Skocz do zawartości

tomek72

Uczestnik
  • Zawartość

    1 208
  • Dołączył

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Miasteczko

Ostatnio na profilu byli

3 971 wyświetleń profilu
  1. Co do PC nie pomogę - nie jestem zwolennikiem gier, różnie bywa w różnych konfiguracjach, ale z tego co widzę lepsze efekty (mniej opóźnień) daje podłączenie do TV, mając eARC w zasadzie nic nie tracisz. Co do zakupu, jak nie masz ciśnienia to do BF zostały 2 miesiące, może warto poczekać, pewnie jakieś obniżki będą. To czy wybierzesz sprzęt nowy czy używany to też raczej Twoja decyzja. Obecnie masz Denona, a myślisz o zmianie na Onkyo, ja bym wykorzystał czas do BF i pojechał do salonu posłuchać i porównać Onkyo/Denon, nie jest pewne czy Onkyo przypadnie Ci do gustu, a szkoda kupować w ciemno jak możesz to sprawdzić - chyba że już ich słuchałeś. edit: Ja miałem kiedyś Onkyo, później Marantz-a który mi nie pasował i wróciłem do Onkyo. Nie chodzi o to że Marantz był zły, po prostu jego sposób prezentacji w kinie był dla mnie zbyt łagodny, "przyciemniony" i mało emocjonujący co innym może się podobać i powiedzą że Onkyo jest zbyt agresywne i jasne. Każdy ma inne preferencje.
  2. @SkoraSkkra61 tak jak @PanKlor pisze, w trybie kina głośnością sterujesz w amplitunerze, do słuchania w stereo amplitunera nie musisz włączać korzystasz z wzmacniacza i źródeł podłączonych do niego. To chyba najwygodniejsza opcja dla systemów łączonych opartych na wspólnych dla obu systemów głośnikach frontowych L, R. Szkoda, że A10 nie ma wejścia Trigger (ma dwa wyjścia) bo wtedy można by połączyć amplituner i włączając go automatycznie uruchamiałby się A10, w drugą stronę to mało przydatne (po co do stereo włączać amplituner). Ale to już niuans wygody. Ważne że możesz to w prosty sposób połączyć i korzystać bez większych komplikacji. @paw72 w Advance Acoustic X-i125 jest to inaczej rozwiązane. Tam PRE z końcówką są połączone "na zewnątrz" zworką. Trzeba sprawdzić w instrukcji, ale wydaje mi się że zdejmując zworki nie podasz sygnału z PRE na końcówkę. Może on pracować albo jako końcówka albo jako PRE z końcówką zewnętrzną, ale raczej nie przełączysz tego w menu, tylko mechanicznie zworkami co eliminuje możliwość wykorzystania go "jednocześnie" jako integry i końcówki mocy. No niestety ale chyba to rozwiązanie w Twoim przypadku się nie uda.
  3. Wykorzysta, A10 ma "AMP IN", czyli bezpośrednie wejście na końcówkę. Sam się nim interesowałem swego czasu, ale raz cena a dwa trafił się okazyjnie Audiolab. Natomiast przełączanie subwooferów już będzie trudniejsze - mniej wygodne. Chyba że stereo pozostawić tylko na frontach, a subwoofery wykorzystać w kinie. Nie wiem jak te Focal-e schodzą i czy wymagają uzupełnienia dołu subwooferami, ja jestem zwolennikiem stereo bez "dopalaczy" czyli wspomagania subwooferem(-ami). Ale każdy ma swoje upodobania więc nie dyskutuję w tej kwestii. Żeby zbudować system łączony powiedzmy "hybrydę" (stereo-kino) w amplitunerze kina (niezależnie od tego czy będzie miał 5, 7, 9 kanałów itd. w zależności od tego jaki docelowy system chcesz - chociaż piszesz że 5.x wystarczy) obowiązkowo wyjście PRE OUT dla frontów (L, R) w ten sposób połączysz w amplitunerze PRE-OUT >> AMP IN w obecnym wzmacniaczu kablami RCA. Jest to bardzo wygodne rozdzielenie kina i stereo. EDIT: Nie musisz - patrz wyżej 🙂
  4. Dodam tylko, że warto w tym wypadku wyznaczyć sobie cel, czy to ma być 5.1, 7.1, 5.1.2, 5.1.4 itd. Następnie dobrać amplituner (tutaj różnice w cenie są spore w zależności od możliwości i producenta). Głośniki mogą być dodawane sukcesywnie ale 3.1 na początek musi być, dodanie 2 surroundów budżetu też nie zrujnuje. Gdyby szukać w używanych głośnikach to wachlarz możliwości jest spory, ale może być problem z odsłuchem. to jest dobry kierunek, ale pamiętajmy że podnosi koszty - trzeba dodać wzmacniacz stereo, jeżeli źródłem dźwięku byłby Spotify/YT nie ma sensu. Warto przy zakupie amplitunera zwrócić uwagę czy ma PRE-OUT przynajmniej dla frontów - na wypadek przyszłego lepszego stereo, ale te z PRE są przeważnie droższe. Natomiast z samego amplitunera i frontów i tak stereo pozamiata to co pokazałby sounbar, na początek w tym wypadku moim zdaniem wystarczy sam amplituner zarówno w kinie jak stereo. Z kinem jest takie trochę błędne koło, najlepiej określić cel, budżet i szukać. Zawsze będzie tak, że model X ma coś, ale jak dołożysz 1000 to będziesz miał jeszcze to i to w modelu Y. @Nektores jeżeli zmieniłbyś zdanie (zrezygnował z belki) to złożysz podstawowy (budżetowy) system kina w budżecie podobnym do wskazywanych tutaj niektórych soundbarów i z pewnością zagra to lepiej, natomiast nie czarujmy się - w świecie kina będzie to raczej entry level, ale i tak wrażenia lepsze niż uzyskasz za pomocą bar-a. Edit: nie wiem jak u Ciebie z miejscem, ale trzeba uwzględnić je dla amplitunera, upakowanie w szafce z ograniczonym chłodzeniem może go ugotować, więc to też trzeba uwzględnić.
  5. Zgadza się, takie czasy, a niektórzy na tym zarabiają, albo po prostu mają „parcie na szkło”. Co gorsza mnóstwo ludzi nabiera się i porównuje sprzęt na różnych filmikach, z różną jakością pomijając jakość samego YT. Soundbar jest z pewnością poprawą dla „bzyczków” w dzisiejszych TV, sporo ludzi też po prostu nie ma miejsca na instalację stereo czy kina. Natomiast nie da się ukryć że producenci zauważyli lukę i ceny niektórych soundbarów raczej nie odzwierciedlają dźwięku jaki mogą zapewnić. No ale takie są prawa rynku.
  6. Niekoniecznie, a ewentualna jak to nazwałeś „polewka” nie dotyczy ogólnie ludzi którzy mają belki tylko raczej sytuacji w których belka z AI 😉 zagra Atmos bez głośników w suficie, do tego z 1m długości zagra pięknie w stereo (siedząc od niej 2-3 metry) co do Surround - te które dysponują dodatkowymi głośnikami przy prawidłowym ich rozmieszczeniu mogą dać namiastkę kina, ale i tak front będzie „wąski”. Dlatego pisanie (a niektórzy to robią) że soundbar z AI pokona prawa fizyki i akustyki i przekonywanie innych że to dobre rozwiązanie i zastąpi zestaw kina 5.1 o systemach z Atmos (5.1.2, 5.1.4 itd.) nie wspomnę to bzdura. W podobnym budżecie jak niektóre wspomniane tutaj soundbary można pokusić się już o całkiem sensowne 5.1 czy stereo. Natomiast jeżeli ktoś nie chce kabli, głośników itd. to proszę bardzo niech kupi soundbar, byle za chwilę nie przekonywał że to równie dobre (a może nawet lepsze) rozwiązanie od systemu kina czy stereo. Takich chyba jest niewielu, ale też się zdarzają. Tymczasem pozdrawiam i wracam do ulubionego w niedzielne przedpołudnie zajęcia
  7. O ile dobrze pamiętam to PM6005 nie ma wejścia bezpośrednio na końcówkę mocy, to taki półśrodek bo musiałbyś na stałe wyregulować głośność i po kalibracji jej nie ruszać, ale wtedy raczej nie wykorzystasz go do ewentualnych źródeł stereo (CD, gramofon, streamer) chyba że będziesz pamiętał i ustawiał gałkę głośności żeby korzystać z kina.
  8. No to jedynie zapytać dystrybutora w Polsce czy może wysłać instrukcję PL, bo na stronie raczej nie ma.
  9. Tak, ustawienia (nie tryby) odległości/opóźnień (zależy jak jest w jakim ampli ale to to samo, a w zasadzie za to samo odpowiada) i poziomów będą uwzględnione. Pominięta zostanie korekcja, jak ktoś ma słabe akustycznie pomieszczenie to może ten Direct się nie sprawdzić.
  10. On-line i do pobrania jest chyba tylko po angielsku, po polsku powinieneś dostać wersję „papierową” przy zakupie amplitunera.
  11. Jeżeli ten schemat jest z instrukcji gramofonu to tak.
  12. Czy to płyta producenta gramofonu (Teac) i dla tego modelu? Overhang nie jest zawsze taki sam, a to bardzo ważny parametr w ustawieniach wkładki.
  13. Overhang (różnie nazywany przesięgiem, nawisem, zwisem tłumaczenie nie jest jednoznaczne) to odległość igły od osi talerza gdyby ramię ustawić nad osią, mało który gramofon na to pozwala, czyli wysunięcie igły poza oś. Parametr ten powinien być w instrukcji podobnie jak długość efektywna ramienia.
  14. Należy pamiętać że w trybie Direct pominięta będzie korekcja Dirac Live bądź inna w zależności od amplitunera. A nie ma w Arcam trybu automatycznego?
  15. Z poziomu amplitunera nie zrobisz DL, albo smartfon albo komputer, wygodniej na komputerze.
×
×
  • Utwórz nowe...