Skocz do zawartości

D-Art

Uczestnik
  • Zawartość

    54
  • Dołączył

  • Ostatnio

O D-Art

  • Ranga
    (Nie)stały bywalec

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kielce

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. D-Art

    DAC około 1000 zł

    Ja już kupiłem. Pisałem o tym. Chromecast Audio. Jest całkiem przyzwoicie, a w przyszłości posłuży jako bezprzewodowe cyfrowe źródło z Tidala 🙂
  2. D-Art

    DAC około 1000 zł

    Kupiłem w X-Komie, więc raczej chyba jeszcze oryginał z zapasów. "Pastylka" i opakowanie pierwsza klasa, więc nie podejrzewałbym. Ale za tę cenę super efekt i obsługa extra. Przymierzam się następnie do wzmacniacza Lyngdorfa, więc cyfra po optyku też będzie jak znalazł 🙂
  3. D-Art

    DAC około 1000 zł

    Cześć! Wybaczcie, że nie sfinalizowałem wątku tak długo, a przecież staraliście się dać mi sporo propozycji. Sporo pracy i innych spraw, a czas uciekł niepostrzeżenie. W końcu zrobiłem tak, że kupiłem Chromecast Audio za ok. 130 zł. Oczywiście sporo lepiej, niż przez wyjście słuchawkowe, a przy tym obłędna wygoda, gdy streamuję dźwięk z Tidala w telefonie. Ten mały krążek może posłużyć jeszcze w przyszłości, bo oprócz wyjścia analogowego na minijacka, oferuje cyfrowe optyczne. Ogólnie polecam, bo fajna i tania zabawka 🙂
  4. D-Art

    DAC około 1000 zł

    Nie myślę w kategoriach odsprzedaży. Ma grać, na ile to możliwe w tych pieniądzach. Jeśli miałbym brać coś bardzo słabo grającego, tylko żeby cokolwiek kupić, to mogę nadal podpinać wzmacniacz do wyjścia słuchawkowego laptopa :-)
  5. D-Art

    DAC około 1000 zł

    Taga trochę przekracza 1000 zł, ale opisy i testy brzmią całkiem zachęcająco. Może warto dołożyć parę stówek? Wrzucam do świnki skarbonki na Lyngdorfa TDAI-3400, bo będę szedł w kierunku tej filozofii grania, ale mam też inne inwestycje po drodze, więc dac może ze mną trochę pobyć ?
  6. D-Art

    DAC około 1000 zł

    Ok, dzięki. Na jednym z forum nostromo został mocno skrytykowany przez jednego z użytkowników, jako słaby. A co z MQA, np w Audioquest Dragonfly Red? Używam Tidala w trybie Masters, więc to ciekawa opcja. Ponoć Pro-Ject i iFi też to wspierają?
  7. Witajcie! Potrzebuję porady w kwestii niedrogiego DACa. To przejściowa kwestia, bo planuję za jakiś czas rozbudowę, dlatego nie chcę zbytnio inwestować. Z drugiej zaś strony nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto. Może w kategorii 1000 zł nie mogę mieć zbyt wiele wymagań, ale mimo to chciałbym być zadowolony z zakupu. Jako źródła głównie używam kompa z Tidalem w lepszej wersji. Słucham wszystkiego, ale sporo elektroniki i rocka. Nie jestem zwolennikiem jakiegokolwiek podkolorowywania dźwięku, uwielbiam wszelkie mikrodetale, smaczki, precyzję i szybkość. Nie lubię dźwięku rozlazłego, "przydymionego". Lubię analizować i doszukiwać się szczegółów. Na razie DAC musi współpracować z kolumnami Canton Karat M80 DC i starym, ale jarym wzmacniaczem Technics SU-V45A, który żyje u mnie od nowości ? Na razie waham się między CA Dacmagic 100 a Dragonfly Red. Ten pierwszy wygląda poważniej, drugi obsługuje format MQA, który jest w Tidalu. Może jednak warto przyjrzeć się czemuś innemu? Co o tym sądzicie? Z góry dziękuję za wszelkie konkretne rady :-)
  8. Podłącz jakiekolwiek inne kolumny. Jeżeli będzie ok, to odkręć terminale od kolumn i sprawdź, czy któryś przewód się nie odlutował. Popraw luty lutownicą. Jak nie pomoże, trzeba poprawić luty przy zwrotnicy i głośnikach.
  9. Był proponowany Primare, co zatem sądzicie o Primare A20? Na razie cena ok. 1025 zł, ale jest licytacja. Na aukcjach pojawia się też trochę Arcamów w niewysokich cenach, ale nic o nich nie wiem. Z ciekawszych wizualnie wpadły mi też w oko Music Hall np. A25.2.
  10. Chciałbym jeszcze omówić sprzęt Sony, nawiązując do propozycji Bumpalumpa. Co sądzicie o takich modelach? - http://allegro.pl/wzmacniacz-sony-ta-fa30e...5927907365.html - http://allegro.pl/sony-ta-f700es-wysoki-mo...5906673519.html - http://allegro.pl/wzmacniacz-sony-ta-fa50e...5923358676.html Była mowa o Rotelu: - http://allegro.pl/rotel-ra-985bx-audiofils...5902725659.html - a może coś nowego, bo do 2000 zł jest RA-04 SE i RA-10 Primare A20: - http://olx.pl/oferta/primare-a20-wmacniacz...html#6d10df274a Exposure 2020 S2 nowy niestety drogi, używanych na razie nie znalazłem: - http://allegro.pl/wzmacniacz-exposure-2010...5120478768.html Model 1010 zaczyna się od 2400 zł, używek nie widać. Roksan Caspian MK1 za równe 2k PLN: - http://www.hifi.pl/ogloszenie/audio/01/211966.php Z Cambridge Audio jeśli nie Topaz, to może Azure 650A: - http://www.hifi.pl/ogloszenie/audio/53/210966.php Aha, przypomniało mi się, że sprzedający moje Cantony używał Advance Acoustic, chyba X-i60 (nie jestem pewien), a mój mały Technics moim zdaniem zagrał o dziwo lepiej, klarowniej, z lepszą górą! Oba miały ustawioną barwę na płasko.
  11. Fajnie, że w Waszych propozycjach pojawia się trochę sprzętu do wyboru oraz dyskusja na ich temat. Muszę znaleźć okazje do posłuchania choć części z nich. Bumpalump, czytałem Twoją ofertę na Allegro i prawdopodobnie po TAKIM opisie wziąłbym to Sony w ciemno. Niestety, na razie z zakupami muszę trochę poczekać, bo po zakupie kolumn dla mnie, teraz kolej na "zabawkę" dla Żony, a potem znów ja Zbieram informacje już zawczasu, bo kolumny kupiłem trochę na "wariata" (nie żałuję, broń Boże, bo nieźle grają), ale wzmacniacz już kupię trochę spokojniej i, mam nadzieję, po realnym porównaniu choć części z propozycji. Poza tym z upływem czasu ceny mogą się nieco zmienić? Dlatego, póki co, liczę na burzę mózgów w tej kwestii. Im więcej będę miał informacji, tym może łatwiej wezmę coś na "celownik".
  12. Dzięki. Tak przypuszczałem, że moje oczekiwania wobec dźwięku wykraczają ponad planowany budżet i dość trudno będzie coś wskazać. Muszę albo wykazać się kompromisem wobec tych oczekiwań, albo zwiększyć kwotę. Na OLX znalazłem 2 sztuki Audiolaba, więc nie jest niemożliwe zaopatrzenie się we wzmacniacz. Nie sprawdzałem, czy brytyjskie. http://olx.pl/oferty/q-audiolab-8000s/#ad_id=dbq5t Oba różnią się terminalami do głośników. Czy po tym można poznać angielski? Exposure nie występuje wcale, póki co. A jeśli Rotel, to na jakie modele głównie zwrócić uwagę? Z Rotelami chyba będzie najłatwiej. Powiedzmy, że uzbroję się w cierpliwość i dozbieram do około 2000 zł +/- coś?
  13. Dziękuję za pierwsze namiary. W salonie proponowano mi Denona PMA-720AE. Na jakimś niemieckim forum ktoś zachwalał Marantza PM17, ale to inna kategoria cenowa. NAD 320BEE można znaleźć na OLX. Lepsza jest wersja zmodyfikowana, bo taka też jest? Znalazłem nowe Cambridge Audio Topaz AM5 i AM10 w moich granicach ceny. Czy będą odpowiednie?
  14. Witam! Bardzo proszę o porady w sprawie zmiany wzmacniacza w granicach 1000-1500 zł, nowego lub używango. W tej chwili dotychczasowy wzmak trochę nie dorasta do kolumn, więc powoli czas zacząć zbierać informacje na temat jego następcy. Mój zestaw to wzmacniacz Technics SU-V45A(2x85W/4Ohm), kolumny Canton Karat M80 DC (300W/4 Ohm), źródła to CD Sony CDP-195 i gramofon Fonica GS-464. Pomieszczenie odsłuchowe to pokój o wymiarach ok. 5 x 5 m. Na prawej ścianie od kolumn wysoki długi regał z półkami, książkami i akwarium, dalej 0,5 m pustej ściany i drzwi do przedpokoju. w prawym tylnym narożniku szafa, do której zwykle przylegają pod kątem otwarte drzwi do przedpokoju. Po lewej stronie od kolumn najpierw krótki wysoki regał z przeszkleniem, potem okno z miękką dużą pufą i grzejnikiem (na zdjęciu w tym miejscu na razie choinka), drzwi balkonowe, lewy tylny narożnik z niską szafką nocną. Okno przesłonięte roletkami i sznurkami.Tylna ściana płaska z miękkim wypoczynkiem. Odsłuch mam na fotelu przed kanapą w odległości ok. 1,8 m od tylnej ściany. Rozstaw kolumn wynosi 2 m, odległość od miejsca odsłuchu ok. 2,2 m, układ trójkąta równoramiennego, lewa kolumna cofnięta o 3 cm ze względu na pewne przesunięcie balansu w lewo. Od osi symetrii głośników do regałów w dolnej szerszej części 0,65 m. Od tylnego narożnika kolumny do ściany za nimi 39 i 42 cm. Kolumny skręcone do środka o 20 stopni. Słucham głównie muzykę rockową i elektroniczną, m. in. Depeche Mode, Kraftwerk, Alphaville, Pink Floyd, The Doors, Led Zeppelin, J.M. Jarre, Mike Oldfield, Sting, Yes, System of A Down, Rammstein, sporo muzyki z okresu New Wave, ale czasami też organową muzykę J.S. Bacha, trochę różnej klasyki, itp., itd. Lubię raczej detaliczne i analityczne brzmienie, bas nisko schodzący, ale tam gdzie trzeba, raczej krótki i oraz nie przysłaniający wszystkiego. Nie wycofane, wyraźne soprany, dużo mikrodetali i "przeszkadzajek", naturalny wokal oraz precyzyjną lokalizację źródeł dźwięku. Od czasu zmiany kolumn przestałem podbijać soprany i basy, a wręcz basy zmniejszyłem na -1,5/5. Okazuje się, że przy sprzęcie lepszej jakości występuje u mnie tendencja do bardziej neutralnego brzmienia. Nie słucham zbyt głośno, zwykle w granicach 1,5-2/10, gramofon 2-2,5/10, ale efektywność zestawu jest dość duża, więc i tak cicho nie jest. Jakby co, to o swoim sprzęcie preferencjach już pisałem w poprzednim temacie: http://forum.audio.com.pl/index.php?s=&...st&p=146913 Pozdrawiam
  15. Nie będę się zanadto wdawał w tę interesującą dyskusję, ale dawno temu czytałem gdzieś o "hodowaniu" jak najdłuższych kryształów miedzi na potrzeby produkcji wysokiej klasy przewodów głośnikowych. Z tego, co sobie przypominam to chodziło o to, że oprócz wysokiej chemicznej czystości miedzi w takich przewodach występuje mniejsza ilość "styków" między kryształami na danym odcinku przewodu. Miało to jakiś związek z "przeskakiwaniem" elektronów z kryształu na kryształ oraz z tym, że w tych miejscach z czasem tworzą się tlenki metalu. Znalazłem coś takiego: http://www.arcadeaudio.com.pl/62,65,p534-H..._speaker_2x25mm Dlatego sam przekrój i czystość miedzi w przewodzie to być może jednak nie wszystko? Może niektóre procesy technologiczne w produkcji oraz konstrukcja przewodu może mieć coś na rzeczy? W końcu mamy do czynienia z sygnałem analogowym a nie cyfrowym, gdzie pewne niuanse mogą być w pewnych warunkach zauważalne? Ponadto występują przewody posrebrzane, pozłacane, czasem wykonane z tych metali oraz węglowe. To dotyczy przewodów głośnikowych i interkonektów. Co do zasilających to nie będę zabierał głosu, choć co do wpływu ekranowania takich kabli na co wrażliwsze na pole elektromagnetyczne komponenty systemu, przychyliłbym się. Dodano później: A może to także efekt tego, że inżynierowie poświęcając wiele czasu na projektowanie wzmacniaczy, zaniedbują zasilacze i stąd wprowadzenie innej konstrukcji przewodu jeszcze przed urządzeniem, powoduje słyszalne zmiany? Największe opory miałbym jedynie w stosunku do drogich przewodów, przesyłających sygnał cyfrowy. Tu informacją są tylko "0" i "1", więc albo sygnał dociera, albo nie. Jeżeli taki przewód lub światłowód nie posiada wad lub uszkodzeń, to moim zdaniem tani będzie działał tak, jak o wiele droższy.
×
×
  • Utwórz nowe...