany. Ewentualnie zrób sobie sam taki kabel za 1/4 tej ceny i nie będzie gorzej. Wystarczy że kabel to nie sznurówka tylko solidny kabel audio. Wątpię aby taki kabel był gorszy: http://allegro.pl/sheller-kabel-jack-3-5st...3091026683.html a kosztuje 34zł !
  10. Złota zasada mówi - "wydaj na kable 10% ceny zestawu" W większości przypadków to się sprawdza. Ja kupiłem kiedyś rolkę kabla Kimber 8PR, wyszło coś około 40zł/m Zrobiłem z tego już wiele kabli głośnikowych do różnych zestawów, różnych - zwykłych i bi-wire i nigdy nie zawiodłem się na tych kablach. Kimber PR8 to taki dziwny kabel - plecionka, składająca się z 8 brązowych i 8 czarnych kabli - można z nich łatwo robić dowolną konfigurację np. z jednej strony dwa banany z drugiej 4, albo 4-4, albo 2-2, wedle woli. Miałem już okazję porównać zrobione przez siebie kable do kabli 10x droższych i jak dotąd nigdy nie okazało się że wielokrotnie droższe kable są lepsze. Powyżej pewnego poziomu cenowego wpływ kabli na brzmienie jest marginalny - jeśli przy tym zasada 10% nie jest spełniona to zwykle droższe kable nic nie wnoszą - w ślepym teście są nie do odróżnienia od tańszych. Porównanie z najtańszymi kablami za 1-3zł/m faktycznie obnaża wady tych najtańszych, ale niemal każdy, wykonany z dobrej miedzi OFC kabel był równie dobry jak inny. Pomijam specjalne kable posrebrzane, płaskie taśmy itp. które są specjalnie robione aby wpływać na dźwięk ale to czy ten wpływ jest dobry czy zły okazywał się każdorazowo sprawą indywidualną. PS: Zamiast robić specjalny zwory RCA-RCA, otwórz wzmacniacz/przedwzmacniacz i zalutuj we/wyj bezpośrednio na płytce PCB jeśli z t ego nie korzystasz - założę się że z/do płytki/gniazd wewnątrz wzmacniacza/przedwzmacniacza wykorzystany jest zwykły przewód miedziany bez ekranu. Zajrzyj do środka a otworzą Ci się oczy i przestaniesz ładować tyle kasy w kable "na zewnatrz"
  11. FineArts

    Dokładnie. nawet flagowy Grundig A9000 pojawiał się zarówno jako Universum, Fisher czy Phlips Fa-960. A z tego co pamiętam to Fa-860 to odpowiednik Marantz PM-75 ale w innej obudowie.
  12. Wymiana sprzętu - prośba o fachową poradę

    A zapraszam ... Na allegro jest teraz V3 bez pilota: http://allegro.pl/grundig-fine-arts-v3-i3102354731.html to nie moja aukcja, ale obserwuje z zainteresowaniem ... (pilot niestety kosztuje .. nawet ze 100zł a i tak ciężko znaleźć) Wykończenie obudowy dość egzotyczne, ale w środku zapewne normalny V3. Ja swojego wystawie wkrótce, ale na pewno nie sprzedam za mniej niż 300zł bo to kawał porządnej maszyny i lepiej zachować na półce albo dla znajomych jak będą czegoś szukać niż oddać za bezcen. Dodatkowa zaleta V3 to jego konstrukcja - bardzo łatwo go można go odrestaurować, wymiana wszystkich elektrolitów to łatwizna, człowiek się nie namęczy rozbierając go jak niektóre wzmaki nasrane w środku jak cie nie mogę ... a po takiej renowacji to kolejne 20 lat pochodzi. Ja swojego nie tykałem bo działał bez zarzutu a zawsze był na horyzoncie ten kolejny ... to tylko świadczy o solidności jego wykonania. Swoja drogą, zawsze uważałem, że V3 ma znacznie lepszą końcówkę mocy niż pre-ampa i jako końcówka mocy w kinie sprawował się u mnie naprawdę rewelacyjnie, korzystając z main-im miałem bezapelacynie topową końcówkę mocy której nawet rotel 980 (którego miałem) nie podskoczył. Aaaa , zawsze można spiąć V3 z CD grundiga i korzystać z pilota od CD poprzez RC-bus z pilota od CDa te ławiej zdobyć - to działa. Mam CD Grundiga z pilotem i z niego można sterować głośnością całego zestawu.
  13. Wymiana sprzętu - prośba o fachową poradę

    Za 300zł mogę zaoferować Grundiga V3 z pilotem. Nie chce mi się pisać w kolejnym poście co potrafi V3 ... ale można uszyć szukajki. Jak tylko wróci do mnie aparat to cykam foty i wystawiam Grundiga na alledrogo ....
  14. Przedwzmacniacz do Sharpa 8800H

    Miałem kiedyś tą końcówkę. Bez problemu moższ ją odpalić bez reszty systemu Sharpa - potrzeba tylko podać jej sygnał z zewnetrznego zasilacza - nie pamiętam ile to było w voltach, ale końcówka dostaje od reszty tylko napięcie ok. 12V , wystarczy mały zasilacz od laptopa, drukarki itp. poszukaj w googlu a znajdziesz szczególy. Ale nie polecam tego pieca do muzyki, chyba że chcesz grać na kolumach estradowych na boisku szkolnym. Muzyki w tym nie ma tylko hałas. No i ta końcówka prawdopodobnie nie pociągnie kolumn 4ohm, według specyfikacji min 8ohm. W środku siedzą STK 4050II x2 na kanał zasilane +/- 80V. Dołożysz to pieca na 4 omah to zobaczysz dymek Upewnij się tylko że w środku siedzą oryginalne STK, bo zamieniki padają jak tylko widza mniej niż 8 ohm (jak był naprawiany to na 100% masz inny STK w środku bo oryginały kosztują 200zł sztuka)
  15. FineArts

    Jeżeli wygląd i marka nie są najważniejsze to proponuje zapomnieć o przereklamowanym Denonie i kupić coś takiego: http://allegro.pl/zadbany-wzmacniacz-stere...3097638517.html Jest cena Kup-Teraz i to śmiesznie niska w stosunku do tego co ten wzmacniacz oferuje. Cena niska bo nikt nie kupuje Philipsa ... bo Philips robi maszynki do golenia. A to bardzo dobry wzmacniacz, obok Fa-960 stawiany był przez niemieckie czasopisma jako najwyższa półka. To jeden z tych mniej znanych wzmacniaczy o których się nie słyszy i dlatego można go kupić tak tanio. Myśle że ten Philips przypadł by autorowi wątku do gustu - oferuje bardzo muzykalne i pełne kutury brzmienie. PS: Nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą. Aaa i proponuje porównać go sobie z fotkami Grundiga A9000 - flagowca serii Fine Arts i wszystko stanie się jasne
×