Skocz do zawartości

Wito76

Uczestnik
  • Zawartość

    2 750
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Opoczno

Ostatnio na profilu byli

8 767 wyświetleń profilu
  1. Będąc na Audio Show, oprócz możliwości posłuchania tego i owego, jest też okazja by spotkać się z "kolegami z internetu". W tym roku również spotkałem kilku znajomych, a przede wszystkim po raz pierwszy @tomek4446 oraz towarzyszący mu (albo odwrotnie) kolega @lpomis. Chłopaki, dziękuję jeszcze raz za spotkanie i możliwość przybicia piątki z forumowymi celebrytami :).
  2. Wiesz, jak stoisz i gawędzisz z piękną kobietą, to nawet jaskrawa muzyka nie przeszkadza. A tak serio, wiele chyba zależy od repertuaru, bywa taki, który obnaża tę przypadłość. Jak byłem te 3 minuty, to nie zauważyłem ostrości, grało coś łagodnego, wręcz chciałoby się bardziej wyraziście.
  3. Pamiętam jak rok temu komentując AVS 2024 temat zboczył na hostessy. Ktoś tam wspomniał, że między innymi na stoisku Skala Audio była fajna hostessa. I wtedy nastąpiła trochę konsternacja, bo owa "hostessa" wkroczyła do wątku jako @Klaudia Skala Audio informując, że jest siostrą szefa firmy . W sobotę miałem przyjemność chwilę porozmawiać z p. Klaudią. Tradycyjnie już kolumny napędzane były zestawem dla Kowalskiego, w tym roku jako źródło robił Wiim Mini za mniej niż 5 stówek, Chord Mojo i równie budżetowe Aiyima A70. I co? Broniło się nieźle.
  4. W sobieskim na II piętrze mieli osobną salkę. Na parterze grały te wypasione Gamma czy jakoś tak, z monoblockami Fezza i Lampizatorem, a na II piętrze były obie Luny z Diamond18. Różnica cen kolosalna, ale w graniu również. Ta Luna i D18 grały koszmarnie słabiutko. Tak zza koca jakby, bez holografii, przestrzeni, zgaszone takie granie. To chyba D18 tak "bruździły".
  5. Mnóstwo lampowców, ale strasznie mało na EL34. Triody jakby rządziły.
  6. A co powiecie na zworki za 21k ? Albo ethernetowy za 26k.? Ten Digital RCA za 17.500 w miarę przystępny się wydaje.
  7. Każdy kto widział te kable grubości pasztetowej pomyślał chyba to samo. W warunkach domowych nie do ułożenia. Też zrobiłem kilka fotek.
  8. Wito76

    Magnat mr780

    Kto tak powie? Ja nie Mam takowe, identycznie wyglądające RFT ale Ecc85. Oczywiście to inna lampa, ale z tego samego podwórka. Nie są moimi ulubionymi. Spece powiedzą, że do oscyloskopu z tamtych lat się nadają, ale nie do audio. Niezły detal, klarowne, ale trochę im brakuje takiego mięcha i chciałoby się trochę więcej "lampy w lampie". Ciekawostka, jak je kupiłem i zamówiłem to do... paczkomatu kolegi @klavikort , on pierwszy niż ja testował je u siebie. Pamiętam jego pierwsze wrażenia - "robią dyskotekę" :). Już tyle? Miałem 4 lata temu coś za 5 stów kupione kwadra. I... po 3 miesiącach znalazły nowego właściciela. Zupełnie mi nie podeszły. Klarownie, ale tak tranzystorowo, taka sala chirurgiczna się zrobiła. Na pewno do nich nie wrócę. Dużo bardziej podeszły mi TungSole, tzn wpasowały się w całość. Teraz myślę o Psvane HiFi UK. O, i to jest uczciwa cena jeśli nie okazja.
  9. Wito76

    Magnat mr780

    A kto tak stwierdził, towarzyszu?
  10. Oczywiście, że tak. Ktoś pyta o Sabaja albo izolator galwaniczny i pyk, wskazujemy wątki Piopio . Taki przykład tylko.
  11. @MariuszZ Pytanie tylko i wyłącznie teoretyczne. Można wstawiać u nas na forum linki do jakiegoś wątku z Audiostereo? Pytam, bo jak tam wrzuciłem linka do jakiegoś wątku z tego forum to dostałem ostrzeżenie od admina za reklamowanie konkurencyjnego forum. Jest coś podobnego tutaj w regulaminie? Tak, wiem, postawiłem kiedyś ptaszka, że zapoznałem się z regulaminem .
  12. Ja np mam DACa DIY, forumowy projekt z Audiostereo, tak w skrócie to można go przedstawić jako Audio Note 3.x. Cyfra z przetwornikiem sklonowana od Audio Note na przetworniku Ad1865 a analog lampowy na projekcje Ł.Fikusa czyli Lampizatora. No i wspomniane AD1865 to kość przetwornika z wyjściem prądowym i sygnałem około 1mA. Prąd trzeba zamienić na napięcie poprzez rezystory konwersji I/V. Spadek napięcia na tych rezystorach dalej jest wzmacniany przez układ lampowy SRPP ( u mnie lampy z rodziny E88cc/6n23p) i po wzmocnieniu, odfiltrowaniu mamy sygnał wyjściowy z DACa do wzmacniacza. I obliczeniowo/eksperymentalnie należy dobrać wartość owych rezystorów konwersji, tak aby sygnał wyjściowy był w okolicy tych standardowych 2V. Oczywiście zaraz wybuchła dyskusja, jaka jest ta najlepsza wartość rezystorów (czyli spadek napięcia na nich). Dając większe rezystory (u mnie 240ohm- niby optymalnie) otrzymujemy wyższy spadek napięcia, który dalej adekwatnie lampy wzmocnią. Efektem jest granie "głośniejsze", bardziej dynamiczne, efektowne, postrzegane jako lepsze (ale mierzalnie z nieco większymi zniekształceniami). Dając mniejsze rezystory otrzymujemy niższe zniekształcenia, ale też trzeba więcej kręcić gałką volume. Bawiłem się trochę, dałem równolegle do tych swoich 240ohm też 240ohm, co dało mi wypadkowe 120ohm i rzeczywiście jest jakby mniej pazura w tym graniu, ale ciut łagodniej, bardziej kulturalnie i grzecznie, jakby czyściej. Nie są to ogromne różnice, myślałem, że wyraźniej to usłyszę. Oczywiście ogromne znaczenie ma też jakość tych rezystorów konwersji. To nie mogą być jakieś zwykłe druciaki za pisiont groszy za woreczek, tylko jakieś precyzyjne, niskoszumowe. Zacząłem od niedrogich Dale/Vishay, potem weszły metalizowane Takmany i/lub Amtrams węglowe, a w kolejnym upgrade weszły arystokratyczne tantalowe i niobowe rezystory od AudioNote non magnetic za około stówę za parę. Dla niektórych to abstrakcja, tak jak kable czy inne tego typu fanty, ale rezystory naprawdę słychać. Ale to już osobny temat i to temat rzeka.
  13. No właśnie najważniejszego zabrakło, na jakich lampach to śmiga.
  14. Niektórzy się ucieszą, a niektórzy zmartwią.
  15. A co to za pokrętła na froncie? Po lewej to chyba wzmacniacz słuchawkowy, a po prawej - czyżby korekcja? Mierniki na froncie pokazujące prąd podkładowy bias, reguluje się go spadkiem napięcia na rezystorze , czy tylko podgląd, bo jest autobias?
×
×
  • Utwórz nowe...