Skocz do zawartości

Gumowe Ucho

Uczestnik
  • Zawartość

    488
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnio na profilu byli

2 052 wyświetleń profilu
  1. Poznałem oglądając treści na dwóch innych systemach (ze słabszym subem). Jeden miał wszystko Cambridge Audio SX (czyli pełne pasmo w sur) a drugi to zestawik Yamaha. Szczególnie ten Cambridge dawał po prostu odczuwalnie więcej informacji przez surroundy, więcej było słychać (i łatwo lokalizować). Choć tam te Surroundy są znacznie dalej od odsłuchu i większe pomieszczenie. Minx jeżeli mają do oddania jakiś wyższy dzwiek, świst czy dzwonek to bez zarzutu. Dźwięk w tle też ok. Ale tak jak wspomniał Butler sub wypełnia już kierunkowy dźwięk + ten crossover chyba nie jest w stanie załatwić wszystkiego. Jestem zadowolony ale gdyby była jedna rzecz do upgrade to byłby surround. zreszta co innego mogłoby to być? Masz jakiś pomysł?
  2. Chyba 170 albo 200Hz. One mają nominalnie dół 150Hz ale przy ilu minus dB to nie wiem. Dlatego daje wyżej. SB-2000 na wykresie jeszcze powyżej 200Hz daje radę więc znacznie poprawił brzmienie Minxow w porównaniu do Magnata. ale nawet nieco większa konstrukcja satelitki typu „nic specjalnego” zdaje się dawać więcej jako sur. Chociaż może to też akustyka…
  3. Na frontach jest Pearl 25. Surroundy faktycznie grają ale Pearl Sat kusi, a Minx22 to takie ryzyko bo cena 2x, a nie jestem pewien czy realnie coś dadzą.
  4. To można zrobić ciekawy eksperyment: wziąć procesor kina/amp z preout i wszystkie wyjścia do końcówki mocy przez AUX do 11-stu FLIPów podlaczyc 😄
  5. Od kilku lat z racji braku miejsca mam Cambridge Audio Minx12 jako surroundy (i Atmosy na suficie), na standach. Upgrade subwoofera na SVS SB-2000 zdecydowanie pomógł ale cudów nie ma. To oczywiste że pełniejszy surround da kolumna z pełniejszym zakresem. Nawet zestawik Yamaha HTR jeśli chodzi o same surroundy daje więcej detali. Pomyslalem o upgrade i następujących kandydatach: CA Minx Min22 - mają niby „głośnik niskotonowy” i wyglądają jak dwie 12. Plus: można zamontować na obecnym stojaku. Minus: boję się że to nic konkretnego nie da. Dół to 120Hz zamiast 150. CA Minx XL - niewielkie ale już poważniejsze, mocne recenzje, dalej białe. Pylon Pearl Sat - pasuje do frontów Pearl 25 ale nie wiem czy się zmieści. cos jeszcze? Musi być małe, białe, i najlepiej zejście do tych magicznych 80Hz
  6. W słabym akustycznie otwartym pokoju z kuchnią i dużymi oknami, w kinie z subwooferem (najpewniej: Magnat 302A), za to w najlepszym wypadku z (dla nas) wysokim ampli i Dirac w najlepszym razie: jak duża jest różnica między serią Victa a Aurora w kinie? Pewnie w muzyce Aurora pokazuje wyższość? Czy warto wziąć fronty - albo wręcz sam centralny - Aurora, a surround Victa?
  7. Przesada. Używany zestawik Heco Victa i używany Magnat 302A to 2 tysiące, może 2,5, za kolejne 2 używany a nawet nowy podstawowy 7-kanałowy ampli (400 euro jak dobrze znajdziesz i jeszcze kiedyś dorobisz 5.1.2 jak będziesz chciał), i jesteśmy w domu. W 4 tysiącach się zmieścisz. Cieszysz się kinem jak filmowcy chcieli, z efektami, LFE, dialogami - i czasem muzyką. Bez ograniczania się do 2 kanałów, chyba że głównie słuchasz muzyki.
  8. E tam, nie jest źle. 5.1 robić, kabelek po ścianie na surround.
  9. Swoją drogą czy tylko ja mam wrażenie, że estradowe głośniki po prostu słabo brzmią w porównaniu do domowych stereo i kin? Jakoś tak straszliwie jasno i jazgocząco.
  10. No to tak jak mówię - masz opcję używanego Danonka 4500 na przykład. A jak nie potrzebujesz Atmosa, to jakieś starsze wyższe są typu Denon 3313, Onkyo TX-NR838 (atmos nawet) z 2014, itp. Ale IMO Onkyo 7100 z Dirac Live na pokładzie to super opcja w tej kasie, tylko Onkyo gra jasno.
  11. Budżet jest ograniczony. Powinno być oczywiste że im wyższy model tym lepsze brzmienie.
  12. Budżet 2-4 tysiące a ten zapewnia, że sprzęt za 12 koła będzie lepiej brzmiał. Prawdziwy Sherlock, nie ma co.
  13. Znalazłem też ELAC BS 52 - jednak sporo mniejsze od Debutów. Może brzmieniowo dopasowane. Kiedyś sobie umyśliłem że jak puryści kinowi którzy chcą 5 identycznych, zrobiłbym 4 te same - cóż, może znów nie tym razem, ale większy balans niż mam u siebie (podłogowe przód + Minxy surr)
  14. Myślałem np. o surroundach Nota małych a L/C/R na przykład Tesi. Nie wiem, czy to ma sens. Wiem że 9-kanałowe dostają więcej mocy na kanał i ogólnie wymuszają przesiadkę na lepszy hardware i wyższą półkę cenową.
  15. Wielkie dzięki! Zauważyłem też że są jakieś Magnaty Monitor 100, cena ultra budżetowa, jakie to jest? Jak jest 9.2 ampli z fajniejszymi końcówkami mocy to warto pójść wyżej, np. z Nota na Tesi?
×
×
  • Utwórz nowe...