tomek72
Uczestnik-
Zawartość
1 250 -
Dołączył
-
tomek72 zaczął obserwować 5,1 czy 5.1.2 Atmos ? , Jakie wybrać nagłośnienie , Ustawienia / Kalibracja kina domowego i 7 innych
-
@lukkkasz jak już wyżej było napisane, rozważyłbym umieszczenie ekranu na dłuższej ścianie, fakt jest tam okno, ale może się uda w miarę możliwości pośrodku symetrycznie względem ścian bocznych. Druga kwestia to amplituner, dobrze by było z Dirac Live na pokładzie (Onkyo/Pioneer) albo do dokupienia (Denon/Marantz) o innych droższych markach nie mówimy ze względu na budżet. Jednak mimo systemu korekcji warto pomyśleć o ewentualnej adaptacji w miarę możliwości. Z pewnością dobrze by było mieć dywan lub wykładzinę, sam system kalibracji/korekcji praw fizyki nie przeskoczy, a im lepsza akustyka tym mniej będzie potrzebny. Głośniki możesz spokojnie rozważyć używane. No i czy chcesz zakończyć przygodę na podstawowym 5.1 czy ewentualnie iść w Dolby Atmos / DTS-X czyli jak @PanKlor pisał 5/7.x.2/4, miejsce jest i możliwości również. Wtedy też przy zakupie amplitunera warto to uwzględnić. Ale ze względu na wysokość sufitu warto by było sufitowe mieć wbudowane. Jak budżet nie pozwoli od razu na instalację 7, 9 czy 11 głośników to warto przygotować sobie okablowanie w ścianach i później tylko dokupisz głośniki. Oczywiście na start subwoofer obowiązkowo, będzie potrzeba albo chęć też później można dodać kolejny(e).
-
@stafi w zasadzie mikrofon jest częścią wyposażenia amplitunera, jeżeli sprzęt jest na gwarancji to skontaktuj się ze sprzedawcą lub serwisem i reklamuj. A jeśli okaże się że problem tkwi w gnieździe mikrofonu w amplitunerze. Ja bym reklamował. Dokupienie Umik-a jest rozwiązaniem, ale jeśli sprzęt na gwarancji to lepiej oddać na serwis.
-
Nie będę się spierał czy subwoofery w AVR11 są niezależne, ale żeby tylko jedna osoba posiadała tę tajemną wiedzę? Materiały Pana Michała są jak wyżej napisał @Butler ładnie zrobione ale co do merytoryki nie zawsze wychodzi. Wiadomo że to sprzedawca i jak inni prezentuje (reklamuje) różne produkty, które ma w sprzedaży np. swego czasu zamieścił film o FA F502 (które akurat posiadam) gdzie jego zdaniem można wstawić je spokojnie w róg/kąt pokoju, nie wiem o jakim pokoju mowa, ale u mnie potrzebują wokół siebie więcej swobody niż poprzednie Klipsch RF82. Co do ukierunkowania/umieszczenia bass reflex i znaczenia tego w ustawieniu było wiele razy mówione - nie ma to znaczenia. Tak więc błędy się zdarzają. Przepraszam za OT.
-
Wyłącz Audyssey, albo przełącz do muzyki na tryb Direct. Do dobrego niezależnego stereo lepszym rozwiązaniem jest wzmacniacz stereo z wejściem na końcówkę. W kinie korzystasz z końcówki a w stereo nie korzystasz z amplitunera. Chociaż amplitunery Marantz-a mają dość przyzwoite stereo.
-
Jeżeli to ma być kino to brakuje jeszcze głośnika centralnego. Co do wzmacniacza rozumiem że poszukujesz amplitunera kina. W zaplanowanym budżecie każdy dostępny (może pomijając najniższe modele). O funkcjonalności sobie poczytaj i dopasuj do swoich potrzeb. W kwestii brzmienia - najlepiej umówić się na odsłuch. Z grubsza charakter brzmienia od jasnego do ciemniejszego Yamaha, Onkyo, Denon. Warto zwrócić uwagę na system korekcji. Obecnie najbardziej zaawansowany Dirac Live - „w pakiecie” ma Onkyo od modelu TX-NR7100 wzwyż, dostępny ale trzeba dokupić w Denon (nie wiem czy w X2800, ale 3800 wzwyż na pewno), niedostępny w Yamaha. Oprócz DL Onkyo ma AccuEQ, Denon Audyssey, a Yamaha YPAO. Dużo zależy jak masz „akustycznie zagospodarowany” salon - im gorsza akustyka tym lepsza korekcja się sprawdzi. Ale jeżeli chodzi o brzmienie to jak pisałem najlepiej umów się na odsłuch, chociaż trudno będzie zestawić go z kolumnami jakie posiadasz - chyba że zabierzesz je ze sobą, ale z tego co pamiętam to nie były małe paczki. Ewentualnie wypożyczyć i wtedy sprawdzić u siebie na gruncie.
-
Niekoniecznie, u mnie po Klipsch-ach (RF82) dalej na centralnym pracuje RC52 a L i R Fyne Audio F502 i nie jest źle - tzn. nie słyszę jakiegoś szczególnie rażącego zróżnicowania podczas oglądania filmów między L - C - R. Co prawda kusi mnie podmiana na wspomniany przez @Piotr Sonido Fyne Audio F500C żeby wizualnie bardziej pasowało do obecnych F502. I chociaż jego cena była do niedawna atrakcyjna, to z powodu końca serii trochę problem z dostępnością i cena trochę podskoczyła, a w dobrej cenie chodzą tylko białe HG. Mam na oku jedną używkę tylko daleko, ale sprzedający nie jest chętny do wysyłki. Ale może coś się trafi, chociaż trudno o nie na rynku wtórnym.
-
Patrząc na różnice między Klipsch RP8000 a MA Bronze 6 w efektywności/skuteczności „na papierze” (w rzeczywistości pewnie też) można mieć takie wrażenie. Przypuszczam że gdyby RP podłączyć pod Audiolaba to też „dźwięku będzie więcej” względem MA.
-
Korzystasz też z gramofonu? Bo wcześniej nie wspominałeś. Są też gramofony z przedwzmacniaczem albo można wpiąć zewnętrzny. Wielu użytkowników gramofonów korzysta z zewnętrznych - lepiej brzmiących. No ale zależy co kto potrzebuje i jakie ma wymagania - jak ze wszystkim.
-
@Wtgs74 odnośnie subwoofera(ów) wspomnę tylko, że gdybyś decydował się na wzmacniacz stereo to suby będą podłączone zasadniczo do amplitunera i nie wykorzystasz ich w stereo z wzmacniacza. Chyba że zastosujesz jakiś przełącznik, albo będziesz przekładał kabelki ale to już trochę za dużo kombinowania. No do kina tak czy siak uzupełnienie o subwoofer obowiązkowe.
-
Z tego co czytam wnioskuję, że obecnie masz 5.1. Chcesz przede wszystkim poprawić stereo, moim zdaniem o ile nie zamierzasz na razie iść w kierunku rozbudowy kina w stronę Dolby Atmos (dodatkowych głośników na suficie i ewentualnie tylnych surround) to najszybciej i najskuteczniej osiągniesz to lepsze stereo realizując punkt 3 czyli wzmacniacz zintegrowany z możliwością pracy jako końcówka. Wtedy Wiim-a podłączysz pod wzmacniacz i będziesz miał osobne stereo. Obecny amplituner wyjściami PRE OUT dla frontów podłączysz pod końcówkę wzmacniacza. Stereo będziesz miał na tę chwilę ogarnięte, a gdy zechcesz rozbudować kino (i tak z pewnością w niedalekiej przyszłości ze względu na wiek i funkcjonalność obecnego amplitunera) pomyślisz o nowym amplitunerze. Ale wtedy "w nosie" będziesz miał jak on gra w stereo, bo będziesz miał już osobny set, jedyne co to będzie musiał mieć wyjście przedwzmacniacza na fronty żeby połączyć go z końcówką wzmacniacza. Co do wzmacniaczy z wejściem na końcówkę jest tego trochę Audiolab 8300A (ten akurat mam 😉) lub 6000, 7000 itd. w zasadzie wszystkie integry Audiolab-a mogą pracować jako końcówki, Atoll seria IN, Advance Paris (różnie w różnych modelach), Marantz 60n, 50, niektóre modele Vincent-a. No jest tego nie mało i trzeba popatrzeć/poczytać w kwestii funkcjonalności - bo niektóre wymienione mają streamer na pokładzie, inne nie, mają (w większości) Trigger mocno ułatwiający życie, ale są modele bez tego. W niektórych można ustawić domyślny tryb po załączeniu np. jako końcówka co ułatwia życie domownikom przy korzystaniu z kina bo operują tylko amplitunerem przy załączaniu i nie muszą "gmerać" we wzmacniaczu. Co do dźwięku jaki prezentują - nie powiem nic nowego - najlepiej jak coś wstępnie wybierzesz umówić się na odsłuch. Z drugiej strony Arcam-y jako amplitunery mają bardzo dobre opinie w kwestii stereo i można wszystko mieć w jednym klocku, więc też warto rozważyć. Ja akurat ponad rok temu stałem przed takim dylematem AVR 5 / 10 lub 11 czy Onkyo RZ50, ze względu na to że stereo miałem wcześniej ogarnięte (z poprzednim amplitunerem) a i budżet "nie był z gumy" wybrałem Onkyo i teraz cieszę się z dobrego 7.1.4 i niezależnego stereo bazującego na tych samych frontach. Ale jak napisałem każdy ma swoje indywidualne wymagania, potrzeby i możliwości. Ja jestem zwolennikiem rozdzielenia systemów, ale nie każdy może i ma warunki.
-
Miałem RF82 MkII (można powiedzieć pra pra dziadkowie RP8000) i w kinie były super, jednak po pewnym czasie, a może z wiekiem (moim) szczególnie podczas słuchania muzyki zaczęły mnie "męczyć". Ale do słuchania muzyki nie używam żadnej korekcji. Ponadto RP8000 są już trochę "utemperowane" względem poprzedników. Miałem okazję ich posłuchać z tym samym wzmacniaczem jaki posiadam (dla porównania) gdy kupowałem obecne Fyne Audio. Ale do kina jak najbardziej tak, Klipsch ma to coś co jakby potęguje wrażenia, do tego wysoka efektywność i robią robotę. w pewnym sensie tak (bo nie wiedziałbyś jak grają inne), ale uwierz mi na dłuższym dystansie mogłyby szybko okazać się męczące, chociaż niektórzy lubią "ostrą jazdę", dobrze zrobiłeś że poszedłeś w RP. Powodzenia i miłego słuchania.
-
Ale o czym tu mówić, czy 5.1, czy 7.1 czy Atmos lepiej wypadnie w True HD z Blue Ray w porównaniu do streamingu. Tak warto iść w Atmos nawet dla streamingu jeżeli jest możliwość zrobić przynajmniej 5.1.2, a jak można to więcej. Jeżeli będzie tylko streaming to 5.1 też będzie w DD a nie True HD. Więc patrząc na poniesione nakłady warto od razu iść w Atmos. Będzie petarda, a jak pojawi się True HD (blue ray lub inne źródło) to będzie bomba atomowa.
-
OK, a czy pod źródłem TV zmieniłeś/sprawdziłeś czy ma "ciągnąć" z OPT (Audio 1) czy HDMI? Może w tym tkwi problem, aczkolwiek jeżeli po HDMI (ARC) przerywa to i tak jest coś źle w TV, ampli, kablu albo co najgorsze coś z amplitunerem.
-
a wyłączyłeś eARC/ARC w amplitunerze zgodnie z instrukcją? Przypisałeś/sprawdziłeś w menu wejście TV pod optyczne?
-
A w poprzednim temacie który założyłeś (co słusznie napisał Ci @Saimons69) opisałem i podlinkowałem stronę z instrukcji: jak chcesz pod HDMI4 odtwarzać sygnał z "optyka" nie wiem? Chyba by trzeba jakiś konwerter po drodze wstawić? Ale zaczynam coś miarkować - czy Ty te HDMI z TV eARC podpinasz pod MAIN/ARC w amplitunerze? czy może pod któreś z dostępnych HDMI (1-4 czy ile tam jest w amplitunerze) amplituner z TV powinien być w HDMI OUT eARC/ARC w amplitunerze. i jak będziesz miał kolejny "problem" to założysz kolejny temat?, a może nie chcesz pisać w tamtym temacie bo poczułeś się urażony wskazówką żeby zajrzeć do instrukcji? Zajrzyj w końcu do instrukcji, czytaj co odpisujemy i próbuj zastosować wskazówki, nie zaśmiecaj forum.