-
Zawartość
867 -
Dołączył
-
Ostatnio
-
Neeeeee Ech znowu wchodzimy w rejon gdzie trzeba uważać i robić kontekst, wiec ostrożnie. Pierwsze odbicia dotycza tylko średnich i wysokich częstotliwości. Zazwyczaj +200 hz albo czasem od niższego zakresu To co wrzuciłeś z focalami to kwestia kształtowania najniższych częstotliwości z racji bliskości ścian, to z kolei związane jest z rezonansami pokoju. Nawet na tym rysunku jest oznaczone bass Level, więc to z kolei tylko niskie częstotliwości, inny temat
-
Aa ok to chyba to co tannoy? Ja generalnie tego nigdy nie kupuje. Żadne z tych ustawien nie jest uniwersalne i co zazwyczaj optymalizuje tylko jeden aspekt brzmienia jak to audio physic - tylko przestrzennosc
-
Odbicie od podłogi są mniej ważne bo są właśnie dużo bliżej... najbliżej zazwyczaj. Na twoim miejscu nie próbowałbym szydzić w tym temacie. Przecież wiadomo że to dla testów u Mariusza nie na stałe i wszyscy inni zrozumieli Tu trzeba zaznaczyć jedną rzecz - to ustawienie audio physic czy też jak mówisz po angielsku jest nastawione na optymalizację tylko jednego kryterium tj. Przestrzennosci dźwięku. Bazuje na tym żeby nie było odbic w zakresie 1-5 ms, ale przez to one są często później czyli w zakresie 5-15 ms więc i tak trzeba tam adaptację robić tylko dzięki temu ustawieniu można by darować sobie część paneli np te na ścianie bocznej na bliższym pierwszym odbiciu A dual concentric i inne konstrukcje które z zasady maja sprowadzać się do lepszego źródła punktowego (np wspomniany przeze mnie mtm) Z zasady ten problem minimalizują Niee to akurat nie to. Mamy już sprzęt do mierzenia modów membrany tu chodzi konkretniej o miejsce w którym energia akustyczna przechodzi do pola dalekiego a więc promieniuje w pokoju, mody są związane bardziej z polem bliskim
-
Trzeba by sprawdzić dlatego proponuję Mariuszowi poduszki na podlodze. Jak odbicie zniknie to podłogą
-
no w końcu coś ciekawego co rzeczywiście się można zastanowić no więc do normy się liczy, norma mówi że ma nie być silniejszych niż -10 dBFS do 15 ms i tyle, czyli podłoga się wlicza... ale z innej strony mamy leciwą ale z pewnością aktualną publikację LOUDSPEAKER PLACEMENT FOR OPTIMISED PHANTOM SOURCE REPRODUCTION z 1996, autorstwa gości bodajże z Audio Physic, która zaznacza że odbicia poniżej 1 ms nie są tak ważne bo nie powodują tych negatywnych efektów, ze względu na to że ucho ludzkie i tak nie jest w stanie ich odróżnić i uwzględnić, traktuje to jako jeden dźwięk z dźwiękiem bezpośrednim. Ja raczej to kupuję, zwłaszcza że sprawa jest też trochę prostsza z praktycznego punktu widzenia bo po prostu nic nie da się z tym zrobić przecież... zresztą możesz sobie sprawdzić na sobie. Zró sobie test z poduszkami w pierwszym odbiciu na podłodze i bez i zobaczymy czy będzie jakaś duża różnica jeżeli chodzi o sufit to sprawa jest raczej uproszczona bo dopóki tweeter masz na wysokości ucha, a prawie zawsze masz, to również pierwsze odbicia na suficie będą raczej zawsze w połowie odległości między kolumnami a punktem odsłuchowym. To dość dobre uproszczenie. Co do wielkości paneli.... to temat rzeka na który dokładniej odpowiem CI za 2-3 miesiące bo już go kończymy. Mnie też zastanowił ten temat, ale trochę z innej beczki, bo chodzi o tzw. akustyczny środek źródła czyli rzeczywisty obszar który promieniuje dźwięk, raz że on nie jest punktowy to dwa - może się zmieniać wraz z częstotliwością. W tym momencie to co moja dyplomantka obrobiła na prostej kolumnie dwudrożnej pokazuje że to są różnice 20-30 cm, tak jakby w niższych częstotliwościach kolumna stałą 30 cm niżej niż w wysokich, a to już może powodować przesunięcie, zdecydowanie, i wymusza większy wymiar paneli nie tylko na suficie ale innych pierwszych odbiciach też. No i będzie mocno zależne od kolumny, np. w konstrukcjach typu MTM ten efekt może być minimalny, ale np. w klasycznych trójdrożnych - bardzo duży.
-
Bartek Chojnacki zaczął obserwować Dyfuzor , absorber czy hybryda ?
-
Powyżej 100 ms to tak jak mówiłem kwestie pogłosu, może być też związek z flutter echo, ale powtarzam ze lepiej patrzeć na te wczesne odbicia bo to dużo ważniejsze Oczywiście że możesz to kopiować bo nie jest to chronione patentem, ja tylko zaznaczam żebyś nie przypisywał sobie tak pewnie autorstwa bo ten front to mój projekt a części wskazują na kopię panelu AcouStand również mojego autorstwa wliczajac w to pustke powietrzna o czym nawet jest napisane na stronie produktu. Tak więc rob rob jak najbardziej i życzę dobrego efektu, ale autorstwo to jednak mi zostaw w większości. Zwłaszcza że ten wzór jest typowo mój, to że ktoś robi inne perforacje to wiadomo ale ten konkretny jest mój
-
określenie wpływu dyfuzorów w kontekście zmiany przestrzenności dźwięku to dużo bardziej złożona sprawa niż zakładka REW, w sumie to pracuję nad tym od 5 lat i końca nie widać. No może widać, ale na pewno jesteśmy jeszcze na etapie badań naukowych w tym temacie tymczasem można dość łatwo zobaczyć jak to wpływa na reflektogram, tylko nie wiem czemu patrzycie w zakładce distortion? trzeba kliknąć Filtered IR i tam wyskalować odpowiednio wykres, to co pokazujesz czyli jakieś zmiany 150-350 ms to wynika już z redukcji pogłosu i tego że jakby nie patrzeć wprowadziłeś też trochę dodatkowej chłonności akustycznej trzeba popatrzeć na pierwsze 15-20 ms odpowiedzi impulsowej, bo to w tym zakresie są te krytyczne odbicia które odpowiadają ze dużo aspektów związanych z przestrzennością, przesunięciem sceny, zmniejszeniem rozdzielczości bo pierwsze odbicia itd. i tutaj bardzo dobrze widać co dały Twoje dyfuzory. Powyżej 50 ms to już raczej mówimy o późnych odbiciach i pogłosie, zwłaszcza w akustyce małych pomieszczeń. Te odbicia sufitowe to zapewne te z zakresu 6-8 ms, czas by w miarę się zgadzał z tym że to sufit. I tak były dość słabe, -15 dBFS, ale teraz nie ma ich praktycznie w ogóle więc efekt jakiś jest. Norma mówi że w pierwszych 15 ms ma nie być odbić silniejszych niż -10 dBFS Przy okazji, zanim ktoś zapyta - to silne odbicie w czasie 1 ms to na pewno podłoga ...aaa przy okazji przywołany do tego wątku zobaczyłem chyba nie do końca autorski projekt, chyba powinieneś mieć współautora jakiegoś
-
między 6 a 12 cm basotec albo innego ustroju pochłaniającego jest ogromna różnica, nie tylko mierzalna ale i słyszalna, ale tutaj chyba chodziło o bas i zastosowanie jako pułapki basowe? bo jeśli tak, to rzeczywiście mogło tak być, bo ani 6, ani 12 cm pewnie go nie ruszyło w ogóle W pokoju typu 15-20 m2 dopiero koło 30-40 cm grubości ustroju porowatego ma sens (pianka, wełna) i takim rozwiązaniem należy się nastawić na możliwość tłumienia max od 50 Hz w górę, zakładając grubość 40 cm. Poniżej tej częstotliwości to trzeba by serio sięgać po materiały ze 100 cm grubości i tego się po prostu nie robi, idzie się w rezonansowe typu helmholtz albo płytowe
- 1 803 odpowiedzi
-
- akustyka
- aranżacja akustyczna
- (i %d więcej)
-
w zasadzie nieisotne jeżeli nie będą przyklejone, dopóki utrzymają się w miejscu gdzie je chcesz (i gdzie powinny być, czyli w rogu), to mocowanie nie jest konieczne
- 1 803 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- akustyka
- aranżacja akustyczna
- (i %d więcej)
-
no to rzeczywiście jest dużo ciekawej, zwłaszcza ze widać że w jednym gatunku rockowym nie mogłeś się za bardzo zdecydować ale generalnie takich wyników trochę bym oczekiwał. Ten test ma wiele warstw i można go potem poanalizować z różnych kątów, ale jednym z nich jest to że po pierwsze wykazanie jakiś preferencji w kontekście rozpraszania jest dużo trudniejsze dla większości ludzi, po drugie - w wypadku jak pomieszczenie ma generalnie wysoki pogłos to rozpraszacze działają delikatnie rzecz biorąc słabiej bo dużo większy zysk jest ze zmniejszenia pogłosu pochłaniaczami niż rozpraszanie którego się nie usłyszy za bardzo
- 1 803 odpowiedzi
-
- 2
-
-
- akustyka
- aranżacja akustyczna
- (i %d więcej)
-
Zrób drugi test, to bardzo ważne i ciekawe co Ci wyjdzie Jak na razie pogratulować konsekwencji bo jak 24:2 to przede wszystkim znaczy że max. 1 raz wybrałeś inna odpowiedź biorąc pod uwagę to, że tam 3 razy puszczane jest to samo. Bardzo często ludzie w tym teście gdzie jest 3x to samo często zaznaczają różne odpowiedzi wykazując że nie są pewni swoich wyborów, a Tobie się to zdarzyło max 1 raz
- 1 803 odpowiedzi
-
- akustyka
- aranżacja akustyczna
- (i %d więcej)
-
poza tym że sabin to średniowieczna jednostka, to w temacie basstrapów temat równoważnej powierzchni dźwiękochłonnej jest dużo bardziej złożony. Jeżeli jest to jakiś basstrap przestrzenny, to powinniśmy uwzględnić jego powierzchnię np. 5 m2 czy ileśtam, a tymczasem takie pułapki basowe mogą wykazywać że na tych 5m2 powierzchni zewnętrznej uzyskuje się ze 20 m2 równoważnej powierzchni dźwiękochłonnej... z basstrapami tak wychodzi, bo jak się stłumi w pokoju rezonans i potem przeliczy efekty to często wychodzi że się dodało coś o współczynniku pochłaniania dźwięku typu 5 ale generalnie się zgadzam, że nie samym współczynnikiem pochłaniania trzeba żyć, ważne też żeby stosować materiały o większych powierzchniach
- 1 803 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- akustyka
- aranżacja akustyczna
- (i %d więcej)
-
jak nie dasz płyty to będzie zupełnie co innego i nie będzie działać w częstotliwościach poniżej 100 Hz bez względu na to czy dasz 10 czy 15 cm, bo to wtedy będzie absorber porowaty a nie płytowy
- 1 803 odpowiedzi
-
- 3
-
-
- akustyka
- aranżacja akustyczna
- (i %d więcej)
-
absorbery płytowe zazwyczaj stroi się na konkretne częstotliwości, żeby wyciąć rezonans występujący w tym miejscu musiałbyś znać te częstotliwości żeby dobrać jakiś solidny materiał, inaczej tylko w ciemno możesz zrobić jakąś płytę z wełną i liczyć że zadziała dobrze... jakbyś znał częstotliwości, to by zadziałało bardzo dobrze bo można by to dobrać nie polecam raczej nic więcej niż 15-18 mm bo płyty OSB są bardzo ciężkie, a taka 20-25 mm na wełnie 15 cm może dać częstotliwości rezonansowe rzędu 20-30 Hz, za nisko
- 1 803 odpowiedzi
-
- akustyka
- aranżacja akustyczna
- (i %d więcej)
-
myślę, że nie
- 1 803 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- akustyka
- aranżacja akustyczna
- (i %d więcej)