dami2504 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Witam, Jestem na etapie budowy domu. Obecnie Pan elektryk kładzie instalacje elektryczną. Chciałbym aby przygotował on okablowanie pod nagłośnienie w dwóch pomieszczeniach: 1) Salon o powierzchni 32m otwarty na jadalnie o powierzchni 12m (pomieszczenia 1/04 1/05 z załączonego projektu) - słuchanie muzyki, oglądanie filmów, oglądanie meczy - TV będzie stał w prawym górnym rogu salonu 2) Pokój o powierzchni 13m (pomieszczenia 1/06 z załączonego projektu) - oglądanie filmów i meczy, granie w gry, słuchanie muzyki - TV będzie stał na prawej ścianie Jeśli chodzi o nagłośnienie jestem całkowicie zielony i chciałbym prosić o radę bardziej doświadczonych kolegów. Wyżej wypisałem pomieszczenia oraz ich powierzchnie, a ich kształt widoczny jest na załączonym schemacie. Dodałem również hierarchię rzeczy, do których nagłośnienie będzie używane, od najczęstszych, do najrzadszych. Kwestie, które mnie zastanawiają: 1) Przede wszystkim typ nagłośnienia dla obu pomieszczeń 2) Moc nagłośnienia dla obu pomieszczeń 3) Czy nagłośnienie powinno być tylko w części salonowej, czy może trzeba też je dać w części jadalnianej? 4) Jak najlepiej umiejscowić głośniki aby efekt był jak najlepszy biorąc pod uwagę fakt, że chcielibyśmy część głośników umiejscowić na ścianach (aby nie zajmowały miejsca na podłodzę) 5) Budżet jaki trzeba przewidzieć żeby to jakoś fajnie zgrać ze sobą 6) Jakie okablowanie przygotować na etapie instalacji, aby mieć potem dość elastyczny wybór? Z góry dziękuje za pomoc W razie pytań walcie śmiało. Odpisz, cytując