Skocz do zawartości

Marek333

Uczestnik
  • Zawartość

    222
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Świeża ciekawostka - Wykupione B&W, Denon, Marantz, Polk przez SAMSUNGA za 350 mln USD. Interesujące jaka przyszłość czeka te wchłonięte firmy "Samsung is paying $350 million for audio brands Bowers & Wilkins, Denon, Marantz and Polk" https://www.engadget.com/audio/samsung-is-paying-350-million-for-audio-brands-bowers--wilkins-denon-marantz-and-polk-131514754.html Pozdrawiam.
  2. 2 Absorbery dźwięku PREMIUM Addictive Sound rozmiar 158x64x6 cm za 50% ceny nabycia. CENA: 700 zł KONTAKT: polandia7@gmail.com Szanowni Państwo Sprzedaję w stanie perfekcyjnym 2 sztuki profesjonalnych szerokopasmowych absorberów dźwięku, znanej firmy Addictive Sound . Rozmiar 158 x 64 x 6 cm Kolor biały. Absorbery nie mają najmniejszego uszkodzenia, rysy czy zabrudzenia Wyglądają jak nowe. Zakupiłem je niedawno za 1370 zł z wysyłką, tak jak na załączonym foto dok.zakupu. Oferuję Państwu, jak widzimy, znacznie taniej. Cena dotyczy kompletu 2 sztuk absorberów (zdjęcia są realne). Cena zawiera transport KURIEREM DHL / przedpłata wówczas / - Absorbery będą doskonale zabezpieczone do wysyłki łącznie z zabezpieczeniem ochronnym kartonikami krawędzi, przed wilgocią owinięte folią stretch. Dokręcone są uchwyty jak widać na zdjęciu symetrycznie, równo (poziome mosiężne uchwyty z ząbkami ) W komplecie dołączam dodatkowo nowe śruby mocujące do ściany - widoczne także na zdjęciu - doklejone w woreczku. Rekomenduję odbiór własny, wówczas obniżę cenę za transport 70 zł. Z wyrazami szacunku Marek.
  3. AURALiC Aries S1 - HiEnd streamer Urządzenie jest z polskiej dystrybucji na gwarancji do 22.11.2026 , jest w stanie idealnym. Posiadam rachunek imienny na mnie kupiony w renomowanym salonie audio w Warszawie. Jestem pierwszym właścicielem. Zakup 23.11.2024r. Powód sprzedaży: zakup znacznie wyższego,droższego modelu streamera. Streamer nie ma żadnych usterek, ma najnowszy firmware 10.3.1 Sprzęt można sprawdzić u mnie (odbiór osobisty lub przedpłata - wówczas wyślę bezpiecznie zapakowany kurierem na swój koszt) CENA: 7050 zł Kontakt mailowy do mnie : polandia7@gmail.com Opis i parametry AURALiC Aries S1: AURALiC Aries S1 to zaawansowany streamer sieciowy i transport cyfrowy, który łączy wysokiej jakości przetwarzanie sygnału audio z nowoczesnymi technologiami strumieniowania. Jest to model klasy entry-level w ofercie AURALiC, oparty na platformie Tesla G3, czerpiący technologie z referencyjnych urządzeń serii G2.2. Aries S1 wyróżnia się możliwością przetwarzania sygnałów z wejść cyfrowych i USB, co jest nowością w serii Aries, oraz zaawansowanymi funkcjami optymalizacji dźwięku. Główne cechy i parametry: Platforma sprzętowa: Procesor: Czterordzeniowy, 64-bitowy procesor w architekturze Tesla G3, oferujący 8-krotnie większą moc obliczeniową niż poprzednia generacja. Pamięć: 2 GB pamięci systemowej DDR4 dla płynnego przetwarzania wymagających zadań. Technologie: Bezpośredni dostęp do pamięci (DMA), bezpośrednie nagrywanie danych (DDR), izolacja galwaniczna dla redukcji szumów EMI i jittera. Funkcje przetwarzania sygnału: Wysokiej jakości resampler. Korektor parametryczny. Kompensacja rozmieszczenia głośników. Wyrównywanie głośności. Redukcja jittera i artefaktów dzięki platformie Tesla G3. Obsługiwane formaty plików: Bezstratne: AIFF, ALAC, APE, DIFF, DSF, FLAC, OGG, WAV, WV. Stratne: AAC, MP3, MQA*, WMA. Częstotliwość próbkowania: PCM: 44,1 kHz do 384 kHz w trybie 32-bitowym (352,8 kHz i 384 kHz tylko przez USB). DSD: DSD64 (2,8224 MHz), DSD128 (5,6448 MHz), DSD256 (11,2896 MHz), DSD512 (22,57892 MHz) przez DoP V1.1 lub natywny protokół DSD. Wejścia audio: Cyfrowe: Koncentryczne, Toslink (2x). Strumieniowe: Współdzielony folder sieciowy, pamięć USB, napęd CD USB, serwer UPnP/DLNA, Amazon Music Unlimited, HighResAudio, KKBOX, Qobuz Sublime+, NetEase Music, TIDAL/TIDAL Connect, AirPlay, Spotify Connect, TuneIn, radio internetowe, Roon Ready (po uzyskaniu certyfikacji). Wyjścia audio: Cyfrowe: AES/EBU, koncentryczne, Toslink. USB: Host USB do kompatybilnego DAC (nie wymaga sterowników dla systemów Linux). Oprogramowanie sterujące: AURALiC Lightning DS (dla iOS). AURALiC Lightning DS dla przeglądarek internetowych (tylko ustawienia urządzenia). Kompatybilność z OpenHome (BubbleUPnP, Kazoo). Roon (wymaga osobnego Roon Core). Łączność sieciowa: Przewodowa: Gigabit Ethernet. Bezprzewodowa: Brak wbudowanego Wi-Fi (w odróżnieniu od modelu G1.1). Pobór energii: Odtwarzanie: maks. 25 W. Czuwanie: <0,5 W. Uśpienie: <10 W. Wymiary i waga: Wymiary: 20,7 cm (szer.) x 29 cm (gł.) x 8,5 cm (wys.). Waga: 4,0 kg. Obudowa: Anodyzowane aluminium w matowej czerni. Dodatkowe funkcje: Odtwarzanie płyt CD: Możliwość podłączenia napędu CD USB z funkcją odtwarzania, zgrywania lub odtwarzania z pamięci podręcznej dla redukcji jittera. Pilot Smart-IR: Możliwość mapowania funkcji na dowolny pilot zdalnego sterowania. Izolacja galwaniczna: Dwa szybkie izolatory galwaniczne między obwodami taktowania, przetwarzania i transmisji dla eliminacji zakłóceń elektromagnetycznych. Opcjonalny zasilacz: Zewnętrzny zasilacz Auralic S1 Linear PSU dla poprawy jakości dźwięku (dodatkowa opcja). Zawartość zestawu: AURALiC Aries S1. Kabel zasilający. Instrukcja obsługi. Uwagi: Urządzenie działa jako transport cyfrowy, przesyłając sygnał do zewnętrznego DAC-a. Obsługuje niezmienione pliki MQA, które wymagają DAC-a z certyfikatem MQA do pełnego dekodowania. Aries S1 jest chwalony za precyzyjne, dynamiczne i rozdzielcze brzmienie, co potwierdzają użytkownicy i recenzje, np. na portalu Stereonet, gdzie określono go jako jeden z najlepszych produktów AURALiC. Brak wbudowanego Wi-Fi może być ograniczeniem w porównaniu do modelu G1.1, ale przewodowe połączenie Gigabit Ethernet zapewnia stabilność i wysoką jakość transmisji. Aries S1 to wszechstronne urządzenie dla audiofilów poszukujących wysokiej jakości streamingu i przetwarzania sygnału . Idealnie sprawdzi się w systemach z zewnętrznym DAC-em, oferując szeroką kompatybilność z serwisami streamingowymi i zaawansowaną optymalizację dźwięku. --- Można kupić nowy lub ten prawie nowy ale znacznie taniej (użytkowany kilka miesięcy, w bardzo czystych dobrych warunkach w domu). Ogłoszenie jest aktualne ale spotkać się mogę u siebie w celu ewentualnego sprawdzenia i finalizacji transakcji dopiero od 22 maja 2025. . Obecnie przebywam na wyjeździe zagranicą. Kontakt do mnie mailowy: polandia7@gmail.com Z wyrazami szacunku Marek. .
  4. Transporty bez wyjścia I2S są obecnie całkowicie poza kręgiem moich zainteresowań. Definitywnie i nieodwoływalnie Obecnie posiadam Auralic ARIES S1 który bardzo ładnie brzmi ale rozglądam się za innym właśnie dlatego, że ten nie ma tego wyjścia - I2S Pozdrawiam serdecznie. M.
  5. Masz rację znacznie ciekawszy jest NSC-333 tym bardziej że jak nie mamy końcówek mocy to NSC222 niepotrzebnie płacimy za przedwzmacniacz wbudowany. Lepiej niech idzie w inne elementy kasa. Wkleję z różnice: Różnice między Naim NSC 222 a Naim NSC 333, Konstrukcja i przeznaczenie: NSC 222: To wielofunkcyjny przedwzmacniacz strumieniowy z wbudowanym DAC-iem (PCM1791A, oversampling 705,6kHz/768kHz), przedwzmacniaczem analogowym, phono stage MM i wzmacniaczem słuchawkowym. Zaprojektowany jako kompletne centrum systemu hi-fi, które wymaga jedynie wzmacniacza mocy (np. NAP 250) i kolumn. Oferuje wszechstronność (streamer, DAC, przedwzmacniacz, phono). NSS 333: To dedykowany odtwarzacz sieciowy (transport strumieniowy) z wbudowanym DAC-iem, bez funkcji przedwzmacniacza analogowego czy phono stage. Skupia się na streamingu wysokiej rozdzielczości i obsłudze cyfrowych źródeł, z naciskiem na jakość cyfrowego sygnału. Przeznaczony dla systemów, gdzie przedwzmacniacz i wzmacniacz są osobnymi komponentami. Funkcjonalność: NSC 222: Wbudowany przedwzmacniacz analogowy z regulacją głośności (przekaźniki kontaktronowe, precyzyjne rezystory). Wejście phono MM (47k/470pF, 5mV) dla gramofonów. Wzmacniacz słuchawkowy zapożyczony z Uniti Atom Headphone Edition. Wejścia analogowe: 1 x RCA, 1 x 5-pin DIN. Wejścia cyfrowe: 2 x TOSLINK (24-bit/96kHz), 1 x coaxial RCA, 1 x coaxial BNC (24-bit/192kHz, DoP 64Fs). Wyjścia analogowe: 1 x XLR (pseudo-zbalansowane, 7Vrms), 1 x RCA (7Vrms), gniazdo słuchawkowe 6,35 mm. Brak wyjść cyfrowych (np. I2S, coaxial). Sterowanie: aplikacja Focal & Naim, pilot Zigbee, podświetlany regulator głośności, ekran 5,5” kolorowy. Obsługuje platformy: Spotify Connect, Tidal Connect, Qobuz, Apple Music, AirPlay 2, Chromecast, Roon Ready, radio internetowe. NSS 333: Brak przedwzmacniacza analogowego, phono stage i wzmacniacza słuchawkowego. Skupia się na streamingu i DAC-u, z naciskiem na niskoszumowe sygnały cyfrowe (karta NP800, zbalansowane LVDS). Wejścia cyfrowe: 2 x TOSLINK, 1 x coaxial RCA, 1 x coaxial BNC (specyfikacja podobna do NSC 222). Wyjścia cyfrowe: 1 x coaxial BNC, 1 x coaxial RCA (umożliwia podłączenie do zewnętrznego DAC-a). Wyjścia analogowe: 1 x XLR, 1 x RCA (brak danych o mocy wyjściowej, ale podobne do NSC 222). Sterowanie: aplikacja Focal & Naim, pilot Zigbee, ekran 5,5” kolorowy. Obsługuje te same platformy co NSC 222, ale z lepszą optymalizacją cyfrową (niższy jitter). Uwagi: NSC 222 jest bardziej wszechstronny dzięki funkcjom analogowym, a NSS 333 specjalizuje się w streamingu i cyfrowym przetwarzaniu. Specyfikacja techniczna: NSC 222: Przepustowość: PCM 32-bit/384kHz , DSD128. Zasilanie: Wbudowany zasilacz liniowy (transformator toroidalny) + SMPS dla trybu czuwania (0,5W). Opcjonalny zewnętrzny zasilacz NPX 300 (deaktywuje wewnętrzny, redukuje szumy). THD: Linia 0,0025% @1kHz , cyfrowe 0,0035% @0dBFS . SNR: Linia 104dB, cyfrowe 102dB (A-ważone, 0dB). NSS 333: Przepustowość: PCM 32-bit/384kHz, DSD128. Zasilanie: Wbudowany zasilacz liniowy, z opcją NPX 300 (możliwość podłączenia dwóch NPX 300 dla sekcji cyfrowej i analogowej). Karta strumieniowa NP800 z LVDS dla niższego poziomu szumów. Brak danych o THD i SNR, ale recenzje sugerują lepszą przejrzystość i niższy jitter niż w NSC 222. Uwagi: NSS 333 ma bardziej zaawansowaną sekcję cyfrową (optymalizacja sygnału, niższe szumy), ale NSC 222 nadrabia wszechstronnością. Zasilanie i skalowalność: NSC 222: Wbudowany zasilacz liniowy z transformatorem toroidalnym, z opcją NPX 300 dla poprawy jakości dźwięku. NSS 333: Również wspiera NPX 300, z możliwością użycia dwóch zasilaczy (jeden dla sekcji cyfrowej, drugi analogowej), co daje większą skalowalność w systemach high-end. Uwagi: NSS 333 oferuje potencjalnie wyższą jakość dźwięku z podwójnym NPX 300, ale wymaga większej inwestycji. Design i budowa: NSC 222: Aluminiowa obudowa (20 mm front, 5 mm płyty), szczotkowana i anodowana, z radiatorem. Waga: 11 kg. NSS 333: Podobna obudowa, ale lżejsza (ok. 7 kg, brak danych dokładnych). Skupia się na sekcji cyfrowej, z mniejszą liczbą komponentów analogowych. Uwagi: NSC 222 jest bardziej masywny ze względu na dodatkowe funkcje (przedwzmacniacz, phono). Pozycja w hierarchii Naim: NSC 222: Seria 200, niższa półka w linii New Classic, ale wszechstronna dzięki funkcjom przedwzmacniacza. NSS 333: Seria 300, wyższa półka, specjalizująca się w streamingu i DAC-u, z lepszą jakością cyfrową. Niestety cena jest mocno obciążająca, nie łatwa do akceptacji ....
  6. A jakie masz opinie o tych które rozważam np Matrix NT-1 , Naim NSC-222 ? ( ostatnie linijki mojego postu )
  7. Jak w Waszej ocenie wygląda zestawienie NAIM NSC 222 z Aries S1 oraz MATRIX NT-1 i PS Audio AirLens? Poruszając się w produktach Lumin, Auralic, Holo Audio Red, m1t, i transportach, co ciekawego możemy sobie polecić ? , najchętniej z wyjściem I2S w cenie między 9000-30.000 zł Bardzo dobre opinie o jakości radości odsłuchui muzyki łapie nie tak drogi PS Audio AirLens .. Kto to importuje bezpośrednio może ktoś wie ? Miłego dnia PS. Przerobiłem, posiadając takie transporty/streamery więc znam sygnatury dźwięku (każdy z nich czymś cieszył ale szukamy czasem jeszcze lepszego ) : Wiim Pro Plus, (EverSolo DMP-A6 ME testowany tylko krótko) ,potem był Lumin D3 ( za dużo sybilantów u mnie) , m1t - miał wyjście I2S pięknie grał z Pontusem II, potem i obecnie AURALIC ARIES S1 - gra pięknie i jest wysoko oceniany ale boli mnie brak wyjścia I2S ponieważ chciałbym tym wyjściem wchodzić do dość dobrego mojego zew, DACa. ( LAIV HARMONY ) Aries S1 gra na tyle przyjemnie i pięknie że może nie będzie sensu na wymianę ale nie zaszkodzi sprawdzić czy coś co by miało I2S nie byłoby jeszcze ciekawsze z DACiem fajnym. Ariesa S1 może przebić i to rozważam do sprawdzenia i potencjalnego zakupu: NT-1 , PS Audio AirLens (tu mam mocne wewnętrzne przekonanie pozytywne), Holo Audio Red, NAIM NSC 222 (wiem , nie jest to transport tylko połączony z przedwzmacnizem mały kombajn ale opinie zbiera bardzo cieplutkie , no i mojej ulubione firmy czyli LAIV ale tu trzeba czekać do września 2025 na LAIV NET (tu robię sobie wielkie nadzieje, już wiem po rozmwie z Alvinem z Laiv że będzie miał ten streamer wyjście I2S na pewno ! super ! ), może coś jeszcze ciekawego macie przetestowanego i polecacie ... ?
  8. Masa pracy i zmiana pomysłu na linkowe ale skończyło się finalnie że najlepszy pierwszy pomysł - opisany tu w wątku z magnesami neodymowymi. W pewnej chwili chciałem zrezygnować ponieważ lata robią swoje i podnoszenie nawet z poziomu stołu mało przyjemne . Na szczęście sporo wyższy i wysportowany syn wszystko mi rozwiązał Dobra wracam do słuchania, zamieszczam fotki dopiero po zejściu z placu boju - 3 dni wymierzania , poprawek i jazd do Castoramy ciągle po coś do innych wersji które powstały w międzyczasie. Jutro możę zrobię pomiary UMIKiem jak to wpłynęlo na pik 55 HZ i 27 Hz bo głównie po to + redukcja RT60 pogłosu powstały i zamówiłem. ważne że mają odstęp od sufitu ok 10cm i grubość też 10cm . To ładnie mi pochłonie niskie. Jeszcze na zdjęciach nie zdjęte srebrne moje oznaczenia na rogach do sprawdzania dokładnie rozstawu punktów i wymiarów te naklejki To na tyle z relacji , wracam do muzyki i kolacji bo noc późna... Pozdr. PS. Trzyma się jak byk !!! ... trzeba odpowiednio odchylić absorber aby go oderwać od magnesów więc bezpieczeństwo jest zachowane aby nie spadło a to raczej dość ważne... he he.. ... pięknie gra...... ..jbc...
  9. Dołek i górka wynika z nakładania się fal i odbić w pomieszczeniu. W tym tygodniu przychodzą absorbery na sufit i w 2 rogi pomieszczenia 4 walcowe pułapki basowe. Po ich instalacji wykonam pomiary REW i wówczas zobaczymy co dalej i czy potrzeba ... może już nie będzie potrzebna korekcje w tych zakresach. Ten dołek wynika na pewno z odbić bo przed korektą jak widzimy (wykres kolor cyan) zresztą był prawie taki sam. Nie wadzi mi ten dołek. Przypomnę, że nasz słuch wąskich pików nie wychwytuje aż tak, specjalnie, nawet dość sporych gdy są w wąskim jak tu przedziale. Gdyby były w szerszym paśmie a nawet wiele mniejsze w decybelach odchylenia to ucho by wychwyciło i by przeszkadzało.
  10. Proponuję zakończyć ten zupełnie niepotrzebny spór i nie oceniać się wzajemnie. Bo naprawdę to irytuje jak ktoś zgaduje co robisz w swoim domu a czego nie robisz. Ja nigdy nie piszę co Ty robisz a czego nie robisz w swoim domu i że idziesz złą drogą . Takie połajanki dobre są może do małych dzieci a ja mam 57 lat. Pozdrawiam i życzę Ci dobrego miłego dnia.
  11. Szanonwny Michale przeniosę tu dyskusję ponieważ nie chcę p.Barkowi zaśmiecać takimi przepychankami wartościowego jego wątku Więc odpowiem Ci tak: Nie wiem skąd u Ciebie tyle dziwnych projekcji i blłędnych wyobrażeń co ja robię i czy testuję dane sprzęty, w bardzo wielu wypadkach mylisz się zgadując a nie wiedząc nic o mnie tak naprawdę, co pomijałem milczeniem i cierpliwością ale do czasu. Z brzegu .. podam Ci gdzie piszesz bzdury, opisując mnie i to czy testuję czy nie jakbyś codziennie u mnie siedział a byłeś tylko 1 raz,, kiedyś. Mocno to śmierdzi bezczelnością więc Ci wyjaśnię abyś zrozumiał, skoro nie potrafisz wyciągnąć wniosku, że jak ktoś miał setki kabli wiele modeli kolumn to chyba je testował przed zakupem (za wyjątkiem PONTUSA, wszystkie inne sprzęty i około setki kabli łącznie z LAIV i tańszymi wcześniejszymi innymi sprzętam TESTOWAŁEM przed zakupem. A żyję z audio ponad 40 lat bo zacząłem przygodę z audio w wieku ok 15 lat. Dawne czasy... lata 80 te Radmor, Altusy , Missiony i wiele Technicsów decków teraz już to graty ale kiedyś były czadowe więc nie jestem początkującym jak to opisujesz. Piszesz że nie testuję absorberów tylko słucham innych. Czytam i to dużo, wyciągam wnioski i testuję . Inaczej nie sprzedawałbym część moich absorberów - testuję i zostawiam najskuteczniejsze, czasem zamawawiam ciut na wyrost. Mało tego robię nietypowe wykorzystując np meble właśnie korzystając z AI i moich pomysłów A czemu nie korzystać gdy przeanalizowałem sobie cały rynek absorberów i dostawców wszelkiego typu materiałów pochłaniający h i firm około setki ! - nawet nie wiedziałem że tyle w Polsce jest i poznając specyfikę materiałową, pochłanialność itd Dalej kable, testowałem jak mało chyba kto kilkadziesiąt !! różnych kabli (zasilających, USB, RJ45 itd itp) czasem bardzo drogich dzieląc się wnioskami ostatecznymi aby inny skorzystali. Więc może po prostu przestań komentować każdy mój postu z dziwnymi atakami , że ja nic nie sprawdzam i opieram się tylko na tym co czytam lub słyszę od kogoś ... NIEZŁE BZDURY ! Bo to, że rozmawiałem z Tobą nad doborem np Daca czy kolumn nie znaczy że nic nie testuję i tylko z Tobą rozmawiam bo na marginesie wcale nie uważam że masz we wszystkim rację ale nie chcę tego wątku rozwijać bo nie mam na to czasu. Ja po prostu Twoje zdanie biorę pod uwagę jak jeden z wielu kafelków całej układanki i nic nie robię ślepo i bezmyślnie jak prawie wszędzie atakujesz mnie, sugerujesz rzeczy które nie są prawdą bo ja wiem co u mnie się dzieje w domu a nie Ty! ... co jest irytujące... chyba nie tylko dla mnie... Dobranoc.
  12. OK, jasne. Pozdrawiam. PS. W bardzo wielu aspektach spoza audio, jak zdrowia itp posługuję się od dawna AI i bardzo dobrze na tym wychodzę, to tak na marginesie Na razie przez ostatni rok przejrzałem może jeszcze za mało wiem o tym , na razie z 4 może 5000 stron informacji na tematy audio- akustyki ale nadal zgłębiam ten obszar bo to bardzo ciekawa dziedzina ... no i na pewno idę złą drogą , wiem , wiem , Ty idziesz Michał zawsze dobrą drogą,... a ja zawsze złą i zawsze nie mam racji. Przywykłem to Twojego stanowiska. Pozdrawiam.
  13. Trzeba pamiętać też o polu, powierzchni absurbującej bo stopień absorbcji danej częstotliwości to tylko część sukcesu a równie ważną jest powierzchnia i obliczenie ile "sabinów trzeba zejść" Taki przykład podam dla zobrazowania , wspomagam się Grokiem - AI Przykład: W pokoju 5x7 m, aby zredukować pogłos w zakresie 50-150 Hz do RT60 ≈ 0,4-0,8 s, potrzeba zaabsorbować 25-35 sabinów (całkowite pochłanianie, w tym istniejące powierzchnie). Powierzchnia absorbera: Realistycznie 15 m² wełny PT80 o grubości 10 cm, umieszczone w narożnikach i przy ścianach, pochłonie około 7,5 sabinów w tym zakresie. Uwagi: Skuteczność można zwiększyć, stosując grubszą wełnę (np. 20 cm, α ≈ 0,8-1,0) lub pułapki rezonansowe dostrojone do 50-150 Hz. Realistyczne podejście W praktyce nie pokrywa się całego pokoju absorberami. Niskie częstotliwości (50-150 Hz) są zwykle kontrolowane przez pułapki basowe w narożnikach, gdzie energia akustyczna się kumuluje. Dla pokoju 5x7 m wystarczą absorbery o łącznej powierzchni 10-15 m², rozmieszczone strategicznie (np. w narożnikach i przy pierwszych odbiciach). Przy α = 0,5: {Sabiny} = 15 , {m²} x 0,5 = 7,5 sabinów Sabiny to jednostki, które mierzą, ile dźwięku pochłania dana powierzchnia w pomieszczeniu. Prosto mówiąc, pokazują, jak bardzo materiał (np. wełna mineralna, dywan czy zasłony) "wycisza" dźwięk, zamiast go odbijać. Jeden sabin to tyle, ile pochłania 1 metr kwadratowy idealnie pochłaniającej powierzchni (np. otwarte okno). W praktyce liczy się je tak: bierzesz powierzchnię materiału (w metrach kwadratowych) i mnożysz przez współczynnik pochłaniania (od 0 do 1), który zależy od tego, jak dobrze dany materiał tłumi dźwięk. Na przykład: 10 m² wełny z współczynnikiem 0,5 daje 5 sabinów.
  14. Michał ... na spokojnie. Odsunięte . Tak lepiej. Wiem o tym... to były tylko rozważania teoretyczne w aspekcie tego artykułu i to wszystko . Po temacie. Nie mam więcej pytań w tej sprawie.
×
×
  • Utwórz nowe...