Skocz do zawartości

sonique

Uczestnik
  • Zawartość

    1 247
  • Dołączył

  • Ostatnio

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Pomerania

Ostatnio na profilu byli

11 136 wyświetleń profilu
  1. Jest ich wielu.
  2. Tak, ta pani bywa ciekawa…
  3. Jeep Wrangler i po problemie. Żaden SUV nie wytrzyma jazdy po nierównościach przez kilka lat. Zostały stworzone głównie by dobrze wyglądać (i świetnie to robią) a nie po to by jeździć po bezdrożach na codzień… PS. Polskie drogi nie gorsze (jak nie lepsze) od irlandzkich. Nawet Norwegia nie ma lepszych. Chyba nie w tej Polsce byłeś albo masz dom w lesie - czego zazdroszczę. 🙂
  4. To jedzenie nie ma nic wspólnego z potrawami spożywanymi przez Chińczyków w Chinach. Proponuję Ci się tam przejechać a może nawet po prostu tam pożyć. W Europie żyjemy mitami. O Chinach i o Chińczykach. Rzeczywistość jest inna. Dla pary wyjeżdżającej w dwójkę bez dzieci wystarczy i mniejszy bagażnik, zgadzam się. Tylko nie rozumiem, po co parze SUV! To nie ma na świecie lepszych i zwinniejszych samochodów niż te rodzinne wozidła? A skoro mamy rodzinę, i wtedy SUV, no to bagażnik 450l jest stanowczo za mały. W mojej rodzinie jest KIA Sportage IV i 503l jest często niewystarczające…;)
  5. Jedyne auto chińskie, które wygląda naprawdę nieźle. Jednak Jaecoo 7 w wersji Super Hybrid to 159tys zł, napęd tylko na przód(!) oraz bagażnik jak w małym sedanie (450l). Egzamin oblany.
  6. Do niektórych płyt trzeba dojrzeć. Albo wpaść na nie w odpowiednim momencie. „Breath” Leszka Zadlo (właściwie Leszka Żądło) zagościła u mnie już jakiś czas temu, ale dopiero wczoraj trafiła w mój nastrój i w pełni ją doceniłem. Leszek Żądło, polski saksofonista sopranowy i tenorowy, flecista, profesor, wykładowca muzyki na Uniwersytecie w Wützburgu, wyemigrował z kraju do Austrii w latach 60-tych by na swojej długiej muzycznej drodze grać z takimi jazzowymi tuzami jak Barre Phillips, Dexter Gordon, Michał Urbaniak, Bronisław Suchanek, Janusz Stefanek czy Vladislav Sendecki. Płyta bardzo piękna. Miłego zasłuchania… Leszek Zadlo - Breath (Enja, 1989)
  7. Tym czym Cupra od Seata, DS od Citroëna, Audi od Skody i Volkswagena, etc…:)
  8. No tak, a jaki rodzinny…;) Jednak wiemy doskonale jaka Toyota siedzi w większości Lexusów. Nic nie mam do Toyoty ale rozmawiamy tutaj o zupełnie innej półce…;)
  9. Co by nie mówić, rynek aut premium się kurczy. Mercedes gra z Renault, co bez wątpienia jest pewnym mezaliansem i odbije się na odbiorze marki (konsumenci produktów premium nie są elastyczni). Volvo jest Chińskie. Po ostatnich liftingach nawet bardziej niż kiedykolwiek. Jaguar zbyt egzotyczny i awaryjny. Alfaromeo jak wyżej. Lexus ma napęd daleki od standardów premium. Audi zbyt blisko VW, Skody, Seata plus słaba jakość nowych modeli (jeździłem nowym A5 i nie jest to powód do dumy dla tej firmy). Chyba na polu walki zostaje tylko BMW, które też ma swoje kłopoty wizerunkowe (materiały we wnętrzu pochodzące z recyclingu zamiast sprawdzona skóra czy alcantara), ale jakoś jeszcze „pływa”. Coś pominąłem?:)
  10. Znajomy, który dużo czasu spędza w samochodzie z takimi ekranami w desce mówi, że po dłuższej jeździe o zmroku lub w nocy ma trudności z zaśnięciem takie jak po dłuższym czasie spędzonym przed telewizorem czy laptopem. Myślę, że nie jest to zdrowe rozwiązanie.
  11. Tak, pisałem tu o tym wcześniej. Kilkanaście razy w roku wypożyczam samochody w różnych krajach i w tym roku miałem 4 „beemki” właśnie z takim ekranem. Bardzo praktyczne, ale równie bardzo nieciekawe designersko.
  12. Brałbym BMW 340i xDrive ze względu na silnik i lepsze 4x4. W tych rewirach (osiągi, technologia) moim zdaniem Volvo nie ma już tyle do zaoferowania co niemiecka konkurencja premium. Ale gdy ktoś celuje w BMW 330i xDrive, to S60 B5 z AWD jest trudnym przeciwnikiem. A szczególnie ten z B&W na pokładzie.;)
  13. Obecna stylistyka zapoczątkowana przez Volvo modelem XC90 jest rewelacyjna i wciąż świetnie broni się po ponad 10 latach. Najlepiej moim zdaniem starzeje się S60 ale i reszta nie odstaje. Podobnie zresztą jak stylistyka aut Polestar - firmy córki Volvo. Warto przypomnieć, że za tym genialnym projektem stoi Europejczyk, a dokładniej Niemiec. Jednak obecny, już nie młody koncept stylistyczny powoli się wyczerpuje i patrząc na tę deskę wskaźników w XC60 po liftingu, z pewnymi obawami zastanawiam się co będzie dalej…:)
  14. Oczekiwania klientów kreują producenci. Oczywiście klienci myślą, że to rynek odpowiada na ich potrzeby. Dobrze widać to na przykładzie telefonów komórkowych. Najpierw daliśmy sobie wmówić, że im mniejsze tym lepsze i bardziej trendy, a potem wręcz odwrotnie. Okazuje się, że można z nami robić co popadnie, bo przy odpowiednim wykreowaniu potrzeby i marketingu sprzeda się wszystko, czyli to co producentowi sprzedać wygodniej (zyskowniej). Duże samochody prowadzą się gorzej. A statystyki i tak mówią, że tej dodatkowej przestrzeni nie wykorzystujemy bo w samochodzie przez większość czasu jeździ tylko kierowca. Rodzina 2 + 1 spokojnie zapakuje się na wczasy do VW Golfa. Także nie o oczekiwania tu chodzi, chyba że takie jak mojego kolegi jeżdżącego dużym SUVem, który stwierdził, że lubi go głównie za to, że większość kierowców w innych samochodach patrzy na niego z dołu. Co to jest przestronne auto? I gdzie jest granica kiedy już się nim staje? Czy w VW Golfie komukolwiek o wzroście poniżej 2m będzie ciasno? Nie będzie. Aby biznes się kręcił, nie można oferować tego samego w wyższej cenie. Trzeba klientowi pokazać, że nowe jest w czymś lepsze (choć najczęściej nie jest) aby wzbudzić chęć zakupu i uzasadnić cenę. Tak jest w motoryzacji, smartfonach, ale też w audio. Nowe zazwyczaj od starego różni się tylko tym, że jest… nowe.;)
  15. Samochody rosną i rosną… BMW serii 7, druga generacja, 1986-1994: Rozstaw osi 2.83m Długość 4.91m Wysokość 1.4m BMW serii 7, siódma generacja, od 2022: Rozstaw osi 3.21m Długość 5.39m Wysokość 1.54m Nawet obecne BMW serii 3 jest większe od flagowego BMW serii 7 z przełomu lat 80 i 90. Czy rasa ludzka też tak szybko rośnie? Czy może ich portfele? A może to ego?;)
×
×
  • Utwórz nowe...