Skocz do zawartości

Arek_Gd

Uczestnik
  • Zawartość

    141
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Polska

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. 😁 Wpadł mi w oko taki filmik gdzie gość pisze, że jeszcze nigdy w życiu nie słyszał tak wiernego przekazu, jakby siedział przed sceną z prawdziwymi muzykami, tylko zakładany budżet się nie zgadza, bo to na McIntosh C52 + McIntosh 452 + McIntosh MCD 350 razem z klipsch Forte IV za jakieś 34k euro A mnie ciągnie do tego czy za ułamek tej kwoty można mieć trochę więcej niż ułamek takich wrażeń...
  2. Podejrzewam, że "cold boot" to pierwsze włączenie ampli po zaniku zasilania lub po włączeniu urządzenia do sieci. W sumie mało przydatna informacja jak ktoś mieszka w mieście (rzadkie wyłączenia prądu) Dla mnie duży problem, bo TV chodzi dziennie 60% na dźwięku z samego TV a 40% z dźwiękiem z ampli i kilkukrotnie to zmieniam, często w locie, np. leci dźwięk wiadomości z TV, potem zaczyna się film i chcę zainicjować przejście na dźwięk wielokanałowy i procedura odpalenia ampli przy wykorzystaniu hdmi CEC / passthrtough (z jednego pilota) im trwa krócej tym lepiej.
  3. nie ukrywam, że jeden z powodów dla których nie wymieniam wciąż kilkunastoletniego turborekordera od NC+ jest to że jak kiedyś ogarnąłem ustawienie passthrough w ampli i hdmi CEC w TV Samsung to do dziś hula bez zakłóceń, a cenię bardzo funkcjonalność obsługi jednym pilotem obu urządzeń oraz na żądanie włączanie dzwięku z samego TV / z ampli. Możesz jeszcze spróbować podpiąć dekoder prosto do TV jeśli nie masz projektora oraz , chociaż nie wiem czy zadziała w tym sprzęcie, wyrwać z przewodu hdmi pin odpowiedzialny za HDMI-CEC. Mi kiedyś w moim systemie siała zakłócenia Himedia Q10pro niezależnie od ustawień , cuda się działy, w tamtym przypadku wyrwanie pinu na wyjściu jak dobrze pamiętam rozwiązało problem całkowicie. Tyle że muszę włączać Himedie jej pilotem więc nie rozwiązuje Twojego problemu. Słabo że lata mijają a ten system zamiast się usprawniać to chrzani się jeszcze bardziej.
  4. Podoba mi się ta filozofia, bo daje wstęp do cieszenia się muzyką nie tylko tam gdzie trzeba wydać miliony monet aby poczuć magię. W innych hobby bywa podobnie , np. projektor 4k - gdy wstawisz do dwóch identycznych pomieszczeń jeden powiedzmy za 60 tys. a w drugim za 110 tys. to w ślepym teście owszem rozpoznasz różnice na korzyść tego droższego, ale to będzie "trochę lepiej" a nie dzień do nocy, choć różnica w cenie powinna to wskazywać. Dla mnie znaczy, dzięki. Czasem otwiera nową perspektywę, czasem na coś nakieruje. Extra, o to mi właśnie chodziło
  5. W sensie, że RZ50+wpięte BasX A2 na fronty vs MRX 540 ? Czy razem z PT2 ?
  6. @AudioTube dlatego, że zbudowałeś system pod siebie po wielu testach i wielu "przewalonych" zestawach? I że nie da się odpowiedzieć na tak postawione pytanie przeze mnie? Bo każdy szuka czegoś innego w muzyce? Tak, tego się obawiałem zakładając ten wątek. Ale przecież są zestawy które dobrze się parują i możne je usłyszeć na targach lub znaleźć na forach wielu zadowolonych użytkowników, a czasem taki set podsunie też branża, jak swego czasu @Q21 który polecił Haiku Audio Selene 6550 i Klipsch Heresy III. Więc ktoś kto ma budżet powiedzmy do 15 tys na wzmak i kolumny może szukać szczęścia od razu polując na używki w tym zestawieniu. I to będzie początek drogi... chodzi o to aby nie sparzyć się na dzień dobry dzięki doświadczeniu forumowiczów
  7. Cześć, Przewertowałem kilkadziesiąt wątków w tym dziale w poszukiwaniu analogowej nirwany na pierwszym etapie wtajemniczenia. Znalazłem dużo ciekawych informacji, od podejścia holistycznego do muzyki analogowej w wątku „dlaczego wzmacniacze lampowe wracają do łask” po dziesiątki wątków po 2 , 3 posty gdy ktoś szuka konkretnej porady do konkretnego, jednego sprzętu. Widać, że w niektórych odpowiedziach kryje się wiedza poprzedzona dziesiątkami lub setkami odsłuchów, a także historycznym posiadaniem najróżniejszych setów głośników , wzmacniaczy i źródeł. Niektórzy z nas mają tak, że ciągle gonią króliczka i nawet jeśli zbudowali ciekawy i dobrze brzmiący subiektywnie set to po jakimś czasie idą dalej, bo to hobby takie jest 😊 I pomyślałem sobie, że brakuje wątku gdzie można wpisać set, który zrobił na nas wyśmienite wrażenie, bo po prostu zgrywał się akurat do takiej muzyki jaką lubimy. Osobiście nie mam doświadczenia w stereo bo moim konikiem zawsze było kino domowe i tam jest dość łatwo wskazać set który w ścieżce filmowej zrobi w przeciętnych domowych warunkach gwarantowane „woow” , mówię tu o wysokich modelach ampli Onkyo w połączeniu z głośnikami klipsch reference premiere. A w stereo – nie ma szans, bo każdy oczekuje od muzyki czegoś innego, nie mniej w dziale „technika analogowa i lampowa” można założyć, że poszukujemy ogólnie przyjętej ciepłej, przyjemnej barwy dźwięku którą lubimy słuchać niczym dźwięki w naturze, które powodują dobre samopoczucie, jak śpiew ptaków wiosną gdy wszystko kwietnie lub lekki szum morza o zachodzie słońca 😊 Wiem, że najlepiej samemu doświadczyć dziesiątek odsłuchów i różnych zakupów "hi-fi" które inaczej zagrają w salonie audio a jeszcze inaczej u nas w domu, ale może jak ktoś chce zrobić krok w kierunku analogowe brzmienia dać mu wskazówkę „na pierwszy zestaw” który kiedyś nas oczarował. Tylko niech to pozostanie wątek dla początkujących, więc set składający z głośników / wzmacniacza / źródła w trzech kategoriach cenowych – do 10 tys / do 15 tys / do 20 tys za całość. Ja poza zestawem 7.2.4 klipscha do kina domowego chciałbym przekonać żonę ( w jakiejś wybitnie dogodnej sytuacji 😊) do postawienia obok małego lub średniego rozmiarami zestawu 2.0 który umili muzyką wyjątkowe momenty lub da radość cichego odsłuchu który nie będzie męczył przez długi czas. W przeciętnie dużym salonie Mój wybór to kolumny niskie które staną obok subów, więc najchętniej Heresy I lub II , III z jakimś ciepło grającym wzmakiem lampowych (aby mieć przeciwieństwo ampli i RP-280F) oraz gramofonem. Z chęcią poznam set który dawał Wam radość odsłuchu przez dłuższy czas i możecie go w ciemno polecić 😉 Co sądzicie o tym pomyśle? Aby wpisać kwotę zestawu, jedno zdanie o preferencjach muzycznych oraz wymienić sprzęty?
  8. Ja pewnie dużo nie wniosę do dyskusji bo moje sprzęty dość leciwe, ale może dzięki temu wszystko hula jak powinno. Onkyo 12 letnie HDMI CEC on, passthrough AUTO , działa z TV Samsung i turborekorder ADB Canal plus (też ma z 10 lat) , Mede8er (ale odpalam jego pilotem), Xbox one , PS, Himedia Q10 - chociaż w tej ostatniej musiałem wyrwać jeden z pinów z kabla HDMI - można znaleźć w sieci który to. Moim zdaniem tutaj dużo zależy od softu TV bo to tam decyduję czy chcę włączyć konsolę czy C+ czy coś innego. Ale po przychodzie z Himedią wiem że to soft urządzeń zew. jest przyczyną. Ale też przechodziłem jakieś kombinacje typu podłączenie Canal+ przez component bo i tak idzie tylko 1080i aby pogodzić blokadę HDCP ze względu na dwa odbiorniki. Ja bym zrobił tak - podłączyć Canal+ bezpośrednio do TV a nie do ampli, wszystko inne do amplitunera po kolei i jeśli "sieje" i przestawia coś w ampli to bym rozważył wyrwanie tego pinu co decyduje za CEC. Trochę z tym roboty, ale działa. Ten standard faktycznie jest do bani, bo mało kto kupuje zaawansowany ampli który ma 6 lub 7 wejść na różne peryferia i korzysta tylko z jednego na zasadzie "blondynki" - włącza się jednym przyciskiem wszystko
  9. @Piotr Sonido Arcam wiadomo, klasa wyżej , szczególnie w stereo, ale co z user experience? znalazłem ciekawe porównanie jednej z dość ważnych funkcjonalności jeśli ktoś wykonuje ją kilka - kilkanaście razy dziennie, szczególnie przełączając się z dźwiękiem w locie podczas oglądania TV.
  10. Ja miałem przy pewnych częstotliwościach problemy z modami gdy korzystałem z 1 suba z onkyo 929 który tez nie ma oddzielnych wyjść tylko sklonowane, i co z tego, skoro jak dołożyłem drugi sub problem praktycznie ustąpił, niskie rejestry są bardziej mięsiste, cichsze ale bardziej odczuwalne, kiedy trzeba wywracają wnętrzności, bez dudnienia jak to miało miejsce z 1 subem. Musisz trochę poczytać o tym zanim takie pochopne wnioski będziesz wysuwał
  11. coraz częściej spotykam informację, że ktoś wyrwał nówkę sztukę w USA za 800 dolców, no mega cena, szczególnie dla nich, co do RZ-70 to zdaje się wciąż okolice 2.500 USD @tomek72 tymczasem odpytałem w tej kwestii chatGPT, co prawda Rz-70 ale to to samo w tej kwestii : cyt: W Onkyo RZ-70, presety (czyli profile ustawień) pozwalają na zapisanie różnych konfiguracji systemu audio, które można szybko przywołać w zależności od potrzeb. Jest to szczególnie przydatne w zaawansowanych amplitunerach AV, takich jak RZ-70, które oferują szeroką gamę opcji kalibracji i personalizacji. W przypadku tego modelu można zapisać trzy różne presety. Co można zapisać w presetach? Presety umożliwiają zapisanie różnych ustawień związanych z: 1. Korekcją akustyki (Dirac Live): Różne profile kalibracji akustycznej pomieszczenia, np. na seans filmowy, muzykę lub wieczór gier. Możesz mieć profile zoptymalizowane dla różnych miejsc odsłuchu (np. główne miejsce siedzenia lub cała kanapa). 2 . Ustawienia equalizera (EQ): Możesz dostosować brzmienie do swoich preferencji, np. więcej basów do muzyki lub neutralne ustawienia do filmów. 3. Konfiguracje głośników: Włączenie/wyłączenie konkretnych kanałów (np. tylne surround lub dodatkowe kanały sufitowe Atmos). 4. Zmiana poziomów głośników, np. wzmocnienie subwoofera lub centralnego kanału. 5. Źródła dźwięku: Każdy preset może być skonfigurowany z innym źródłem wejścia (np. Blu-ray, konsola, czy odtwarzacz muzyczny). 6. Tryby dźwięku: Możesz wybrać różne tryby przetwarzania dźwięku, takie jak Dolby Atmos, DTS:X, czy Pure Audio, dostosowane do danego rodzaju materiału. 7. Głośność i balans kanałów: Możliwość zapisania ulubionego poziomu początkowego głośności lub różnic w balansie między kanałami. Przykładowe zastosowania trzech presetów: Preset 1: Kino Domowe Optymalizacja dla filmów z aktywnym dźwiękiem przestrzennym Dolby Atmos. Subwoofer bardziej wyeksponowany, centralny kanał wzmocniony dla lepszego dialogu. Tryb obrazu przypisany do jakości kinowej. Preset 2: Muzyka Korekcja akustyczna Dirac Live zoptymalizowana pod kątem stereo. Aktywne tylko przednie kolumny i subwoofer. Tryb Pure Audio lub Direct dla maksymalnej jakości dźwięku. Preset 3: Gry Wyższy poziom głośności surround, by uzyskać bardziej immersyjny dźwięk. Ustawienia dla dynamicznych efektów i precyzyjnej lokalizacji dźwięków. Profil dedykowany dla krótszych opóźnień (low-latency mode). Jak zapisać i przełączać między presetami? Zapisywanie ustawień: Skonfiguruj amplituner zgodnie z preferencjami (kalibracja, tryby dźwięku, EQ, itp.). W menu głównym wybierz opcję zapisywania presetów i przypisz je do jednego z trzech slotów. Przełączanie presetów: Można to zrobić za pomocą pilota, aplikacji mobilnej Onkyo Controller, lub bezpośrednio na amplitunerze.
  12. No właśnie, dzięki! W 929 mam 150W na kanał przy 8ohm a użytkuję 7 z 9 kanałów i tej mocy nigdy nie brakowało , powiem więcej podejście do referencji vol 82 jest nie do wytrzymania, jak chcę zaszpanować i pokazać co potrafi takie kino na przykładzie sampli dolby w gęstych ścieżkach audio to skala jest max na 72-74 bo więcej to już cała chata chodzi a doznania czujesz każdym organem wewnętrznym W codziennym wieczornym używaniu gdy wyłączę Dynamic Volume które lubię (dzieciaki na górze więc to must have), to najczęściej poziom 65-68 jest wystarczający. Ale... zawsze mnie ciekawiło czy dzięki wzmocnieniu z dodatkowej końcówki nie będzie dźwięk bardziej poukładany - np w koncercie Hansa Zimmera z Pragi gdy wchodzą wszystkie setki instrumentów plus chór to robi się jatka zbliżając do poziomu 70%. Zakładam że mając jeszcze więcej mocy dźwięk powinien być kulturalniejszy. Gdybym dzisiaj miał powiedzmy 15-16k na nową zabawkę to rozważałbym dwie opcje - RZ-50 i emotiva XPA gen 3. 7 kanałowa na cały dół (lub inne warianty) albo RZ-70 plus ciekawy pod moje gusta muzyczne wzmak z main i dzięki uwolnieniu dwóch kanałów wpiął bym wymarzony przyszły RC-64 w bi-amping aby dostał więcej mocy z ampli. Jakiś cel trzeba mieć
  13. 😂 to ciekawe jak jest w RZ-70. Ogólnie to chwalą w nim jakość pre-outs To co napisałeś ciekawe jest w kontekście przyrostu mocy na pozostałe kanały wzmacniane przez amplituner, skoro działają ale nie pracują to może wcale ich "wakat mocowy" nie przechodzi na pozostałe? Czysto teoretycznie myślałem sobie ostatnio o odwrotnej sytuacji niż powszechnie zalecana - czyli podpinam prostą końcówkę 6 kanałową na 4 sufitowe i 2 surround back, bo do efektów wyrafinowanej mocy nie trzeba i dzięki temu ampli dostaje odpowiednio więcej mocy na LCR plus surround back. A tutaj może się okazać że... nic z tego
  14. @tomek72 dzięki, tego nie doczytałem. To jak jesteśmy ograniczeni w zastosowaniu wielokanałowych końcówek mocy do RZ-50?
  15. a w RZ-50 tak nie można? A jak napędzasz RC-64 z RF-7 , tylko z Anthema czy z końcówki jakiejś?
×
×
  • Utwórz nowe...