Skocz do zawartości

Arek_Gd

Uczestnik
  • Zawartość

    185
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Polska

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. No właśnie, w USA jak ludzie obkupili się za grosze w black friday po 800 buksów za RZ-50, to dodają na dzień dobry końcówki na LCR i jakoś nie widziałem narzekania...
  2. Kiedyś zapamiętałem że w 8500A i zdaje się w 6700. Rozumiem że Amir to taki teoretyk i aby nie brać tego dosłownie ...
  3. A jak to jest z jakością PRE? Nawiazujac do tematu wątku, jak ineternet długi i szeroki to pisze się że średnia półka ampli ma bardzo słabe pre w stosunku do topowych AVR i dodawanie końcówki mocy ma wątpliwy sens. O ile dobrze pamiętam Amir krytykował bardzo rz-50 za słabe pre ale z drugiej strony na YouTube można zleźć pozytywne recenzje. Czy ktoś miał okazję porównywać PRE rz-50 z rz-70 ? Nie mam pojęcia ale chciał przekazać że Arcam to niebo a ziemia vs Onkyo
  4. A wyszło coś sensownego poza Valerionem z DLP gdzie jasność jest wystarczająca do HDR, w ostatnich 2 latach? Tak z ciekawości. W cenie ok 10 tys ? Piotr, a jak z plastyką obrazu ? Bardziej LCD czy bardziej DLP?
  5. Można sobie z tym poradzić, tylko trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie co dla mnie jest ważniejsze , kino czy stereo? Jeśli kino ja bym RP nie zmieniał a poszukał jakiegoś rozwiązania na muzę - np u mnie pojawił się pre amp lampowy i gramofon i muza już brzmi łagodnie, można do stereo wpiąć wzmak z main in co uwypukla średnicę i łagodniej gra górą, np. Cyrus One czy M5si itp. Ale tak jak zawsze w audio wybieramy subiektywie - kiedyś szukałem zamiany swojego starego onkyo i RP , słuchałem w jednym salonie ścieżek dolby atmos na sprzęcie 5x droższym , z Denonem 8500HA i frontami za 25 tys , i powiem tak - w życiu do seansu filmowego nie zamieniłbym mojego setu. Pewnie można lepiej, wiadomo, ale mi się nie chce wydawać kasy i testować, wolę kolejnych kilka filmów obejrzeć
  6. no niestety nie mam Dirac'a, jadę wciąż na starym dobrym XT32 z referencyjnymi ustawieniami które koledzy zapodali na sąsiednim forum jakieś kilkanaście lat temu Coś w tym jest , jak siadam z żoną to ścinam na dzień dobry basy o kilka stopni bo jak nie to mam gadane podczas seansu Kiedyś też myślałem o zamianie RP-280F aby poprawić stereo a w to miejsce wstawić RP-600 bo w mojej kalibracji Audysey XT32 i tak wszystko jest na Small (a do stereo zbudować oddzielny tor) ale jakoś zmieniłem kiedyś na Full band i już nie chcę wracać do small a jak zakładam w Diracu to już w ogóle nie ma czegoś takiego jak small.... W swojej cenie seria RP do KD nie ma konkurencji, chyba że ktoś oczekuje ciepłego plumkania z głośników podczas komedii romantycznej . Klipsche to wykop, ekspresja , ponad przeciętna dynamika. I faktycznie są takie momenty że może chwilę pomęczyć - wczoraj oglądałem 1917 i jak spadający samolot walnął w stodołę to myślałem że chata mi się wali - wysokich tonów było aż za dużo od tysięcy rozpadających się elementów... ale to tylko gdy słuchamy blisko poziomu referencji - wczoraj na 74%, ale w normalnych warunkach gdy słuchamy na 35-50% to właśnie ta dynamiaka klispcha pomoga czuć emocje przy cichym odsłuchu. Dla mnie to must have.
  7. Co by nie mówić @tomw złożył odważną propozycje ślepego testu AVR11 z dwukrotnie tańszym RZ-50 i nawet postawił na szali 2 tys zł. Takiego czegoś na forum gdzie cała branża i wielu doświadczonych użytkowników mówi o wyraźnej przewadze Arcama to jeszcze nie spotkałem 😁
  8. Jasny gwint! Zaraz zacznę żałować że odkopałem wątek, koledzy więcej luzu, please! Przecież o to chodzi aby mieć różne zdanie i różne spostrzeżenia. Niektórzy mają własne doświadczenia, inni lubią specyficzny rodzaj grania a jeszcze inni naogladali się youtuba lub przeczesali zagraniczne fora. I fajnie poczytać o tym wszystkim i samemu wyciągnąć wnioski, ale nigdy nie próbować przekonywać do swojego punktu widzenia. Każdy ma inny, i to jest piękne w wolnym kraju Szanujmy to, że to jedno z ostatnich for w miarę aktywnych, bo wiele dokonało już żywota albo są jałowe jak pustynia.
  9. Dzięki! Czyli aby poczuć w miarę pełny zakres ścieżki filmowej trzeba rozkręcić vol na min 50-60%. Ciekawe czy są jakieś filtry do DIRACa jak np. te od harmana do subów , aby naśladować dawny Dynamic Volume Late Night Light (przy Audyssey) gdzie pełna ścieżka była słyszalna i odczuwalna przy 30-40%.
  10. @tomw słyszałem że testowałeś w RZ30 niezależne dwa wyjścia na suba vs RZ50, czyli tak jak jest w RZ70. Jak ta niezależność jest istotna jeśli rozstawienie subów po bokach frontów jest symetryczne a i same suby są identyczne. Bo mi się zdaje że to nie ma dużej różnicy w tej sytuacji....
  11. Kurcze, a co z rodzajem procesa / brzmienia - przecież każdy ampli tak jak i wzmak gra inaczej, pamiętam kiedyś gruntownie analizowałem dynamikę Denona 8500 i jednak w KD to nie było to co w Onkyo, mimo że oba jechały na tym samym systemie kalibracji. Dirac to system który ma niwelować słabą akustykę pomieszczenia, czyli jeśli masz gdzieś mody przy 110 Hz to on ścina to aby efekt końcowy był pozbawiony rezonansów w tej częstotliwości itp. Tak to rozumiem.
  12. @tomw właśnie w wątku obok kolega miał dylemat czy niższy ampli plus końcówka czy wyższy bez. Z twoich wpisów i doświadczenia odczytuję, że mając budżet 11-12 tys, zł na sam ampli do KD (nie stereo) wolałbyś RZ-50 plus końcówka za 5-7 tys. niż sam RZ-70. Ciekawa jest Twoja droga jaką przeszedłeś w KD. Daje do myślenia
  13. Wracając do sedna tematu, zaczepił mnie kolega na innym forum przez wiadomość co nie ma tutaj konta i skrytykował podejście do słabszego ampli + końcówka, a szczególnie gdy wspomnieliśmy tutaj o średniej klasie , czyli RZ-50. W moich wyborach zawsze stawiałem sobie za poprzeczkę cenę w której chcę się zmieścić, stąd te propozycje. Jeśli szukamy jak kolega napisał w pierwszym poście więcej "pazura i dynamiki" a budżet jest do 6 czy do 10 tys. to podtrzymuję co napisałem w tym wątku. Oczywistym jest że nie zestawiamy ze sobą 1:1 Rz-50 i ARCAMA. Ale zaciekawił mnie pewnością, że wielu jego kolegów przeskoczyło z najwyższych modeli japońskich producentów AVR na Arcama i to jednak jest niebo a ziemia. Chciałbym to podrążyć... jak się domyślam przez dużą większą moc np. w AVR11 ( 7.2.4 z końcówką) będzie zdecydowanie lepiej przy wyższych poziomach głośności (case koncertu Zimmera z Pragi) a jak jest w cichych i średnich odsłuchach ??? Na Youtube jest sporo recenzji, gdziemówią, że jeśli słuchasz cicho lub średnio to możesz w ogóle nie dostrzec różnicy na korzyść wpinając końcówkę mocy do typowego AVR , a jak jest w tym temacie gdy porównamy RZ-50/Rz-70 do AVR10/11 ? Bo może zrewiduję swoje podejście, faktem jest że uwielbiam Onkyo, ale to przez stosunek ceny do jakości, pamiętam że w latach 2004-2014 można było kupić wyższy model Onkyo w cenie niższego z konkurencji, a używkę z kolei najwyższy model, i to wtedy grało wyraźnie lepiej w KD. Może warto poświęcić te 34 sekundy na rozruch, słaby pilot, menu i jeszcze parę innych wkurzających dupereli za wybitną jakość w KD 😁 w sumie od RZ-70 nie jest tak daleko w $ do AVR11 z końcówkami Fosi jak zasugerował @Piotr Sonido
  14. A nie lepiej obejrzeć swój ulubiony film na jednym i drugIm i wybrać ten który daje więc radochy ? Centralny to przede wszystkich dialogi i dynamika z centrum ekranu, ciężko to wyłapać suchymi testami.
×
×
  • Utwórz nowe...