-
Zawartość
1 214 -
Dołączył
-
Ostatnio
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
W związku z faktem, iż Twoja riposta w pewnej jej części (dokładnie dotyczącej BMW 7) wydała mi się całkiem trafna, pozwoliłem sobie nieco odczekać aby zmniejszyć jej moc, tym bardziej, że szczerze uwielbiam ten model.;) O E38 zaraz, natomiast co do stwierdzenia, że „Sztuka ma być przede wszystkim piękna i ponadczasowa.” to ja go nie kupuję. Wcale nie mysi być piękna (Fontanna Marcela Duchampa, obrazy Boscha czy Beksińskiego). Ani ponadczasowa (sztuka ulotna, chwilowa). A katedra w Kolonii, jak i każda inna, kojarzy mi się jedynie z nadużywaniem władzy i pozycji, zaszczuwaniem i zastraszaniem a nie ze sztuką. Natomiast zgadzam się co do E38 - to dzieło szczególne.:) -
Potwierdzam. Naprawiałem na gwarancji i od tego czasu problem został rozwiązany. Natomiast obecnie odtwarzacz od niedawna przerywa odtwarzanie na ułamek sekundy co słychać jak chwilowe wyciszenie lub zanik sygnału - nie jest to z pewnością zacięcie czy przeskoczenie wiązki lasera (dzieje się to bardzo rzadko). Chyba znowu wyślę do serwisu.
-
-
Płyta będzie z pewnością agresywnie promowana przez tutejszego rynkowego monopolistę, onegdaj firmę polską z wieloletnimi tradycjami, od połowy lat 90-tych zaś - będącą własnością niderlandzkiej spółki. Reasumując, o promocję się nie martwię. W przypadku produktów z tej półki, reklama usta-usta działa najlepiej…
-
Dobra wiadomość! Między ciszą a ciszą wpadną czasem jakieś nowe nuty od subtelnego Krakusa. Popijając czasem jego białe winko Solaris, bądź co bądź wybitne, zastanawiałem się czy czymś mnie jeszcze kiedyś zaskoczy. Dzięki za info!
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Prowadziłem BMW 3 po liftingu (drugie zdjęcie powyżej) i miałem mieszane uczucia. Wygląda to dziwacznie. Wykonanie i wrażenia estetyczne zdecydowanie poniżej standardu premium. Natomiast korzystanie z nawigacji bajecznie czytelne. Zatem również i ja jestem „za a nawet przeciw”.;) Odwiedziłem dzisiaj salon BMW. Posiedziałem w tym i w owym. Przyjrzałem się samochodom nowym i ale też poprzednim modelom sprzedawanym jako używane. Czy wiecie, że nie dość, że mamy obecnie zalew SUVów (w salonie tylko co 10-te auto nie było udawaną terenówką), to jeszcze obecny trend jest taki, że nowe modele sedanów, coupé, oraz kombi mają wyżej poprowadzoną linię dachu i większy prześwit(!) od analogicznej klasy modeli poprzednich. Pociągnąłem sprzedawcę za język i przyznał, co prawda w sposób bardzo dalece dyplomatyczny i zawoalowany, że starsze modele mają więcej ze słynnego DNA marki. Słowem obecne „Freude am Fahren” znaczy nieco co innego…:( To w nawiązaniu do obecnych trendów, aby tablety nie przesłoniły nam innych - tych mniej widocznych „poprawek”, które obecnie zachodzą w motoryzacji. -
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Bardzo praktyczne. Lecz niestety nie tak eleganckie i wyglądające „taniej”. W samochodach typu Mazda, Toyota, KIA, VW - jak najbardziej. Ale w samochodach premium - nie jestem przekonany. Porównanie BMW 3, ten sam model, przed liftingiem i po liftingu: -
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Wynajem jest dla mocnych. Takich, których siła, spełnienie i poczucie bezpieczeństwa nie zależą już od posiadania dóbr ruchomych. -
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Jakbym czytał Hłasko. Brawo! 🙂 Ty się poważnie z tego cieszysz, czy żartujesz? Pamiętaj, że błędne decyzje polityków najbardziej odczuwają zawsze zwykli ludzie. -
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
UE wysyła niespójny sygnał: z jednej strony pod przykrywką szeroko rozumianej ekologii zabija motoryzację zmuszając producentów do spełnianie wyśrubowsnych norm emisji CO2 a z drugiej przymyka oko na SUVy, które w zależności od modelu, do przejechania takiego samego dystansu co areodynamiczny odpowiednik ze standardowym nadwoziem, konsumują średnio 10-15% więcej paliwa - tym samym bardziej zanieczyszczając atmosferę. Ani w Ameryce Północnej, ani w Azji czy Australii nikt nie zmusza konsumentów do wątpliwego z punktu ekologii rozwiązania jakim są samochody elektryczne czy hybrydy plug-in. Aby nie być gołosłownym, UE przygotowała dla przedsiębiorców miłe wejście w rok 2026! „Nowe limity kosztów uzyskania przychodu zostaną podzielone według rodzaju napędu i poziomu emisji CO₂. Od 2026 roku będą wyglądały następująco: – 225 tys. zł – pojazdy elektryczne i wodorowe, – 150 tys. zł – pojazdy niskoemisyjne do 50 g/km CO₂, – 100 tys. zł – wszystkie inne auta, czyli zdecydowana większość spalinowych i hybrydowych.” Źródło: https://biznes.wprost.pl/gospodarka/12081538/nowe-limity-rozliczen-aut-firmowych-od-stycznia-2026-roku.html Na standardowy samochód osobowy mieliśmy 150tys., a będziemy mieli 100tys. Kto planuje zakup na firmę, warto się pospieszyć…;) -
Chyba jedna z najbardziej optymistycznych ale i medytacyjnych płyt Jana Garbarka. I zdecydowanie nie jazzowa. Za oknem wiatr czesze wysokie trawy a chmury zlały się w jeden szczelny szary kapelusz. W polityce też niespokojnie. W takim otoczeniu, płyta smakuje pysznie i daje nadzieję na lepsze czasy. Utwory mocno oddziaływują na wyobraźnię. Łatwo zatopić się w myślach popijając poranną herbatę, pozwalając muzyce płynąć obok. Taki artyście przyświecał chyba nawet zamysł: „Mogę jedynie podsunąć jakiś zarys tego obrazu: to już w gestii każdego słuchacza leży wypełnienie go na swój sposób.” ("I can only propose an outline for the picture: it's up to each listener to complete it in his or her own way.", Jan Garbarek). Wśród artystów obecnych na płycie, poza autorem, same mocne nazwiska: Rainer Brüninghaus, Eberhard Weber, Marilyn Mazur, Manu Katché, Trilok Gurtu, Marie Boine. Jan Garbarek, Visible World (1995). Miłego zasłuchania!
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Ciekawa sztuka to dla mnie ta, która wyznacza nowe trendy, zaskakuje, przeciera szlaki, wytrąca ze strefy estetycznego komfortu - a zatem szokuje i uporczywie zapada w pamięć testując naszą zmysłową odporność, wyrobienie i otwartość na nieznane dotąd doznania. Im bardziej świadomie ją kontemplujemy, im więcej uważnego czasu poświęcamy, tym szybciej dojrzewamy do jej bardziej wytrawnego oblicza. Tak jest z muzyką. Malarstwem. Rzeźbą. Do tej ostatniej kategorii zaliczam bryły na kołach zwane samochodami, chociaż ostatnio raczej pasuje nazwać niektóre - wehikułami. BMW ma ostatnio odwagę a nawet tupet, aby rysować samochody określane jako np. „obleśne”. Wreszcie! Po tylu nijakich latach, których mielizna na krótki moment przerwana została - z korzyścią dla sztuki(!) - przez wizjonerskie (i wówczas też „obleśne”) prace Chrisa Bangle’a. Brawo!:) -
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Kiedyś, a dokładnie podczas targów Automechanika we Frankfurcie na początku lat 2000, zupełnie przypadkiem i prawdę mówiąc niezasłużenie, znalazłem się przy jednym stoliku z jednym z designerów Volkswagena. Na pytanie “Gdy rysujesz samochód dzisiaj a on trafia jako gotowy produkt dopiero za kilka ładnych lat do salonów - skąd wiesz co się będzie wtedy ludzom podobało?” - odpowiedział mniej więcej tak: “Nie bardzo się tym interesuję bo to ja decyduję co się ludziom będzie wtedy podobało”. 🙂 Konkludując, po pierwszym szoku, który już od kilku lat za mną, uważam, że „zęby bobra” są rewelacyjne! A szczególnie w serii 4 😉 -
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał sonique na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Polityczno ideologiczny ton szkodzi moim zdaniem temu wątkowi. Będzie zatem tylko o samochodach. Miałem możliwość przejechać łącznie prawie 500 kilometrów nowym BMW X3 20d xDrive. Auto ma same zalety i jedną sporą wadę - a nie jest nią wcale cena…;) Obcując z nowym X3 rozkoszujemy się klasą premium - co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Bronią się materiały i wykonanie. Bardzo dobry projekt plastyczny wnętrza i moim zdaniem rewelacyjnie narysowana sylwetka. Pierwsza X3-ka, która mi się naprawdę podoba. Fani SUV-ów będą zadowoleni. A ta jedna jedyna wada? Prowadzenie. W skali 1-10 maksymalnie 3. Tutaj spotkał mnie ogromny zawód bo spodziewałem się czegoś więcej po samochodzie BMW, które słyną z rewelacyjnych właściwości jezdnych. Muszę przyznać, że nawet używana w rodzinie KIA Sportage GT-line na niskoprofilowych 19-kach prowadzi się o oczko lepiej (chociaż wciąż słabo). No nie przekonam się do tych rozbujanych konstrukcji i jeżeli BMW nie może / nie potrafi skonstruować SUVa jeżdżącego w stylu, do którego nas motoryzacja przyzwyczaiła już dawno temu - to chyba nikomu nie uda się już tego dokonać. -
W każdym stadzie jest frontman. Nawet w stadzie kolumn. Ja na froncie widzę B&W;) Chociaż doskonale łapię co napisałeś. “Lepszość” w audio to często krucha zaleta. Czasem rozbija się z trzaskiem o odmienny w danym dniu nastrój, do którego inne paczki pasują po prostu lepiej.