-
Zawartość
141 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Polska
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
😁 Wpadł mi w oko taki filmik gdzie gość pisze, że jeszcze nigdy w życiu nie słyszał tak wiernego przekazu, jakby siedział przed sceną z prawdziwymi muzykami, tylko zakładany budżet się nie zgadza, bo to na McIntosh C52 + McIntosh 452 + McIntosh MCD 350 razem z klipsch Forte IV za jakieś 34k euro A mnie ciągnie do tego czy za ułamek tej kwoty można mieć trochę więcej niż ułamek takich wrażeń...
-
Podejrzewam, że "cold boot" to pierwsze włączenie ampli po zaniku zasilania lub po włączeniu urządzenia do sieci. W sumie mało przydatna informacja jak ktoś mieszka w mieście (rzadkie wyłączenia prądu) Dla mnie duży problem, bo TV chodzi dziennie 60% na dźwięku z samego TV a 40% z dźwiękiem z ampli i kilkukrotnie to zmieniam, często w locie, np. leci dźwięk wiadomości z TV, potem zaczyna się film i chcę zainicjować przejście na dźwięk wielokanałowy i procedura odpalenia ampli przy wykorzystaniu hdmi CEC / passthrtough (z jednego pilota) im trwa krócej tym lepiej.
-
Problem z pass-through z dekoderem Play BOX TV-Onkyo RZ840
topic odpisał Arek_Gd na krzysiexx04 w Kino Domowe
nie ukrywam, że jeden z powodów dla których nie wymieniam wciąż kilkunastoletniego turborekordera od NC+ jest to że jak kiedyś ogarnąłem ustawienie passthrough w ampli i hdmi CEC w TV Samsung to do dziś hula bez zakłóceń, a cenię bardzo funkcjonalność obsługi jednym pilotem obu urządzeń oraz na żądanie włączanie dzwięku z samego TV / z ampli. Możesz jeszcze spróbować podpiąć dekoder prosto do TV jeśli nie masz projektora oraz , chociaż nie wiem czy zadziała w tym sprzęcie, wyrwać z przewodu hdmi pin odpowiedzialny za HDMI-CEC. Mi kiedyś w moim systemie siała zakłócenia Himedia Q10pro niezależnie od ustawień , cuda się działy, w tamtym przypadku wyrwanie pinu na wyjściu jak dobrze pamiętam rozwiązało problem całkowicie. Tyle że muszę włączać Himedie jej pilotem więc nie rozwiązuje Twojego problemu. Słabo że lata mijają a ten system zamiast się usprawniać to chrzani się jeszcze bardziej. -
Podoba mi się ta filozofia, bo daje wstęp do cieszenia się muzyką nie tylko tam gdzie trzeba wydać miliony monet aby poczuć magię. W innych hobby bywa podobnie , np. projektor 4k - gdy wstawisz do dwóch identycznych pomieszczeń jeden powiedzmy za 60 tys. a w drugim za 110 tys. to w ślepym teście owszem rozpoznasz różnice na korzyść tego droższego, ale to będzie "trochę lepiej" a nie dzień do nocy, choć różnica w cenie powinna to wskazywać. Dla mnie znaczy, dzięki. Czasem otwiera nową perspektywę, czasem na coś nakieruje. Extra, o to mi właśnie chodziło
-
W sensie, że RZ50+wpięte BasX A2 na fronty vs MRX 540 ? Czy razem z PT2 ?
-
@AudioTube dlatego, że zbudowałeś system pod siebie po wielu testach i wielu "przewalonych" zestawach? I że nie da się odpowiedzieć na tak postawione pytanie przeze mnie? Bo każdy szuka czegoś innego w muzyce? Tak, tego się obawiałem zakładając ten wątek. Ale przecież są zestawy które dobrze się parują i możne je usłyszeć na targach lub znaleźć na forach wielu zadowolonych użytkowników, a czasem taki set podsunie też branża, jak swego czasu @Q21 który polecił Haiku Audio Selene 6550 i Klipsch Heresy III. Więc ktoś kto ma budżet powiedzmy do 15 tys na wzmak i kolumny może szukać szczęścia od razu polując na używki w tym zestawieniu. I to będzie początek drogi... chodzi o to aby nie sparzyć się na dzień dobry dzięki doświadczeniu forumowiczów
-
Cześć, Przewertowałem kilkadziesiąt wątków w tym dziale w poszukiwaniu analogowej nirwany na pierwszym etapie wtajemniczenia. Znalazłem dużo ciekawych informacji, od podejścia holistycznego do muzyki analogowej w wątku „dlaczego wzmacniacze lampowe wracają do łask” po dziesiątki wątków po 2 , 3 posty gdy ktoś szuka konkretnej porady do konkretnego, jednego sprzętu. Widać, że w niektórych odpowiedziach kryje się wiedza poprzedzona dziesiątkami lub setkami odsłuchów, a także historycznym posiadaniem najróżniejszych setów głośników , wzmacniaczy i źródeł. Niektórzy z nas mają tak, że ciągle gonią króliczka i nawet jeśli zbudowali ciekawy i dobrze brzmiący subiektywnie set to po jakimś czasie idą dalej, bo to hobby takie jest 😊 I pomyślałem sobie, że brakuje wątku gdzie można wpisać set, który zrobił na nas wyśmienite wrażenie, bo po prostu zgrywał się akurat do takiej muzyki jaką lubimy. Osobiście nie mam doświadczenia w stereo bo moim konikiem zawsze było kino domowe i tam jest dość łatwo wskazać set który w ścieżce filmowej zrobi w przeciętnych domowych warunkach gwarantowane „woow” , mówię tu o wysokich modelach ampli Onkyo w połączeniu z głośnikami klipsch reference premiere. A w stereo – nie ma szans, bo każdy oczekuje od muzyki czegoś innego, nie mniej w dziale „technika analogowa i lampowa” można założyć, że poszukujemy ogólnie przyjętej ciepłej, przyjemnej barwy dźwięku którą lubimy słuchać niczym dźwięki w naturze, które powodują dobre samopoczucie, jak śpiew ptaków wiosną gdy wszystko kwietnie lub lekki szum morza o zachodzie słońca 😊 Wiem, że najlepiej samemu doświadczyć dziesiątek odsłuchów i różnych zakupów "hi-fi" które inaczej zagrają w salonie audio a jeszcze inaczej u nas w domu, ale może jak ktoś chce zrobić krok w kierunku analogowe brzmienia dać mu wskazówkę „na pierwszy zestaw” który kiedyś nas oczarował. Tylko niech to pozostanie wątek dla początkujących, więc set składający z głośników / wzmacniacza / źródła w trzech kategoriach cenowych – do 10 tys / do 15 tys / do 20 tys za całość. Ja poza zestawem 7.2.4 klipscha do kina domowego chciałbym przekonać żonę ( w jakiejś wybitnie dogodnej sytuacji 😊) do postawienia obok małego lub średniego rozmiarami zestawu 2.0 który umili muzyką wyjątkowe momenty lub da radość cichego odsłuchu który nie będzie męczył przez długi czas. W przeciętnie dużym salonie Mój wybór to kolumny niskie które staną obok subów, więc najchętniej Heresy I lub II , III z jakimś ciepło grającym wzmakiem lampowych (aby mieć przeciwieństwo ampli i RP-280F) oraz gramofonem. Z chęcią poznam set który dawał Wam radość odsłuchu przez dłuższy czas i możecie go w ciemno polecić 😉 Co sądzicie o tym pomyśle? Aby wpisać kwotę zestawu, jedno zdanie o preferencjach muzycznych oraz wymienić sprzęty?
-
Ja pewnie dużo nie wniosę do dyskusji bo moje sprzęty dość leciwe, ale może dzięki temu wszystko hula jak powinno. Onkyo 12 letnie HDMI CEC on, passthrough AUTO , działa z TV Samsung i turborekorder ADB Canal plus (też ma z 10 lat) , Mede8er (ale odpalam jego pilotem), Xbox one , PS, Himedia Q10 - chociaż w tej ostatniej musiałem wyrwać jeden z pinów z kabla HDMI - można znaleźć w sieci który to. Moim zdaniem tutaj dużo zależy od softu TV bo to tam decyduję czy chcę włączyć konsolę czy C+ czy coś innego. Ale po przychodzie z Himedią wiem że to soft urządzeń zew. jest przyczyną. Ale też przechodziłem jakieś kombinacje typu podłączenie Canal+ przez component bo i tak idzie tylko 1080i aby pogodzić blokadę HDCP ze względu na dwa odbiorniki. Ja bym zrobił tak - podłączyć Canal+ bezpośrednio do TV a nie do ampli, wszystko inne do amplitunera po kolei i jeśli "sieje" i przestawia coś w ampli to bym rozważył wyrwanie tego pinu co decyduje za CEC. Trochę z tym roboty, ale działa. Ten standard faktycznie jest do bani, bo mało kto kupuje zaawansowany ampli który ma 6 lub 7 wejść na różne peryferia i korzysta tylko z jednego na zasadzie "blondynki" - włącza się jednym przyciskiem wszystko
-
Ja miałem przy pewnych częstotliwościach problemy z modami gdy korzystałem z 1 suba z onkyo 929 który tez nie ma oddzielnych wyjść tylko sklonowane, i co z tego, skoro jak dołożyłem drugi sub problem praktycznie ustąpił, niskie rejestry są bardziej mięsiste, cichsze ale bardziej odczuwalne, kiedy trzeba wywracają wnętrzności, bez dudnienia jak to miało miejsce z 1 subem. Musisz trochę poczytać o tym zanim takie pochopne wnioski będziesz wysuwał
-
coraz częściej spotykam informację, że ktoś wyrwał nówkę sztukę w USA za 800 dolców, no mega cena, szczególnie dla nich, co do RZ-70 to zdaje się wciąż okolice 2.500 USD @tomek72 tymczasem odpytałem w tej kwestii chatGPT, co prawda Rz-70 ale to to samo w tej kwestii : cyt: W Onkyo RZ-70, presety (czyli profile ustawień) pozwalają na zapisanie różnych konfiguracji systemu audio, które można szybko przywołać w zależności od potrzeb. Jest to szczególnie przydatne w zaawansowanych amplitunerach AV, takich jak RZ-70, które oferują szeroką gamę opcji kalibracji i personalizacji. W przypadku tego modelu można zapisać trzy różne presety. Co można zapisać w presetach? Presety umożliwiają zapisanie różnych ustawień związanych z: 1. Korekcją akustyki (Dirac Live): Różne profile kalibracji akustycznej pomieszczenia, np. na seans filmowy, muzykę lub wieczór gier. Możesz mieć profile zoptymalizowane dla różnych miejsc odsłuchu (np. główne miejsce siedzenia lub cała kanapa). 2 . Ustawienia equalizera (EQ): Możesz dostosować brzmienie do swoich preferencji, np. więcej basów do muzyki lub neutralne ustawienia do filmów. 3. Konfiguracje głośników: Włączenie/wyłączenie konkretnych kanałów (np. tylne surround lub dodatkowe kanały sufitowe Atmos). 4. Zmiana poziomów głośników, np. wzmocnienie subwoofera lub centralnego kanału. 5. Źródła dźwięku: Każdy preset może być skonfigurowany z innym źródłem wejścia (np. Blu-ray, konsola, czy odtwarzacz muzyczny). 6. Tryby dźwięku: Możesz wybrać różne tryby przetwarzania dźwięku, takie jak Dolby Atmos, DTS:X, czy Pure Audio, dostosowane do danego rodzaju materiału. 7. Głośność i balans kanałów: Możliwość zapisania ulubionego poziomu początkowego głośności lub różnic w balansie między kanałami. Przykładowe zastosowania trzech presetów: Preset 1: Kino Domowe Optymalizacja dla filmów z aktywnym dźwiękiem przestrzennym Dolby Atmos. Subwoofer bardziej wyeksponowany, centralny kanał wzmocniony dla lepszego dialogu. Tryb obrazu przypisany do jakości kinowej. Preset 2: Muzyka Korekcja akustyczna Dirac Live zoptymalizowana pod kątem stereo. Aktywne tylko przednie kolumny i subwoofer. Tryb Pure Audio lub Direct dla maksymalnej jakości dźwięku. Preset 3: Gry Wyższy poziom głośności surround, by uzyskać bardziej immersyjny dźwięk. Ustawienia dla dynamicznych efektów i precyzyjnej lokalizacji dźwięków. Profil dedykowany dla krótszych opóźnień (low-latency mode). Jak zapisać i przełączać między presetami? Zapisywanie ustawień: Skonfiguruj amplituner zgodnie z preferencjami (kalibracja, tryby dźwięku, EQ, itp.). W menu głównym wybierz opcję zapisywania presetów i przypisz je do jednego z trzech slotów. Przełączanie presetów: Można to zrobić za pomocą pilota, aplikacji mobilnej Onkyo Controller, lub bezpośrednio na amplitunerze.
-
No właśnie, dzięki! W 929 mam 150W na kanał przy 8ohm a użytkuję 7 z 9 kanałów i tej mocy nigdy nie brakowało , powiem więcej podejście do referencji vol 82 jest nie do wytrzymania, jak chcę zaszpanować i pokazać co potrafi takie kino na przykładzie sampli dolby w gęstych ścieżkach audio to skala jest max na 72-74 bo więcej to już cała chata chodzi a doznania czujesz każdym organem wewnętrznym W codziennym wieczornym używaniu gdy wyłączę Dynamic Volume które lubię (dzieciaki na górze więc to must have), to najczęściej poziom 65-68 jest wystarczający. Ale... zawsze mnie ciekawiło czy dzięki wzmocnieniu z dodatkowej końcówki nie będzie dźwięk bardziej poukładany - np w koncercie Hansa Zimmera z Pragi gdy wchodzą wszystkie setki instrumentów plus chór to robi się jatka zbliżając do poziomu 70%. Zakładam że mając jeszcze więcej mocy dźwięk powinien być kulturalniejszy. Gdybym dzisiaj miał powiedzmy 15-16k na nową zabawkę to rozważałbym dwie opcje - RZ-50 i emotiva XPA gen 3. 7 kanałowa na cały dół (lub inne warianty) albo RZ-70 plus ciekawy pod moje gusta muzyczne wzmak z main i dzięki uwolnieniu dwóch kanałów wpiął bym wymarzony przyszły RC-64 w bi-amping aby dostał więcej mocy z ampli. Jakiś cel trzeba mieć
-
😂 to ciekawe jak jest w RZ-70. Ogólnie to chwalą w nim jakość pre-outs To co napisałeś ciekawe jest w kontekście przyrostu mocy na pozostałe kanały wzmacniane przez amplituner, skoro działają ale nie pracują to może wcale ich "wakat mocowy" nie przechodzi na pozostałe? Czysto teoretycznie myślałem sobie ostatnio o odwrotnej sytuacji niż powszechnie zalecana - czyli podpinam prostą końcówkę 6 kanałową na 4 sufitowe i 2 surround back, bo do efektów wyrafinowanej mocy nie trzeba i dzięki temu ampli dostaje odpowiednio więcej mocy na LCR plus surround back. A tutaj może się okazać że... nic z tego