-
Zawartość
3 597 -
Dołączył
-
Jeśli dobrze widzę, to te Polki są oficjalnie do kupienia poniżej 1300 zł za nową parę (Nautilus2). Nigdy nie testowałem monitorów za tyle, natomiast nieco droższe Pylon Opal Monitor zdecydowanie potrafią grać muzykę i średnicę mają już naprawdę przyjemną. Nie są to kolumny wyczynowe, ale w spokojnym repertuarze radzą sobie co najmniej przyzwoicie. https://www.olx.pl/d/oferta/kolumny-pylon-audio-opal-monitor-wenge-para-nowe-gwarancja-CID99-ID13hWfa.html Pewnie dałoby się jeszcze trochę urwać z podanej ceny. A jeśli jeszcze trochę dołożyć, to pewnie trafiłoby się już coś naprawdę ciekawego ze starszych modeli.
-
Artur, słuchałeś połączenia MA Gold ze swoim DIA250 w klasie D? Nie brakowało Ci nasycenia?
-
Też czytałem. W ogóle to sympatyczny, życzliwy człowiek (wymieniłem z nim kilka emaili) i ewidentnie pisze szczerze. Natomiast pamiętam, że zdarzało mu się testować dość drogie kable (np. interkonekty Audiomiki z filtrami) w systemie, w którym były one moim zdaniem trochę na wyrost.
-
Obstawiam, że to kiepska realizacja (mastering z niskim DR). Mam kilka kawałków VU na 2-płytowej remasterowanej składance Lou Reeda "NYC Man". Słabo to u mnie brzmi. Dla porównania - nagrania Doorsów z podobnych czasów wypadają dźwiękowo o niebo lepiej.
-
Nie każdy. Wygląda na to, że zapoczątkowałeś pewien trend.
-
Jest. Kiedyś czytałem inną. Wydaje mi się, że była to "Dylan: Droga bez końca" Clintona Heylina. W każdym razie, pamiętam, że czytając miałem podobne odczucia, co teraz: podziw dla Dylana jako twórcy i silną niechęć do niego jako człowieka (szczególnie, jeśli chodzi o lata 60-te i 70-te).
-
Dla mnie problemem jest, że humanista z doktoratem tak drętwo i mętnie pisze. Nie jestem w stanie przebić się przez jego teksty. Z przyjemnością czytam za to Stryjeckiego (HiFi i Muzyka) i Karasińskiego (StereoLife). U Stryjeckiego można zwykle odnaleźć trochę krytyki - oczywiście podanej w subtelny sposób. Krytyczny potrafi być też Kulpa (Audio Video). No i wrażenie robią publikowane w Audio wyniki pomiarów sprzętu. Sporo w tym wątku narzekań na recenzje, a ja się czasem dziwię, jak mocne teksty trafiają czasem do druku, czy są publikowane online. W jednym z numerów AV z 2023 r. jest np. zbiorowy test monitorów, w którym Pylon Diamond Monitor dostał bodaj 67/100 i bezwzględnie wypunktowano mu słabości. A przecież to model dość popularny i lubiany za pewne cechy. Uważam, że przynajmniej wybrani recenzenci są bardziej szczerzy niż się powszechnie uważa. A jeśli ich oceny nie pokrywają się z naszymi, to już w dużym stopniu kwestia reszty toru i indywidualnych preferencji.
-
@maxredaktor A ja właśnie czytam biografię Dylana - "Ciągle w drodze" Howarda Sounesa. Też polecam.
-
Każdy z nas goni innego króliczka.
-
Mimo, że nigdy nie miałem suba, kiedyś z ciekawości zadałem na forum podobne pytanie: jak wpłynie na średnicę odcięcie basu z kolumn poniżej pewnej częstotliwości. Na zdrowy rozum wydaje mi się, że midwoofer zwolniony z obowiązku generowania niższego basu powinien być w stanie lepiej reprodukować wyższy bas i średnicę. To byłoby jakimś wyjaśnieniem Twoich wrażeń (o ile rzeczywiście odciąłeś kolumny poniżej częstotliwości progowej). Drugie wytłumaczenie jest takie, że przy klarowniejszym basie nasze uszy mniej się męczą i mogą bardziej docenić uroki reszty pasma. Może @MariuszZ mógłby powiedzieć nam coś więcej?
-
Też sobie zawsze tak mówię. Lubię się wynagradzać i z wiekiem jestem w tym coraz lepszy.
-
@tomek4446 Toć w sygnaturze stoi: Audio Analogue Verdi Settanta VT. Może i tak, ale Gato nie wypadły sroce spod ogona, więc pytanie ile trzeba by wydać, żeby je przebić i czy oprócz "lepiej" nie będzie też za bardzo "inaczej". A pamiętam, że Łukasz lubi swoje FM-15. Do tego wymiana pieca wydaje się bezpieczniejsza niż kolumn, gdy ma się rocznego szkraba biegającego po domu. @lukluk71 Łukasz - Twoje dziecko zostało już audiofilem - interesuje się tweeterami?
-
Łukasz, DIA-250 / 250S do monitorów Gato poleca wiele osób, na naszym forum posiadaczem tego pieca i kolumn tej marki jest np. @PianoMan, który bardzo sobie chwali to połączenie. Jest tylko jedno "ale" - w Lyngdorfie masz DSP. Na Twoim miejscu spróbowałbym najpierw wyłączyć to DSP w 1120 i ocenić, na ile podoba Ci się brzmienie FM-15 w Twojej akustyce z "gołym" piecem. Bo może się okazać, że będzie coś za coś i zysk z przejścia na DIA-250 przyjdzie w parze z gorszą charakterystyką SPL po rezygnacji z korekcji akustyki. (FM-15 dość nisko schodzą na basie.) Ale może już to sprawdziłeś?
-
Z ciekawości spojrzałem na opis serialu. Rozbawiło mnie imię "obiektu": "Ulle Dag Charles".
-
Chyba już Cię kiedyś o to pytałem, ale nie pamiętam odpowiedzi (wiek ). Przypomnisz, jakie to modele Triangli i Pathosa? Czyżby Logos mkII? (On chyba pasowałby do kolumn grających po jaśniejszej stronie).