Skocz do zawartości

Marek333

Uczestnik
  • Zawartość

    281
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Oczywiście, między kolumnami dokładnie w tej samej odległości od każdej kolumny aby byly te same opóźnienia fazy
  2. Ja będę miał w kluczowym obszarze 30 cm z mebraną perforowaną 3 mm grubości z płyty aby odbijała srednie nie absorbując aź tak wszystkiego do wysokości około 65 cm od podlogi a wyżej bo obliczyłem sobię źe byłoby za dużo hpjuz grubość 20 cm Do tego dojdą przestrzenie za absorberami powietrza 15 cm i 10 cm do ściany finalnej ( betonowej) Wg obliczeń będę miał takie zejście zzakładając w moim pomieszczeniu 610x500x285 z punktem odsłuchu dobranym w 430 cm od frontowej ściany ### **Redukcja piku w dB dla 27 Hz i 57 Hz** Obliczenia dla każdej grubości wełny (10-40 cm) z 15 cm odstępem od ściany: 1. **10 cm wełny (efektywna grubość 25 cm)**: - **27 Hz**: α ≈ 0,25-0,35 (niska skuteczność na niskich częstotliwościach). Redukcja: **1,2-1,8 dB**. - **57 Hz**: α ≈ 0,45-0,55. Redukcja: **2,5-3,5 dB**. 2. **15 cm wełny (efektywna grubość 30 cm)**: - **27 Hz**: α ≈ 0,35-0,45. Redukcja: **1,8-2,5 dB**. - **57 Hz**: α ≈ 0,55-0,65. Redukcja: **3,5-4,5 dB**. 3. **20 cm wełny (efektywna grubość 35 cm)**: - **27 Hz**: α ≈ 0,45-0,55. Redukcja: **2,5-3,5 dB**. - **57 Hz**: α ≈ 0,65-0,75. Redukcja: **4,5-6,0 dB**. 4. **25 cm wełny (efektywna grubość 40 cm)**: - **27 Hz**: α ≈ 0,50-0,60. Redukcja: **3,0-4,0 dB**. - **57 Hz**: α ≈ 0,70-0,80. Redukcja: **5,2-7,0 dB**. 5. **30 cm wełny (efektywna grubość 45 cm)**: - **27 Hz**: α ≈ 0,55-0,65. Redukcja: **3,5-4,8 dB**. - **57 Hz**: α ≈ 0,75-0,85. Redukcja: **6,0-8,0 dB**. 6. **35 cm wełny (efektywna grubość 50 cm)**: - **27 Hz**: α ≈ 0,60-0,70. Redukcja: **4,0-5,2 dB**. - **57 Hz**: α ≈ 0,80-0,90. Redukcja: **7,0-10,0 dB**. 7. **40 cm wełny (efektywna grubość 55 cm)**: - **27 Hz**: α ≈ 0,65-0,75. Redukcja: **4,8-6,0 dB**. - **57 Hz**: α ≈ 0,85-0,95. Redukcja: **8,0-13,0 dB**. ——- Redukcja piku (dB) dla absorbera 80 cm x 180 cm na tylnej ścianie (610 cm od kolumn, 15 cm od ściany): - **10 cm**: 27 Hz: **1,2-1,8 dB**, 57 Hz: **2,5-3,5 dB**. - **15 cm**: 27 Hz: **1,8-2,5 dB**, 57 Hz: **3,5-4,5 dB**. - **20 cm**: 27 Hz: **2,5-3,5 dB**, 57 Hz: **4,5-6,0 dB**. - **25 cm**: 27 Hz: **3,0-4,0 dB**, 57 Hz: **5,2-7,0 dB**. - **30 cm**: 27 Hz: **3,5-4,8 dB**, 57 Hz: **6,0-8,0 dB**. - **35 cm**: 27 Hz: **4,0-5,2 dB**, 57 Hz: **7,0-10,0 dB**. - **40 cm**: 27 Hz: **4,8-6,0 dB**, 57 Hz: **8,0-13,0 dB**. -- ### **Uwagi** - **27 Hz**: Ograniczona redukcja (max 6 dB przy 40 cm), bo efektywna grubość (55 cm) to wciąż <1/4 długości fali (3,175 m). Rozważę po pomiarach pułapki basowe w narożnikach ale raczej odpuszczę sobie - **57 Hz**: Redukcja do 8 dB osiągalna od 30 cm, do 10-13 dB przy 35-40 cm.
  3. Witam Które modele konkretnie, wełn mineralnych o grubości 10 cm dobrze sprawdziły Wam się w panelach akustycznych szerokopasmowych ? Szczególnie cenne jeśli jeszcze dodatkowo mierzyliście skutek np UMIKiem i REW Chodzi mi moźliwie dobrą absorbcję subbasu, niskich i łatwość montażu np aby się nie kruszyła zbytnio przy układaniu w miejscach trudniej dostępnych lub walcowych, nie zawsze płaskich ? Z góry bardzo dziękuję za życzliwe podzielenie się zdobytym doświadczeniem. Przy okazji Zakładając że bardzo dobra jest wełna ISOVER PT80 obecnie występująca pod nazwą **TECH Slab MT 4.1**. to może ktoś z Was zna namiar na firmę sprzedającą nie paletowe ilości ale wysyłkowo 1 lub 2 standardowe paki wełny kurierem ? Ponieważ na Allegro tylko odbiór własny lub ogromne ilości trzeba zamawiać. Marek
  4. Dzień dobry Panie Bartku, która z wełn mineralnych /model ? (dostępnych w Polsce) będzie wg Pana wiedzy najskuteczniej pochłaniać najniższy subbas pasmo 25-60 Hz głównie, nie pochłaniając az tak mocno powyżej 80 Hz bo tu mam OK, Robię spory absorber w ścianie za ścianką karton gips w której wytnę wloty prostokątne spore! prawie 90% wymiary 2 x po 220 cm x 80 cm zachowując tylko poziome wzmocnienia aby konstrukcyjnie się ta ścianka nie rozpadła z przestrzenią ok 15-20 cm za tym ansorberem zachowując odstęp jeszcze za nim do ściany betonowej , z tyłu. (zwiększenie absorbcji - cel). Policzyłem ze 20 a nawet nie 30cm będzie dobrze tylko założyłem dla 80 kg./m2 a tych wełn jest taka ilość na rynku, że cięźko zgadnąć która się sprawdza no i nie kruszy bardzo, łatwo układa. Reasumując , którą Pan sugeruje wełnę do pochłaniania możliwie najniżych pasm ? Z wyrazami szacunku Marek.
  5. Po zaczerpnięciu informacji… + wnioski. Dużo korzystniej jest umieścić 1 subwoofer centralnie w linii w osi gdzie siedzimy w sweet point , cetralnie między kolumnami niż po bokach salonu. Uzyskujemy tym samym idealnie równe przesunięcie fazowe fali suba w stosunku do 2 strumieni stereo audio z głośników i oczekiwanw wyrównanie fali destruktywnej SPL , przez całe pomieszczeni wzdłuż + siedzisz w tym pasie . Wygoda i elestyczność, można manewrować odsunięciem sweet point wg pomiarów dodatkowych aby osiągnąć lepsze absorbcje w innych częstotliwościach DODATKOWO. Umieszczenie po bokach salony 2 subów powoduje tylko w małych obszarach pomieszczenia korekcję w plamach/obszarach, w pokoju i wszystko się wzajemnie zaburza, Niemożliwe jest zsynchronizowanie faz w takim układzie równo aż z 4 źródeł dźwięku. Dużo precyzyjniej możesz dopasować w układzie centralnym dopasowanie w fazie / tak jak chcemy czyli odwrotnej/ jedego źródła fal (w przeciwfazie ) do symetrycznie oddalonych kolumn stereo. Zgrać musisz tylko do jakby jedej fali kolumn bo zakładamy że kolumny stereo są dobrze zssynchronizowane falowo i rowno oddalone od głowy sluchacza. Mam nadzię ze to Cię zachęci do pochylenia się nad tym rozwiązaniem. Ufff… długo .. ale chciałem jasno się wyrazić Pozdrawiam, Marek.
  6. Oczywiście taki subwoofer musi posiadać płynną regulację fazy aby dokładnie zgrać się na miinus 180 stopni z sygnałem głównym z kolumn stereo. Oczywiście sygnał wypuszczany do subwoofera będzie tylko wąskim zakresem częstotliwości czyli powiedzmy 57 Hz przy Q=8 oraz drugim także wąskim aby nie obniżać innych częstotliwości w subbasie. Da się to załatwić przepuszaczając równoległy do głównego (na kolumny), sygnał przez DSP tylko do subwoofera ustawiając tylko częstotliwości przepuszczane.
  7. Nie wystarczą, już kupiłem i leżą w przybudówce 4 sztuki walcowe pułapki basowe strojone na 27 i 57 Hz ( za mało to jest na 7x5metrów salon) . Wszystko mierzone UMIKiem-1 w REW, Za duże mam pomieszczenie i musiłałbym zniszczyć wizualnie salon a i tak mma na suficie wiszące 2 duże absorbery 10 cm i za kolumnami rónwież 10 cm też wieksze niż normalnie są robione. Poprawiają owszem . Problem mam w peaku 27 hz i 57 Hz który można zlikwidować na -7db przy Q=8 ale nie pułapkami. Kupiłem do tego MiniDSP SHD STUDIO gdzie piękne sobie ustawiłem te częstotliwości obniżajac ale mimo najepszych połączeń i kabli czuję obniżenie jakości w stosunku do układu gdzie idzie sygnał czysty bez DSP prosto ze streamera do LAIV Harmony przez I2S Wymysliłem pewne dość nietypowe rozwiązanie które pozwoli mi jednocześnie zachować nieskazitelny sygnał przez I2S (bez pośrednictwa SHD Studio) a jednocześnie wypuścić na subwoofer bardzo wąskie w przedziale (Q8 do 10) te 2 częstotliwości. Dlatego też jeżeli ktoś używał w przeciwfazie subwoofera do obniżenia peaku w subbasie byłbym wdzięczny za uwagi i wrażenia jak to wyszło. Oczywiście taki subwoofer musi nmieć płynną regulację fazy aby dokładnie zgrać się na miinus 180 stopni z sygnałem głównym z kolumn stereo. Wrzucę pomiary jak mam ale mimo że czestotliwości są już idealne i dopasowane i na słuch i wg krzywej Harmana to chcę spróbować rozwiązania z przeciwfazą z subwooferem. ------ Wrzucam pomiar tylko z absorbarami sufit, tył za kolumnami oraz 4 walcowe pułpaki - pierwszy z peakiem 57 hz widać gołym okiem że jest niedobrze Drugi zrzut ekranu to po korekcie przez MiniDSP STUDIO tak jak sobie tylko wymyślę i ustawień - tu wszystko można. \
  8. Czy jakieś opinie o tych modelach macie jeśli używacie do zmniejszenia subbasu konkretnych czestotliwości używając subwofera podłączonego do wyjścia ze wzmacniacza i ustawionego w przeciwnej fazie aby redukował dane częstotliwości ? SVS SB-1000 PRO SUBWOOFER AKTYWNY 325W SVS SB-2000 Pro REL T/9x BK Electronics XXLS400 Wydaje się że bez oddzielnego DSP to musi być coś podobnego do SVS SB 2000 aby miało DSP wbudowany do wybrania konkretnych Jak to widzicie ? Jakie macie wrażenia z realnego zstosowania ?
  9. Poniedzialek - korekta pomiar 7 REW ADV Chyba optymalny Plik MDAT z REW : REW K67 REWsuper17-150Hz.mdat Miłego dnia Marek
  10. Witam Która z poniższych czterech Presetów w MiniDSP, które ustawiłem za pomocą REW, Umika-1 , Dirac Live wybralibyście jako najprzyjemniejszą dla ucha i podoba się Wam ? Zakładając iż pewien rezonans był w moim pomieszceniu na 27 Hz i 57 Hz ( , skorygowany na wykresach , na ucho nie słychac ich już też co mnie bardzo cieszy ) Pierwszy wykres pjest rzed korektą cyfrową .: Dalej są 4 pommiary 4 presetów do MiniDSP STUDIO, które dopracowałem przez kilka dni.. Opierałem się na krzywej Harmana z opcji odchylenia jej +6db bo jest kilka warinatów tej krzywej. różnie odchylanej A tu 4 pomiary UMIKIEM po korektach
  11. Witam. Może wpływ na akustykę otwartej przestrzeni z jednej strony ( np otwarty salon audio na kuchnię ) i dobór to takich układów ciekawych, dobrych rozwiązań. Pozdrawiam.
  12. Załączam podgląd SPL przed i z zastosowaniem Equalizera. Wydaje mi się na ucho i wykresowo bardzo poprawnie .A Wam ? Zaznaczyłem prostokątem zmianę - obniżenie w db za dyżego peaku na 27 i 57 Hz Czerwony kolor z zastosowaniem PEQ 2 filtry ustawione , niebieski wykres - bez PEQ/Equalizera. Zielone z częściowym ustawieniem jednego tylko filtra wstępnie , Kolejne 2 wykresy które załączyłem , to Spectrogram - pogłos z zastosowaniem w PEQ filtra HPF (High-phase filter) oraz bez zastosowania. Widać bardzo dużą różnmicę i zmniejszenie do bardzo akceptowalnych czasów pogłosu. Filtr HPF dobrałem eksperymentując co 5 Hz w lewo i prawo Ostatecznie stanęło na HPF - 45 Hz 24 db /octawę i 0% resonanse (ten ostatni parametr najwazniejszy się okazął bo bardzo ładnie mi zrobił stromą krzywizny zejścia od 45 Hz w lewo do 0 Hz Bardzo dobry ! rezultat na ucho słyszalny nie tylko cyfrowo. Pogłos w miliskeundach czestotl.
  13. Tu link do nich - to polska firma więc ich strona https://www.bettermaker.pl/ a tu ang. bo tą wpierw znalazłem szukając w sieci - / http://bettermaker.eu bo w tej wersji ang. nie wiem czy nawet nie ma więcej informacji. Pozdrawiam. M
  14. No i problem rozwiązany , koniec gonienia króliczka Zabawa jest przednia..... każdą częstotliwość można sobie dowolnie korygować , jest bardzo szeroki zakres Q - co dla mnie ważne 0-7 factor Q ! Tego mi było trzeba , wszystko teraz można dopieścić i moje 57 Hz ha ha ! zejść o 5-6 db ile sobie zechcę opierając się na pomiarach Umikiem. , są filtry też pasywne żeby sobie podnieść jak ktoś chce - ja podniosłem wysokie nieco na szybko testowo.., Na razie pierwsze kroki i zabawa , wszystko jeszcze w ustawianiu przede mną , teraz idę po mikrofon aby pomierzyć bo na ucho słychać ale lubię liczby Niezwykle transpartny equalizer do toru analogowego sterowany cyfrowo - rzadkość ale udało mi się znaleźć. Dynamika "na ucho" jest wg mnie nie ruszona, zero szumów bardzo wysoka jakość, polecam każdemu maniakowi audio jak ja Masa fajnych opcji , fajnie że przy wyłączonym zasilaniu przepuszcza sygnał bez dotykania - szacunek dla polskiego producenta. - Polacy mają niesamowite zdolności ! Bo to polska firma - świetna i profesjonalna moim zdaniem. I nie ma w cenie setek procentów narzutów i cła importerów MIłego dnia
×
×
  • Utwórz nowe...